Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

А не намираш ли за нередно БДЖ да се превръща в транспортен оператор в град София? Аз например може да поискам всички влакове освен на Централна гара в Пловдив да спират и на гара „Филипово“ и спирка „Тракия“, защото така ми е по-удобно. Какво ме е грижа, че на повечето пътници във влака така им е по-неудобно?

Не намираш ли за нередно експресен влак да спира 3 (три) пъти в рамките само на един град? В Германия експресите така ли правят? Ще се повторя, в случай, че не си чел внимателно - не ме е грижа къде ще спират пътническите влакове. Искам обаче експресът от точка А до точка Б да не спира на всички останали букви на азбуката.

Виждал съм добре организиран транспорт. Виждал съм и зле организиран транспорт. Филмът с крайградските пътнически влакове в Пловдив го гледахме преди двайсетина години. Отдавна спряха да го „прожектират“, ако ме разбираш.

Когато Столична община придобие собствеността върху БДЖ, нямам против да направят всички влакове да спират на 20 места в София. Но да превръщат националната железница в патерица на софийския градски транспорт само защото местната власт не е в състояние да организира по-добре движението на автобусите, тролейбусите, трамваите и метрото - няма как да се съглася с това.

От метростанция „Софийски университет“ до гара „Подуене“ дистанцията е точно колкото за една допълнителна станция на метрото.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

В Германия болшинството от влаковете се движат по тази схема, като в градовете влаковете се превръщат в де факто нова линия на метрото, като много от жителите на градовете ползват влаковете за придвижване и в самия град.

 

Пропусна да уточниш - регионалните влакове ;)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

А не намираш ли за нередно БДЖ да се превръща в транспортен оператор в град София? Аз например може да поискам всички влакове освен на Централна гара в Пловдив да спират и на гара „Филипово“ и спирка „Тракия“, защото така ми е по-удобно. Какво ме е грижа, че на повечето пътници във влака така им е по-неудобно?

Не намираш ли за нередно експресен влак да спира 3 (три) пъти в рамките само на един град? В Германия експресите така ли правят? Ще се повторя, в случай, че не си чел внимателно - не ме е грижа къде ще спират пътническите влакове. Искам обаче експресът от точка А до точка Б да не спира на всички останали букви на азбуката.

Виждал съм добре организиран транспорт. Виждал съм и зле организиран транспорт. Филмът с крайградските пътнически влакове в Пловдив го гледахме преди двайсетина години. Отдавна спряха да го „прожектират“, ако ме разбираш.

Когато Столична община придобие собствеността върху БДЖ, нямам против да направят всички влакове да спират на 20 места в София. Но да превръщат националната железница в патерица на софийския градски транспорт само защото местната власт не е в състояние да организира по-добре движението на автобусите, тролейбусите, трамваите и метрото - няма как да се съглася с това.

От метростанция „Софийски университет“ до гара „Подуене“ дистанцията е точно колкото за една допълнителна станция на метрото.

 

Да експресите в Германия и не само в Германия спират на няколко гари в градовете с милионно население! Всичко е въпрос на трафик! Влакът е заради хората, а не хората са заради влака! В източна София живеят повече хора от колкото в Пловдив. Ако смяташ, че източна София не заслужава собствена гара, тогава експресите не би трябвало да спират и в Пловдив :)

 

Представи си няколкото гари в София, като гари на градове с по 300-400 хиляди души население и си задай въпроса не трябва ли експреса да спира във всички тези градове и да има добра и експресна влакова връзка между тях!

 

Най-развитите градове в света вървят към система за интегриран масов транспорт, като съгласуват разписанията на различните видове транспорт и създават възможност за ползване с общ билет или карта. В Будапеща например картата за градски транспорт е валидна и за влаковете в рамките на града, но има карта за транспорт в агомерацията с която може да пътуваш до 100 километра извън града с влак, автобус и т.н.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Пропусна да уточниш - регионалните влакове ;)

 

По германските стандарти в България всичко е регионален влак, защото няма достатъчно трафик за регионални влакове  и успоредно с тях експресни влакове между две гари.

