Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 4 часа, dimitrov6 каза:

Чета,че при закъснение от 2 часа,а не 3,имаме право на обезщетение. Да не е грешка

Claim compensation if your flight's delayed or cancelled - Citizens Advice - тук са структурирани много добре дължимите компенсации при различните ситуации

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
На 23.03.2024 г. в 14:46, Alexander каза:

Обобщения дали  стават или не посредниците,  не са удачни.

Понякога след наши опити те успяват, понякога не успяват.

Аз съм имал случай, не успях сам, аеросик не успя също и в последствие аз успях, понеже поднових жалбите.

 

За мен най-правилно е да се пробва човек сам, ако не успее да търси тях. Та дори и след това може пак да се пробва както направих аз.

На всичкото отгоре когато аз сам успях след посредник, взех най-доброто възможно  обезщетение, далеч по-добро от това по ЕС261

 

В интерес на истината, досега посредник не ми е изкарвал обезщетение или сам съм се оправял или след техни неуспешни опити съм се оправял.

Това не значи, че утре няма да успеят отново, видно е, че помагат не рядко, но не винаги.

 

 

 

Преди много години вадех лицензи за продажба на  алкохол и цигари, както и подновявах такива всяка година. Беше елементарно, но повечето хора предпочитаха да си плащат не малко пари   и си мислеха, че е нещо супер сложно.

 

 

А, аз вадех лицензи за обменни бюра в началото. 🙂 

 Би ли споделил как да си подновя иск към Уиз, като те са писали в профила, че е разрешен, а не е. Писах на мейл от който са ми отговаряли, за друга рез. и автоматично ми пишат, че няма да бъде обработен мейла. 

Връзка към мнение
преди 19 минути , chochiani каза:

А, аз вадех лицензи за обменни бюра в началото. 🙂 

 Би ли споделил как да си подновя иск към Уиз, като те са писали в профила, че е разрешен, а не е. Писах на мейл от който са ми отговаряли, за друга рез. и автоматично ми пишат, че няма да бъде обработен мейла. 

Не знам за Уиз

освен  да пуснеш на ново

Връзка към мнение
преди 41 минути , chochiani каза:

Блокирали са резервацията в профила, като са писали разрешена, а не е.

Обърнала ли си се към контролен орган - въздухоплавателната агенция по държавата на местоизлитане? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 1.04.2024 г. в 20:51, ДиянаВ каза:

Обърнала ли си се към контролен орган - въздухоплавателната агенция по държавата на местоизлитане? 

Здравейте, Дияна!

По повод другата ни резервация от същия анулиран полет им бях писала, но нищо не направиха германците. За това я дадох на посредник и всичко се реши. А сега няма ссмисъл да търся посредник тъй като вече са платили по този полет обещетение.

Ще им пиша пак, да видим.

 

 

Връзка към мнение

Полети на Луфтханса LHR-MUC-SOF около коледните празници. Първия полет закъсня и изпуснахме връзката. На борда на самолета стюардесата ни показа на таблетче следващия който автоматично ни пренасочват. Дадоха и ваучери 10-15е за храна, висяхме няколко часа и пристихнахме 5 часа по-късно от очакваното.  След попълване на формата за оплакване/обезщетения на сайта им ми беше отказано. Причината за забяването била някаква инспекция на самолета която не зависила от тях. След подаден иск ,със съдействето на АероИск, и 3 месеца по-късно изплатиха 2х400 евро.  +1 хвалба за Аероиск.

  • Харесвам 10
  • Браво 4
Връзка към мнение

Рим-Абу Даби на уиз влиза ли в регламента? Получих известие, че полета закъснява с 90минути. Скромния ми опит показва, че вероятно ще закъснее над 3 часа.

Връзка към мнение
преди 22 минути , ivan69 каза:

Рим-Абу Даби на уиз влиза ли в регламента? Получих известие, че полета закъснява с 90минути. Скромния ми опит показва, че вероятно ще закъснее над 3 часа.

100% влиза!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 59 минути , ivan69 каза:

Рим-Абу Даби на уиз влиза ли в регламента? Получих известие, че полета закъснява с 90минути. Скромния ми опит показва, че вероятно ще закъснее над 3 часа.

Предвид наводненията в Дубай и Абу Даби, да не се окаже, че оставаш без компенсация заради лошо време и непредвидени обстоятелства...

