Прескочи до съдържание

Български Банки - кратки въпроси и дискусии


Препоръчани мнения

Мисля, че ако си свържеш картата с PayPal и плащаш през тази платформа, няма да ти се налага да пишеш 3D-кодовете на банката. Ще ползваш инструментите за сигурност на PayPal. Вярно, че това е тегаво решение и не навсякъде минава, но за аварийни ситуации би трябвало да свърши работа.

А то и не е само за 3D-кодовете. Всичките двуфакторни легитимации (2-factor authentications) ще станат проблем при невъзможност за получаване на SMS.

Дано не се случва на никого, че...

Връзка към коментар
преди 5 минути , Goal & Boss каза:

 

Дано не се случва на никого, че...

Винаги съм имал лека фобия в чужбина да не си изгубя телефона (а имам случай и да са ми го открадвали), но сега това опасение май се усилва ...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
В момента, Фичо каза:

Винаги съм имал лека фобия в чужбина да не си изгубя телефона (а имам случай и да са ми го открадвали), но сега това опасение май се усилва ...

То не е и необходимо да го губиш. Достатъчно е да няма GSM-сигнал и гориш.

Затова е добре човек винаги да има пари в брой.

 

Може би не е лошо банките да дадат възможност за въвеждане на втори телефонен номер или на email, където евентуално да се изпращат кодовете в аварийни ситуации. Ама... надали.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 26 минути , Goal & Boss каза:

Може би не е лошо банките да дадат възможност за въвеждане на втори телефонен номер или на email, където евентуално да се изпращат кодовете в аварийни ситуации. Ама... надали.

Точно същото си мислех! Аз винаги при пътуване в чужбина си нося втори телефон от различен оператор. 

Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

ПИБ бият рекордите по идиотизъм.Вчера цял ден се опитвам да погася задълженията си към Дайнърс с карта Маестро през my diners - както съм правила многократно през последните години.Излиза полето за 3Д парола,въвеждам...и изписва плащането неуспешно.Така 5 пъти.Говоря с интернет банкиране и картов отдел на ПИБ,казват ми няма проблем нито в сметката,нито в картата говорете с Дайнърс.Звъня на Дайнърс,те-всичко е ОК при нас,говорете с ПИБ.Решавам да изчакам няколко часа,не е болка за умиране,стават бъгове в системата,все ще го оправят.Вечерта пробвам- 6 ти път същото.Звъння пак на ПИБ - най-накрая някаква служителка се сеща,че Маестро картите вече не ползват 3Д парола измислена от потребителя,ами такава изпратена на СМС подобно на Дайнърс:blink:Истината освобождава - 7 път пробвам....и виждам,че в системата седи старият ми тел.номер(отпреди 4 години),при положение,че от ПИБ имат новия номер,на който ме търсят,ако извършвам необичайни(според тях)преводи през онлайн банкирането.Решавам да не се ядосвам повече,утре ще отида в клон на ПИБ-единственият начин да сменят номера ми навсякъде,окончателно.

Сега,може би,ще разберете желанието ми да извия врата на служителката,която днес ми казва, да си направя 3Д парола в my fibank.Нямаше идея за какво и говоря,но пък не я и интересуваше.

Т.е. ПИБ решава да въведе 3Д защита с  кодове чрез СМС напълно апокрифно,ама толкова тайно,че даже по-голямата част от  служителите и не знаят за това.И въобще не смята за нужно да информира клиентите си:ireful1::blink::rtfm:Дебили...

 

Извинявам се,че ви занимавам,ама трябваше да изпусна парата.Обикновенно използвам форума за удоволствие,ама много ми дойде.

 

П.П А пропуснах,че актуализацията на тел.ми номер ще се извърши след 24 часа,толкова отнема на картовия отдел да зацепят...:shok:

  • Харесвам 3
  • Шок 1
Връзка към коментар

+ 1 . Аз също се ядосвах вчера цял следобяд с тази нова динамична 3Д парола и също имат някакъв мой стар телефонен номер, който не съм сигурен, че някога е бил мой дори. Тази верификация на нов номер май трябва да е подкрепена с АТМ транзакция, правилно ли съм разбрал ?

 

Връзка към коментар
преди 4 минути , stanislavpp каза:

Тази верификация на нов номер май трябва да е подкрепена с АТМ транзакция, правилно ли съм разбрал ?

 

Не знам.....няма логика,динамичните пароли не са ли само за плащания в интернет?Единствения начин да си смениш тел.номер е в клон на ПИБ.

Връзка към коментар
преди 1 минута , stanislavpp каза:

Освен в клон, може и онлайн, но изисква код от  АТМ транзакция в рамките на 24 часа .