 

Супер бързите експреси движещи се с 200-300 км/ч са обикновено тези, които не спират на няколко гари в един град по простата причина, че имат нужда от много време за ускоряване и спиране и не е ефективно да спират през 20-30 километра в големите градове.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Аз си мислех, че водим сериозен разговор, а се оказа, че се лигавим. Милионно население (че как иначе!), най-развитите градове в света и изведнъж - София!

Майко мила!

София?!

Връзка към коментар

Аз си мислех, че водим сериозен разговор, а се оказа, че се лигавим. Милионно население (че как иначе!), най-развитите градове в света и изведнъж - София!

Майко мила!

София?!

 

Съмняваш се, че София е с население над 1 милион души или смяташ, че не трябва да се взимат най-добрите практики от света за огранизирането на масовия транспорт?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Малко са излишни споровете, ми се струва, все още не сме видели как ще работят нещата. Според мен може да се премести спирането към Искърско Шосе, вместо Гара Искър, след като пооправят инфраструктурата разбира се. Иначе наистина стават много.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Защотото метрото е неудобно за ходене до Дружба. За да се похвалим, че имаме метро до летището трасето беше прекарано по най-лошия маршрут. Сама по себе си станцията на аерогарата е за 7-8 000 пътника дневно, т.е тя е икономически неизгодна. И все пак в инфраструктурните и обществените проекти не е задължително решението да икономически най-изгодното. Но поне да бяха направили маршрута да минава не в периферията на Дружба.

Иначе и сега който е в източна посока може да слезе на гара Искър. Ама не слизат! Младостчани слизат на Подуене и си се довозват с автобус. А дружбенци слизат на гара Искър и пак се довозват с автобус.

Иначе да, целта е ефективен транспорт, но това е комбинация между различните видове назем транспорт и метрото. А целта на СО е да набута всички в метрото и да ликвидира останалия транспорт. А трасето на първия метродиаметър е тотално сбъркано.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Проблемът  не е само в метростанцията, а в аерогарата -  от нея ще дойдат пътниците и печалбата на метрополитена, не от изпращачи.
А и посрещачи вече почти няма - сигурно защото никой не иска да идва тук, знам ли...

Редактирано от bat.galin
Връзка към коментар

Метрото се строи с перспектива все пак: ЖП транспортът ще се развива в бъдеще, така че според мен нещата ще си дойдат на мястото, т.е. бързите и пътнически влакове ще спират на Искърско шосе, а експресът София-Пловдив само в Пазарджик евентуално. Въпросът е да свикнат хората да пътуват отново с влак: сигурно много от тях предпочитат комфорта на метрото пред меко казано некомфортни и неточни влакове (не казвам, че всички са такива, но мисля, че знаете какво имам предвид).

 

Я по-добре кажете трябва ли допълнителен билет за куфара, че от страницата на метрополитен разбрах кой е присъствал на откриването, но не и дали ми трябва билет.

Връзка към коментар

Защотото метрото е неудобно за ходене до Дружба. За да се похвалим, че имаме метро до летището трасето беше прекарано по най-лошия маршрут. Сама по себе си станцията на аерогарата е за 7-8 000 пътника дневно, т.е тя е икономически неизгодна. И все пак в инфраструктурните и обществените проекти не е задължително решението да икономически най-изгодното. Но поне да бяха направили маршрута да минава не в периферията на Дружба.

Иначе и сега който е в източна посока може да слезе на гара Искър. Ама не слизат! Младостчани слизат на Подуене и си се довозват с автобус. А дружбенци слизат на гара Искър и пак се довозват с автобус.

Иначе да, целта е ефективен транспорт, но това е комбинация между различните видове назем транспорт и метрото. А целта на СО е да набута всички в метрото и да ликвидира останалия транспорт. А трасето на първия метродиаметър е тотално сбъркано.

