Прескочи до съдържание

Отново летище Пловдив


Препоръчани мнения

Полицията ...

Живея на доста комуникативно място и заради денонощния магазин отсреща  се събират тълпи тийнове и попрепили в късните часове. През 2-3 дни стават побоища , момчета момичета , крясъци , чупят бутилки.Няма много движение по това време и се млатят здраво направо на платното , огласяйки квартала. РПУ е на около 100-150 метра и веднъж не съм видял да се появи патрулна кола , то няма нужда и от кола - разстоянието е 3-4 минути пеш на бавен ход. Със сигурност врявата се чува до там ,ама на никой грам не му пука.Сигурно чакат някой да бъде пребит до смърт за да се размърдат.

Минавам ежедневно покрай полицаите - неизменно, по всяко време на денонощието има групичка на стълбите на по цигара и лафче. Страшни лентяи без грам полза от присъствието им ! 

Преди около две седмици един го пребиха като куче , ама зверски бой беше в продължение на поне 15-20 минути с увертюрата !

Точно там има и стоянка на таксита , шофьорите само леко преместиха колите на двайсетина метра по улицата и никой не посмя да излезе и да се намеси. Как да излезеш , когато знаеш и виждаш как полицията не си мърда пръста ?! 

 

П.П.Сори за офтопика , но така съм им набрал ...

  • Харесвам 7
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 11 часа, stanimir каза:

Сори за офтопика , но така съм им набрал ...

А пуска ли ли сте жалби?Може да ви изглежда безсмислено, но все от някъде трябва да се започне. 

Денонощните магазини май навсякъде събират един определен контингент и много често за това са отговорни собственици или персонал.

В "дива" страна като Албания подобна ситуация се разреши много бързо. След двучасова разправия с резервирания хотел заради оувърбукинг ме настаниха в друг, но точно под стаята ми към 1:00ч сутринта група момчетии вдигаха брутален шум. Слязох на рецепция, заварих само възрастен господин, пазач или собственик. С Гугъл преводач обясних проблема, само каза нещо ядосано, което звучеше като " Сега ще ги науча!", излезе, кресна веднъж " гюрюдум, дюрюдюм" или нещо от сорта и повече гък не се чу. Но там порядките са други. 🙂

А това с насочване на лазер към кацащи самолети е такава идиотия, наистина е изненадващо първо, че на някой може да му хрумне и после, че съобщението е толкова любезно.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

Летище Пловдив преговаря за пускане на редовни полети до Ташкент

Преговори за разкриване на нови авиолинии до Летище Пловдив проведоха председателят на Съвета на директорите на летището Дойчин Ангелов и изпълнителният директор на аерогарата Красимир Пешев. Те бяха на посещение в Анталия, където обсъдиха пускането на линии до европейски и азиатски градове. Изключителен интерес към редовни линии за осъществяване на целогодишен туризъм в България е проявила узбекистанска авиокомпания. Тя обмисля пускане на полети между столицата Ташкент и Пловдив. С турски авиокомпании пък са коментирани чартърни полети от Анталия и Измир. Има идея и за откриване на линии от Пловдив до Мюнхен и Дюселдорф.

  • Смея се 5
Връзка към коментар

На летище Пловдив му трябва един добър и можещ мениджър/компания/ агенция и ще стане кукла. Сега е пародия на аеропорт. А не е да няма потенциал. От това горното нищо няма да се случи, тея приказки ги слушаме 20г, че и повече.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 21 минути , kakadu каза:

На летище Пловдив му трябва един добър и можещ мениджър/компания/ агенция и ще стане кукла. Сега е пародия на аеропорт. А не е да няма потенциал. От това горното нищо няма да се случи, тея приказки ги слушаме 20г, че и повече.

Може и да тръгне линията до Узбекистан,защото вече има работници оттам във България.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 15 минути , kakadu каза:

На летище Пловдив му трябва един добър и можещ мениджър/компания/ агенция и ще стане кукла. Сега е пародия на аеропорт. А не е да няма потенциал. От това горното нищо няма да се случи, тея приказки ги слушаме 20г, че и повече.

Абсолютно съм съгласен! Самият Пловдив има потенциал за туризъм със своето културно-историческо наследство. Освен това, на юг са Родопите, на север е Балкана и долината с тракийските гробници. И минералните води също могат да привличат хора. Наблизо е София, откъдето също може да се отнеме трафик. Как пък толкова години не се намери един не добър, а посредствен мениджър, който да го раздвижи. Гениалност не се иска. Явно посредствеността там е твърде висока летва и се случва на некадърност, незаинтересованост и мързел.

