Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Колега днес лети от София до Милано с България Еър и полета (FB455) закъснява вече над 4 часа. Всъщност още не са излетели от София като причината уж е техническа повреда на друг самолет и промяна в разписанията. Има ли право в такъв случай на обезщетение от 250евро и ако да - трябват ли други документи освен бордна карта? Да изисква ли писмено обяснение от самото летище или персонала на авиокомпанията? Благодаря.

SOF-MXP.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Здравейте,

 

Искам да питам - човек трябва ли да се е чекирал, за да има право на обезщетение, или правото е валидно независимо от това?

Ситуацията е, че мой приятел е на летище и чака полет, който доста ще закъснее, и се чуди дали да чака да се чекира (гишето за чекиране не е отворено още) или директно да тръгва да търси друг транспорт?

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
1 hour ago, oli_mali said:

Колега днес лети от София до Милано с България Еър и полета (FB455) закъснява вече над 4 часа. Всъщност още не са излетели от София като причината уж е техническа повреда на друг самолет и промяна в разписанията. Има ли право в такъв случай на обезщетение от 250евро и ако да - трябват ли други документи освен бордна карта? Да изисква ли писмено обяснение от самото летище или персонала на авиокомпанията? Благодаря.

SOF-MXP.jpg

Здравейте. Колегата ви може да регистрира сам иск на сайта ни www.aeroisk.bg или да ни изпрати бордната си карта на office@aeroisk.bg и имейл адрес, с който ние да направим регистрацията. След това ще бъде необходимо само да подпише пълномощно и ние ще се свържем с авиокомпанията от негово име, за да претендираме обезщетение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 hours ago, rainbou1 said:

Здравейте,

 

Искам да питам - човек трябва ли да се е чекирал, за да има право на обезщетение, или правото е валидно независимо от това?

Ситуацията е, че мой приятел е на летище и чака полет, който доста ще закъснее, и се чуди дали да чака да се чекира (гишето за чекиране не е отворено още) или директно да тръгва да търси друг транспорт?

 

В случай на закъснял полет пътника има право на обезщетение, ако се е явил навреме за полета, т.е. трябва да се е чекирал.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
On 6/27/2017 at 6:40 PM, Dara said:

Така.  Нов час за излитане 18ч. Господи, а трябваше в 10 сутринта. Детето не знае на кой свят е . Дано вече излетят

 

Както и да е. Първо пиша на българия еър. Те ще ме завият с нещо. Или направи да се обръщам към аероиск

 

Сега четох Регламента, но не разбирам Към кого да предявя иска? Реално съм купила билета от jet airways.

Иска трябва да се предяви към компанията изпълнявала полета. Изпратете ни на лично съобщение телефонен номер и ще се свържем с вас.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Дадоха ни ваучери по 10 евро на човек за вечеря, те естествено не стигнаха, имам ли право на претенция и ако да, до каква сума. Пренасочиха ни за полет на следващият ден, след около 22 часа. Еър Берлин е компанията.

Връзка към коментар

Няма норма, но щом е за след ден - задължително ви се полага хотел и закуска, както и транспорт от/до него.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
Дани Магелани
преди 1 час, Oshko каза:

Дадоха ни ваучери по 10 евро на човек за вечеря, те естествено не стигнаха, имам ли право на претенция и ако да, до каква сума. Пренасочиха ни за полет на следващият ден, след около 22 часа. Еър Берлин е компанията.

Един съвет: Ако имаш Дайнерс, започни да събираш касовите бележки. Изплаща ти се храна и напитки между часа по разписание и реалния час на излитане, не само от заведения, но и от безмитните магазини, в рамките на посочения лимит от застрахователя. И е хубаво да се снимат екраните. Като доказателство пред застрахователя.

Редактирано от Dani Magelan
  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 6 часа, macf1an каза:

Няма норма, но щом е за след ден - задължително ви се полага хотел и закуска, както и транспорт от/до него.

Хотел ни дадоха. За такситата ще си пускам формата и тогава се замислих дали да не си пусна и за вечерята. Но те все пак ни дадоха ваучери за по 10 евро на човек, но ние изядохме по 25 евро на човек и си доплатихме. Та това ми е въпросът, да claim-вам ли заедно с такситата и ресторанта или по 10 евро е това, което ми се е полагало?

Връзка към коментар

Здравейте, днес майка ми и племенника ми трябваше да пътуват с Бългериан Еър полет Варна-София-Берлин-Гьотебор, като първия полет беше в 5, и трябваше в 10 часа да са в Гьотеборг. Билета им е общ. Поради закъснение от Варна с повече от 1 час, изпуснаха връзката с Берлин и сега трябва до 13.00 часа да чакат за друг полет на Луфтханза. Нарочно взех къс полет заради здравословното състояние на майка ми, а то какво излезе, вместо 6 часа, тя ще трябва да пътува 11 часа. Въпросите ми са: за да пусна иск, първо трябва да пиша на Бългериан еър или направо към Аероиск?!Тъй като с една резервация са 2ма пътници, два отделни иска ли да пусна или един общ и за двамата пътника? Проверих в сайта на Аероиск, за 1 пътник обезщетението за изпусната връзка е 250 евро, но като са с общ билет тези 250 евро за цялата резервация ли са или за 1 човек? Да изчакам ли да се върнат от Швеция (ще пътуват на връщане с кола, не със самолет, но след 3 седмици) и тогава да подам иска или да го пускам днес?За тези близо 6 часа, които ще прекарат на летището чакайки нови полет полагат ли им се някакви ваучери за храна? Благодаря предварително за отговорите и отделеното време!