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Някой може ли да ми каже къде да продължа да се жалвам за закъснял полет Рим Абу Даби. уиз ме отсвириха точно за час. 

Сайта който e посочен в мейла на уиз е неактивен. Може ли и контакт на Италианската ГВА. Това е мейла на уиз.

 

Благодарим Ви, че се свързахте с Отдела за Обслужване на Клиенти на Wizz Air.

Бихме искали да Ви поднесем нашите най-искрени извинения за евентуалното неудобство, причинено от тази ситуация. След задълбочено разследване на Вашия случай, можем да потвърдим, че закъснението/отмяната на полет - , е поради ограничения свързани с метеорологичните условия.

Гореспоменатите обстоятелства, както е упоменато в Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския парламент и на Съвета, попадат в категорията Извънредни обстоятелства:

(14)Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи следва да бъдат ограничени или отменени в случаите, когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки. Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.

В съответствие с Регламент (ЕО) № 261/2004 важи и следното:

3.Опериращ въздушен превозвач не е длъжен за изплаща обезщетение по член 7, ако може да докаже, че отмяната е причинена от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори да са били взети всички необходими мерки.

МОЛЯ ОБЪРНЕТЕ ВНИМАНИЕ: САМО искания за компенсация спрямо Регулация 261/2004, ще бъдат обработени посредством това оплакване. Възстановяване на разходи за транспорт, храна, напитки или настаняване в хотел, породени от промени по полет, трябва да бъдат заявени в отделен иск, използвайки съответната категория "Допълнителни разходи", която може да бъде избрана от горната страна на страницата за оплаквания. Благодарим Ви за разбирането и съдействието.

Ако не сте доволни от нашето становище за този случай, имате правото да заявите иск чрез ОДР платформата. За повече информация, моля, посетете: http://ec.europa.eu/consumers/.

По време на попълването на формуляра на ОДР платформата, моля, въведете имейл адреса odr@wizzair.com в полето „Търговец“. Имайте предвид, че този имейл адрес е само за искове, подадени чрез гореспоменатата платформа. Други жалби или съобщения пратени директно на адреса, няма да бъдат разглеждани.

С уважение,

 

 

Връзка към мнение
1 hour ago, ivan69 said:

Някой може ли да ми каже къде да продължа да се жалвам за закъснял полет Рим Абу Даби. уиз ме отсвириха точно за час. 

Сайта който e посочен в мейла на уиз е неактивен. Може ли и контакт на Италианската ГВА. 

https://www.enac.gov.it/en/passengers/passengers-rights/faq-passengers-rights

 

https://www.enac.gov.it/en/passengers/passengers-rights/Passengers-rights-in-case-of-denied-boarding-cancellation-or-long-delay-of

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 34 минути , stanimir каза:

Благодаря, а за ес може ли линк, че този от уиз е грешен.

Връзка към мнение

Искам да докладвам какво се случва от другия край на света. Намирам се в ЮАР и трябваше да пътувам със LAM (Мозамбишките авиолинии) от Йоханесбург до Мапуто. Поради технически проблем, се налага полетът да закъснее. Първо ни дадоха вода още докато чакахме да излезем от самолета. А сега ни закараха до лаунджа на авиокомпанията с безплатна консумация на всичко, разбира се! Всеки момент ще ни качат на друг самолет.

 

Някои уж европейци се опитват да минат метър с кроасанчета, а други уж африканци ти осигуряваат трапеза!

  • Харесвам 17
Връзка към мнение
преди 16 часа, ivan69 каза:

Благодаря, а за ес може ли линк, че този от уиз е грешен.

Ако нищо не стане до 2 месеца, подай иск към aeroisk.bg, но комисионна е 24%.

Връзка към мнение

Той не иска Аероиск ( те обаче са най-евтини), но има и куп други посредници - Claim Compass , Air Help и т.н. Стандартната комисионна на повечето е 35%. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
3 hours ago, saved_ said:

Искам да докладвам какво се случва от другия край на света. Намирам се в ЮАР и трябваше да пътувам със LAM (Мозамбишките авиолинии) от Йоханесбург до Мапуто. Поради технически проблем, се налага полетът да закъснее. Първо ни дадоха вода още докато чакахме да излезем от самолета. А сега ни закараха до лаунджа на авиокомпанията с безплатна консумация на всичко, разбира се! Всеки момент ще ни качат на друг самолет.

