Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Скенерите са си напълно достатъчни, в "предскенерните устройства" е проблемата.... 

По-скоро в предскенерното място. Много е малка площта след ескалаторите и преди скенерите. И това при положение, че има тооолкова много огромни и празни коридори....

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Терминал 2 има безумно планиране на зоната за проверка, това е ясно. Трудно може да се види другаде подобно нещо - такъв заявен "капацитет" за брой пътници и подобна организация на пространството. Има някои места на терминала, където няма кой да напсуваш, а в пиковите часове хората си чакат на опашка по малкото и неработещи ескалатори, просто защото има няма едни 200 кв м да се набутат горе преди скенерите. А какво ще се случи, ако евентуално разширят капацитета на терминала... може би единствената опция е да изтеглят малко навътре скенерите и митническия контрол или пък да намерят място вътре за нови такива. Иначе Райън още по-здраво ще ударят Уиз и трябва да очакваме рязане полети, особено по дублираните дестинации. По мои наблюдения, поне на този етап, профила на пътниците им се различават значително - на Райън са повече млади хора, българи и чужденци, основно туристи... а Уиз си остава любима на гастарбайтерите с торбите и други хора, на които им трябва малко повече време да се ориентират... същите тези, които преди 3-4 години плащаха по 200лв. за 35 часов автобусен преход до Барселона, при наличие на полети с багаж за 100лв. в едната посока (дори и по-малко). Ясно е, че Райън са много по-познати в Западна Европа и докараха от раз хиляди чужди туристи в ниския сезон през есента, които не бяха чували почти нищо за България. Сега във високия сезон тези хора ще пристигат на доста по-цивилизования Терминал 2, ще имат лесен достъп до метрото, ще се ограничат "срещите" им такситата ментета и ще останат с още по-добри впечатления за България (споменатите са сред 3-те негативни неща, които ми споделиха няколко мои познати чужденци за София, наред с разбитите тротоари). След това ще разказват и на други колко хубаво е тук и ще има кой да пълни самолетите в бъдеще, да се откриват нови линии, да се развива туризма и създава работа на всички хора по веригата. Аз бих пожелал и на Райън, и на Уиз да продължават да разширяват бизнеса в България, да имат повече пътници и да печелят още по-добре. А моделът им е такъв, че с това ще дойдат и още по-ниски цени и нови дестинации за нас  :) 

  • Харесвам 27
Връзка към коментар

По-скоро в предскенерното място. Много е малка площта след ескалаторите и преди скенерите. И това при положение, че има тооолкова много огромни и празни коридори....

 

И като има повече площ, ще минава по-бързо опашката, така ли? Хехе, големи сте оптимисти! Дори напротив - още по-бавно ще се точи. Сега поне у някои "предскенерни устройства" човешкото надделява над роботското и гледат малко от малко да забързат проверката, като видят, че се натрупва много народ на малко място.

Връзка към коментар

Двата терминала не са с еднакъв капацитет, съответно уеднаквяване на трафика ще създаде проблем на Т1, който е с около 3 пъти по-малък капацитет. Надали е добра идея да компрометираме качеството на проверките в тези размирни времена...

Едно доволно просто решение е да назначат викач, който да седи между скенерите и да повтаря "идва ви реда, започнете да сваляте металните предмети от вас и да вадите течности и компютри СЕГА". Това ще забърза малко процеса.

Може не всички компании да издържат на конкуренцията и някои полети да отпаднат по естествен начин :)

Друга опция би била да наредят скенерите на на 2 реда - като касите в Кауфланд - така опашките за задните скенери ще минават между предните.

Вероятно може цялата проверка за сигурност да я свалят долу - на нивото на чекина и да заградят с високи стъкла "кошара" към ескалаторите.

Опциите са много, стига желание да има. Но времената са смутни - летището е пред концесия. Надали ще се случи нещо. Затова следва пътуващите да вземат мерки, поне на този етап :)

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Ето колко малко натоварване му трябва на Т2, за да се усети от всички грешката при изграждането му и намалената му функционалност. А място има, не е като да няма.