 

В тази връзка, летище Бургас и то затъна. Малко се беше се пораздвижило последните години, но вече остана една единствена редовна целогодишна линия, тази до Лутън. И там общините събират някакъв фонд и... нищо. Фрапорт са решили да развиват приоритетно варненското летище, а Бургас го оставят на самотек. Но тук държавата си е виновна, щом като е дала две съседни конкуриращи се морски летища на един и същ концесионер, при което отпада елементът на конкуренцията.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Преди 1 час, kakadu каза:

На летище Пловдив му трябва един добър и можещ мениджър/компания/ агенция и ще стане кукла. Сега е пародия на аеропорт. А не е да няма потенциал. От това горното нищо няма да се случи, тея приказки ги слушаме 20г, че и повече.

 

Не е до мениджър, нито до компания. Летище Пловдив никога няма да бъде развито, защото е в интерес това да не се случи. Много сме я дъвчели тази тема, говорил съм с хора, които са в много близки отношения до ръководни фигури в този бранш и всички са ми споделяли, че умишлено не го развиват, защото така е спуснато отгоре. Проблемът не летище Пловдив е, че е сравнително близо до летище София, което означава, че ако бъде развито ще причини сериозен г.зобрък на много бизнеси в столицата. Тук говорим за автобусни превози, таксиметрови услуги, места за настаняване, паркинги, заведения и т.н. Никой в столицата няма изгода голям процент от хората в Южна България да се насочат към Пловдив.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
преди 1 час, vorbis каза:

Абсолютно съм съгласен! Самият Пловдив има потенциал за туризъм със своето културно-историческо наследство. Освен това, на юг са Родопите, на север е Балкана и долината с тракийските гробници. И минералните води също могат да привличат хора. Наблизо е София, откъдето също може да се отнеме трафик. Как пък толкова години не се намери един не добър, а посредствен мениджър, който да го раздвижи. Гениалност не се иска. Явно посредствеността там е твърде висока летва и се случва на некадърност, незаинтересованост и мързел.

 

В тази връзка, летище Бургас и то затъна. Малко се беше се пораздвижило последните години, но вече остана една единствена редовна целогодишна линия, тази до Лутън. И там общините събират някакъв фонд и... нищо. Фрапорт са решили да развиват приоритетно варненското летище, а Бургас го оставят на самотек. Но тук държавата си е виновна, щом като е дала две съседни конкуриращи се морски летища на един и същ концесионер, при което отпада елементът на конкуренцията.

С първия абзац съм изцяло съгласен. Летище Пловдив има средносрочен потенциал да достигне около 2млн. пасажери. Но няма да има абсолютно никакво раздвижване докато перона на летището е частна собственост.

 

https://www.24chasa.bg/biznes/article/11742854

 

С втория абзац съм точно на обратното мнение. Фрапорт е акционерно дружество и няма никакъв интерес да не развива летище Бургас. През годините и Райън и Уиз са пускали линии оттам, но след известно време са ги спирали поради липса на интерес. Ако Фрапорт искаха да развиват само Варна изобщо нямаше да влизат в преговори за тези линии. Причината е много по-проста, поради инфраструктурни и географски особености летище Бургас обслужва само областта и с много условности Сливен и Ямбол. Докато Варна обслужва половин Северна България. 

Връзка към коментар
преди 4 часа, dimitrov6 каза:

Летище Пловдив преговаря за пускане на редовни полети до Ташкент

Заглавието не ме учудва изобщо, защото много станаха узбекистанските гастербайтери в България. През соца е имало полет на "Балкан" от София до Сиктивкар за работещите българи в Коми. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 10 часа, dimitrov6 каза:

Може и да тръгне линията до Узбекистан,защото вече има работници оттам във България.

 

преди 8 часа, epetkov каза:

Заглавието не ме учудва изобщо, защото много станаха узбекистанските гастербайтери в България. През соца е имало полет на "Балкан" от София до Сиктивкар за работещите българи в Коми. 

Не не, това въобще няма да се случи. Понеже знам и коя е компанията и какво точно е станало.... То не бяха Ню Йорк, Чикаго, Делхи, Русе, а сега Ташкент. Вземе, че дойде някой представител или делегация и се започват едни полети, едни линии невиждани, чудо на чудесата.

