Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 55 минути , Bellaero каза:

Привет! Като за първи път не знам какво точно се прави. Някъде в началото на темата прочетох, че първо трябва да се свържа с Уиз и след това с посредник. 

Става въпрос за полет на Уиз на 01.05., който излетя със закъснение четири часа и 45 минути за Лутън.

Само да уточня за в бъдеще. Важен е часа на пристигане т.е. самолетът да е кацнал с над 3 часа закъснение.

Направи си screenshot от някой сайт за flight history , че самолета наистина е кацнал със закъснение над 3 часа.

 

Sh-hhhh, успех! :biggrin:

 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, Bellaero каза:

Привет! Като за първи път не знам какво точно се прави. Някъде в началото на темата прочетох, че първо трябва да се свържа с Уиз и след това с посредник. 

Става въпрос за полет на Уиз на 01.05., който излетя със закъснение четири часа и 45 минути за Лутън.

Той кацна с над три часа в Лондон.

Но уиз отказват да платят заради лоши мто условия в София, такива обаче нямаше.Имало ( твърдят от уиз)е когато е същата машина е трябвало да кацне от Малага ( излетяла от там с над 2:20 закъснение)през ноща и е пренасочен към Скопие ,от където пристигна преди обяд в София

Към посредник отиват нещата

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

@Branko, това ли ти отговориха? Жената на информация когато дойде на работа, нас попита 😀 Бяхме излезли като видяхме, че обявиха 10:55. После дойде да пуши и да каже, че имало някъде си мъгла. В Скопие. Двете девойки на гишето на Уиз нищо не знаеха. Каква мъгла, какви лоши условия. Ясна нощ с хубава луна (щото отидохме в 4 часа), после слънчев ден... Всички други полети си излетяха.

 

Връзка към мнение
преди 14 минути , Bellaero каза:

@Branko, това ли ти отговориха? Жената на информация когато дойде на работа, нас попита 😀 Бяхме излезли като видяхме, че обявиха 10:55. После дойде да пуши и да каже, че имало някъде си мъгла. В Скопие. Двете девойки на гишето на Уиз нищо не знаеха. Каква мъгла, какви лоши условия. Ясна нощ с хубава луна (щото отидохме в 4 часа), после слънчев ден... Всички други полети си излетяха.

 

Това твърдят уиз.Иначе мъгла никаква не е имало 🙂

Така отговориха на иска за обещетение

Връзка към мнение
преди 10 минути , Julian999 каза:

Здравейте някой може ли да ми каже с колко точно е закъснял W9 5728 Ница Лондон от 11/05/23 . Благодаря предварително!

440289934_Screenshotfrom2023-05-1210-38-27.png.c0e7d4df0bab0274775106bf07c94c83.png

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Благодарности към Аероиск, отново! Получихме обезщетения от Уиз еър и то изненадващо бързо. Закъснение на полета към 15 часа общо поради липса на пилот/екипаж, отложен от вечерта за следобеда на следващия ден, наложи се спешно да ни осигурят хотели за нощувка. Проблемният полет беше на 14 април, прибрах се, свързах се с Аероиск, те подадоха иска към Уиз еър на 18 април, на 5 май вече беше признат от АК, а днес 17 май си получих обезщетението. Направо светкавично затворен иск. 

Преди 5 години ползвах услугите на Аероиск за първи път, тогава се пребориха с България Ер в моя полза, а случаят не мина съвсем гладко. 

За протокола, комисионната им към днешна дата е 24 % с вкл. ДДС.   

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Хронология на нашите обезщетения :

Катания - София 29.01 , 6 часа закъснение 

На 31.01 подадени искове към Wizz  през формата в сайта.

На 07.02 парите са вече в  сметките на седмина  от пътниците в групата.

На 15.02 парите са в сметката на още един от пътувалите.

В края на април - парите са в сметката и на последния участник в групата.

 

 

Без посредници ...

 

  • Харесвам 11
Връзка към мнение
преди 25 минути , stanimir каза:

Хронология на нашите обезщетения :

Катания - София 29.01 , 6 часа закъснение 

На 31.01 подадени искове към Wizz  през формата в сайта.

На 07.01 парите са вече в  сметките на седмина  от пътниците в групата.

На 15.01 парите са в сметката на още един от пътувалите.

В края на април - парите са в сметката и на последния участник в групата.

 

 

Без посредници ...

 

Имаш ли обяснение защо признават един иск веднага, а други се влачат с месеци? Някакви препоръки или зависи единствено от кефа на обработващия съответния случай.

 

P.S. Малко е сбъркана хронологията, но предполагам имаш предвид 07.02 и 15.02 

Връзка към мнение
7 minutes ago, tch said:

Имаш ли обяснение защо признават един иск веднага, а други се влачат с месеци? Някакви препоръки или зависи единствено от кефа на обработващия съответния случай.

 

P.S. Малко е сбъркана хронологията, но предполагам имаш предвид 07.02 и 15.02 

Да , редактирам се.Не откривам логика в действията им.Дори когато вече са признали исковете, понякога изплащат обезщетението до дни , друг път след месеци.

Предния път се наложи да намесим и ГВА , Wizz признаха вина в самото начало ,но после мотаха случая близо шест месеца.В крайна сметка платиха и тогава.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 7 минути , tch каза:

Имаш ли обяснение защо признават един иск веднага, а други се влачат с месеци? Някакви препоръки или зависи единствено от кефа на обработващия съответния случай.

 

P.S. Малко е сбъркана хронологията, но предполагам имаш предвид 07.02 и 15.02 

Като човек, който се наложи да почака най-дълго за да си получи обезщетението, и аз си задавах този въпрос.

 

Накрая стигнах до най-логичния отговор: този, който ме забави мен, най-вероятно има специфични изисквания към креватните партньорки - козички.

  • Смея се 6
Връзка към мнение
преди 1 минута , Брани каза:

Като човек, който се наложи да почака най-дълго за да си получи обезщетението, и аз си задавах този въпрос.

 

Накрая стигнах до най-логичния отговор: този, който ме забави мен, най-вероятно има специфични изисквания към креватните партньорки - козички.

А ако не беше получил парите предполагам нямаше да са козички, а пръчове и той щеше да е от страната на ...... 🫢

  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , tch каза:

А ако не беше получил парите предполагам нямаше да са козички, а пръчове и той щеше да е от страната на ...... 🫢

С различни човечета си кореспондирах (ми отговаряха на исковете) и предполагам наистина зависи от личната ситуация - моят "първи" е забравил да цъкне някъде нещо и е отишъл да хапва (или онова по-горе). Телефонните обаждания до кол-центъра им свършиха почти 0% работа. Казвам "почти", защото една от служителките там всъщност ми даде гениалната идея да пусна жалба относно бездействието им върху първата жалба (защото няма как да пуснеш втора по един и същ казус). После писах на ГВА (след като бяха минали два месеца), които ме препратиха към италианския орган. Там попълних форма за казуса и след десетина дена Уизеър най-сетне се задействаха.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Някой може ли да ми каже 14 дни преди полета как да ги броя от към часа на полета или от към деня, че май май за няколко часа няма да ме огрее с обезщетение за отмяна на полет. 

Реално полета заминава на 9.06 в 20:40ч GMT+1

Съобщение за отмяната получавам на 26.06 в 16:20 GMT+2

 

Правилно ли смятам, че 5.20 мин ако беше закъсняло известието щях да вляза в срока?

Връзка към мнение

Отбивам се само да похваля Аероиск за перфектната работа!

Аз се мъчих 2 месеца и само ме прехвърляха насам натам, а в рамките на 2 седмици с Аероиск получих потвърждение за изплащане на сумата.

 

Препоръчвам с две ръце!

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
На 27.05.2023 г. в 14:23, Jorro каза:

Някой може ли да ми каже 14 дни преди полета как да ги броя от към часа на полета или от към деня, че май май за няколко часа няма да ме огрее с обезщетение за отмяна на полет. 

Реално полета заминава на 9.06 в 20:40ч GMT+1

Съобщение за отмяната получавам на 26.06 в 16:20 GMT+2

 

Правилно ли смятам, че 5.20 мин ако беше закъсняло известието щях да вляза в срока?

Според мен правилно смяташ. Щом са те уведомили на 26.05, броенето започва от следващия календарен ден 27-ми и 14 дни са точно на 9 юни, т.е. условието е спазено, макар и на косъм. Броят се календарни дни. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 17.05.2023 г. в 20:36, stanimir каза:

Хронология на нашите обезщетения :

Катания - София 29.01 , 6 часа закъснение 

На 31.01 подадени искове към Wizz  през формата в сайта.

На 07.02 парите са вече в  сметките на седмина  от пътниците в групата.

На 15.02 парите са в сметката на още един от пътувалите.

В края на април - парите са в сметката и на последния участник в групата.

 

 

Без посредници ...

 

И нашият полет на 14 април беше Катания-София, към 15 часа закъснение регистрираха. Съвпадение или имат хроничен проблем с този полет...  

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
22 hours ago, Jenbel said:

И нашият полет на 14 април беше Катания-София, към 15 часа закъснение регистрираха. Съвпадение или имат хроничен проблем с този полет...  

В нашия случай машината която дойде от София вместо веднага да се върне в София направи ротация Катания - Венеция - Катания.Чак тогава отлетя  обратно за София.

Връзка към мнение

Здравейте, имам следния казус:

 

TLDR: Имам ли право на обезщетение, ако не се кача на самолета?

 

Купен е билет през trip.com за полет на Ryanair от Пловдив до Лондон. т.е. third-party booking.

Полетът излита с над 6 часа закъснение. Тъй като нямахме информация за точното излитане на самолета в деня на полета, след петия час просто напускам летището и не се качвам на самолета, тъй като вече бях закъснял за събитието, за което трябваше да пътувам. (за което също са платени билети)

 

След десетки опити за кореспонденция с Райън, най-накрая получавам становище от тях, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм се качил на самолета.. Предполагам това е поредната вратичка, която използват, но в крайна сметка защо да се качвам на самолета, след като заради тях съм изпуснал събитието, за което съм тръгнал...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 16 минути , staykov каза:

Здравейте, имам следния казус:

 

TLDR: Имам ли право на обезщетение, ако не се кача на самолета?

 

Купен е билет през trip.com за полет на Ryanair от Пловдив до Лондон. т.е. third-party booking.

Полетът излита с над 6 часа закъснение. Тъй като нямахме информация за точното излитане на самолета в деня на полета, след петия час просто напускам летището и не се качвам на самолета, тъй като вече бях закъснял за събитието, за което трябваше да пътувам. (за което също са платени билети)

 

След десетки опити за кореспонденция с Райън, най-накрая получавам становище от тях, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм се качил на самолета.. Предполагам това е поредната вратичка, която използват, но в крайна сметка защо да се качвам на самолета, след като заради тях съм изпуснал събитието, за което съм тръгнал...

При мен с 12 часа закъснение,бях си в къщи и получих обезщетение от Wizz.Бях купил директно от Wizz.  Питайте Аероиск.

Връзка към мнение
На 5.06.2023 г. в 12:17, staykov каза:

Здравейте, имам следния казус:

 

TLDR: Имам ли право на обезщетение, ако не се кача на самолета?

 

Купен е билет през trip.com за полет на Ryanair от Пловдив до Лондон. т.е. third-party booking.

Полетът излита с над 6 часа закъснение. Тъй като нямахме информация за точното излитане на самолета в деня на полета, след петия час просто напускам летището и не се качвам на самолета, тъй като вече бях закъснял за събитието, за което трябваше да пътувам. (за което също са платени билети)

 

След десетки опити за кореспонденция с Райън, най-накрая получавам становище от тях, че не подлежа на компенсация, тъй като не съм се качил на самолета.. Предполагам това е поредната вратичка, която използват, но в крайна сметка защо да се качвам на самолета, след като заради тях съм изпуснал събитието, за което съм тръгнал...

 

image_2023-06-07_213944600.png

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
Иван Попов

Една интересна информация. Бум на изгубени куфари на летищата 😃

istock

Общо 26 милиона куфара, сакове и чанти са били загубени, забавени, повредени или откраднати по летищата в цял свят през 2022 г. Това показва доклад на SITA - компания, предоставяща ИТ и телекомуникационни услуги за индустрията във въздушния транспорт. Според проучването в 80% от случаите при неправилно обработени багажи се е стигнало до забавянето им, а делът на изгубените и откраднатите пътни чанти се е увеличил до 7%.

ЕПЦ България също отчете близо двойно увеличение на жалбите, свързани със забавени, загубени или счупени куфари през 2022 г. спрямо предходната 2021 г. Тенденцията се запазва и тази година. По тази причина искаме да припомним основните права и задължения, които имат пътуващите при проблеми със своя багаж на летището.

агубиха куфара ми на летището. Ами сега?
 
Ако чекираният ви багаж не пристигне на летището, след като слезете от самолета, трябва веднага да отидете до съответното гише за багажи и да поискате протокол за липсата му (PIR). Там се попълва вида на куфара или чантата (цвят, размер, марка, година на купуване) и вашите данни и контакти, за да ви бъде доставен впоследствие. В подобни случаи имате право на разходи за т.нар. стоки от първа необходимост - например бельо, четка и паста за зъби, паста за бръснене и самобръсначка за мъжете. Когато купувате подобни стоки, пазете касови бележки и други документи, за да може впоследствие да поискате сумата от страна на авиокомпанията. Добре е и да се посъветвате с превозвача за неговата политика в такава ситуация.
 
Възможно най-скоро след като сте кацнали, но не по-късно от 5 до 7 дни, трябва да подадете оплакване и към авиокомпанията.

 

За повече инфо тук.

  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към мнение

Имам следният случай. При пътуване от Paphos - Sofia самолета се бави с час и половина след излитане, след това самолетът ми прави няколко странни кръгчета във въздуха и кацаме с причина "Технически проблем".  След това никаква информация и 2 часа по късно ни казаха че ще дойде самолет да ни вземе. Трябваше да кацнем в София в 8.30 вечерта а кацнахме към 4 сутринта. 

Та въпросът ми е - техническата грешка като форсмажорно обстоятелство ли се брои или мога да си заявя компенсация. Когато попълвам ryanair формата ми пише че никакъв проблем не е имало с полета и не мога да стигна до последната стъпка.

 

image.png.ccdf91084709808a1057abc62fd57811.png

image.png

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 17 минути , Spirit каза:

Та въпросът ми е - техническата грешка като форсмажорно обстоятелство ли се брои или мога да си заявя компенсация.

Имаш право на обезщетение. 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.