Прескочи до съдържание

С обществен транспорт до летище София


Препоръчани мнения

Оказа се, че няма такава тема, а и аз след кратно търсене, не разбрах всичко което искам да знам.

 

Освен такси и автобуси, вече има и метро от Т2 и въпроса ми е за него.

Как може да се стигне до Т1?

Според сайта на летището има МПС, което извършва трансфери между двата терминала, но от това което е написано за него, на мен не ми стана ясно има ли или няма след 20:00 часа...

 

"

Летище София осигурява безплатен транспорт между Терминал 1 и Терминал 2 на часови интервал от 30 мин. във времето от 07:00 до 20:00 ч. без междинни спирки по маршрута.

Извън гореуказания времеви период междутерминалният транспорт е обвързан с разписанието на софийското метро до и от метростанция „Летище София“, както следва:

  • Сутрин: от първи метровлак за деня до 07:00 ч.
  • Вечер: от 20 ч. до последен метровлак за деня.

В тези случаи междутерминален транспорт може да бъде заявен на гишета „Летищна и туристическа  информация“, разположени в обществена зона на Терминал 1 и Терминал 2.

В останалата част от денонощието безплатен транспорт не е осигурен.

"

 

След 20:00 часа, какво точно става? Как е обвързан с разписанието на метрото? Трябва да се заявява на гишето ли? От колко часа няма вече трансфер?

 

Връзка към коментар

Зависи и от къде тръгваш към летището , ако ти е удобно може направо да си хванеш автобус 84. Първата му спирка е от Спортната палата , минава през Орлов мост и т.н. Оттам до Терминал 1 са около 35 минути.

Ако не си сам помисли и за такси в София са евтини.

Връзка към коментар

Трябва ми то летището до автогарата и обратно примерно.

 

Пак четох и това което разбрах е, че след 8 вечерта, има трансфер докато има метро, но трябва да се заяви на гише, така ли е?

Знам колко струва таксито, то ще е в краен вариант, искам да се кача на българското метро, ако може.

Връзка към коментар

Александър, ползвай метро от автогарата до летището Терминал 2 и после, ако няма шатъл с автобус 84 до Т1.

Редактирано от mililia
Връзка към коментар

Шатъла е много малко автобусче или микробус, не се отваря багажно и вътре са натъпкани хора и куфари в безумна теснотия. Вариант е и такси до Дружба и пак метро после.

Връзка към коментар

Ще пробвам с този безплатен шатъл до Т2, ако не  стане ще взема автобус 84 до Т2 или до СУ Климент Охридкси и после метро.

Кой е по-добър вариант за прехвърляне от метрото към 84, този на К.Охридски или на Т2?

Редактирано от Alexander
Връзка към коментар

Зависи и откъде идваш с автобуса, когато пътуваш към летището. Ако е по Цариградско шосе, може да слезеш на Окръжна болница и оттам директно с 84. Понякога така е най-удобно.

Редактирано от maybe
Връзка към коментар

Ако хванеш 84 от Т1, няма да те закара до Т2, защото минава първо през Т2, след това Т1 и си заминава към Дружба. Освен това безплатния трансфер не всеки път е пълен, аз съм виждал как задължават качващите се да си оставят багажа в багажното на бусчето. Та аз разбрах, че ти кацаш на Т1 и искаш да стигнеш до метрото и чрез него до гарата нали, че съм неадекватен, но и всеки е писал някакви различни работи.... :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Кой е по-добър вариант за прехвърляне от метрото към 84, този на К.Охридски или на Т2?

 

Щом като си се качил веднъж на метрото, няма смисъл да слизаш по-рано за 84. Спирката на метрото на летището е панорамна. Една от 2-те най-впечатляващи. Другата е "Сердика". По-интересно е с метро.

 

От T2 може и пеша да стигнеш до T1. 1.6 km

Редактирано от Spqr
Връзка към коментар
Мирослав Василев

Предлагам да си вземеш автобус 84 от Т1, и да слезнеш тук и да минеш на отсрещната спирка в посока Т2. Вземаш си 84 или 384 в посока Т2 и от там метрото.

Редактирано от elateq
Връзка към коментар

И аз от както има метро си ходя с него до Терминал 2 и после 84 за 2-3 спирки до Терминал 1, но миналата седмица пробвах за първи път този шатъл и беше екстра:) Безплатен, за 10 мин, с климатик, беше почти празен :) Обратният път обаче е по труден, препоръчвам 84 до Орлов мост и от там метро на СУ до гарата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това със заявяване на трансфер до Т1 в работното време на метрото не винаги работи.Когато летяхме до Брюксел за сутрешния полет се предвижихме с метрото до Т2 към 6ч.. Понеже бях подготвена отидох и направо казах на информация,че искам да ползвам трансфер.Жената се притесни,звъня някъде няколко пъти,разбира се никой не вдигна и смутено каза,че не могат да осигурят трансфер,да отидем на спирката на автобуса.Иначе за по-късни полети безпроблемно сме ползвали трансфера.

Връзка към коментар

Ако хванеш 84 от Т1, няма да те закара до Т2, защото минава първо през Т2, след това Т1 и си заминава към Дружба. Освен това безплатния трансфер не всеки път е пълен, аз съм виждал как задължават качващите се да си оставят багажа в багажното на бусчето. Та аз разбрах, че ти кацаш на Т1 и искаш да стигнеш до метрото и чрез него до гарата нали, че съм неадекватен, но и всеки е писал някакви различни работи.... :)

Добре де, няма ли в обратната посока автобус??

Май вариантите са трансфер, ако няма, отивам на автобус бил към Т2 или направо към града.

Връзка към коментар

Няма автобус от Т1 до Т2 , ако това питаш

От Т1 до Т2 може само с трансферния или пеш.

Е има шантав вариант в който хващаш 84 за няколко спирки , слизаш и го хващаш отново вече в посока Т2 , ама е прекалено шантав вариант.

Варианта пеш също е неудобен.

Просто от летището се мятай на 84 до Орлов мост примерно и оттам с метро до автогарата. Може да слезеш и на хотел Плиска откъдето поне три линии автобуси също стигат до ЦГ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 5 месеца по-късно ...

В София започнаха тестове на нов автобус на ток. Той е чешко производство и ще се движи по линия 84. По нея от началото на януари тестове минава и китайски електробус.

 

При пускането на автобуса днес заместник-кметът по транспорта в Столична община Евгени Крусев посочи, че цената на електрическото превозно средство е около два пъти по-висока от конвенционален дизелов автобус.

 

В същото време обаче експлоатационните му разходи били в пъти по-ниски. "Въпрос на икономически анализ е дали това оправдава по-високата начална цена", допълни той, цитиран от "Фокус".

 

Кметът на София Йорданка Фандъкова уточни, че рейсовете на ток консумират електричество за 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км. за стандартните. Двата автобуса, които минават тестове по линия 84, се задвижват с батерии. Преди почти три години общината тества и превозно средства за градския транспорт, което съхранява електричеството за придвижването си в кондензатори.zx780_2940501.jpg

 

 

От тук

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Това е една от най-подходящите линии - къс маршрут с чести потегляния и спирания.

Рекуперацията на енергия не е толкова ефективен метод за удължаване на пробега. Тъй като един път енергията от батерията преминава през мотор, силова електроника и някакъв вид трансмисия. А след това тая енергия преминава по обратния път до батерията. Разбира се "няма безплатен обяд" и всяко едно от изброените по-горе устройства има някакво КПД по-малко от 1.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.