Някой ден все ще се случи да затворят Т1 за ремонт, защото отдавна вече му е нужен. Тогава?

Дали пък всичко това няма да е причина за възстановяване на едни други позабравени ОП-та за специален нискотарифен терминал, ехеееййй..Някъде след Перник беше.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

... едни други позабравени ОП-та за специален нискотарифен терминал, ехеееййй..Някъде след Перник беше.

хаха Кондофрей? мани бегай, да чукам на дърво (не че ще стане в скоро време) :)

По-добре пред това ще е Райън да си избамкат една шатра директно пред гейта като на Ференц Лист :lol: Само за техните полети, с такси на половина, разбира се :P

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Двата терминала не са с еднакъв капацитет, съответно уеднаквяване на трафика ще създаде проблем на Т1, който е с около 3 пъти по-малък капацитет. Надали е добра идея да компрометираме качеството на проверките в тези размирни времена...

Едно доволно просто решение е да назначат викач, който да седи между скенерите и да повтаря "идва ви реда, започнете да сваляте металните предмети от вас и да вадите течности и компютри СЕГА". Това ще забърза малко процеса.

Може не всички компании да издържат на конкуренцията и някои полети да отпаднат по естествен начин :)

Друга опция би била да наредят скенерите на на 2 реда - като касите в Кауфланд - така опашките за задните скенери ще минават между предните.

Вероятно може цялата проверка за сигурност да я свалят долу - на нивото на чекина и да заградят с високи стъкла "кошара" към ескалаторите.

Опциите са много, стига желание да има. Но времената са смутни - летището е пред концесия. Надали ще се случи нещо. Затова следва пътуващите да вземат мерки, поне на този етап :)

Тези мерки в някои случаи може да се окажат едно ставане в 2, за да може да си хванеш самолета в 6. :lol:  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"Летище София" да бъде преименувано на "Васил Левски" - Това за първи път го чувам / чета ?!

 

...машала ,аферим -както се казва по народному   ;тя тая идея не е от вчера

 

-

апропо ,

правилно e Враждебна ,да се изписва на латиница Vrazhdebna

 

:);)

Редактирано от theo
Връзка към коментар

Подобно преименуване освен че е напълно безсмислено, е и напълно безидейно.

 

Еми, кат не направят друго, барем да му сменят името:(Пак ще си го отчетат като дейност.:((
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Подобно преименуване освен че е напълно безсмислено, е и напълно безидейно. 

 

Аз винаги съм мразел Враждебна и не мисля, че преименуването е безмислено. Васил Левски обаче наистина е безидейно при положение, че имаме 3 училища,  един стадион Васил и един булевард  Левски в София. Левски и Ботев са малко преекспонирани и добре би било и някои други известни личности също да получат малко внимание.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Шарл де Гол, Никола Тесла, Фредерик Шопен, Хенри Коанда, Галилео Галилей, Леонардо да Винчи, Наполеон Бонапарт, Америко Веспучи, Ейбрахам Линкълн, Бен Гурион, Ататюрк, Венизелос, Маркони, Ференц Лист, Йоан Павел II, Коперник, Щраус, Фелини, Верди. Кенеди, Рейгън. По света кръщават летищата на хора, които са национална гордост, а ние сякаш бягаме от това. Толкова, че преди години в София улицата Васил Левски беше неизвестна, макар да беше на пъпа на града.

Редактирано от Zaro
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Реално има логика на Враждебна-та - в този квартал, а преди до това село, е летището. По същия начин летището в Цюрих се казва Клотен, а във Виена - Швехат, едното московско е Домодедово, на Рейкявик е Кефлавик,...

Според мен няма лошо да го преименуват, но е вероятно да има и доста достойни българи, родени след възрожденците, които са достойни да кръщават на тях летища... Някои от тях са дори свързани с авиацията - капитан Димитър Списаревски, инж. Цветан Лазаров (на чието име и до днес самолетите носят регистрация, започваща с LZ, а дълги години това е била и позивната на БГА Балкан), Асен Йорданов (https://en.wikipedia.org/wiki/Assen_Jordanoff - версията на български не съдържа доста от детайлите за работата му в САЩ),...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз винаги съм мразел Враждебна и не мисля, че преименуването е безмислено.

