Прескочи до съдържание

Исландия на пролет


Препоръчани мнения

ами по-евтинки май са:

 

http://www.bluecarrental.is/book/cars/ , като пишат, че цените им включват Unlimited mileage, CDW, TP, GP, SCDW insurance and taxes

примерно Kia Ceed DIESEL (manual) е 350 евро, Kia Ceed Sportswagon (manual) е 420 евро.

 

малко по-скъпи ми се виждат http://www.geysir.is/; budget.is са също с прилични цени, но нещо не ми бяха харесали застрахователните покрития когато ровех преди 1-2 месеца

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

След тази жега тези дни,другата седмица прохлада-Рейкявик около нула градуса.

Накрая му дойде времето.

Чакайте актуална сводка за най-магеланската дестинацияИсландия.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Положението с метеорологичната обстановка в Исландия хич не е розово-студ,дъжд и сняг,температури от -3 до 5-6 градуса.Добре,че си приготвям багажа в последния момент :(

Връзка към коментар

Малко тъп въпрос-трябва ли да си носим международни паспорти за Исландия или лични карти са достатъчни?

 

Исландия е в Шенген и ако идвате от Шенген няма да има паспортна проверка. Последния път бях само с лична карта, която я погледнаха само на гейта за момент. Ако имате международни паспорти все пак си ги вземете, защото полицаите не винаги може да знаят, че България е член на ЕС. Веднъж преди доста години имах такъв спор с полицай на летището в Мюнхен, като специално трябваше да проверяват кой е член на ЕС и кой не е ;)

Връзка към коментар

Да дам отчет за днес.Времето е по-добро от вчера,макар и сутринта да започна с много ситна градушка,после дъждо-сняг,после порой и най-накрая слънце.Лошото е,че през целия ден вятърът беше много силен.На два пъти спирам и се опитвам да си отворя вратата,но се отказвам.Това е и причината да не вадим знамето на много места.

Сутринта тръгнахме от Хьофн,а сега сме на езерото Миватн.На тръгване от Хьофн пътят покрай океана е уникален.Снимки надали ще има,защото там беше най-лошото време.

Собственикът на къщата за гости,където спахме,ни посъветва да минем по пряк път,за да съкратим едно заобикаляне на път 1.Съвет от мен-никога не слушайте местните откъде да минете.В Мароко послушахме един та направихме такова минаване през Атлас,че не е за разправяне.И днес беше нещо подобно-черен път с много дупки и на места преспите около пътя бяха до три-четири метра.За пътувалите-става на въпрос за път 393.Но поне си заслужаваше-два стахотни водопада и едно стадо дребни елени.

Минахме през Dettifoss,Selfoss,Hverar и пещерата Grjotagja.Успяхме да се качим и на кратера Вити в планината Крафта.Накрая завършихме в лагуната на Миватн.

Понеже вече почти се отказах от китове,утре ще поостанем около Миватн.тук е и един от най-големите кратери Hverfjall.

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Току-що се добрахме до Blonduos,след като обиколихме по периферията Siglufjordur или както там се пише.Магеланското знаме посети и една от най-северните точки на Исландия.По-рано тази сутрин се изкачи на втори кратер до Миватн.

Относно времето-сняг има навсякъде около пътя,по пътищата не.Температурата днес беше от 1 до 7 градуса.Най-насевер валя нещо,което не знам как се казва-много малки топчета лед.

От дневната сводка толкоз.Вие може да сте купонясвали цяла нощ,но ние не и е време за няколко Jim Beam-а.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Днес беше ден предимно в път.Над 200км по чернйи пътища.С обиколката на полуостров Ватнес ударихме греда.Обиколихме целия полуостров само по черни пътища за да видим само една скала в морето.На няколко места трябваше да има излаз до брега,където могат да се видят тюлени,но уви пътища нямаше.Оказа се,че на едното място щели да отворят достъпа в края на юли.Не знам какво толкова им харесвате на тези полуострови или фиорди.Пътят почти никога не върви до океана.Между пътя и океана има частни имоти,които са оградени и с табели,че не може да се влиза.Наистина гледката към планините е страхотна.