100% съм съгласен с теб.

Връзка към коментар

...

 

Я по-добре кажете трябва ли допълнителен билет за куфара, че от страницата на метрополитен разбрах кой е присъствал на откриването, но не и дали ми трябва билет.

 

Пътник с редовен превозен документ има право да превозва в превозните средства на обществения градски транспорт безплатно до 2 броя ръчен багаж, вкл. музикални инструменти,като сбора от трите измерения  за всеки от тях не надвишава 140 см. Багажът на пътника не трябва да представлява опасност за другите пътници, да не пречи на видимоста на водача на превозното средство и да не представлявазаплаха за сигурността и безопасността на движение.

Цитата е от ТУК

Връзка към коментар

То цялата държава е сбъркана, вие за един метродиаметър го правите на въпрос.:)

Можеше да я мръднат малко тая линия 1, вярно е, ама... каквото - такова. Факт е, че пътуването се облекчи.

Днес от нас до летището стигнах за 20 минути, като взех автобус до Младост 1. Можех и пеша да стигна до метростанцията, пак толкова щеше да ми е. А с 84 по-малко от 40 минути не ми се е случвало да пътувам.

 

Това билетче за багажа ме влудява. Представям си как след 3 години България поема председателството на ЕС и на летището чужденците ги посреща надпис: "Купете си билет за багажа. Мерим го с ролетки" :wacko:

Връзка към коментар

Съмняваш се, че София е с население над 1 милион души или смяташ, че не трябва да се взимат най-добрите практики от света за огранизирането на масовия транспорт?

 

Става ми смешно от твърдението (за пореден път, сякаш е чудо невиждано), че София е с население над милион жители. Смешно не от това, че наистина софиянци са толкова, а от безсмисленото изтъкване на този факт. Нека ти кажа какво мисля: София в продължение на 40-50 години е проектиран и развиван с мисъл за устойчиво по численост и демографска структура население. Тази устойчивост се гарантираше от легендарното софийско жителство. София е град, проектиран за много по-малко хора и ужасно много по-малко автомобили, отколкото са те днес. Проектиран за командно-административно управление на населението, а не за самоуправление. Десетилетия наред никой от урбанистите не е и сънувал, че София ще стане жертва на такава поголовна миграция, на такъв демографски и социален дисбаланс, на такова брутално откъсване и изолиране от останалата част от България. Ако по празниците си бил в София и си се разхождал из града, трябва да си видял истината - ето за горе-долу такова население е проектирана нашата столица. Колоните и композициите от снощи и от тази сутрин докараха свръхнаселението - товарът, който София трудно понася. Не само транспортната - всички останали системи на града изнемогват и е въпрос на време да сдадат багажа, ако някой не предприеме наистина радикални мерки.

За най-добрите световни практики: хубаво е, че стана дума за тях, но в случая със София можем да започнем с далеч по-прости неща, например с прекратяване на практиката всякакви МПС да се щъкат из BUS-лентите (където ги има) и по трамвайните релси - това осезаемо ще подобри ефективността на наземния обществен транспорт. Оттам са започнали развитите градове, преди да добавят нови начини на транспорт, като се заиграват с държавни фирми в предфалитно състояние.

Ако метрото беше мислено в перспектива, трасето му щеше да бъде очертано по маааалко по-различен начин - такъв, който да позволява бъдещото му продължаване до Терминал 3. А не така брутално да се „забива“ в Терминал 2, който от години работи на границата на възможностите си и просто не може да поеме повече пътници. Изобщо и метрото, и Т2 се развиха по най-лошия възможен начин - като dead end. А бързият влак Пловдив-София, който преди 20 години по разписание вземаше разстоянието за 2 часа и 23 минути, сега се кандилка малко над 3 часа. „Благодарение“ на измислената интермодална спирка на Искър времето ще набъбне още. Ако закачат на експресите и бързите влакове по още 2-3 градски спирки в името на удобството на някакви имгинерни маси хора (които - гарантирам ти -  нямат никакво намерение да слизат от колите си), могат спокойно да ограничат съответните влакове до Пасарел, защото отвъд него повече никой няма да се качва на на тях.