 

Летището се казва Летище София, Враждебна е военната авиобаза на север от пистата. Двете са различни неща. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не ща да ставам стара сватя, ама обозначението LZ на нашите самолети няма нищо общо с немските дирижабли, още по-малко с Цветан Лазаров... Ето едно мнение на виден наш авиационен историк - а въпросът съм го задавал аз лично:

 

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=225423

 

Относно името на летището, едно лично мое мнение, зачекнато по-горе: логично е националният ни аеропорт да носи името на българин, оставил следи в световната авиационна история, като:

 

Радул Милков - първият летец в световен мащаб, осъществил бомбардировка от въздуха;

Христо Топракчиев - първият летец, загинал след авария във въздуха;

Симеон Петров - първият летец в световен мащаб, който съумява да приземи самолет със спрял двигател, и това пред погледа на самия Луи Блерио;

Райна Касабова - първата жена в света, която изпълнява въздушна бойна мисия;

Асен Йорданов - него пък кой ли не го знае...

Димитър Списаревски - за мен най удачно, но за нашите атлантически "приятели" меко казано недолюбвано предложение...

А защо не и Херман Винтер - немският конструктор, създал най-добрите български самолети и до последният си дъх е твърдял, че обича България.

Кирил Петков... и други, много други...

 

Нека да е име, което да напомня, че България е страна, която е била в основата на развитието на авиацията. Че ние сме били тия, дето са използвали самолета като оръженосец, че българи са направили първото прелитане между два континента, че първият цар, който е летял на самолет, е българският /Фердинанд/. Че след ньойския договор /тук нарочно го пиша с малка буква/ незнайни българи са скрили в плевните си самолетните мотори, които са успели да отмъкнат по нощите скришом от комисията, дето е унищожила със злобен хъс третата по сила авиация на света в тия години, за да ги предоставят на нашите самоуки самолетостроители десет години по-късно...

 

Едно име, дето да се знае и да се помни! А ние имаме много и все достойни! Ама лошото е, че все трябва да следваме нечий кеф, ама не нашия...

  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Не ща да ставам стара сватя, ама обозначението LZ на нашите самолети няма нищо общо с немските дирижабли...

Едно име, дето да се знае и да се помни! А ние имаме много и все достойни! Ама лошото е, че все трябва да следваме нечий кеф, ама не нашия...

Палио, ми ти си енциклопедия не само за моторите, ами и за самолетите!:)))Защо пишеш толкова рядко?

Аз също съм си мислела до сега, че означението LZ има нещо общо с Лазаров.

Много ми беше интересно това, което си написал и разговорът в линка от другия форум.:)))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Летището се казва Летище София, Враждебна е военната авиобаза на север от пистата. Двете са различни неща. 

 

Винаги съм мислел, че името на летището е Враждебна, но сега леко съм объркан. Когато имаше физически билети до летище София винаги изписваха Враждебна, а до дестинацията името на съответното летище. Възможно е обаче в официалните названия да има двоен стандарт и там където има име да ползват името, а там където няма има да ползват локацията.

 

Без да съм спец по темата не бих се съгласил, че Авиобаза Враждебна и Летище София са нещо напълно различно, защото (ако добре разбирам) ползват една и съща писта, а пистата в крайна сметка е най-важната част на едно летище.

 

Уикипедия също ме обърка, защото не обяснява ясно от какво е Летище София и Летище Враждебна, защото за гражданските полети пише, че са пуснати през 1947-ма година от новата сграда на летище “Враждебна“.

В списъка на българските летища летище София фигурира като “Летище София (Враждебна)“ цък

 

Що се отнася до наименованието аз не мисля, че е чак толкова лоша идея да помислим и за исторически личности от по ранни времена, като така подчертаем, колко древна история има България. Летище София би могло да се казва Аспарух, но бихме могли да посегнем и към тракийските ни корени и да го преименуваме на международно много по известните Орфей или Спартак, за които има данни че са родени на територията на сегашна България. Разбира се тук бихме рискували да влезем в нездрава конкуренция с братята македонци и тяхното летище Александър Велики, като влезем в исторически спорове със съседни държави ;)

Бихме могли и да вземем старото име на София Сердика и летището да стане Летище Сердика.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ето колко малко натоварване му трябва на Т2, за да се усети от всички грешката при изграждането му и намалената му функционалност. А място има, не е като да няма.

