Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

На 5.06.2023 г. в 10:17, staykov каза:

Здравейте, имам следния казус:

 

TLDR: Имам ли право на обезщетение, ако не се кача на самолета?

 

Купен е билет през trip.com за полет на Ryanair от Пловдив до Лондон. т.е. third-party booking.

Полетът излита с над 6 часа закъснение. Тъй като нямахме информация за точното излитане на самолета в деня на полета, след петия час просто напускам летището и не се качвам на самолета, тъй като вече бях закъснял за събитието, за което трябваше да пътувам. (за което също са платени билети)

 

След десетки опити за кореспонденция с Райън, най-накрая получавам становище от тях, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм се качил на самолета.. Предполагам това е поредната вратичка, която използват, но в крайна сметка защо да се качвам на самолета, след като заради тях съм изпуснал събитието, за което съм тръгнал...

След разговор с Аероиск стана ясно, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм качил на самолета или както авио компаниите го наричат - ДОБРОВОЛНО ОТКАЗВАНЕ.

Пълен абсурд, но все пак да знаете каква е процедурата...

Връзка към мнение

А бяхте ли минали през секюрити проверката и паспортен контрол или напуснахте летището преди да стигнете до бординг ? 

Colibra също отказваше обезщетения с довод - неявяване за полет,  въпреки че там ситуацията беше леко различна.

Връзка към мнение

Аз имах такъв случай с Уиз. Променен полет с 6 часа. Не съм минавала през секюрити и паспортен контрол,просто напуснах летището. Уиз ми платиха обезщетение,макар и с доста протакане. Може би в случая причината за отказа  е ,защото резервацията е през посредник?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 58 минути , blueriver каза:

Аз имах такъв случай с Уиз. Променен полет с 6 часа. Не съм минавала през секюрити и паспортен контрол,просто напуснах летището. Уиз ми платиха обезщетение,макар и с доста протакане. Може би в случая причината за отказа  е ,защото резервацията е през посредник?

При доброволен отказ до 5 часа не се дължи обезщетение, над 5 се дължи при всички случаи. Между 3 и 5 часа, за да се вземе обезщетение трябва да се лети или да има инф., че няма да има премаршрутинане на друг  полет до 5 часа. 

преди 1 час, staykov каза:

След разговор с Аероиск стана ясно, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм качил на самолета или както авио компаниите го наричат - ДОБРОВОЛНО ОТКАЗВАНЕ.

Пълен абсурд, но все пак да знаете каква е процедурата...

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Връзка към мнение
преди 17 минути , Doctor Who каза:

При доброволен отказ до 5 часа не се дължи обезщетение, над 5 се дължи при всички случаи. Между 3 и 5 часа, за да се вземе обезщетение трябва да се лети или да има инф., че няма да има премаршрутинане на друг  полет до 5 часа. 

Много благодаря за тази информация. Не съм се ровила достатъчно,та не знаех тези подробности.

Връзка към мнение
преди 5 часа, blueriver каза:

Аз имах такъв случай с Уиз. Променен полет с 6 часа. Не съм минавала през секюрити и паспортен контрол,просто напуснах летището. Уиз ми платиха обезщетение,макар и с доста протакане. Може би в случая причината за отказа  е ,защото резервацията е през посредник?

Май Райънеър проверяват кой е пътувал, а Уиз си плащат на всеки🙂

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Здравейте!  Април имахме анулиран полет. Аеро иск взе парите за обещетение за едната резервация, а другата /за същия полет, същата фамилия/ си оставих за мен да се боря с Уиз. През формата ме отрязаха. Дайте съвет на кой мейл да им пиша и да им кажа, че вече са платили по друга рез. от същия полет!

Хубав ден!

Връзка към мнение
преди 12 минути , chochiani каза:

Здравейте!  Април имахме анулиран полет. Аеро иск взе парите за обещетение за едната резервация, а другата /за същия полет, същата фамилия/ си оставих за мен да се боря с Уиз. През формата ме отрязаха. Дайте съвет на кой мейл да им пиша и да им кажа, че вече са платили по друга рез. от същия полет!

Хубав ден!

На имейла, от който са ти предоставили отрицателния отговор. Кога е получен отказа и след това веднага писахте ли им, че не сте съгласна и какво Ви отговориха?

Връзка към мнение
преди 41 минути , agenta каза:

На имейла, от който са ти предоставили отрицателния отговор. Кога е получен отказа и след това веднага писахте ли им, че не сте съгласна и какво Ви отговориха?

Не съм писала. Мислех, че е автоматичен. Пиша веднага и ще кажа после.

Връзка към мнение
В момента, chochiani каза:

Не съм писала. Мислех, че е автоматичен. Пиша веднага и ще кажа после.

Можете да включите и компетентното ГВА, където се е случило събитието и според това трябва да е на език разбираем от всички в кореспонденцията.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
В момента, chochiani каза:

Не съм писала. Мислех, че е автоматичен. Пиша веднага и ще кажа после.

По принцип следващата стъпка е да се пише на ГВА на съответната държава, от която е трябвало да излети самолетът. Трябва да се приложат всички доказателства, заедно с кореспонденцията с авиокомпанията.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 14 минути , agenta каза:

Можете да включите и компетентното ГВА, където се е случило събитието и според това трябва да е на език разбираем от всички в кореспонденцията.

Да езика ще оправя. На български беше написано.

преди 15 минути , jorrro каза:

По принцип следващата стъпка е да се пише на ГВА на съответната държава, от която е трябвало да излети самолетът. Трябва да се приложат всички доказателства, заедно с кореспонденцията с авиокомпанията.

Преди да пусна към Аероиск бях писала на ГВА Германия. Подсещах ги няколко пъти и ми отговаряха всеки път, че имали много хора и няма резултат. И се отказах сама да действам, но сега вече няма как да ми избягат. Имам чувството, че имат игра с посредниците Уизера.

Връзка към мнение

Преди броени дни мъжа ми летя със сутрешния полет на уиз до Лутън и заради забавяне от страна на уиз си изтърва връзката пак с тях.Реално от уиз са се забавили много и не са им разрешили да слязат.После е имало охромно струпване на имиграционните и той не е успял да хване следващият полет.

Мислите ли че може да получи обезщетение? 

Връзка към мнение
преди 10 минути , Fili_pina каза:

Преди броени дни мъжа ми летя със сутрешния полет на уиз до Лутън и заради забавяне от страна на уиз си изтърва връзката пак с тях.Реално от уиз са се забавили много и не са им разрешили да слязат.После е имало охромно струпване на имиграционните и той не е успял да хване следващият полет.

Мислите ли че може да получи обезщетение? 

Накратко - не. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
2 hours ago, violeta said:

Накратко - не. 

Защо? 

2 hours ago, neuromancer said:

не, освен ако закъснението е било повече от 3 часа и по вина на У'из

По вина на уиз е,не са разрешили да напуснат самолета. 

Връзка към мнение

Повече от 3 часа след оригиналното време на кацане ли е закъснението , после ще мислим върху останалото ?

В колко точно часа са напуснали самолета ?

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 12 минути , Fili_pina каза:

Защо? 

По вина на уиз е,не са разрешили да напуснат самолета. 

Това твърдение в общият случай е невярно , авиокомпанията разрешава на пътниците да слязат , СЛЕД като получи разрешение за това (накратко) от летището .

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 53 минути , Fili_pina каза:

По вина на уиз е,не са разрешили да напуснат самолета

Това нищо не значи, по-вероятно е да е заради летището, примерно няма свободен гейт или персонал да закачи ръкава или да шофира автобуса. И да, тогава не се дължи нищо (личен опит).

преди 53 минути , Fili_pina каза:

Защо? 

Авиокомпанията не гарантира прекачване на отделни билети.

 

Принципно прекачване на отделни билети при кратко време (по- малко 3 часа примерно) си е риск, дори летището да е супер малко и с бърз трансфер. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 20 минути , Fili_pina каза:

Защо? 

По вина на уиз е,не са разрешили да напуснат самолета. 

За полета на 19-ти ли става въпрос? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
11 hours ago, neuromancer said:

Това нищо не значи, по-вероятно е да е заради летището, примерно няма свободен гейт или персонал да закачи ръкава или да шофира автобуса. И да, тогава не се дължи нищо (личен опит).

Авиокомпанията не гарантира прекачване на отделни билети.

 

Принципно прекачване на отделни билети при кратко време (по- малко 3 часа примерно) си е риск, дори летището да е супер малко и с бърз трансфер. 

Според мъжа ми стълбата е била закачена.

Писах на уиз,но нямам отговор.

11 hours ago, violeta said:

За полета на 19-ти ли става въпрос? 

Да,сутринта София-Лутън в 6:15

Връзка към мнение
преди 7 минути , Fili_pina каза:

Според мъжа ми стълбата е била закачена.

Писах на уиз,но нямам отговор.

Колко време е закъснението? Може само за това нещо да се търси ...

Компенсация за изпусната връзка на отделни билети? Бели мечки играят Черен Петър с пингвини ...

  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Fili_pina каза:

Според мъжа ми стълбата е била закачена.

Писах на уиз,но нямам отговор.

Да,сутринта София-Лутън в 6:15

Аз бях на този полет и ми е ясна ситуацията. 
Да, закачиха стълба, но имаше проблем с наземния персонал, който просто не се появи, за да обезопаси пресичането към терминала. Мина много време, екипажът и пасажерите се изнервиха и накрая пътниците просто слязоха. Междувременно кацнаха други полети, стана безумно дълга опашка пред гейтовете - чакаше се над час. 
Неприятна ситуация, но не е по вина на уиз и не се покрива от Регламента за обезщетение. Закъснение над 3 ч нямаше. 
Единственото, което е могло евентуално да направи мъжът ви е да помоли да мине през лентата за семейства с деца като обясни, че гони полет. Друго май не се сещам…

Накратко - обезщетение няма в тази ситуация. 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
7 hours ago, violeta said:

Аз бях на този полет и ми е ясна ситуацията. 
Да, закачиха стълба, но имаше проблем с наземния персонал, който просто не се появи, за да обезопаси пресичането към терминала. Мина много време, екипажът и пасажерите се изнервиха и накрая пътниците просто слязоха. Междувременно кацнаха други полети, стана безумно дълга опашка пред гейтовете - чакаше се над час. 
Неприятна ситуация, но не е по вина на уиз и не се покрива от Регламента за обезщетение. Закъснение над 3 ч нямаше. 
Единственото, което е могло евентуално да направи мъжът ви е да помоли да мине през лентата за семейства с деца като обясни, че гони полет. Друго май не се сещам…

Накратко - обезщетение няма в тази ситуация. 

Малко е неясно на кого е отговорността,но сега ми се изясни.благодаря 

Връзка към мнение
преди 2 часа, Fili_pina каза:

Малко е неясно на кого е отговорността,но сега ми се изясни.благодаря 

принципно нищо не ти пречи да пробваш с Аероиск например , просто не възлагай големи надежди (това ако закъснението е било над 3 часа, иначе съвсем няма смисъл)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.