Развяхме знамето на най-западната част на Snaefellsness на фара.Времето днес беше слънчево.Даже в един момент си помислихме,че виждаме Гренландия,но се оказа,че са западните фиорди.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
Публикувано: (редактирано)

Днес планирахме ходене до архипелага,но се отказахме поради две причини.Първата беше,че поради големи вълни,фериботът за Vestmannaeyjar тръгва не от Landeyjahofn,а от Thorlakshofn,което е точно под Рейкявик и пътят няма да е 35 мин.,а сигурно тройно.Втората причина е в това какво може да се види там.От архипелага е населен само един остров-Heymaey.Макар да го наричат Северния Помпей след изригването на вулкан на острова през 1973 год.,реално лавата не е засегнала голяма част от града.От снимките,които гледах в интернет,се виждат само няколко къщи залято от лава.

Сега дочитам и се оказва,че около една трета от къщите са били погълнати от лава и прах,но много бързо след това щетите са били заличени.

Редактирано от Emil Chakalov
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Първо да се отчета с две снимки към мъжката част от Магеланците.

post-1326-0-90332100-1432275565_thumb.jpg

Явно не на всички им е студено в Исландия.

post-1326-0-68134100-1432275582_thumb.jpg

За съжаление за женската част няма нищо :(

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Eмо,може ли да напишеш точно маршрута през който минахте .Спомням си  ,че каза по рано  ,че и вие сте с AIR BERLIN  и аз ползвам същия полет и съответно същия престой 5 пълни дни  09-15 юни съм в Исландия ,но колкото и да умувам ми се струва че  5 дни са малко за пълна обиколка .....ако тръгна да правя пълен кръг не знам дали няма да се получи едно голямо препускане за 5 дни  .......а и още какво ви се запечата най много от Исландия .

Редактирано от Iceman
Връзка към коментар

Мисля да се пробвам да напиша пътепис,но не знам кога ще успея.Ние имахме седем пълни дена.Не е невъзможно да се обиколи и за пет.Ние по принцип сме си ранобудни и съответно ранолягащи,тъй че първите вечери и заради 3-часовата разлика в8-9часа бяхме заспали.Две от сутрините сме тръгвали в 6,30часа.Общо изминахме 2700км.Обиколката на острова по път 1 е около 1600-1700км.Като цяло програмата беше

1-ви ден -до Вик без Златния кръг

2-ри ден-до Хьофн

3-ти ден-Миватн

4-ти ден-Блондуос

5-ти ден-Боргарнес

6-ти ден-Рейкявик

7-ми ден-Рейкявик

Най-много ни хареса южната страна на острова+Миватн

Ако имаш някакви конкретни въпроси питай.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

  Явно време за пътепис няма да ми остане,но ще се постарая от време на време да качвам по нещо от Исландия,което според мен не е толкова популярно.

post-1326-0-89394300-1432650816_thumb.jpg 

  Grjótagjá е малка пещера от лава с термален извор в нея и се намира близо до езерото Mývatn.

  В началото на 18-ти век беглецът  Jón Markússon живял там и използвал пещерата за баня.До 1970-а година Grjótagjá е била популярно място за къпане,но поради изригванията от 1975 до 1984 температурата се повишила до над 50 °C.След това температурата започва бавно да пада и вече е под 50 °C отново.Близката пещера от лава Stóragjá е била използвана като алтернативно място за къпане.

  Grjótagjá е използвана като площадка за заснемане на петия сезон на Game of Thrones.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

След това температурата започва бавно да пада и вече е под 50 °C отново.

 

 

Аз я пробвах с ръка и става за къпане, затова я предложих за роматично, вечерно къпане на свещи. :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Много хора ще зарадваш с пътепис Емо ,а може би мен в момента,  нааааааай много :) :) :)  чакаме с нетърпение ,но гледай да е преди 8 юни :) :),че тръгвам на 9 юни :)  :)  :)

Редактирано от Iceman
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Много хора ще зарадваш с пътепис Емо ,а може би мен в момента,  нааааааай много :) :) :)  чакаме с нетърпение ,но гледай да е преди 8 юни :) :),че тръгвам на 9 юни :)   :)   :)

Наистина няма да имам време,пък и много неща ще се повторят.Ако имате някаква предварителна програма,по-добре да я качите и да даваме съвети.