 

Някои уж европейци се опитват да минат метър с кроасанчета, а други уж африканци ти осигуряваат трапеза!

Че те европейските АК са мнооого зле от поне 10г. Кво се изненадваш? Общо взето навсякъде другаде по света АКте са много по-добре по всички показатели. 

Единствената далавера за на летящите от/до ЕС са тия обезщетения за закъснение (с уговорката, че и на други места по света може да има подобни разпоредби, аз не знам. )

Връзка към мнение

Пуснах мейл до ГВА Италия. Да видим, ще има ли отговор. Честно казано адски ми е досадно всичко това което правя, при Turkish, чиста работа, взимаш си компенсацията под час след като се е случило събитието, предполагам и в останалата част на света е така. За съжаление имам нещастието да живея в най-лошото място за живеене в 2024-ес.......

Връзка към мнение

Нямам чак такива впечатления, просто сега навсякъде се спестяват разходи, освен ако те задължават по закон. Май сравнявате нискотарифни със държавно спонсорирани като близкоизточните и оттам голямата разлика. 

Имах отмяна на полети в Чили поради земетресение, няма такъв филм да ти плащат хотел докато те извозят както в Европа при вулкана. Отделно да ти плащат кеш за компенсация извън Европа няма никъде. Иначе ваучери за храна при закъснение почти всички дават, или ако не дадат ще трябва да си изискаш парите като с Уиз.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 6 часа, ivan69 каза:

Пуснах мейл до ГВА Италия. Да видим, ще има ли отговор. Честно казано адски ми е досадно всичко това което правя, при Turkish, чиста работа, взимаш си компенсацията под час след като се е случило събитието, предполагам и в останалата част на света е така. За съжаление имам нещастието да живея в най-лошото място за живеене в 2024-ес.......

Ами като не ти харесва виж какъв голям избор имаш на изток. 

В твоя случай шанса ти за обезщетение е минимален. В целия Гълф имаха лошо време, което не са виждали никога до момента и при тези обстоятелства си е чист късмет, че изобщо са изпълнили полета си. Щом си писал на италианското ГВА те ще проверят със сигурност и ще ти кажат. Изплащането е до политика на компанията. Мен Луфтханза са ми зареждали директно пари в картата като бях доброволец да остана в Мюнхен при оувърбукинг и това в умразния ти ЕС. Прави разлика между държавни и нискотарифни компании и разбира се къде се случва събитието-в техния хъб или на друго летище с персонал с ограничени възможности.

Връзка към мнение
преди 22 минути , Jorro каза:

Ами като не ти харесва виж какъв голям избор имаш на изток. 

В твоя случай шанса ти за обезщетение е минимален. В целия Гълф имаха лошо време, което не са виждали никога до момента и при тези обстоятелства си е чист късмет, че изобщо са изпълнили полета си. Щом си писал на италианското ГВА те ще проверят със сигурност и ще ти кажат. Изплащането е до политика на компанията. Мен Луфтханза са ми зареждали директно пари в картата като бях доброволец да остана в Мюнхен при оувърбукинг и това в умразния ти ЕС. Прави разлика между държавни и нискотарифни компании и разбира се къде се случва събитието-в техния хъб или на друго летище с персонал с ограничени възможности.

AUH и FCO си функционираха нормално на 17,04,2024. Това че имаше наводнение в Дубай, не е основание според мен уиз да оправдават с "лоши метереологични условия". Истината е че ни държаха над час на FCO и ни караха да си сваляме багажа да проверяват дали няма оставен багаж защото някой бил слязъл от борда и да не би багажа му да е останал на борда. Сигурно и това е "извънредно обстоятелство". Все пак си има директиви на най-доброто място за живеене-ес, които трябва да се спазват....Не виждам защо трябва да правя разлика между държавни и частни компании, всеки "сам си преценя" дали да лети с частни или държавни авиокомпании, директивите обаче трябва да се спазват от всички. Turkish си плащат до час, уиз втори път се опитват да се измъкнат с " лоши атмосферни условия" , въпреки че полетите си пристигнаха на летищата от които летях аз с 3 часа закъснение....

