Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Капацитета не се смята при 24 часово заетост, а и освен чекина на летището се извършват още стотици дейности, скрити за пътниците. Например чекин-а може и да може да поема и 5 млн, но багажното да не може и една подсистема да е с по-нисък капацитет - по нея се определя капацитета. Не всичката апаратура е предвидена за непрекъснат режим, трябва да има maintenance прозорци, зависи и от капацитета на хендлиг операторите, изискванията на гранична полиция и стотици неща. Отделно, че следобедможе и да е пусто, но сутрин става мазало. Ако преместят полетите от Т1 на Т2 те просто няма как да успеят сутрин да ги чекират, проверят, натоварят и тн. Иначе винаги може и над капацитета да се работи, но някъде ще се получава напрежение.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Капацитета не се смята при 24 часово заетост, а и освен чекина на летището се извършват още стотици дейности, скрити за пътниците. Например чекин-а може и да може да поема и 5 млн, но багажното да не може и една подсистема да е с по-нисък капацитет - по нея се определя капацитета. Не всичката апаратура е предвидена за непрекъснат режим, трябва да има maintenance прозорци, зависи и от капацитета на хендлиг операторите, изискванията на гранична полиция и стотици неща. Отделно, че следобедможе и да е пусто, но сутрин става мазало. Ако преместят полетите от Т1 на Т2 те просто няма как да успеят сутрин да ги чекират, проверят, натоварят и тн. Иначе винаги може и над капацитета да се работи, но някъде ще се получава напрежение.

 

Вярно скрити за пътниците  са седящите служители по пейките, но отчитащи дейност зад терминалната сграда. Настанили са се добре на хранилката.

Връзка към коментар

На мен друго нещо винаги ми е правило впечатление. Не знам на какво се дължи, но повечето полети през деня са концентрирани в определени интервали от време, докато през останалото време е пълно мъртвило. Говоря както за излитащите, така и за кацащите. И на двата терминала сутрин до към 08:00 часа е тотална лудница, след което до обяд сякаш е паднала бомба. После има един пиков период по обед и следва вечерната тарапана. Предполагам всичко е свързано със слотове и въздушен трафик, но все се чудя как по другите европейски летища натоварването е равномерно, а при нас е пиково в определени интервали от време?

Връзка към коментар

Най-простия и правилен отговор е - защото сме десета дупка на кавала. Иначе - самолетите в обичайния случай правят ротация - отиват и веднага се връщат на летище, което се води хъб на авиокомпанията  - там обикновенно авиокомпанията има представителство, и/или ремонтна база, могат да се договарят преференциални цени за престой, гориво, кетъринг на самолетите и много важно - кабинният състав е от съответният град или имат изградени условия за престоя му. Предвид географското положение на София и полетите които се изпълняват - 99% са в Европа - една ротация е между 4 и 6 часа - за това и имаш сутрешен (5:30-8:30)ч и обеден (12-14:30)ч пикове. - Пример България Ер, Уиз

 

А/к, които пък нямат хъб на конкретното летище обикновенно събират/връщат трансферен трафик от/до някое от основните им летища и имат по два или три полета на ден (Луфтханза, КЛМ, Ер Франс) и ги разпределят сутрин/обед/вечер, за да е оптимизиран и минимален престоя на трансферното летище - независимо дали полета е опериран от тях или от кодшеър. Същото важи и за бизнес трафика. Австрийците правят по четири, че Виена е по-близо, а и са с по-малки самолети. Заради това дестинация като Будапеща ще я гледаме през крив макарон - там го няма Малев, не е чак толкова сериозна бизнес точка, презокеански може да се правят от Лондон, Мюнхен, Париж, Амстердам, Милано. А и трудно ще напълни 180 местните самолети на Уиз като печеливша дестинация.- за нискотарифните е важна възвращаемостта от конкретния полет, там на трансферен трафик не се разчита Там целта е да се уплътни денят с максимален брой ротации

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Капацитета не се смята при 24 часово заетост, а и освен чекина на летището се извършват още стотици дейности, скрити за пътниците. Например чекин-а може и да може да поема и 5 млн, но багажното да не може и една подсистема да е с по-нисък капацитет - по нея се определя капацитета. Не всичката апаратура е предвидена за непрекъснат режим, трябва да има maintenance прозорци, зависи и от капацитета на хендлиг операторите, изискванията на гранична полиция и стотици неща. Отделно, че следобедможе и да е пусто, но сутрин става мазало. Ако преместят полетите от Т1 на Т2 те просто няма как да успеят сутрин да ги чекират, проверят, натоварят и тн. Иначе винаги може и над капацитета да се работи, но някъде ще се получава напрежение.

Това ясно де, ама това

Например чекин-а може и да може да поема и 5 млн, но багажното да не може и една подсистема да е с по-нисък капацитет - по нея се определя капацитета.

