Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Не може ли през сайта, през който си направил резервацията?

Мерси :), трябваше да се сетя и да проверя преди да питам.  ;) 

На сайта на booking, например,  си има опция за актуализиране на данните от кредитна карта :)

 

И предполагам, че при авиокомпании като Cebu и AirAsia ( с които не съм лятял досега както Капитанът не пропуска да отбележи  ), след като не е изрично посочено като изискване, няма вероятност да ми поискат картата, с която е купен билетът?

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Публикувано:

Мерси :), трябваше да се сетя и да проверя преди да питам.  ;) 

На сайта на booking си има опция за актуализиране на данните от кредитна карта :)

Защо не казваш, че става въпрос за Букинг. :)

Там нямаш никакъв проблем със смяна на картата.

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)

Защо не казваш, че става въпрос за Букинг. :)

Защото не е само букинг ;)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Георги Матеев
Публикувано: (редактирано)

И предполагам, че при авиокомпании като Cebu и AirAsia ( с които не съм лятял досега както Капитанът не пропуска да отбележи  ), след като не е изрично посочено като изискване, няма вероятност да ми поискат картата, с която е купен билетът?

 

Cebu на мен са ми искали 2 пъти кредитната карта за проверка :( AirAsia обаче - никога.

 

Съветвам те преди да върнеш картата на банката да й направиш копие на хартия. При евентуално поискване ще го показваш в комплект заедно с новата пластика и така ще е по-лесно за обяснение защо въпросната карта не е в теб физически...

Редактирано от Георги Матеев
  • Харесвам 2
Публикувано:

Новата пластика следва да е със същият номер, като старата (ако говорим за кредитни карти).

 

И аз така знам, но тук някой беше споменал, че при подмяна на кредитна карта е получил новата пластика с друг номер, което и мен ме учуди...

Публикувано:

Cebu на мен са ми искали 2 пъти кредитната картата за проверка :( AirAsia обаче - никога.

 

Съветвам те преди да върнеш картата на банката да й направиш копие на хартия. При евентуално поискване ще го показваш в комплект заедно с новата пластика и така ще е по-лесно за обяснение защо въпросната карта не е в теб физически...

 

Ти да видиш, мерси за инфото! :)

 

Новата пластика следва да е със същият номер, като старата (ако говорим за кредитни карти).

Е да, ама не.

Щяла да е с друг номер.

Предполагам  поради това, че смяната не е защото ѝ изтича валидността, а поради причината, която ми обясниха от банката и съм описал по-горе.

  • Харесвам 2
Публикувано:

При изтичане на срока, картата се преиздава със същия номер, докато при злоупотреба - с различен.

  • Харесвам 5
Публикувано:

При изтичане на срока, картата се преиздава със същия номер, докато при злоупотреба - с различен.

именно

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Фичо, когато отидеш да си вземеш новата карта, попитай дали не могат да ти оставят старата след като я перфорират. Някой ми беше споменал за такъв случай и че от банката са му върнали вече перфорираната карта.

Редактирано от mililia
  • Харесвам 3
Публикувано:

На мен ми я оставиха и неперфорирана, в случай, че се наложи нещо да се разправям за злоупотребата с нея.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Аз го бях писал това за различния номер и наистина причината беше от съображения за сигурност преди изтичане на срока.

Вече втора карта си запазвам (ПИБ) и последният път малко се поскарахме , но не са я перфорирали.

Предпочитам малко разправии в офиса на банката пред разправии на чек-ин за някоя мечтана дестинация.

  • Харесвам 2
Публикувано:

Никой вече не перфорира карти, просто я деактивират и готово. Аз винаги връщам старите, но ми прави впечатление, че през последните години от банката въобще не повдигат въпроса за тях и например тези на жена ми редовно остават в нея без проблем, докато аз съвестно им ги връщам при получаване на новите...

  • Харесвам 2
Публикувано:

Все тая като е деактивирана. Не виждам за какво им е старата пластика при положение , че си се подписал под документа за новата и т.н.

Публикувано:

Защото по наредба се води собственост на банката и е приравнена на документ за самоличност не по свойства, а по смисъл. Мисля че с влизането ни в ЕС има промяна в нормативната уредба и банките вече не са толкова стриктни в това отношение...