Връзка към коментар

По принцип исковете би трябвало да може човек сам да ги движи, т.е. да пишеш направо на Бг Еър, но ако те те мотаят, или не ти се занимава, ангажираш посредника. Пусни обща иск за двама, 250те евро са на човек. По принцип трябва пострадалия да пусне иска, или поне да се подпише, т.е. или чакаш да се върнат или да им получиш подписа по интернет преди това...

Ваучери за храна им се полагат, това е отделно от компенсацията. Ако не дадат, пазете касовите бележки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

 Първоначалния полет беше  с време 6 часа до Готеборг и трябваше да пристигнат там в 11.00 часа сутринта българско време, със закъснението на БГ еър и пропуснатите полети, те ще достигнат крайната си точка в 19.00 българско време. Т.е. ще имат 8 часа разлика от първоначалния полет. 

Редактирано от alis_word
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам ли някакви права, ако пристигна твърде късно на изхода за свързващ полет поради закъснение на първия полет?

ДА — ако полетите са част от една и съща резервация, превозвачът трябва да ви предложи избор между възстановяване на разходите за билета и билет за полет до летището на отпътуване при първа възможност или премаршрутиране до вашата крайна дестинация при първа възможност или на по-късна дата, удобна за вас, и при сходни условия на превоз, в зависимост от наличните места. В случай на пренасочване, когато стигнете до вашата крайна дестинация със закъснение от 3 часа или повече, имате право на обезщетение.

Бих те посъветвала да пробваш първоначално сама,  тъй като посредниците ще вземат 30% от тези 500 евро(250*2). Сега както имаше патърдия покрай техните полети могат лесно да клекнат. Ако след подаване на жалба през сайта на компанията ти откажат, тогава давай случая на Аероиск или някоя от сродните.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря, ще пробвам първо да им пиша на БГ Еър, но ще изисквам 400е на човек, тъй като със алтернативния им полет стигнаха до Гьотеборг с 8,30 часа закъснение. Какво пишете и прилагате към жалбата като документи?Не можах да открия някакъв срок в който трябва да ми отговорят, те да не вземат да фалират докато аз си чакам отговора?!След големи перипети и повече от 16 часа по летищата  пристигнаха :) 

Редактирано от alis_word
Връзка към коментар
1 hour ago, alis_word said:

 Първоначалния полет беше  с време 6 часа до Готеборг и трябваше да пристигнат там в 11.00 часа сутринта българско време, със закъснението на БГ еър и пропуснатите полети, те ще достигнат крайната си точка в 19.00 българско време. Т.е. ще имат 8 часа разлика от първоначалния полет. 

Ако решите да се справяте сами: това е директивата цък, която би следвало да се цитира, при предявяването на иска... приложете, освен резервациите, бордните карти на реално извършените полети и пълномощно от пасажерите, че ги представлявате, или те да подпишат иска.

Редактирано от gini
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , gini каза:

Ако решите да се справяте сами: това е директивата цък, която би следвало да се цитира, при предявяването на иска... приложете, освен резервациите, бордните карти на реално извършените полети.

Благодаря!

А да приложа ли тези бордни карти на които полетите не се осъществиха? 

Връзка към коментар

Честно казано не знам... според мен смисъла е: резервацията - за да покаже планираното пътуване и час на пристигане в крайната точка, също и дължината, ако са на един билет..а бордните карти за действителните полети- за да се докаже закъснението.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Just now, alis_word said:

Благодаря!

А да приложа ли тези бордни карти на които полетите не се осъществиха? 

Но дори и да са излишни и да ги приложите, нищо не губите... само да не се оплетат съвсем :)

Връзка към коментар
преди 1 минута , gini каза:

Но дори и да са излишни и да ги приложите, нищо не губите... само да не се оплетат съвсем :)

Ще ви послушам, ще пусна само резервацията и новите бордни карти, да не вземат да се объркат.

А знаете ли колко време отнеме за отговор от тяхна страна?

Връзка към коментар
Just now, alis_word said:

Ще ви послушам, ще пусна само резервацията и новите бордни карти, да не вземат да се объркат.

А знаете ли колко време отнеме за отговор от тяхна страна?

Не зная. Опитът ми е с Австрийските линии, по малко от седмица отне...пък и сега на Бг еър ще им се отвори доста работа :)

 

Връзка към коментар

Има една друга тема, в която Аероиск са описали контактите с авиокомпаниите, ако ще подаваш жалба сама:

 

Конкретно за България Ер:

 

Цитат

Разбира се, няма как да подминем националният превозвач Bulgaria Air. Те са една от малкото авиокомпании, които нямат форма за оплакване  :mad:  но за сметка на това имат имейл адрес, на който може да им пишете - crfb@air.bg. Честно казано вероятността за отговор не е много голяма, но при тях това е начина. Съветваме ви в писмото да прикачите бордната си карта и накратко да опишете случая си.

Имайки предвид какво е натоварването тези дни, аз не бих чакал бърз отговор.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , gini каза:

Не зная. Опитът ми е с Австрийските линии, по малко от седмица отне...пък и сега на Бг еър ще им се отвори доста работа :)

 

Те от доста време са така със закъсненията, днес говорих с една приятелка собственичка на ТА, каза че са доста зле финансово и пред фалит, закупили някаква друга компания, но не е запозната с повече инфо. Най-вероятно умишлено ще я фалират, ТИМаджиска работа

 

преди 1 минута , Георги каза:

Има една друга тема, в която Аероиск са описали контактите с авиокомпаниите, ако ще подаваш жалба сама:

 

Конкретно за България Ер:

 

Имайки предвид какво е натоварването тези дни, аз не бих чакал бърз отговор.

Ще им дам една седмица за отговор, ако не получа такъв Аероиск ще са на ход.  Смятам че срока е съвсем достатъчен.

Аз прочетох всичко в категорията, но имах някой уточняващи въпроси, надявам се че не е проблем че пуснах нова тема.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.