 

преди 9 часа, Guinness каза:

Летище Пловдив никога няма да бъде развито, защото е в интерес това да не се случи. Много сме я дъвчели тази тема, говорил съм с хора, които са в много близки отношения до ръководни фигури в този бранш и всички са ми споделяли, че умишлено не го развиват, защото така е спуснато отгоре.

С това също не съм напълно съгласен. То на пловдивския аеропорт, кой и какво ли не му пречи. Когато при снеговалеж не си почистваш перона и рульожките и обслужваш машина на полосата, когато затваряш в 22:00 и компанията трябва да плаща допълнително за да изпълни полет, няма да се получат нещата. Освен това далеч не вярвам в този митичен пътникопоток на Пловдив. София е столицата, масово бизнесите са съсредоточени там, всякакви знайни и незнайни комисии и прочие. Пловдив се посещава за еднодневен трип. Та въобще не мисля, че ще издърпа толкова сериозна част от потока на София.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 6 часа, randi каза:

Понеже знам и коя е компанията и какво точно е станало.

Да не би да става дума за българската Гъливер,защото в статията пише за узбекистанска фирма.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, randi каза:

Освен това далеч не вярвам в този митичен пътникопоток на Пловдив. София е столицата, масово бизнесите са съсредоточени там, всякакви знайни и незнайни комисии и прочие. Пловдив се посещава за еднодневен трип. Та въобще не мисля, че ще издърпа толкова сериозна част от потока на София.

Абсолютно съгласен. Бъдете реалисти и не залитайте в конспирации. В момента живущите в столицата масово не биха летяли от/до летище на 160-180 км от тях, до което отгоре на всичко няма удобен транспорт. Дори Пегасус линията до Сабиха Гьокчен (ексклузивна за Бг и реално доста полезна) не успя да привлече кажи-речи никого от столицата и скоропостижно бе закрита. Няма да напомням и за закритите линии на Уиз / Раян, които също не издържаха да оперират на пазарен принцип. Освен ако не пуснат някакви наистина много интересни и оборотни полети, което не виждам как ще се случи скоро, не си представям Пловдив да привлече голям пътникопоток от София.

 

Колкото и грубо да звучи, но принципно летище Пловдив има далеч по-голяма перспектива, ако се маркетира като "Пловдив / София Изток", привлече повече лоукости и пусне редовни директни автобуси до столицата. На принципа на (примерно) Франкфурт Хан или Меминген / Мюнхен Запад , които са съответно на 100+ километра от Франкфурт и Мюнхен.

 

И не, Ташкент няма да се случи 🙂 Пловдив-Ташкент се конкурира по безумие кажи-речи само с рекламираната преди 2 години линия Русе/Силистра-Ню Йорк на 1 билет (с прекачване в София).

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
Преди 1 час, dimitrov6 каза:

Да не би да става дума за българската Гъливер,защото в статията пише за узбекистанска фирма.

Не, тези почти не съществуват вече. Става въпрос за узбекска авиокомпания.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, Георги Матеев каза:

Абсолютно съгласен. Бъдете реалисти и не залитайте в конспирации. В момента живущите в столицата масово не биха летяли от/до летище на 160-180 км от тях, до което отгоре на всичко няма удобен транспорт. Дори Пегасус линията до Сабиха Гьокчен (ексклузивна за Бг и реално доста полезна) не успя да привлече кажи-речи никого от столицата и скоропостижно бе закрита. Няма да напомням и за закритите линии на Уиз / Раян, които също не издържаха да оперират на пазарен принцип. Освен ако не пуснат някакви наистина много интересни и оборотни полети, което не виждам как ще се случи скоро, не си представям Пловдив да привлече голям пътникопоток от София.

 

Колкото и грубо да звучи, но принципно летище Пловдив има далеч по-голяма перспектива, ако се маркетира като "Пловдив / София Изток", привлече повече лоукости и пусне редовни директни автобуси до столицата. На принципа на (примерно) Франкфурт Хан или Меминген / Мюнхен Запад , които са съответно на 100+ километра от Франкфурт и Мюнхен.

 

И не, Ташкент няма да се случи 🙂 Пловдив-Ташкент се конкурира по безумие кажи-речи само с рекламираната преди 2 години линия Русе/Силистра-Ню Йорк на 1 билет (с прекачване в София).

От кога София стана такъв мегаполис, че се налага Пловдив да се рекламира като "София-Изток"? И тук не говорим за градче с население 50-хиляди като Меминген, а за втория по големина град в България. 

