Прескочи до съдържание

Истанбул и Турция - новини и дискусии


Mary

Препоръчани мнения

Днес ще ви представя още един Мега-проект в Истанбул - Eurasia Tunnel.

 

1.jpg

 

Беше открит днес. Денят не е случаен - това е бил денят с най-натоварен трафик в Истанбул през 2015г.

 

Малко факти:

Тунела под Босфора, който свързва европейската с азиатската част на града, е с дължина 5,4км., от които 3,34 км ще бъдат под морето. В най-дълбоката си точка тунелът ще се намира на 106,4 метра под повърхността.  Максималната скорост на движение в тунела е 70 км/ч. В него ще могат да се движат само коли и микробуси. 

Проектът включва още и изграждането на допълнителни 10км. пътища за достъп. Стойността на проекта е 1 милиард и 250 милиона долара.

Свързва двата района: Kazlıçeşme  и  Göztepe.

 

3.jpg

 

Очаква се дневно през тунела да преминават около 100 000 превозни средства. Времето, което е необходимо принципно за преминавате до там се намалява от 100 минути на 15 минути.

Вентилацията ще е подсигурена от два отвора на двата бряга. Тунела е проектиран да издържа на земетресение от най-малко 9 по Рихтер.

Строителството е поверено на две фирми - турската Yapı Merkezi и южно-корейската  SK E&C.

 

Цената за преминаването през тунела ще е 4 долара +18%ДДС за леките коли и 6 долара +18%ДДС за минибуси, като цената ще се заплаща и в двете посоки в турски лири - за разлика от мостовете, където едната посока е безплатна.

Точни цени в турски лири, намерих само на турски в Уикипедия:

 

2.png

 

До 30-ти януари тунела няма да бъде отворен непрекъснато, а само в часовете от 7,00-21,00.

 

Хайде и малко снимки:

 

4.jpg

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

Във връзка със строителството на тунела са изградени още много допълнителни съоръжения и пътища. Ето част от тях:

 

8.jpg

 

9.jpg

 

10.jpg

 

Това, което е особено важно за пътуващите е, че с новия тунел, ще се съкрати доста пътя между двете летища.

  • Харесвам 14
  • Шок 1
Връзка към мнение

Днес ще ви представя още един Мега-проект в Истанбул - Eurasia Tunnel.

 

......

Еха-а!

А ние под канала на Орлов мост не можем да прокопаем. :mad:

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Скоро не съм ви представяла нищо ново и днес ще се поправя.

Още един проект, който се реализира в момента - ÇamlıcaTower(Çamlıca Kulesi).

 

По план трябва да бъде завършена през месец юни 2017г.

 

Кулата ще бъде с височина 365м., а като се добави към нея и височината на хълма, където ще се издига, реално ще има поглед от височина 400м. Основната част от около 202м. ще е от стоманобетон, а останалите 163м. ще са антена.

 

Четири етажа ще бъдат използвани като сутерен и ще бъдат оборудвани за библиотеки, изложбени зали и за социални и културни дейности.

 

Ще има площадка за 360 градусово наблюдение на Истанбул, където 200 човека ще бъдат допускани едновременно.

На последния етаж ще има ресторант с капацитет 75 места.

 

Ето как изглежда района сега:

 

1.jpg

 

Ето проекта, който е спечелил:

 

2.jpg

 

3.jpg

 

Началото:

 

4.jpg

 

Етапа към момента:

 

5.jpg

 

 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

А докъде стигна строителството на канала който щяха да прокопаят успоредно на Босфора ,и да го открият в чест на стогодишнината на Турската Република ?

Не знам дали аз ще дам най-точното мнение, предвид че не чета и говоря на турски, но попрегледах техни сайтове и вестници.

Това, което прочетох е, че засега се разработват 5 проекта, като се изследват всякакви обстоятелства по тях.

От момента, в който се е разчуло за този проект, земята е поскъпнала в пъти.

Проекта е наистина грандомански и не случайно му казват "луда идея", но ако нещата в Турция се запазят както са сега, нищо чудно и този проект да види бял свят.

 

Най-споменавания вариант е Yeniköy-Sazlıdere Barajı-Arnavutköy-Başakşehir- Küçükçekmece, за да се използва езерото в Küçükçekmece.

 

Ето и малко от плановете:

 

1-kanalistanbul-rota.jpg

 

2-kanal_istanbul_haritasi_bilgimnette.jpg

 

На следващата добре се вижда новото летище, което се изгражда в момента:

 

3-11746.jpg

 

И разни решения по проекта:

 

4-kanalistanbul-projesi.jpg

 

5-w_2896.jpg

 

6-w_4541.jpg

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

От 20-ти февруари възстановяват железопътната връзка между София и Истанбул. Пътуването ще продължава около 10 часа.

От 2014г. досега влака стигаше до границата и после имаше извозване с автобуси.

Сега трасето в Турция е подновено и влака ще се движи нормално.

Гарата, на която ще стига влака в Истанбул не е много удобна и е доста отдалечена от центъра, но пък не е далече от летище Ататюрк.

 

Цени и подробности не знам, че в сайта на БДЖ още не е отразена тази новина. :)

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...

Утре в 13,30 часа е официалното откриване на най-големия "килим" от лалета, който вече е направен в Истанбул.

