Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 German students win Hyperloop Pod competition after reaching 200 mph 14 comments WARR Hyperloop claims top prize at second Space X competition https://www.theverge.com/2017/8/28/16213348/hyperloop-pod-competition-spacex-warr-elon-musk Препоръчвам на всички скептици да изгледат това видео Връзка към коментар
Фил Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 А с какво това видео трябва да впечатли скептиците? Скоростта от 324км/ч. ? Без тръба и вакуум, TGV-то развива 320км/ч и то не като някакъв прототип, а в реални, експлоатационни условия. Да не говорим, че още началото на 80-те на миналия век TGV-то регистрира скорост от 380км/ч. , а в началото на 90-те - над 500км/ч. 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 4 минути , Фичо каза: А с какво това видео трябва да впечатли скептиците? Скоростта от 324км/ч. ? Без тръба и вакуум, TGV-то развива 320км/ч и то не като някакъв прототип, а в реални, експлоатационни условия. Да не говорим, че още началото на 80-те на миналия век TGV-то регистрира скорост от 380км/ч. , а в началото на 90-те - над 500км/ч. The 176-pound WARR pod is powered by a 50kW electric motor and features four pneumatic friction brakes that allow the pod to come to a standstill within five seconds, according to the team’s website. Впечатляващото не е скоростта, а как я постига тази скорост! Той и Конкорд се движеше с два пъти по висока скорост от предвидената максимална скорост на Hyperloop, но при изключително висока цена. TVG също се движат с висока скорост, но при висока цена. Революционното на Hyperloop няма да е скоростта, а цената! Точно това ще направи революция в сектора! Капсулата ще се задвижва от елетромотори с минимална мощност, като през значителна част от пътуването ще се движат само по инерция, защото няма да има никакво съпротивление, което да ги спира. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 (редактирано) Това каква ще е цената на Hyperloop е мноооооооооого рано да се каже. Не знам ти откъде я знаеш. Редактирано 29 август, 2017 от Фичо 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 1 минута , Фичо каза: Това каква ще е цената на Hyperloop е мноооооооооого рано да се каже. След като технологията се доказва че може да работи при предварително зададените параметри, не е чак толкова сложно да се сметне, че ще е с пъти по евтина. Ако поради някаква причина се окаже, че не е възможно да се движи с над 1000 км/ч, а примерно само с 500 км/ч революцията пак ще е факт. Масово в практиката навлиза не това което е технологично възможно, а това което е технологично възможно и достатъчно евтино и ефективно. При сегашните технологии влаковете движещи се с над 200-300 км/ч нямат шанс да станат масови, защото просто са много скъпи. Не е случайно, че подобни проекти се строят изцяло от държавни компании, като инвестиции целящи да покажат колко е велика дадена нация. В технологията Hyperloop се крие възможността частни компанни бързо и ефективно да изградят цяла национална и световна мрежа от скоростни влакове по подобно на бума на ЖП транспорта през 19-ти век. Традиционни скоростни влакове има вече над 50 години, но бум в сектора няма, защото икономически този вид транспорт е задънена улица. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 (редактирано) преди 27 минути , Topfly каза: не е чак толкова сложно да се сметне, че ще е с пъти по евтина. Сложно е. Достатъчно е да се види колко много проекти при реализация се оказват много по-скъпи от предвиденото и то не в проценти, а в пъти, а ефективността и възвръщаемостта - далеч от прогнозираните! Попитай акционерите в "Евротунел", например. Просто предприемачите, разбираемо, се опитват да представят проектите си във възможно най-розова светлина за да спечелят инвеститори и възложители (или да омаят данъкоплатците, ако става въпрос публични проекти). Редактирано 29 август, 2017 от Фичо 1 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 (редактирано) Иначе е симпатичен ентусиазмът ти по отношение на Hyperloop , ако бях на Мъск, направо бих те наел в PR-екипа. Аз също харесвам Мъск и най-вече постиженията в програмата SpaceX , но по отношение на Hyperloop съм леко скептичен, дано да не съм прав, защото ако се реализира така, както се представя, би било чудесно. Редактирано 29 август, 2017 от Фичо 2 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 7 минути , Фичо каза: Сложно е. Достатъчно е да се види колко много проекти при реализация се оказват много по-скъпи от предвиденото и то не в проценти, а в пъти, а ефективността и възвръщаемостта - далеч от прогнозираните! Попитай акционерите в "Евротунел", например. Не съм запознат в подробности какво предизвика скачането на разходите на Евротунел, но е безспорно, че има и такива случаи. При Hyperloop най-трудно предвидимо и най-сложното нещо от технологична и икономическа гледна точка са капсулите. Ако те работят както е предвидено, сметките ще се вържат. При изграждане на тръбите няма как да излезнат изненади, защото това е отработена технология с много опит в нея. Радващото е, че за сега тестовете с различни модели на капсулите са много обнадеждаващи и не дават никакви индикации за непреодолим технически проблем или скачане на разходите. Връзка към коментар
