Прескочи до съдържание

С обществен транспорт до летище София


Препоръчани мнения

Хм, а тази фиксирана тарифа официално регламентирана ли е? Нали уж нямат право да отказват какъвто и да е курс, а ти може да поискаш просто да си хванеш такси, а не да резервираш трансфер (което по принцип сигурно им отвързва ръцете да таксуват колкото искат).

Връзка към коментар
Цитат
Чл. 44.
(1) (Предишен текст на чл. 44
-
ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът може да откаже
превоз, когато:
1. прецени, че е застрашена сигурността му;
2. пътникът е в явно нетрезво състояние или под въздействието на друго упойващо
вещество;
3. пътникът е с облекло, багаж, животни, които биха могли да замърсят или повредят
автомобила;
4. (нова-ДВ, бр. 103 от 2007 г.) пътникът откаже да постави обезопасителен колан.
(2) (Нова–ДВ, бр. 67 от 2014 г.) Водачът на лек таксиметров а
втомобил няма право
да откаже превоз на хора с увреждания, придружени от кучета водачи.

https://rta.government.bg/images/Image/n_uredba/n34.pdf

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 21 часа, Алекс каза:

 :) такситата возят на фиксирана тарифа от 7 лв. Май Ок такси хванахме. 

Това може да е била само някоя "копърка". Ако някой нагъл бакшиш от Окей ви предложи "фиксирана тарифа" на четворна цена или откаже да ви качи на късо разстояние, директно звъните на телефончето, което е на таблото под служебния номер и ще му се присере набързо. Само така се лекуват подобни тарикати.

 

 

Връзка към коментар
преди 6 часа, Meidj каза:

Това може да е била само някоя "копърка". Ако някой нагъл бакшиш от Окей ви предложи "фиксирана тарифа" на четворна цена или откаже да ви качи на късо разстояние, директно звъните на телефончето, което е на таблото под служебния номер и ще му се присере набързо. Само така се лекуват подобни тарикати.

 

 

Ех, чудя се кой има полза от дребни тарикатски сметки. Хубаво, решил е да ни излъже. Ама колко да е спечелил? Гугъл дава 2.2 км от т1 до т2. По 80 ст/км и първоначална такса, да е спечелил 3-4 лв. Ами за 4 лв заслужава ли си да хабя тези нерви да се разправям. За 4 лв повече си говорихме приятно с шофьора. Да, разбирам че е дразнещо. Сега като се замисля и аз преди много им се дразних. Но може би, ако всеки спре да се чуди как да изкяри някакви дребни пари, и двете страни ще са по- добре. 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, Алекс каза:

Сега като се замисля и аз преди много им се дразних. 

 

И аз много им се дразних преди, когато автобусният билет беше по 0,80 лв, по-малко им се дразних когато билетът беше 1,00лв, а сега с билет 1,60лв вече не им се дразня. По дразнещи са цените на чаша кафе или бутилка вода  на летището.

Редактирано от epetkov
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 часа, macf1an каза:

Как точно стигна до извода, че за всеки куфар се плаща билет ? Билетът в градски транспорт дава право на превозване на 2 куфара на пътник, с максимални размери общо 140 см, всеки.

Като маниак на тема пътуване с обществен транспорт, разбира се, че знам правата на пътник в градския транспорт на София. Конкретният ми пример е за пътуване с куфар по-голям от 140 см.

Връзка към коментар
преди 53 минути , tch каза:

Как ще им е издал касова бележка, като апарата на колата няма как да е отчел 7лв. за това кратко разстояние.

 Имено,  срещу писания закон за максимална цена на км стои неписания пазарен закон за минималната услуга. Ако човек  си извика такси за разстояние 800-1000 метра, колко таксиметрови шофьора биха приели такава поръчка? Най-вероятно диспечърката би отговаряла: "Няма свободна кола!". Същото е да се влезе в модерна сладоледоджийница и да се поръча  30 гр сладолед. Най-вероятно и там ще има условие за минимално количество: една топка или 100 гр.

Редактирано от epetkov
Връзка към коментар
преди 2 часа, tch каза:

Как ще им е издал касова бележка, като апарата на колата няма как да е отчел 7лв. за това кратко разстояние.

Да, питах приятеля ми дали ни е издал бележка. Той ми каза, че дори апаратът не е бил пуснат: ) Ако се бях усетила, много щях да се ядосам. На мен ми се стори съвсем нормално да има фиксирана тарифа. Ами, изпързаляли са ни. Да е жив и здрав човекът. Ама се чудя заслужава ли си за такива дребни суми. Вярно, че капка по капка вир става, ама... смешно ми изглежда. 