Благодаря!Добре,че чета магеланци,тия от ПИБ въобще не са чували за този вариант:boredom:

Връзка към коментар
преди 6 часа, Мари Николова каза:

ПИБ бият рекордите по идиотизъм.:shok:

Напоследък са голям дразнител. Мен ме вбeсиха миналата година. След като ми продадоха 3-годишен електронен подпис, обявиха че спират да поддържат електронни подписи в my.fibank...

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Ilian359 каза:

Напоследък са голям дразнител. Мен ме вбeсиха миналата година. След като ми продадоха 3-годишен електронен подпис, обявиха че спират да поддържат електронни подписи в my.fibank...

И мен ми лазят по нервите от много време.... Многократно рових и сравнявах таксите и на другите банки (включително и тази вечер) - за съжаление всичките са един дол дренки и нямам друг избор, освн да си налягам парцалите и да стоя при тях. Всяка промяна би ми причинила повече главоболия и дискомфорт, отколкото да спечеля нещо от цялата операция. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Преди 1 час, Boryana Tsenova каза:

Здравейте, от днес вече и аз имам карта револют. Имам карта Visa Elektron от Райфайзенбанк, но по някаква причина Револют отказва да приеме тази карта. Смятах от нея да прехвърлям пари в революта. Писах от help менюто  за отказа да регистрират картата ми. Отговорът от оператора там беше, че Револют не поддържа тази карта. Така и не можах да получа повече яснота какви точно карти се поддържат от Револют. Някой сблъсквал ли се е с такъв проблем?

Можеш да си доволна, че ти я отказва... 🙂 Райфайзен са пословични с "дървения" си обменен курс - наскоро някой пак се беше оплакал, че са му продали еврото по 1.979, вместо по 1.958 - 1.96, на колкото продават другите банки. По-добре си направи дебитна карта в някоя друга банка, която няма допълнителни такси за плащане на чужди ПОС, както и такси превалутиране и продават еврото на нормален курс около 1.96 лв за 1€

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
53 minutes ago, mililia said:

Ами, аз точно с Виза Електрон, но на ПИБ си зареждам Революта. 

Странно!? Проблемът явно е в банката. Освен да си направя дебитна карта в ПИБ!🙂

Връзка към коментар
преди 2 минути , Boryana Tsenova каза:

Странно!? Проблемът явно е в банката. Освен да си направя дебитна карта в ПИБ!🙂

Предполагам, че има и по изгодни Банки. При мен курса излиза на 1,962 след като включа и процента за плащане на чужди ПОС. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , Boryana Tsenova каза:

Странно!? Проблемът явно е в банката. Освен да си направя дебитна карта в ПИБ!🙂

ПИБ имат такса от 0.25% на транзакция на терминал в чужбина (какъвто е и Revolut). Иначе обменният им курс за еврото е от най-изгодните - 1.958 лв за 1€. Ако ще си отваряш сметка в ПИБ, вземи пакет "Моят избор онлайн" - месечна такса от 3 лв (обикновена разплащателна с дебитна карта е 2,50). Картата, която е вързана към пакета, е без тази такса за плащане в чужбина, с нея теглиш безплатно от всеки банкомат в България - без значение на коя банка е, имаш 2 безплатни междубанкови превода на месец (по 1,10 лв редовна цена), 20 безплатни СМС-а и безплатен токън за онлайн банкиране. 

 

Другият вариант е ДСК с 2 лв на месец такса обслужване, без такса на чужди ПОС терминали и цена на междубанков превод от 1 лв.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
1 minute ago, mililia said:

Предполагам, че има и по изгодни Банки. При мен курса излиза на 1,962 след като включа и процента за плащане на чужди ПОС. 

Отказах да работя с ПИБ 2 месеца след като въведоха тази такса ... преди Мнаййсе години 🙂 .. въпроса беше принципен - понеже си водя някакви точни сметки във финансовия ми баланс (някой му викат финансова култура 😉 ) и се изнервих да въвеждам на всяка транзакция по 1-2 ст. комисион - ако го бяха направили например накрая на месеца, сигурно не би ме дразнило толкова ..... не знам как при всички други категории предложения и  условия, много по-изгодни от това все още някой се е оставил да е клиент на тази банка 👓

Връзка към коментар
преди 8 минути , georgebg каза:

Отказах да работя с ПИБ 2 месеца след като въведоха тази такса ... преди Мнаййсе години 🙂 .. въпроса беше принципен - понеже си водя някакви точни сметки във финансовия ми баланс (някой му викат финансова култура 😉 ) и се изнервих да въвеждам на всяка транзакция по 1-2 ст. комисион - ако го бяха направили например накрая на месеца, сигурно не би ме дразнило толкова ..... не знам как при всички други категории предложения и  условия, много по-изгодни от това все още някой се е оставил да е клиент на тази банка 👓