tch Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 Експлотационните разходи и особено тези за ток ще са по-ниски, несъмнено. Но колко ще струва производството на самата капсула и съпровождащата я инфраструктура са също важно пера в крайната сметка. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 16 минути , Фичо каза: Иначе е симпатичен ентусиазмът ти по отношение на Hyperloop , ако бях на Мъск, направо бих те наел в PR-екипа. Аз също харесвам Мъск и най-вече постиженията в програмата SpaceX , но по отношение на Hyperloop съм леко скептичен, дано да не съм прав, защото ако се реализира така, както се представя, би било чудесно. Не искам да съм PR на Мъск, а само сред първите инвеститори в проекта Най-много може да се печели на борсите, когато дадена компания направи технологичен пробив. В такива случаи акциите на конкурентните компании падат, а на иноватора скачат много. Транспортният сектор е достатъчно голям сектор за да могат да се направят печалби за стотици и дори хиляди милиарди долари. Една от фирмите през която може да се инвестира в проекта е Aecom . Това е компанията която изгради първото тестово трасе за Hyperloop цък Очаква се същата компания да изгради и първата комерсиална линия на Hyperloop в Дубай в момента в който всички пречки пред комерсиализирането отпаднат и тестовете приключат. За сега акциите на Aecom не са реагирали много на новината, че компанията участва в осъществяването на Hyperloop, но точният момент за инвестиция е преди масовата публика да се е въодушевила и да почва да пресмята как Hyperloop ще убие значителна част от бизнеса на самолетите, влаковете, автобусите, корабите и т.н. С Hyperloop за часове може да пристигне стока от Китай в Европа на цена която е по ниска от тази на големите контейнеровози.Имаш ли идея какво би означавало това за бизнеса с контейнеровози? Аз за сега все още съм към скептиците, защото не съм инвестирал, а само следя ситуацията, но успешните тестове ми дават сигнал да бързам, че ако много мисля, може да изпусна влака В момента все още има много хора, които са скептици за бъдещето на електромобилите, но идеалният момент за инвестиция в компании като Тесла беше 2010-2013 година, когато акциите на Тесла струваха 20-30 долара. Днес една акция на Тесла струва 345 долара, а скептиците все още си мърморят Добре че Волксваген се събудиха и разбраха, че един от най-големите им конкуренти е Тесла Volkswagen Identifies Tesla as its Biggest Competitor http://www.thedrive.com/sheetmetal/13244/volkswagen-identifies-tesla-as-its-biggest-competitor 2 Връзка към коментар
Meidj Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 На 9.08.2017 г. в 10:26, Topfly каза: Доста показателен пример до колко са изкрейзили японците е, че поддържат линия и за един пътник!!!! Вероятно доста по евтино би било този пътник да се превозва с такси или дори с хеликоптер от колкото да се поддържа цяла влакова линия заради него. Япония не случайно има доста икономически проблеми последните 25 години... Не всичко в този свят се измерва с икономически параметри. И слава Богу! То затова и японците са толкова големи! Иначе направо съм втрещен, че в един форум с ниво на интелигентност над средната се обсъждат фантасмагориите на доказания клоун Мъск - при това не в темата за хуморески, ами в една напълно сериозна дискусия... :shocked: Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 (редактирано) Преди 1 час, tch каза: Експлотационните разходи и особено тези за ток ще са по-ниски, несъмнено. Но колко ще струва производството на самата капсула и съпровождащата я инфраструктура са също важно пера в крайната сметка. Вероятно доста по евтино от сегашните влакове, защото Hyperloop капсулите ще са малки и леки. Липсата на съпротивление ще ползволи да се построят леки капсули със слаби мотори, които ще са елементарни като конструкция. Един влак на TGV тежи 380 тона. Това изисква много сериозни основи, яки релси и тежки и много мощни електромотори. Капсулата на Hyperloop вероятно ще е с много пъти по лека и това ще позволи тръбите на Hyperloop да са с пъти по слаби от релсите и основите на линиите