Връзка към коментар

Както писах някъде по-горе,никога не слушайте местните от къде да минете.Техните представи за "Няма проблеми" и "Пътят е много добър" в повечето случаи се разминават от нашите.Така се случи и този път,когато собственикът на къщата за гости в Hofn ни попита от къде ще минем за Myvatn.Мислехме да си караме по път 1,но той ни убеди,че няма смисъл и е по-добре да съкратим по път 939.

Отначало всичко беше много красиво.Първо един красив безименен (или поне ние не му знаем името) водопад:

post-1326-0-28327300-1432706373_thumb.jpg

post-1326-0-20321000-1432706388_thumb.jpg

Стадо диви елени:

post-1326-0-99856700-1432706414_thumb.jpg

Но в един момент ето това,придружено с ураганен вятър:

post-1326-0-36479600-1432706433_thumb.jpg

Това е може би най-трудно направената ми снимка.Едвам удържах вратата на колата с две ръце.

post-1326-0-47539000-1432706449_thumb.jpg

Слава богу проходът имаше край,времето се усмихна и ни награди с една дъга:

post-1326-0-31456500-1432706465_thumb.jpg

 

  • Харесвам 15
Връзка към коментар

Малко повече информация за пътуването с кола в Исландия.Благодаря на Влади за ценните съвети,които ми даде в Рибарица.

Пътищата са няколко вида-асфалтирани,черни и черни само за коли 4х4.Ограничението на скоростта по асфалтираните пътища е почти навсякъде 90км/час,по черните 80км/час.Където има повече завои има сини знаци за препоръчителна скорост,но няма ограничение.Като цяло пътищата са в добро състояние.При наемане на кола под наем пише,че застраховките не важат при шофиране по черни пътища.Това на практика е невъзможно.Дори път 1 на североизток е неасфалтиран.Камери има най-вече около Рейкявик,но според мен не е нужно да се кара с превишена скорост.Все пак отиваме там да разглеждаме и погледът ни е някъде встрани от пътя.Добре,че има добра маркировка иначе не се знае колко пъти да съм излязъл от него.Движението поне през месец май не беше натоварено.Особено сутрин по-рано сме карали с километри без да срещнем и една кола.

Относно зареждането с гориво.Бензиностанции има доста начесто,всичките на самообслужване.Явно цената на горивата е фиксирана,защото дизелът беше абсолютно навсякъде 212,30ISK.Нужда от предплатени карти изобщо няма.Навсякъде съм зареждал с кредитна карта.Да поясня-имам две кредитни карти Visa и Mastercard,и двете са с пин.Обикновено терминалът за карти е на колонката или е един общ за няколко колонки.В повечето случаи има меню на различни езици,но попаднах на два само с исландски.Процедурата като цяло е следната:вкарваш кредитната карта,вадиш я,вкарваш си пин-а,набираш желаната максимална сума за зареждане и си избираш на коя колонка да заредиш.Има обаче и такива,които ти изписват на коя колонка да заредиш.Два пъти се наложи да си преместя колата на друга колонка.След това зареждаш .На някои терминали желаната сума не се набира,а се избира от готово меню като на банкомат.Последният ден в Кефлавик трябваше да напълня резервоара догоре и заложих 10 000ISK.Заредих за 6300.Веднага получих SMS,че са ми изтеглени 10 000,но след няколко минути получих втори за частична отмяна на плащането за 3700ISK.

Има и такива колонки,на които може да се зарежда само с предплатени карти.На тях няма изписани видовете кредитни карти.Тук варианта за зареждане с кредитна карта е само,ако работи магазина към бензиностанцията.Някъде във форума четох,че в този случай горивото се оскъпявало с 20ISK на литър.Един път ми се наложи да зареждам така.Освен горивото исках и едно еспресо за път.Платих,дадоха ми и кафето и видях,че не са ми хванали кафето.Върнах се и казах на служителката,като си помислих,че просто е забравила.Тя ми се усмихна и каза,че кафето е free.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

  Една от най-интересните атракции на Исландия са пъфините.Ще се опитам малко по-подробно да опиша тези птици.