Още повече, че съм българка. Не съм чужденец. Смахната работа. 

Редактирано от Алекс
Връзка към коментар
преди 1 час, Алекс каза:

Ама се чудя заслужава ли си за такива дребни суми. 

По подобен начин разсъждават и такситата. "Заслужава ли си да караме от Т1 до Т2 за 2,80-3,20лв ?" Тарифата от 7лв е фиксирана между  шофьорите.  Всеки, който кара за по-малко прави "дъмпинг"

, нарушава "професионалните етични правила" , от таксиметрова гледна точка. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
14 hours ago, epetkov said:

И аз много им се дразних преди, когато автобусният билет беше по 0,80 лв, по-малко им се дразних когато билетът беше 1,00лв, а сега с билет 1,60лв вече не им се дразня

Цената на еднократен билет е леко солена, но цените на всякакви видове карти- месечни, годишни и т.н. са значително по-евтини от Пловдив и Варна, при положение, че в столицата има още 2 вида транспорт, до които никой друг град няма да има късмета да  се докосне.

Връзка към коментар
преди 6 часа, tch каза:

Цената на еднократен билет е леко солена, но цените на всякакви видове карти- месечни, годишни и т.н. са значително по-евтини от Пловдив и Варна, при положение, че в столицата има още 2 вида транспорт, до които никой друг град няма да има късмета да  се докосне.

Тези разсъждения са верни, но са за по-обща тема като "Обществен превоз в София". В тази по-тясна тема въпросът за картите е по-деликатен. Кой би имал карта за автобус 184/84? Само тези, които работят на летището или в района около него. За единично пътуване от единия до другия терминал, даже услугата еднодневна карта от 4,00лв не е решение. 

Връзка към коментар
преди 12 часа, epetkov каза:

 Имено,  срещу писания закон за максимална цена на км стои неписания пазарен закон за минималната услуга. Ако човек  си извика такси за разстояние 800-1000 метра, колко таксиметрови шофьора биха приели такава поръчка? Най-вероятно диспечърката би отговаряла: "Няма свободна кола!". Същото е да се влезе в модерна сладоледоджийница и да се поръча  30 гр сладолед. Най-вероятно и там ще има условие за минимално количество: една топка или 100 гр.

По принцип целта на първоначалната такса при таксиметровите услуги е да се справи с този проблем, но в България тази такса е прекалено ниска. Ако имаше първоначална такса от 3-4 лева не би било проблем поемането на курсове от 1-2 километра.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Topfly, много точно описа казуса. Ако изключим вътрешните полети София-Варна и София-Бургас, дейността на летище София е "международна" , "европейска" , макар и двата терминала да се намират на българска територия. Затова няма как цената на такси между международните терминали на едно летище  да бъде изцяло местна, независимо за коя държава говорим. Аналогична е ситуацията с такситата в Слънчев Бряг и Златни Пясъци, където преобладаващата  част от клиентите са чужденци. Опитайте се да пътувате в Сл. Бряг между два хотела за 2,50-3,00лв (и там община Несебър е определила максимални цени за км)  Подобен  ценови феномен го има както в по-развитите от нас страни , така и в по-слабо развитите.

Редактирано от epetkov
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

По принцип целта на първоначалната такса при таксиметровите услуги е да се справи с този проблем, но в България тази такса е прекалено ниска. Ако имаше първоначална такса от 3-4 лева не би било проблем поемането на курсове от 1-2 километра.

Освен по-висока първоначална такса, може в нея да има включени километри (както е в Холандия). Там почваш от 7.50 евро и имаш включени 3км, след това по 2.50 на километър (грубо са такива цените). По този начин никой не се мръщи за кратки дистанции, а и всичко е достатъчно честно. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 10 минути , Георги каза:

Освен по-висока първоначална такса, може в нея да има включени километри (както е в Холандия). Там почваш от 7.50 евро и имаш включени 3км, след това по 2.50 на километър (грубо са такива цените). По този начин никой не се мръщи за кратки дистанции, а и всичко е достатъчно честно. 

По принцип в повечето държави в началната такса са включени някакви километри. Идеята е просто да има минимална такса за да не излезе едно возене 50-60 цента. На летището най-големият проблем е, че таксиметровите шофьори чакат на дълга опашка 30-40 минути и след това един къс курс между двата терминала ще ги принуди отново да се наредят на дългата опашка.