Та така. От моята камбанария нещата се виждат в тъмни цветове. В България в сферата на строителството и инвестициите упорито продължаваме да „усвояваме“ пари, вместо да вършим смислена работа.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Мда, изрових наредбата от Столична община: за багаж в размер над 60/40/40 се заплаща....дано да е ясно написано на станцията, защото не е практика, която да съм срещала в други държави...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Билетчето за багаж верно е егати малоумието! Не е трудно да се предположи, че ей сегичка ще плъзнат на глутници онези дръгливи хиени, контрольорите, за да дерат глобички от разбрал-недоразбралите чужденци. За повече респект ще ги свалят на онази спирка, дето е в средата на нищото ("Софийска Света гора" ли се казваше) и само да ги "лъхне" онази непривлетлива пустош отвъд плексигласа и щат, не щат - плащат си глобата, за да ги върнат в цивилизацията :lol:  :unsure:

Ей, няма по-помиярска "професия" от контрольор в СГТ, чеСно! Може би само катаджия-рушветчия е по-долно! <_<

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Билетчето за багаж верно е егати малоумието! Не е трудно да се предположи, че ей сегичка ще плъзнат на глутници онези дръгливи хиени, контрольорите, за да дерат глобички от разбрал-недоразбралите чужденци. За повече респект ще ги свалят на онази спирка, дето е в средата на нищото ("Софийска Света гора" ли се казваше) и само да ги "лъхне" онази непривлетлива пустош отвъд плексигласа и щат, не щат - плащат си глобата, за да ги върнат в цивилизацията :lol:  :unsure:

Ей, няма по-помиярска "професия" от контрольор в СГТ, чеСно! Може би само катаджия-рушветчия е по-долно! <_<

 

Да видим кои заслужили контрольори  взимат най-апетитните последни/първи спирки на метрото от/до летището.  Ще трябва да владеят 2-3 езика минимум. :lol:     Нищо не казвате за рояците от "копърките", как са след пускането на метрото?

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз ползвах метрото от летището на 5.04. Копърките си бяха там. За сметка на това в летището нямаше НИТО една табела за метро. Дори звънях на приятел да питм пуснато ли е

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да видим кои заслужили контрольори  взимат най-апетитните последни/първи спирки на метрото от/до летището.  Ще трябва да владеят 2-3 езика минимум. :lol:     Нищо не казвате за рояците от "копърките", как са след пускането на метрото?

 

Обезателно да ги пратят на курсове по английски при Бареков  :lol:

 

За копърките - джиткат белот на капака на таксито и хвърлят по някой тъжен поглед към терминала с попръжня на уста! :lol:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Аз пък се чудя как тази грандиозна инвестиция в бъдещето, наречена гара "Искърско шосе" ще побере огромния пътникопоток...  :blink:

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Билетчето за багаж верно е егати малоумието!

 

Това е защото метрото е като Wizz... Таксува за голям ръчен багаж  :lol:

 

Аз пък ще пътувам само с малък куфар и ще карам контрольорите да гледат тъжно.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Още преди година бях свидетел на ваденето на ролетка и измерването на размери - 5 см беше превишаването.

Глобените бяха млада симпатична двойка - възпитани и с билетчета, но само за себе си, без раницата. Бяха бели, грамотни и къпани - точно каквито трябва да са всички глобявани.  B)

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Аз пък ще пътувам само с малък куфар и ще карам контрольорите да гледат тъжно.

 

Внимавай само да не е на границата на допустимото, че има да ти го мерят пред всички :lol:  :lol:  :lol:

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.