Разположен е на площ от 1453кв.м. и са използвани 564 000 лалета в него.

Цифрите ... не са случайни, разбира се. :) 

Свързани са с историята на Истанбул.

Ще очакваме снимки от @AlexandraKo.

 

DJI-0035.jpg

 

8F5A0511.jpg

 

8F5A0522.jpg

 

DJI-0023.jpg

 

DJI-0011.jpg

 

DJI-0032.jpg

 

DJI-0018.jpg

 

Източник на снимките.

  • Харесвам 19
Връзка към мнение

В темата си "Истанбул и сезонът на лалетата" ви показах миналогодишния килим.В сряда отиваме пак в Истанбул и с удоволствие ще снимам за специално за вас новия , който ще бъде открит утре.:)

Сега сравних снимките, вИди ми се, че ланският  е по-красив.:dance:Ще видим на живо как е.

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...

Утре откриват част от линията на метрото М5 - Üsküdar-Çekmeköy. Участъка в движение ще е Üsküdar-Ümraniye.

Доста удобно и бързо ще е за да се посети един красив парк - Küçük Çamlıca - в него се намира новата ТВ Кула, която все още е в строеж.  

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
На 12/14/2017 в 22:03, ivelina666 каза:

Да, хубав е парка. Много спокоен и ги няма тълпите, които са на голямата Чамлъджа.

А иначе как е гледката към града, както от голямата Чамлъджа ли ? Не че съм ходил, но поне така съм чувал.

Знаех, че от Юскюдар доста се пътува с рейса и се отказахме , защото щяхме да сме по мръкнало.

Редактирано от nino
Връзка към мнение
преди 2 минути , nino каза:

А иначе как е гледката към града, както от голямата Чамлъджа ли ? Не че съм ходил, но поне така съм чувал.

Различна е. :) 

 

Ето от малката:

 

IMG_1967.JPG

 

IMG_1983.JPG

 

 

Его от Голямата Чамлъджа:

 

P8241926.JPG

 

 

P8241914.JPG

 

От нея е по-хубава гледката според мен.

 

 

 

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към мнение
преди 2 минути , Mary каза:

Различна е. :) 

 

Ето от малката:

 

IMG_1967.JPG

 

IMG_1983.JPG

 

 

Его от Голямата Чамлъджа:

 

P8241926.JPG

 

 

P8241914.JPG

 

От нея е по-хубава гледката според мен.

 

 

 

Да, така изглежда. А пеша далече ли малката от голямата?

Връзка към мнение
преди 2 минути , nino каза:

Да, така изглежда. А пеша далече ли малката от голямата?

Малко повече от километър е.

Но не съм вървяла пеша между тях.

На Голямата съм се качвала от друг подход, а не откъм малката, та не мога да дам съвет дали става и дали не е много баиресто. :) 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Определено голямата е по-впечатляваща. Но ако си ходил вече на нея и искаш нещо различно, малката е добър вариант. Ние пътувахме до там с автобус от Кадъкьой и беше приятна разходка. Особено за мъжа ми, който много обича да се вози в Истанбул, защото в останалото време се скапва с вървене, понеже жена му иска да види всичко :) 

Редактирано от ivelina666
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 5 минути , ivelina666 каза:

Определено голямата е по-впечатляваща. Но ако си ходил вече на нея и искаш нещо различно, малката е добър вариант. 

За съжаление не съм ходил на нито едната , заради дългото пътуване с автобус. Но сега при наличието на метро бих се възползвал при следващото ни ходене. Дано е скоро. :)

Връзка към мнение
преди 15 минути , nino каза:

За съжаление не съм ходил на нито едната , заради дългото пътуване с автобус. Но сега при наличието на метро бих се възползвал при следващото ни ходене. Дано е скоро. :)

За Голямата Чамлъджа интересното е след като слезеш от автобуса и тръгнеш да се изкачваш към върха на хълма. :) 

Малката е по-лесна. А с метрото ще е и много бърз достъпа до нея.

 

Аз чакам с нетърпение да открият ТВ кулата!

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...
преди 23 минути , Маргаритка каза:

Здравейте! Като гледам картата и линията М5, която е пусната вече, дали като се слезне на спирка Kisikli ще може да се стигне пеша до голямата Чамлъджа?

Вероятно може.

Разстоянието е около километър, а денивелацията около 100 метра.

Ако отидете - напишете как е.

Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...
  • 2 месеца по-късно ...

Да ви кажа и последното, което прочетох във връзка с новото летище, което касае и летище Ататюрк:

 

Летище Ататюрк в Истанбул ще бъде затворено за редовни полети на 29 октомври в съответствие с планираното откриване на новото летище в Истанбул, което ще бъде на 29-ти октомври. - денят не е избран случайно - тогава се честват 95 години от създаването на Република Турция.

85% от строителството на третото летище в Истанбул е завършено.
Според NOTAM трансферът от летище Ататюрк до новото летище в Истанбул ще се осъществи между 30 октомври и 31 октомври.

Трибуквеният код на летище Ататюрк(IST) - също ще бъде променен на 31 октомври.

Пристигащите полети ще бъдат насочени към новото летище от съществуващото летище Ататюрк, веднага щом то бъде открито.

Летище Ататюрк ще бъде предназначено за управление на гражданската авиация, за граждански полети и VIP полети.

Летище Сабиха ще продължи да функционира.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.