Връзка към коментар
преди 27 минути , Topfly каза:

По принцип в повечето държави в началната такса са включени някакви километри. Идеята е просто да има минимална такса за да не излезе едно возене 50-60 цента. На летището най-големият проблем е, че таксиметровите шофьори чакат на дълга опашка 30-40 минути и след това един къс курс между двата терминала ще ги принуди отново да се наредят на дългата опашка.

 Дойдохме си на думата! :)

Редактирано от epetkov
Връзка към коментар

Ами кой ги кара да чакат. Ако не им се чака да ходят из града. Аз като клиент, не чувствам, че е мой проблем таксиджията колко време е чакал на опашката за голям курс. Всеки иска лесно.  Ако искат да изкарат пари могат да го направят с 1-2 дълги курса или с 10 кратки. Накрая на деня ще са изкарали еднакво. Даже тоя с късите курса може да е изкарал повече. Да, излизали са ми с номера за амортизацията, ама аз не съм видял един таксиджия да стои с изключен двигател лятото или зимата.

Като им е малка първоначалната такса, да я вдигнат. Но не става. Цената се определя от пазара и конкуренцията. Ако не им харесва да работят с кратки курсове да си намерят друга работа. А на опашката на летището е въпрос на вътрешна организация да се разберат да не се връщат в края на опашката след кратки курсове. Ама същия тоя дето откаже краткия курс ще е първия дето ще изреве срещу това.

 

Според мен е въпрос на култура на обслужването. Ако за тях 50 стотинки не са пари и за това не искат да те вземат на кратък курс, защо тогава все не ми ги връщат тия 50 стотинки. Явно са пари. А капка по капка вир става.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Електрически автобус се движи от днес между терминалите на летище София .Пуснали са по-голям автобус за 65 пътници.

http://www.dnevnik.bg/biznes/2017/08/07/3020058_elektricheski_avtobus_se_dviji_ot_dnes_mejdu/

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
На 10.07.2017 г. в 6:41, Алекс каза:

Ех, чудя се кой има полза от дребни тарикатски сметки. Хубаво, решил е да ни излъже. Ама колко да е спечелил? Гугъл дава 2.2 км от т1 до т2. По 80 ст/км и първоначална такса, да е спечелил 3-4 лв. Ами за 4 лв заслужава ли си да хабя тези нерви да се разправям. За 4 лв повече си говорихме приятно с шофьора. Да, разбирам че е дразнещо. Сега като се замисля и аз преди много им се дразних. Но може би, ако всеки спре да се чуди как да изкяри някакви дребни пари, и двете страни ще са по- добре. 

 

И какво излиза сега? Будният клиент е тарикат, задето се чуди как да изкяри дребни пари от отрудените бакшиши?!? :jester:

 

Ти ще си изхабиш нервите веднъж, аз ще си ги изхабя веднъж и на третия път баш тарикатът ще се откаже от тарикатщините и много хора (включително и ние самите) ще си спестят нервите и разправиите вбъдеще. Това му се вика обществено ангажирана позиция. Ама по-лесно е да си купуваме спокойствие на цената на една изрекетирана "дребна" сума и да се изживяваме като големите аристократи, за които 4 лева не са пари... Срамота!

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 57 минути , Meidj каза:

И какво излиза сега? Будният клиент е тарикат, задето се чуди как да изкяри дребни пари от отрудените бакшиши?!? :jester:

 

Ти ще си изхабиш нервите веднъж, аз ще си ги изхабя веднъж и на третия път баш тарикатът ще се откаже от тарикатщините и много хора (включително и ние самите) ще си спестят нервите и разправиите вбъдеще. Това му се вика обществено ангажирана позиция. Ама по-лесно е да си купуваме спокойствие на цената на една изрекетирана "дребна" сума и да се изживяваме като големите аристократи, за които 4 лева не са пари... Срамота!

 

Защо така с лошото напред не мога да разбера. Според теб добре ли се почувствах като прочетох коментара ти?

Не съм от никаква аристокрация. За шофьора явно 4 лева са били много, щом е рискувал да ме излъже за тях. Нека тогава ги вземе. Явно има повече нужда от тях, отколкото аз. А и не съм забелязала таксиметровите шофьори да тънат в разкош - повечето карат някакви луди смени, за да изхранват семейството си.

 

И да смятам, че съм достатъчно обществено ангажирана щом гласувам дори след като не живея вече в България, чета български новини, промотирам социалните събития на моите приятелки и дори събирам капачки в Малта... не смятам, че това да се разправяш с някой е социална ангажираност.

 

Редактирано от Алекс
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.