И Пловдив няма да привлича пътници живеещи в София, а такива от Пловдив, Пазарджик, Кърджали и Стара Загора. Както и Варна обслужва Североизточна България.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 23 минути , tch каза:

От кога София стана такъв мегаполис, че се налага Пловдив да се рекламира като "София-Изток"? И тук не говорим за градче с население 50-хиляди като Меминген, а за втория по големина град в България. 

И Пловдив няма да привлича пътници живеещи в София, а такива от Пловдив, Пазарджик, Кърджали и Стара Загора. Както и Варна обслужва Североизточна България.

Принципно да, но не виждам тези дадености да са помогнали на летището да просперира. Лека игра с името + по-добра организация, което да доведе допълнителен трафик И от София, не виждам как би навредило. Не е нужно да откриваме топлата вода втори път.

 

А иначе реално погледнато населението на София е 4 пъти по-голямо от това на Пловдив, близо 2 пъти по-голямо от това на Франкфурт и почти еквивалентно на Мюнхен. А Пазарджик е едва 38 км / 15 мин. по-далече от SOF (110 км), отколкото до PDV (72 км).

 

Моля да не залитаме в излишни сравнения Пловдив срещу София, не това е целта на мнението ми. Фактите са факти, а летището в момента все едно го няма. Което е жалко, тъй като наистина има потенциал. Просто не мога да се съглася слаб мениджмънт и маркетинг да бъдат обяснявани с конспиративни теории.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 22 минути , Георги Матеев каза:

Принципно да, но не виждам тези дадености да са помогнали на летището да просперира. Лека игра с името + по-добра организация, което да доведе допълнителен трафик И от София, не виждам как би навредило. Не е нужно да откриваме топлата вода втори път.

 

А иначе реално погледнато населението на София е 4 пъти по-голямо от това на Пловдив, близо 2 пъти по-голямо от това на Франкфурт и почти еквивалентно на Мюнхен. А Пазарджик е едва 38 км / 15 мин. по-далече от SOF (110 км), отколкото до PDV (72 км).

 

Моля да не залитаме в излишни сравнения Пловдив срещу София, не това е целта на мнението ми. Фактите са факти, а летището в момента все едно го няма. Което е жалко, тъй като наистина има потенциал. Просто не мога да се съглася слаб мениджмънт да бъде обясняван с някакви конспиративни теории.

Даденостите не са помогнали заради лошо управление и заради това, че летището не е изцяло собственост на държавата. Когато държавата си върне собствеността и намери читав концесионер, тогава бързо ще се видят резултатите.

 

А населението е важно, но не и основополагащо. В противен случай София щеше да има повече пътници от Франкфурт. 

 

Връзка към коментар

Щото в София има читав концесионер и мениджмънт...ама нещата си вървят , просто защото е София.

Дори в проблясъците на някакъв по-сериозен трафик от Пловдив,  там не можаха да се разберат за елементарна маршрутка / автобус който да е стикован поне с кацащите / излитащи полети. Какво остава за нещо по-сериозно.

Държавата хвърли сума и милиони на вятъра.

 

Не може да се сравнява основен хъб и финансова столица на първата икономика в Европа , без значение броя на населението.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 50 минути , stanimir каза:

Щото в София има читав концесионер и мениджмънт...ама нещата си вървят , просто защото е София.

Дори в проблясъците на някакъв по-сериозен трафик от Пловдив,  там не можаха да се разберат за елементарна маршрутка / автобус който да е стикован поне с кацащите / излитащи полети. Какво остава за нещо по-сериозно.

Държавата хвърли сума и милиони на вятъра.

 

Не може да се сравнява основен хъб и финансова столица на първата икономика в Европа , без значение броя на населението.

Ако София имаше читав концесионер нямаше да изостава от Тирана по трафик. 

 

Ако Пловдив имаше читав концесионер щеше да е поне на нивото на Варна.

 

И не аз почнах абсурдните сравнения между Франкфурт и София. София не е сред 50-те най-натоварени летища в Европа, обаче ще правим "София-Изток", за да привлечем трафик. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Георги Матеев каза:

А иначе реално погледнато населението на София е 4 пъти по-голямо от това на Пловдив, близо 2 пъти по-голямо от това на Франкфурт и почти еквивалентно на Мюнхен. А Пазарджик е едва 38 км / 15 мин. по-далече от SOF (110 км), отколкото до PDV (72 км).