Връзка към мнение

Доколкото си спомням тук имаше поне няколко човека , които водеха сериозна борба с Търкиш за обезщетение , та не може да се каже "едните плащат безпроблемно , другите не" 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 15 минути , stanimir каза:

Доколкото си спомням тук имаше поне няколко човека , които водеха сериозна борба с Търкиш за обезщетение , та не може да се каже "едните плащат безпроблемно , другите не" 

Всеки си гледа от собствената камбанария. В моя случай след като се случи събитието, дойде представител на Търкиш, разписахме декларации за 250Е обезщетение(при мен се повтори 2 пъти), минахме през гишето да си вземем кеша, настаниха ни в луксозен хотел, нахраниха ни.... В 2-та случая когато полета на уиз закъсня с над 3 часа единственото което получих беше мейл, че полета ще закъснее, 2,50 часа( защо ли точно толкова?) Нито някой се появи да ни предложи , вода храна , телефонни разговори и т.н, все неща които уж се полагат по директивите на ес. И аз чета, че някой са получавали обезщетение от уиз, а не могат от Търкиш, та явно си е до късмет или и аз не знам какво......

Връзка към мнение
преди 14 минути , ivan69 каза:

Всеки си гледа от собствената камбанария. В моя случай след като се случи събитието, дойде представител на Търкиш, разписахме декларации за 250Е обезщетение(при мен се повтори 2 пъти), минахме през гишето да си вземем кеша, настаниха ни в луксозен хотел, нахраниха ни.... В 2-та случая когато полета на уиз закъсня с над 3 часа единственото което получих беше мейл, че полета ще закъснее, 2,50 часа( защо ли точно толкова?) Нито някой се появи да ни предложи , вода храна , телефонни разговори и т.н, все неща които уж се полагат по директивите на ес. И аз чета, че някой са получавали обезщетение от уиз, а не могат от Търкиш, та явно си е до късмет или и аз не знам какво......

Аз чакам вече 3 месеца Търкиш да ми възстановят мижави 30$ за закъснял багаж. Така че си е до късмет.

Връзка към мнение
На 9.04.2024 г. в 16:16, Magelanko каза:

Полети на Луфтханса LHR-MUC-SOF около коледните празници. Първия полет закъсня и изпуснахме връзката. На борда на самолета стюардесата ни показа на таблетче следващия който автоматично ни пренасочват. Дадоха и ваучери 10-15е за храна, висяхме няколко часа и пристихнахме 5 часа по-късно от очакваното.  След попълване на формата за оплакване/обезщетения на сайта им ми беше отказано. Причината за забяването била някаква инспекция на самолета която не зависила от тях. След подаден иск ,със съдействето на АероИск, и 3 месеца по-късно изплатиха 2х400 евро.  +1 хвалба за Аероиск.

Здравейте! Аз имам следния казус с Луфтханза. На 20 02 2024 г.  имах полет Мексико - София през Мюнхен с Луфтханза, като полетът Мюнхен - София  се отмени поради стачка на персонала. Бяхме пренасочени от  Мюнхен през  Виена за София и пристигнахме с повече от 5 часа закъснение. Бяхме група приятели и всички подадохме клейм-и  (всеки за себе си) в сайта на Луфтханза още на 23 02 2024 г.. 3-ма получиха по 600 евра още  на 8-ми март, една част в средата на април, аз и още няколко души имаме мейли, че сме одобрени за компенсация, но въпреки че сме изпратили банковите сметки, още не сме получили обезщетението. Трима имат мейли, че имат право на обезщетение още в края на фавруари, но пари нЕма. Аз получих мейл, че съм имам право на обезщетение на 16 април и изпратих резервацията и банковата си сметка в същия ден, на 18-и април ми поискаха и бордната карта, изпратих я веднага  и едно голямо нищо. Мълчание. Седмица по-късно писах любезен мейл със запитваме дали исканите от тях данни са получени, никакъв отговор. Няколко пъти любезно напомнях, отново нищо  и вече се чудя как да процедирам. Писах  до Луфтханза с молба да ескалират запитването ми и отговориха, че са го направили  и че моето търпение ще бъде високо оценено. Не разбирам, от една страна имам потвърждение че имам право на обезщетение, а от друга - не го изпращат и не отговарят на запитването. Имате ли идея как да процедирам в тази ситуация. Ще съм благодарна, ако някой даде съвет.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.