Ами, като клиент физическо лице мога да кажа собствените си причини:

-най-добро обслужване съм получавала от тях

-бързо обслужване

-правили са ми услуги на добра воля

-Вадили са ме от каши, в които съм била забъркана, не без тяхно участие, но все пак не са ме изоставяли да се оправям сама

-не знам да има банка, която да ти предлага кой знае колко по добри условия, ако средствата ти идват само от заплата

-удобни са ми като местоположение

-не са ме ядосвали

И всичко това срещу  минуса им с тази такса за чужд ПОС 

 

Би ли посочил банка, която да има значително по добри условия за обикновени физически лица? 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 56 минути , chandni каза:

Ако ще си отваряш сметка в ПИБ, вземи пакет "Моят избор онлайн"

Може ли да се върже кредитна карта към тоя пакет? Има ли как да се избегне тая такса от 0.25% при плащане на чужд ПОС за кредитна карта на ПИБ? Тя се покрива от кешбека, който е 0.5%, но все пак, ако може да се избегне, няма да е лошо, че е доста дразнеща.

Връзка към коментар
преди 2 минути , zhivko7 каза:

Може ли да се върже кредитна карта към тоя пакет? Има ли как да се избегне тая такса от 0.25% при плащане на чужд ПОС за кредитна карта на ПИБ? Тя се покрива от кешбека, който е 0.5%, но все пак, ако може да се избегне, няма да е лошо, че е доста дразнеща.

Не, няма как. Само дебитна.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 hours ago, mililia said:

Ами, като клиент физическо лице мога да кажа собствените си причини:

-най-добро обслужване съм получавала от тях

-бързо обслужване

-правили са ми услуги на добра воля

-Вадили са ме от каши, в които съм била забъркана, не без тяхно участие, но все пак не са ме изоставяли да се оправям сама

-не знам да има банка, която да ти предлага кой знае колко по добри условия, ако средствата ти идват само от заплата

-удобни са ми като местоположение

-не са ме ядосвали

И всичко това срещу  минуса им с тази такса за чужд ПОС 

 

Би ли посочил банка, която да има значително по добри условия за обикновени физически лица? 

Аз лично при зададените критерии бих избрал един от пакетите на частното банкиране на ДСК - индивидуално обслужване, голям кешбек, добър курс, включени в цената на пакета редица екстри и т.н. Ако се избере златния пакет т.е. със златна КК Visa, получаваш и безплатен неограничен вход в салон Преслав.

Но не съм го избрал засега, заради това, че на всяка КК правя по 2 допълнителни и при златни ми идват в повече таксите 😉 , а в една друга банка засега забравят за тези такси 🙂 и докато не се усетят няма да се местя ...

Връзка към коментар
преди 8 минути , georgebg каза:

бих избрал един от пакетите на частното банкиране на ДСК

При месечна такса от 25 лв за златен пакет... Айде няма нужда! Това са 300 лв на годишна база за "обслужване". Дори и при Семейство с 10 лв месечна такса - 120 лв на година си е твърде много! Предпочитам стандартна разплащателна сметка без никакви екстри и да си плащам даже 0,25% такса за плащане в чужбина пред алтернативата за плащам 300 лв за година такса обслужване. Трябва да похарчиш 120 000 лв за една година само в чужбина, за да платиш 300 лв под формата на 0,25% такса.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
15 minutes ago, chandni said:

При месечна такса от 25 лв за златен пакет... Айде няма нужда! Това са 300 лв на годишна база за "обслужване". Дори и при Семейство с 10 лв месечна такса - 120 лв на година си е твърде много! Предпочитам стандартна разплащателна сметка без никакви екстри и да си плащам даже 0,25% такса за плащане в чужбина пред алтернативата за плащам 300 лв за година такса обслужване. Трябва да похарчиш 120 000 лв за една година само в чужбина, за да платиш 300 лв под формата на 0,25% такса.

Продукта е за различни хора - всеки си преценява според нуждите. На когото му трябват например много безплатни дебитни карти към сметката, безплатни преводи  и т.н. да не изброявам всичко ... не би смятал по този начин, а например че при 1.5% кешбек, годишната такса е 0 при оборот 20000 лв., при 30к си на 150 лв. в плюс, колкото ще вземеш вероятно и с ПИБ картата, ако не я ползваш в чужбина, с 0.5% кешбека, но тогава тук ти остават всички други безплатни екстри, както и индивидуалното обслужване без опашки и досадно висене в клоновете ...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.