 

Къде ги видя тези 72 км от Пловдив до Пазарджик? 38 км е разстоянието, разменил си километрите.😁

Проблемът в Пловдив е, че местната власт не работи за летището. Защо - не знам. Но определено не работи то да се развива. Иначе с индустриалните зони наоколо потенциални пътници има. Населението в радиус 50 км. е наполовина на софийското, не 1/4.

 

А по логиката изток/запад, летището може да се рекламира като Истанбул-запад. Ей сега като пуснат скоростния влак.... 😁

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, tch каза:

И не аз почнах абсурдните сравнения между Франкфурт и София. София не е сред 50-те най-натоварени летища в Европа, обаче ще правим "София-Изток", за да привлечем трафик. 

Никой дори за секунда не сравнява Франкфурт и София, убягва ти гледната точка. Още отначало казах примерно като Франкфурт Хан или Меминген / Мюнхен Запад. Ако толкова държиш да сравняваш си избери което и да е друго регионално летище, което по комерсиални причини използва в заглавието си И името на по-голям околен град в радиус 100-150 км - не е нужно да е финансова столица или дори да е в Германия, има достатъчно примери. Това не променя принципа, за който говорех и определено мисля, че ако летището се казва "Пловдив - София Изток" има потенциал за по-голям пътникопоток като цяло.

 

преди 19 минути , Zaro каза:

Къде ги видя тези 72 км от Пловдив до Пазарджик? 38 км е разстоянието, разменил си километрите.😁

Проблемът в Пловдив е, че местната власт не работи за летището. Защо - не знам. Но определено не работи то да се развива. Иначе с индустриалните зони наоколо потенциални пътници има. Населението в радиус 50 км. е наполовина на софийското, не 1/4.

 

А по логиката изток/запад, летището може да се рекламира като Истанбул-изток. Ей сега като пуснат скоростния влак.... 😁

Като най-бърз път Google maps показва 72 км. от Пазарджик до летище Пловдив. Сравнявах разстоянието от Пазарджик до двете летища и разликата е незначителна, т.е. за човек от Пазарджик е по-логично да лети от София, тъй като има по-голям избор, а и транспорта е по-удобен. За Истанбул беше добра шега 🙂

 

Предполагам си прав за местната власт, но каквото и да дъвчем тук, то всичко опира до добър мениджмънт или по-скоро липсата на такъв. И отказвам да повярвам, че са намесени "висши" сили от София, тея теории ми идват леко в повече. Все пак и Уиз и Раян и Пегасус се пробваха на пазарен принцип, никой не ги спря, но полетите им не се задържаха - т.е. тук куца нещо друго.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

@Guiness е прав.

Конспирация си има и както всяка конспирация, не е конспирация.

Още преди години, като сме ходили в Пампорово и сме говорили с хотелиери, всички се оплакваха-вместо полетите с англичаните да кацат в Пловдив, и от там за 1 час са на Пампорово, ги принуждават да кацат в София, а от там е 4 часа до горе. Не е удобно и е скъпо и това отказва туристите. Защо ? Защото Цветелина Бориславова тогава, която държеше Пампорово и този пазар, има интерес да се развива летище София , а не летище Пловдив, защото били инвестирали концесионерите сериозни пари там и трябвало да се избиват. А концесионерите не са случайни,  а са свързани като свински черва с някои политици, и така нататък. Съжалявам, но Пловдив е много по-интересна дестинация от София и може да привлече в пъти повече туристи, със себе си, Родопите и каквото има наоколо. В София да си ходи бизнеса. Но туристически, е кръгла 0. Така че няколко полета от/до няколко града, спокойно може да има. Сравнението със Сабиха не е съвсем удачно, защото тук се разчита само на туристите от България натам, не и обратно, а и няма гастарбайтери. Така или иначе, с тези политици, тази държава, тази ситуация, толкова. Колкото и да е несправедливо. Особено пък с потенциала на града . 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

По стария път е 52 км. и е най-краткото разстояние.

Мениджмънтът и местната управа в Пловдив са трагични. Но преди много години един футболен президент от отбор извън София в тесен кръг сподели, че му е казано, че ако иска да инвестира във футбол, трябва да е в София. И той се премести.

Не казвам, че случаят е 100% такъв.

 

В bgspotters имаше преди години човек от летище Пловдив. И чат-пат казваше по нещо вътрешно, може би мненията още си стоят.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.