би означавало тотално сбъркана концепция.

Нали затова си има проект, затова си има възложители и задание, проектанти-специалисти,  специалисти-консултанти и съответни норми, които в резултата на опита са определили:

за n-броя пътници трябва да се предвидят х-брая чекин гишета, у-броя гишета за паспортен контрол, z-броя рентегени за секюрити-чек, еди-колко-си квадрата площи за чакални и т.н. включително до броя на тоалетни за мъже, жени и хора с увреждания.

И да направиш летището така, че чек-ин да поема 5млн., а пък багажното , напр.1млн., е все едно да направиш олимпийски басейн със съблекални за 10човека, или стадион за 50000 зрители с три входа/изхода.

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

To за това в проектите се предвижда възможност за разширение. Някой неща обаче няма как да ги преправяш лесно в последствие и затова се изпълняват в пълен капацитет. Останалото - като му дойде времето и ако възникне нужда. Въпреки, че в конкретния случай по изпълнението на Т2 имаше и доста недомислени неща. По едно време се говореше за Т3 - на изток и нова писта 12/30, а Т1 - за карго. После се оказа, че няма къде да го сложат без да падат сериозно отчуждения и ще бутат Т1 и на негово място ще правят Т3 с 15 ръкава. Всяка идея е предпоследна. Но както обичат да казват заетите в сектора - абе те германците се ос*аха с новото берлинско, та ние ли  -_-

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

На мен друго нещо винаги ми е правило впечатление. Не знам на какво се дължи, но повечето полети през деня са концентрирани в определени интервали от време, докато през останалото време е пълно мъртвило. Говоря както за излитащите, така и за кацащите. И на двата терминала сутрин до към 08:00 часа е тотална лудница, след което до обяд сякаш е паднала бомба. После има един пиков период по обед и следва вечерната тарапана. Предполагам всичко е свързано със слотове и въздушен трафик, но все се чудя как по другите европейски летища натоварването е равномерно, а при нас е пиково в определени интервали от време?

 

По принцип значителна част от пътниците обичат сутрешните и вечерните полети, защото те пестят време и пари. Бизнес пътниците обичат да пътуват сутринта и да се връщат вечерта, защото така може да са повече със семейството си, а и отделно пестят пари на фирмата за скъпи хотели. Същото е валидно и за много туристи отскачащи за 2-3 дни до някой град. Ако пътуват примерно петък сутрин и се приберат неделя вечерта, ще трябва да си вземат само един ден отпуск, ще платят две вечери за спане, но ще прекарат 3 пълни дни в избраната дестинация.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Редно е :).
И понеже е сезонна, не е отразена на картата с дестинациите, които покрива компанията.
А в предвид ранния час на полета от София, е нормално да не се забелязва...лесно :)

post-2286-0-25098600-1439921678_thumb.png

Редактирано от bat.galin
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Редно е :)

 

След 4-ти септември нямат заложени полети. Разписанието не пасва, както и честотите. Може би има :rolleyes:  размисли и страсти.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Хванал съм ги в крачка :lol: Има реклама Букурещ - София, но обратното няма. http://www.imperatortravel.ro/2015/08/vreti-sa-dati-o-fuga-la-sofia-blue-air-are-cateva-zboruri-in-perioada-urmatoare.html

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Самолет на турската нискотарифна авиокомпания "Пегасус Еърлайнс" е кацнал аварийно на Терминал 2 на Летище София, съобщиха от аеропорта за Нова телевизия. 

 

На място са пристигнали две пожарни коли и най-малко четири линейки. Не е известно дали има пострадали. Присъствието на спешни екипи е задължително при подобни аварийни ситуации. 

 

Летателният апарат е "Боинг" 737. Той побира близо 128-148 пътници. 

 

Не са ясни причините за извънредното кацане. 

 

 

Пожар на борда

Редактирано от Тони
Връзка към коментар

Според 24 часа причината е:

 

"Самолетът е пътувал от Анталия до Амстердам със 163-ма пътници и 6 членен екипаж на борда, над румънска територия е получил индикация за отказ на единия двигател."

 

Само ми е чудно след като е индикирало над румънска територия защо са се върнали към София ...

Редактирано от lisska99
Връзка към коментар

Според 24 часа причината е:

 

"Самолетът е пътувал от Анталия до Амстердам със 163-ма пътници и 6 членен екипаж на борда, над румънска територия е получил индикация за отказ на единия двигател."

 

Само ми е чудно след като е индикирало над румънска територия защо са се върнали към София ...

 

По-скоро защо не към Белград

 

post-279-0-35267100-1440768468_thumb.jpg

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

По-скоро защо не към Белград

 

attachicon.gifPegasus.jpg

 

Има фактор снижаване. Не летят на 1000 метра и т.н. , а и  турските авиокомпании се чувстват като у дома си. :)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.