  Първо да отбележа,че м.Май хич не е подходящ за наблюдение на пъфини.Обиколихме целия остров,изтекоха ни очите да се вглеждаме и не успяхме да видим нито един.Последният ден в Рейкявик решихме да отидем на екскурзия с лодка за наблюдение на пъфини.Така или иначе пропуснахме гледането на китове,не можехме да пропуснем и пъфините.Ходихме до остров Engey,който е на пет-десет минути от Рейкявик.Слава богу видяхме много пъфини,които току-що се събуждаха и излизаха от гнездата си.Информацията по-надолу е енциклопедична,но се надявам да е интересна за интересуващите се.

  Атлантическият пъфин (тъпоклюна кайра) има украса подобна на пингвин,но клюнът и е пъстроцветен,затова някои го наричат  "морски папагал". Клюнът и се променя от светло сив през зимата до пъстроцветен през пролетта.

  Тези птици прекарват по-голяма част от живота си в морето,почивайки си върху вълните,когато не плуват.Те са отлични плувци,които използват крилата си и за плуване под вода.Те се отблъскват с ципестите си крака и могат да се груркат на дълбочина до 60м.,като в същото време стоят под вода само от 20 до 30 секунди.Пъфините обикновено ловят малки риби като херинга и пясъчни змиорки.Държат уловената риба перпендикулярно на човката си,като могат наведнъж да задържат до 40рибки.

  Във въздуха,пъфините са  учудващо добри летци.Чрез размахване с крила до 400пъти в минута те могат да достигнат скорост 90км/час.

  Атлантическите пъфини обитават крайбрежието на Северния Атлантически океан и Исландия,формирайки размножителни колонии всяка пролет и лято.Исландия е мястото за размножаване на около 60% от общата популация на пъфини в света. Птиците обикновено правят тунели под тревата на върха на стръмни скали,за да гнездят там.Гнездата им се състоят от две стаи-тоалетна и  “детска”,която застилат с трева и перушина. Женските мътят по едно яйце,като това продължава шест седмици.И двамата родители са ангажирани да държат яйцето топло през това време.Най-големият проблем на двойката са чайките-те постоянно се стремят да откраднат и да изядат яйцето или малкото птиче.Когато пилето се излюпи,родителите започват да го хранят,носейки му малки рибки в гнездото.Малкият пъфин остава в гнездото около два месеца.Първото му излизане от гнездото е през нощта.Той се хвъля във водата и започва собствения си живот.Първото поколение пъфините правят на пет години.Двойката пъфини често се завръща в същото гнездо всяка година.Не е особено ясно как тези птици намират същото място на следващата година.Може би те използват визуални ориентири,миризми,звуци или земните магнитни полета.Продължителността на живота на пъфините е над 20 години.

 Ето и няколко мои снимки:

 post-1326-0-70703200-1433151530_thumb.jpg

post-1326-0-72385900-1433151545_thumb.jpg

post-1326-0-62364500-1433151560_thumb.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Здравко Ангел

Една препоръка за тези, на които им предстои да гледат пъфини (кайри) и китове. Special Tours - http://www.specialtours.is/ предлагат километър и половина повече навътре във водите. Ние ползвахме точно тях, след като и местните ни домакини ни ги препоръчаха, и останахме много доволни и от двата тура. Всъщност някои от китовете не бяха никак далеч и останахме изненадани, защото повечето хора, които бяха писали, споделяха, че ги виждат на около 100 метра и ние си ги представяхме доста в далечината, а на няколко пъти видяхме на по-малко от 50 метра от лодката. А допълнителен бонус беше и слънчевото време, което ни спохождаше през цялото време в Исландия.

Иначе комбиниран тур излиза 11900 исландски крони (към 80 евро), ако си го вземете предварително от сайта на компанията.

 

И още една полезна информация, ако ви се наложи да пътувате от Рейкявик до летището в Кефлавик.

K Express предлагат трансфер само срещу 8 евро. Ползвахме ги и бяхме единствените в бусчето. Оказа се, че са малка компания, която не може да се бори с мощните Gray Line и FlyBus, които предлагат трансфер срещу 13 евро, и за това никъде из Рейкявик няма тяхна реклама. Ето сайта им, проверени са:

https://kexpress.is/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.