Някой ден все ще се случи да затворят Т1 за ремонт, защото отдавна вече му е нужен. Тогава?

Дали пък всичко това няма да е причина за възстановяване на едни други позабравени ОП-та за специален нискотарифен терминал, ехеееййй..Някъде след Перник беше.

 

Грешката може доста бързо да се оправи, като на партера между пристигащи и заминаващи се обособи една голяма зона за секюрити. Т1 не трябва да се ремонтира, а да се затвори и да се превърне в музей на авиацията.

Силно се надявам летище София да успеят да го дадат на концесия, защотото един нов концесионер би могъл да оптимизира много процесите, като инвестира нужните пари. С малка промяна Т2 според мен би могъл да обслужва и 7-8 милиона пътници годишно. Нужно е да се изгради и един паркинг с пъти по голям капацитет от сегашния и трансферен хотел с топла връзка към терминала. Развитието на два успоредни терминала с две успоредни инфраструктури е непълно неоправдано при пътникопотока в София. Да не говорим за липсата на връзка с метрото на Т1.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Доколкото смътно си спомням, когато откриваха Т2 се хвалеха, че било лесно за разширяване (чрез просто удължаване на коридора с гейтовете. То там и сега си е празно, струпването на хора е на секюритито при ескалаторите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Т1 остава с много малко полети(Уиз и някои единични полети, които не надхвърлят повече от 25 полета). 

 

Hе е вярно, че Т1 остава с много малко полети. И преди Раян Еър да тръгне, броят на пътниците към двата терминала беше почти изравнен, а от октомври насам (откакто Раян Еър тръгна с пълен капацитет) Т1 има повече пътници от Т2. Не забравяйте, че Виз Еър си увеличи дестинациите драстично, отделно БЪлгария Еър през лятото си мести 5 от дестинациите (за Испания и Португалия) на Т1. Отделно много от сезонните чартъри на България Еър са от Т1.   Ийзи Джет (за Великобритания) летят от Т1, Днипроавиа (за Украйна) летят от Т1,  Джет2 и те са от Т1 до Манчестър.  Трансавиа тръгват от май месец до Амстердам, също от Т1.  Мистрал Еър през лятото летят до 4 дестинации в Италия, пак от Т1. Корендон лети то Анталия през лятото също от Т1.   BH Air (Balkan Holidays) лети от Т1 поне до 10 дестинации. България Ер си добавя нови чартъри за това лято, един от тях е Тиват в Черна гора. Така че... 9 авиокомпании използват Терминал 1, като основната WizzAir си увеличи дестинациите на 34, това не е малко

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Някой ден все ще се случи да затворят Т1 за ремонт, защото отдавна вече му е нужен. Тогава?

 

 

Не, няма такова нещо. Директно концесия.

Затова и никой не влага нищо през последните години и Т1 е в това състояние.

Чака се концесионер, директно ще го сринат и ще изграждат нов терминал. Търпение още няколко години

Връзка към коментар

При по добра организация секюрити чек-а да работят всички скенери и ленти, не би трябвало да има проблем.

За всичките ми сутрешни  пътувания в интервала 4:30-7 часа, досега не съм видял всичките 4 скенера и 6 ленти да работят. Максимума беше 3 скенера и 4 ленти. Най дълго съм чакал 20-25 мин. Може би съм избягвал най голямото струпване.

След 7 часа е пустош, работи само един скенер.  

 

Въпреки това, нови 5 полета в този часови  интервал е  сериозно увеличено натоварване.

 

Аз ще съм един от първите, които ще го изпитат. Понеделник летя с LH 6:05  за Мюнхен. Ще рапортувам ,ако не ме арестуват и снимки ще направя :)

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.