  • Харесвам 2
  • 4 седмици по-късно ...
Публикувано:

Наминавам да споделя, че банката отказа да върне парите (1400 лв) за оспорената транзакция. Позовава се на това, че бил изполван 3D кода ( който не е ползван повече от 2 години) и на точка в общите условия, че:

"След регистрацията си, Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички покупки, направени с използването на 3D паролата. Тази отговорност не засяга законните права на Оправомощения ползвател във връзка с Картата и отговорността на Банката предвидени в договора за Карта и приложимите към него Общи условия."

 

Следващата ми стъпка е Комисия за защита на потребителите и Помирителан комисия за платежни спорове.

 

Ако някой може да сподели съвет, приемам :)

  • Харесвам 1
Публикувано:

Наминавам да споделя, че банката отказа да върне парите (1400 лв) за оспорената транзакция. Позовава се на това, че бил изполван 3D кода ( който не е ползван повече от 2 години) и на точка в общите условия, че:

"След регистрацията си, Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички покупки, направени с използването на 3D паролата. Тази отговорност не засяга законните права на Оправомощения ползвател във връзка с Картата и отговорността на Банката предвидени в договора за Карта и приложимите към него Общи условия."

 

Следващата ми стъпка е Комисия за защита на потребителите и Помирителан комисия за платежни спорове.

 

Ако някой може да сподели съвет, приемам :)

Добре де, а как е сигурно, че е ползван 3Д код, като вие не сте ? :) Или сигурността на тоя код е само за банката? Нали е много таен? :unsure: Че да са невинни, като ни крадат. :blush:

Хич не чакай, ами пиши до КЗП И ПКПС. В такива случай аз пиша едно гневно, спазващо добрия тон писмо и го разпращам наред. Копие да пратиш и на всички в ПИБ, дето им намериш имейлите за работа с клиенти, директор, заместник и пр.

И като няма отговор до три дни, отново препращам. засипвам ги с мейли, понеже друго няма какво да направя. И така, докато се задвижи толкова мудната система да се получи някаква справедливост и някой да ти обърне внимание. :blush:

  • Харесвам 3
Публикувано:

Ами, аз и на ПИБ ще ми отговоря, че искам доказателство за използвания 3D код, но в момента съм доста афектирана и чакам да минат 24 часа, че да не им пиша глупости :) Защото един вид ПИБ иска да ми каже, че ако нямам активирана 3D парола щяла да ми върне парите, ама сега не...

 

Иначе подготвям инфото за КЗП и ПКПС и после пак ще ви държа в течение какво се случва, може за някой да е полезно инфото.

  • Харесвам 3
Публикувано:

А на сайта където е пазарувано иска ли се 3Д парола? Ако не, от банката говорят глупости, ако има, значи нещо им куца сигурността. 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Аз допускам, че 3D паролата може да бъде открадната точно както могат да бъдат откраднати и останалите картови реквизити. При това положение не виждам защо банката трябва да я разграничава от например CVV2 кода, съответно да отхвърля рекламацията.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Иначе подготвям инфото за КЗП и ПКПС и после пак ще ви държа в течение какво се случва, може за някой да е полезно инфото.

 

Не забравяй да пишеш на оператора ("Visa" или "Mastercard"). За предпочитане - на английски, директно до наднационалните нива на управление (че тук всички в банковия сектор са се усукали като свински черва и е много вероятно да си пазят гърбовете).

Сигурен съм, че ще проявят интерес относно казуса, който демонстрира как така широко хвалената им 3D-защита се оказва, че не струва и пукната пара в България.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 2
Публикувано:

Имаше лека психологична борба преди да мина на 3D код. Доколкото разбрах от условията им - това е поредна парола, но с прехвърляне на вина/отговорност към клиента. След няколко сухи години, с ограничени от мен трансакции ми дадоха срок от 3 (по старому) плащания, преди да се активира новата, безмислена парола - тоест извиха ми ръцете. Няма ли как да се проследи на чие име е самолетният билет - все пак става дума за иновативната и пак така глупава КК технология - контакт директно с виза/мастеркард? И като информация - много сертифицирани компании не искат 3D код при < 100 евро суми.

Съвсем отделно - при нужда от решение, мъдрите персийци обмисляли нещата трезво и след това се напивали и пак обмисляли нещата. Едва когато двете решения се покривали - действали съответно.

Поздрави!

  • Харесвам 7
Публикувано:

И според мен първа стъпка е да видиш дали наистина сайта, от който е пазарувано поддържа 3d secure. Ако не - битката би трябвало да е лесна. Ако да, ще е по-сложно...кофти клауза наистина, подсеща ме скоро като си вадя нова карта изрично да не активирам 3d secure. 

  • Харесвам 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.