Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Не е проблем да се постигне споразумение за цесия между двете страни.

Летището дължи на кувейтците много повече, отколкото БГ Еър на него, за да сме точни. Основната разлика е, че кувейтците не могат да си купят/придобият летището, а почти фалирала частна авиокомпания - могат ;)

Дългът няма да се превръща в нищо, той си съществува като такъв, но не се изисква. Ако потенциални нови собственици си го поискат, те не ще се наредят, а ще прередят всички на опашката. Когато става въпрос за толкова големи суми, много по-лесно е да доплатиш и получиш собствеността за няколко лева (дежа-вю), а и те са сред малцината платежосбособни кредитори, които могат да си го позволят :)

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не е проблем да се постигне споразумение за цесия между двете страни.

Летището дължи на кувейтците много повече, отколкото БГ Еър на него, за да сме точни. Основната разлика е, че кувейтците не могат да си купят/придобият летището, а почти фалирала частна авиокомпания - могат ;)

Дългът няма да се превръща в нищо, той си съществува като такъв, но не се изисква. Ако потенциални нови собственици си го поискат, те не ще се наредят, а ще прередят всички на опашката. Когато става въпрос за толкова големи суми, много по-лесно е да доплатиш и получиш собствеността за няколко лева (дежа-вю), а и те са сред малцината платежосбособни кредитори, които могат да си го позволят :)

 

Арбитражът си е казал думата. В България до трета инстанция са го докарали. Искат или не ще има някаква развръзка.

Кувейтско-саудитския консорциум има шансове да придобие летището (а дали иска?). Ако тази хипотеза стане реалност, то задълженията на всички (включително националния превозвач) към летището вече биха били изискуеми от страна на новите собственици. Интересна би била реакцията на националния превозвач - в случая длъжник към летището. Съвсем спекулативно - защо пък и да не продадат компанията?

 

Може mcf1an да е напипал предстоящите събития :)

 

Тук статията е по-изчерпателна от към факти.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/10/16/2630433_skupo_prizemiavane/

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

 

Тук статията е по-изчерпателна от към факти.

http://www.capital.b...o_prizemiavane/

Прочетох статията и единственото, което мога да кажа - надежда всяка оставете.

Летището ще бъде подарено на свинята.

Разбира се без дълговете, за да е продаваемо, понеже какво ли разбира свиня от летене.

Връзка към коментар

Все пак МТ се опитва да промени името на летището. Дали ще им се получи - друг въпрос. 

 

Taка става, когато летището  няма име, а носи разни наименования на проближено село, квартал или градец. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/10/26/2636958_pravitelstvoto_shte_harchi_rekordno_mnogo_dogodina/

Правителството очаква 600 млн. лв. от концесия на летището.

 

600 милиона накуп първаночално. След това 35 години - aqua fontana.

Връзка към коментар

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/10/26/2636958_pravitelstvoto_shte_harchi_rekordno_mnogo_dogodina/

Правителството очаква 600 млн. лв. от концесия на летището.

 

Не ми изглеждат много тези пари. Летището в Будапеща го дадоха по същата схема, но за 75 години и 75% от летището за 1,8 милиарда евро. Вярно е, че при приватизацията на концесията летището в Будапеща имаше 8 милиона пътници, но както и да намаляваме цената трудно ще я докараме до 300 милиона евро за летище София.

Връзка към коментар

ми какво да кажат, най-вероятно концесионера отсега да е известен... и току-виж радостта от полетите до Пиза набързо увехне... а в последствие ще се окаже, че и сумата по концесията не е платена реално (или пък ако е платена е опоскана набързо)... въобще идеята на управлението (вкл. и с огромните кредити в бюджетите) да се опосква де що може... пък и народа достатъчно добре демонстрира колко му е акъла и му харесва това, пък после ще плаща сметката...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

 

Поне е корегирана невярната информация в тази циркулярна новина, след намеса във ФБ. :lol:  Може и още невярности да има.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

"Летище София" - концесия в мъглата Най-голямата сделка в държавния транспорт за идната година дава всички признаци да бъде изначално опорочена

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Начинът на концесиониране на летище София според мен изключва голямо участие на ТИМ по простата причина, че нямат толкова ликвидни средства. Най-вероятно е в сделката да участват само най-големите играчи в Европа.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За едно нещо обаче съм 100% сигурен - ако тимаджиите станат концесионер на летището, последното ще си получи обратно парите от Бг Еър точно га' цъфнат налъмите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

То не е много подходящо да пиша тук, но не намерих друга тема. Относно зимните чартърите, Norwegian Air Shuttle ще имат полет от Лондон, Enter Air ще правят Бристол а Orenair се очаква да направят включване от Москва с няколко полета, надявам се да ни пратят 777. Също се надявам и Аерофлот да пратят нещо голямо.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз лично мисля, че е крайно време някой да се погрижи за това летище - германци ли ще са, българи ли, няма никакво значение. Значение ще има само крайния резултат, който се надявам, че ще е положителен :) 

Връзка към коментар

Летище София отчете 12% повече пътници през октомври

 

Летище София е обслужило общо 357 978 пристигащи през октомври, което е с 12% повече от същия месец година по-рано. Според пресслужбата на аеропорта през терминал 2 са преминали 62% от пътникопотока, или 222 хил. пътници (+2.9%).

 

На терминал 1 пътникопотокът е нараснал с 28 на сто, достигайки над 133 хил. обслужени пътници за един месец. Пътуващите по международни редовни линии са се увеличили с 12% спрямо октомври 2014 г. Вътрешните маршрути също отбелязват лек ръст от 1.7 на сто.

 

Общо 3844 кацащи и излитащи самолети са били обслужени на летище София през октомври 2015 г., което е близко до нивото от предходната година (3810). От тях 80% са полети по международни маршрути, а 4 на сто по вътрешни линии.

 

През октомври на летище София са обработени общо 1609 т товарни и пощенски пратки, което е с 12% по-малко от необичайно силния месец октомври на миналата година. Намалението е при превозите с карго самолети, докато пратките по редовни линии остават без промяна.

 

http://www.dnevnik.bg/biznes/2015/11/11/2646962_letishte_sofiia_otchete_12_poveche_putnici_prez/

 

Ръстът на нискотарифните авиокопании на терминал 1 е 10 пъти по висок от този на традиционните авиокомпании. Още няколко години и пътниците на Терминал 1 ще са повече от тези на Терминал 2.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 

 

Ръстът на нискотарифните авиокопании на терминал 1 е 10 пъти по висок от този на традиционните авиокомпании. Още няколко години и пътниците на Терминал 1 ще са повече от тези на Терминал 2.

 

 

Симптоматично...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

 

Ръстът на нискотарифните авиокопании на терминал 1 е 10 пъти по висок от този на традиционните авиокомпании. Още няколко години и пътниците на Терминал 1 ще са повече от тези на Терминал 2.

 

Редно е да му направят едно ремонтче на Т1. 

Връзка към коментар

Последно, има ли някакъв транспорт от Т1 до Т2 и обратно? Някой беше писал за някакви шатъли, ама при последното си кацане на Т1 се оглеждах, оглеждах и нищо не видях, пък накрая си хванах рейса за града...

Редактирано от Meidj
Връзка към коментар

 

Капацитета е по 7-8 души на 30 минути. Като се изсипат два самолета на Уиз ер по 180 души и 24 часа няма да стигнат да ги извозят до метрото...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • iliana_t
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.