на TGV. По слаба инфраструктура, означава и по евтина инфраструктура. Другото предимство на Hyperloop е, че ще е гъвкав времево като лекият автомобил и камионите и няма да има нужда от разписание, като при влаковете и самолетите. Малката капсула ще позволява моментално самостоятелно или шернато пътуване с малко хора, като капацитета ще се осигурява от това, че капсулите могат да тръгват на секунди или минути една след друга. Стоките също няма нужда да се трупат в складове докато се съберат контейнери за един влак или кораб, а могат да се пращат моментално в относително малки количества (примерно един контейнер) Редактирано 29 август, 2017 от Topfly 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 1 минута , Meidj каза: Не всичко в този свят се измерва с икономически параметри. И слава Богу! То затова и японците са толкова големи! Иначе направо съм втрещен, че в един форум с ниво на интелигентност над средната се обсъждат фантасмагориите на доказания клоун Мъск - при това не в темата за хуморески, ами в една напълно сериозна дискусия... :shocked: “Клоунът“ Мъск е милиардер, който изпраща най-евтино в света ракети в космоса и има борсова компания с пазарна капитализация от 60 милиарда долара Скоро с негова ракета излетя и спътника на Булсатком цък Когато и ти почнеш да изстрелваш ракети в космоса, тогава мисля че ще имаш право да определяш плановете на Мъск като фантасмагории. За момента пазарът му дава много висока оценка! Какво означава не всичко е икономически параметри? Бизнесът със сигурност е икономически парамерти и ако не беше така социализмът и комунизмът щяха да спечелят (соро че излизам малко офф) Не е работа на компаниите да се занимават със социална политика. Японците (включително и заради необмислените им инвестиции в скоростни влакове) вече 27 години не могат да си оправят икономиката. Борсовият индекс Nikkei най-добре показва положението на японската икономика. Собствениците на японски акции в момента имат 50% по малко пари от колко са имали през 1990-та година. Връзка към коментар
tch Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 Така де, една капсула ще е по-евтина от един влак, но едно ICE може да превозва до 800 човека. Освен това под инфраструктура аз имам предвид най-вече очуждаванията, които в Дубай и в големи части на САЩ няма да са проблем, но в Европа или в планински райони ще са. В крайна и начална спирка, където ще има множество капсули накуп ще ти трябва голяма площ. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 8 минути , tch каза: Така де, една капсула ще е по-евтина от един влак, но едно ICE може да превозва до 800 човека "До" е ключовата дума тук и е факт, че влаковете много често влачат празни вагони, което е голямо разхищение на пари. Тук и според мен концепцията на хиперлупа е по-добра, защото залага пускане само на използваеми капсули. 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 2 минути , Георги каза: "До" е ключовата дума тук и е факт, че влаковете много често влачат празни вагони, което е голямо разхищение на пари. Тук и според мен концепцията на хиперлупа е по-добра, защото залага пускане само на използваеми капсули. Да, ще се движат само пълни капсули, но въпросът е ще има ли пълни капсули, когато ти искаш да пътуваш, например рано сутрин или късно вечер, ако останеш с пръст в устата няма да си много очарован. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 1 минута , tch каза: Да, ще се движат само пълни капсули, но въпросът е ще има ли пълни капсули, когато ти искаш да пътуваш, например рано сутрин или късно вечер, ако останеш с пръст в устата няма да си много очарован. До колкото разбрах, капсулите няма да са по график а "на поискване". Ако има хора се пускат още, ако няма - стоят си паркирани. Допълнителен детайл е как ще се организира, когато потокът е пиков в едната посока, но предполагам ако капсулата е достатъчно евтина, няма да е проблем да се складира и запасно количество. 3 Връзка към коментар
tch Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 Да, точно. За сега идеята, е ще е без разписания. И това е рискът, че ти си правиш сметка в главата, "аз в 18 часа си хващам "влака", а то да няма никой. Или да искаш да пътуваш в слабо натоварен час и да трябва да платиш цялата капсула. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 (редактирано) преди 6 часа, tch каза: Да, точно. За сега идеята, е ще е без разписания. И това е рискът, че ти си правиш сметка в главата, "аз в 18 часа си хващам "влака", а то да няма никой. Или да искаш да пътуваш в слабо натоварен час и да трябва да платиш цялата капсула. Плащаш ли целият трамвай, автобус или влак ако пътуваш сам или купуваш едно билетче независимо дали пътуваш сам или с още 80 души в пиков час? Въпрос на сметки е да се оптимизира Hyperloop, но със сигурност ще е много по лесно да се оптимизира едно превозно средство което вози малко хора от колкото влак возещ 800 души. Може например да ти гарантират, че до 5 минути ще тръгнеш, като до тогава се изчакват и други пътници ако има такива. Ако си гледал филмчето за Hyperloop в Дубай ще видиш, че там комбинират транспорта на хора и карго, което допълнително дава възможност за оптимизация. Редактирано 29 август, 2017 от Topfly Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 6 часа, tch каза: Освен това под инфраструктура аз имам предвид най-вече очуждаванията, които в Дубай и в големи части на САЩ няма да са проблем, но в Европа или в планински райони ще са. В крайна и начална спирка, където ще има множество капсули накуп ще ти трябва голяма площ. Извън градовете концепцията е Hyperloop да върви в тръби на колони. Тези тръби могат да се сложат на колони над сегашните ЖП линии и нищо няма да се очуждава, но дори и през частни терени няма да е по голям проблем да преминават от колкото е проблем да изградиш далекоровод. В градовете и при по сложен релеф тръбите могат да минават и под земята. Мъск не случайно създаде The Booring Company, чиято цел е да направи по евтино и бързо изграждането на тунели. Гарите на Hyperloop също могат да се интегрират със сегашните гари. Един от начините за ЖП компаниите да останат в бизнеса е да се включат в Hyperloop. Връзка към коментар
tch Публикувано: 29 август, 2017 Сподели Публикувано: 29 август, 2017 Преди 1 час, Topfly каза: Извън градовете концепцията е Hyperloop да върви в тръби на колони. Тези тръби могат да се сложат на колони над сегашните ЖП линии и нищо няма да се очуждава, но дори и през частни терени няма да е по голям проблем да преминават от колкото е проблем да изградиш далекоровод. В градовете и при по сложен релеф тръбите могат да минават и под земята. Мъск не случайно създаде The Booring Company, чиято цел е да направи по евтино и бързо изграждането на тунели. Гарите на Hyperloop също могат да се интегрират със сегашните гари. Един от начините за ЖП компаниите да останат в бизнеса е да се включат в Hyperloop. Как ще сложиш тръбите над сегашните ЖП-линии?! Нали ако тръбите са "над" линиите, колоните ще са върху релсите, помисли малко преди да ги напишеш тия неща. Дори тръбите да са до ЖП-линиите, те няма да могат да следват ЖП-трасето. Обеснявах вече зависимостта между скоростта и радиуса на завоя, с други думи или ще трябва да минава по собствено трасе или ще трябва да се копаят тунели. Разликата с далекопроводите е тази, че едните са поставяни преди поне 50 години, когато нито степенна на застроявене е била същата, нито цените. А и от статия в Уики, става ясно, че Мъск също е наясно с това "n July 2017, Musk claimed that The Boring Company had received verbal government approval to build an underground Hyperloop connecting New York City, Philadelphia, Baltimore, and Washington, D.C.[12]". Ако в сметката добавиш изграждането на стотици километри тунели, тогава няма да изглежа много розово. Не знам може и да има успех, но поне за сега съм скептик.... 1 Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 2 минути , tch каза: Как ще сложиш тръбите над сегашните ЖП-линии?! Нали ако тръбите са "над" линиите, колоните ще са върху релсите, помисли малко преди да ги напишеш тия неща. Не си ли виждал конструкции с две колони? В безбройно много градове над пътя върви влак, метро и т.н. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 12 минути , tch каза: Разликата с далекопроводите е тази, че едните са поставяни преди поне 50 години, когато нито степенна на застроявене е била същата, нито цените. Не забравяй, че и сега се строят нови пътища, газопроводи, далекопроводи и т.н. При тях също трябва да се очуждава. Един далекопровод или тръба 2-3 метра над земята са доста по малко проблематични от колкото прокарване на магистрала или ЖП линия. Връзка към коментар
Topfly Публикувано: 29 август, 2017 Автор Сподели Публикувано: 29 август, 2017 преди 22 минути , tch каза: Дори тръбите да са до ЖП-линиите, те няма да могат да следват ЖП-трасето. Обеснявах вече зависимостта между скоростта и радиуса на завоя, с други думи или ще трябва да минава по собствено трасе или ще трябва да се копаят тунели. Проблемът със завоите е реален, но или Hyperloop ще намалява скоростта или ще му изправят трасето, всичко е въпрос на конкретни сметки. При влаковете е същото. Опитват се да строят прави линии, но по някога от икономически причини се налага да правят по остри завои и влаковете са принудени да намаляват скоростта. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега