Фил Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 (редактирано) Не може ли през сайта, през който си направил резервацията? Мерси , трябваше да се сетя и да проверя преди да питам. На сайта на booking, например, си има опция за актуализиране на данните от кредитна карта И предполагам, че при авиокомпании като Cebu и AirAsia ( с които не съм лятял досега както Капитанът не пропуска да отбележи ), след като не е изрично посочено като изискване, няма вероятност да ми поискат картата, с която е купен билетът? Редактирано 3 юни, 2015 от Фичо 1 Връзка към коментар
Mary Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Мерси , трябваше да се сетя и да проверя преди да питам. На сайта на booking си има опция за актуализиране на данните от кредитна карта Защо не казваш, че става въпрос за Букинг. Там нямаш никакъв проблем със смяна на картата. 3 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 (редактирано) Защо не казваш, че става въпрос за Букинг. Защото не е само букинг Редактирано 3 юни, 2015 от Фичо 1 Връзка към коментар
Георги Матеев Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 (редактирано) И предполагам, че при авиокомпании като Cebu и AirAsia ( с които не съм лятял досега както Капитанът не пропуска да отбележи ), след като не е изрично посочено като изискване, няма вероятност да ми поискат картата, с която е купен билетът? Cebu на мен са ми искали 2 пъти кредитната карта за проверка AirAsia обаче - никога. Съветвам те преди да върнеш картата на банката да й направиш копие на хартия. При евентуално поискване ще го показваш в комплект заедно с новата пластика и така ще е по-лесно за обяснение защо въпросната карта не е в теб физически... Редактирано 3 юни, 2015 от Георги Матеев 2 Връзка към коментар
temporary Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Новата пластика следва да е със същият номер, като старата (ако говорим за кредитни карти). 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Новата пластика следва да е със същият номер, като старата (ако говорим за кредитни карти). И аз така знам, но тук някой беше споменал, че при подмяна на кредитна карта е получил новата пластика с друг номер, което и мен ме учуди... Връзка към коментар
Фил Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Cebu на мен са ми искали 2 пъти кредитната картата за проверка AirAsia обаче - никога. Съветвам те преди да върнеш картата на банката да й направиш копие на хартия. При евентуално поискване ще го показваш в комплект заедно с новата пластика и така ще е по-лесно за обяснение защо въпросната карта не е в теб физически... Ти да видиш, мерси за инфото! Новата пластика следва да е със същият номер, като старата (ако говорим за кредитни карти). Е да, ама не. Щяла да е с друг номер. Предполагам поради това, че смяната не е защото ѝ изтича валидността, а поради причината, която ми обясниха от банката и съм описал по-горе. 2 Връзка към коментар
Зани Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 И аз съм сменяла кредитна карта поради съмнения за злоупотреба и новата беше с различен номер. 1 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 3 юни, 2015 Автор Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 При изтичане на срока, картата се преиздава със същия номер, докато при злоупотреба - с различен. 5 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 При изтичане на срока, картата се преиздава със същия номер, докато при злоупотреба - с различен. именно 1 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 (редактирано) Фичо, когато отидеш да си вземеш новата карта, попитай дали не могат да ти оставят старата след като я перфорират. Някой ми беше споменал за такъв случай и че от банката са му върнали вече перфорираната карта. Редактирано 3 юни, 2015 от mililia 3 Връзка към коментар
Childish Публикувано: 3 юни, 2015 Автор Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 На мен ми я оставиха и неперфорирана, в случай, че се наложи нещо да се разправям за злоупотребата с нея. 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Аз го бях писал това за различния номер и наистина причината беше от съображения за сигурност преди изтичане на срока. Вече втора карта си запазвам (ПИБ) и последният път малко се поскарахме , но не са я перфорирали. Предпочитам малко разправии в офиса на банката пред разправии на чек-ин за някоя мечтана дестинация. 2 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Никой вече не перфорира карти, просто я деактивират и готово. Аз винаги връщам старите, но ми прави впечатление, че през последните години от банката въобще не повдигат въпроса за тях и например тези на жена ми редовно остават в нея без проблем, докато аз съвестно им ги връщам при получаване на новите... 2 Връзка към коментар
stanimir Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Все тая като е деактивирана. Не виждам за какво им е старата пластика при положение , че си се подписал под документа за новата и т.н. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 3 юни, 2015 Сподели Публикувано: 3 юни, 2015 Защото по наредба се води собственост на банката и е приравнена на документ за самоличност не по свойства, а по смисъл. Мисля че с влизането ни в ЕС има промяна в нормативната уредба и банките вече не са толкова стриктни в това отношение... 2 Връзка към коментар
Banditka Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 Наминавам да споделя, че банката отказа да върне парите (1400 лв) за оспорената транзакция. Позовава се на това, че бил изполван 3D кода ( който не е ползван повече от 2 години) и на точка в общите условия, че: "След регистрацията си, Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички покупки, направени с използването на 3D паролата. Тази отговорност не засяга законните права на Оправомощения ползвател във връзка с Картата и отговорността на Банката предвидени в договора за Карта и приложимите към него Общи условия." Следващата ми стъпка е Комисия за защита на потребителите и Помирителан комисия за платежни спорове. Ако някой може да сподели съвет, приемам 1 Връзка към коментар
AlexandraKo Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 Наминавам да споделя, че банката отказа да върне парите (1400 лв) за оспорената транзакция. Позовава се на това, че бил изполван 3D кода ( който не е ползван повече от 2 години) и на точка в общите условия, че: "След регистрацията си, Оправомощеният ползвател остава финансово отговорен за всички покупки, направени с използването на 3D паролата. Тази отговорност не засяга законните права на Оправомощения ползвател във връзка с Картата и отговорността на Банката предвидени в договора за Карта и приложимите към него Общи условия." Следващата ми стъпка е Комисия за защита на потребителите и Помирителан комисия за платежни спорове. Ако някой може да сподели съвет, приемам Добре де, а как е сигурно, че е ползван 3Д код, като вие не сте ? Или сигурността на тоя код е само за банката? Нали е много таен? Че да са невинни, като ни крадат. Хич не чакай, ами пиши до КЗП И ПКПС. В такива случай аз пиша едно гневно, спазващо добрия тон писмо и го разпращам наред. Копие да пратиш и на всички в ПИБ, дето им намериш имейлите за работа с клиенти, директор, заместник и пр. И като няма отговор до три дни, отново препращам. засипвам ги с мейли, понеже друго няма какво да направя. И така, докато се задвижи толкова мудната система да се получи някаква справедливост и някой да ти обърне внимание. 3 Връзка към коментар
Banditka Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 Ами, аз и на ПИБ ще ми отговоря, че искам доказателство за използвания 3D код, но в момента съм доста афектирана и чакам да минат 24 часа, че да не им пиша глупости Защото един вид ПИБ иска да ми каже, че ако нямам активирана 3D парола щяла да ми върне парите, ама сега не... Иначе подготвям инфото за КЗП и ПКПС и после пак ще ви държа в течение какво се случва, може за някой да е полезно инфото. 3 Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 А на сайта където е пазарувано иска ли се 3Д парола? Ако не, от банката говорят глупости, ако има, значи нещо им куца сигурността. 1 Връзка към коментар
Ilian359 Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 Аз допускам, че 3D паролата може да бъде открадната точно както могат да бъдат откраднати и останалите картови реквизити. При това положение не виждам защо банката трябва да я разграничава от например CVV2 кода, съответно да отхвърля рекламацията. 1 Връзка към коментар
captain_oveur Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 (редактирано) Иначе подготвям инфото за КЗП и ПКПС и после пак ще ви държа в течение какво се случва, може за някой да е полезно инфото. Не забравяй да пишеш на оператора ("Visa" или "Mastercard"). За предпочитане - на английски, директно до наднационалните нива на управление (че тук всички в банковия сектор са се усукали като свински черва и е много вероятно да си пазят гърбовете). Сигурен съм, че ще проявят интерес относно казуса, който демонстрира как така широко хвалената им 3D-защита се оказва, че не струва и пукната пара в България. Редактирано 27 юни, 2015 от captain_oveur 2 Връзка към коментар
juriwaro Публикувано: 27 юни, 2015 Сподели Публикувано: 27 юни, 2015 Имаше лека психологична борба преди да мина на 3D код. Доколкото разбрах от условията им - това е поредна парола, но с прехвърляне на вина/отговорност към клиента. След няколко сухи години, с ограничени от мен трансакции ми дадоха срок от 3 (по старому) плащания, преди да се активира новата, безмислена парола - тоест извиха ми ръцете. Няма ли как да се проследи на чие име е самолетният билет - все пак става дума за иновативната и пак така глупава КК технология - контакт директно с виза/мастеркард? И като информация - много сертифицирани компании не искат 3D код при < 100 евро суми.Съвсем отделно - при нужда от решение, мъдрите персийци обмисляли нещата трезво и след това се напивали и пак обмисляли нещата. Едва когато двете решения се покривали - действали съответно.Поздрави! 7 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 28 юни, 2015 Сподели Публикувано: 28 юни, 2015 И според мен първа стъпка е да видиш дали наистина сайта, от който е пазарувано поддържа 3d secure. Ако не - битката би трябвало да е лесна. Ако да, ще е по-сложно...кофти клауза наистина, подсеща ме скоро като си вадя нова карта изрично да не активирам 3d secure. 1 Връзка към коментар
Зани Публикувано: 28 юни, 2015 Сподели Публикувано: 28 юни, 2015 А ако не активирате 3d secure кода, как пазарувате от сайтовете, които го изискват? Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега