Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 42 минути , edbloom каза:

Казали са му, че му се полага само 1 нощувка. А следващият полет е чак в Петък. Сега мисли да си вземе парите от тяхно гише и да търси други варианти за прибиране. Сега ще потърся и аз някакви варианти. Ако на някой му хрумне някакъв добър вариант през друго летище или каквото и да е, моля да споделя, благодаря. 

 

преди 34 минути , akair каза:

Регламентът не ограничава броя нощувки. Помня как при едно зимно прибиране към София, имаше хора, които щяха да спят по 2-3 дни в Мюнхен за сметка на Луфти. Отделно нищо не ограничава Трансавия само и единствено до техните полети - да го качат на полет през Букурещ, Прага, Рим, Милано, Москва, Париж или някой от другите им партньори.

Успех!

Аз на негово място бих бил по-настоятелен за получаване на алтернативи от Трансавия - като част от голяма група, би трябвало да осигурят алтернатива сравнително лесно. Ако те не са кооперативни, тогава бих търсил други варианти, които няма да са евтини в последния момент.

Вчера докато чакахме в Айндховен, гледах за план Б точно с този полет от Амстердам днес, излезе ми цена на човек 222 лева от Трансавия и 240 от БГЕър - алтернатива с прекачване някъде, дори с лоу кост, едва ли ще излезе по-тънко...

И още един въпрос ме мъчи - ако няма ограничение в броя нощуеки, означава ли това, че онези "бедстващите" в Бали са получили бонус ваканция с платени от АК нощувки? :biggrin:

Редактирано от 45#2
Връзка към коментар

И аз му казах същото, но докато се свържа с него, беше върнал билета и си взел нов с Wizz, чак за Четвъртък от Айндховен. Малък е още, на 20 год и са го излъгали. Благодаря на всички за помощта.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Боби каза:

И още един въпрос ме мъчи - ако няма ограничение в броя нощуеки, означава ли това, че онези "бедстващите" в Бали са получили бонус ваканция с платени от АК нощувки? :biggrin:

За Бали не знам, но преди години покрай исландския вулкан много хора получиха безплатна ваканция.

  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Бих желал да политам @Аероиск дали закъснение от два часа заради deicing се счита за извънредно обстоятелство (при положение, че става въпрос за декември, не примерно май)?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

Бих желал да политам @Аероиск дали закъснение от два часа заради deicing се счита за извънредно обстоятелство (при положение, че става въпрос за декември, не примерно май)?

Без да съм Аероиск, но чисто логически - даже и през зимата, даже и на някакви полярни летища - далеч не на всички полети се прави deicing, а предполагам само когато има някакви специфични обстоятелства (дъжд с последващо рязко падане на температурата, силен снеговалеж или нещо подобно).
В този смисъл - звучи ми абсурдно за всички полети да  има предвиден допълнителен резерв от два часа за deicing, само защото са през зимата.  
А иначе колко време ще отнеме процедурата, предполагам зависи от наземните служби на летището и е извън контрола на авикомпанията, която също като пътниците има интерес да не се бави съответния полет. 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

Бих желал да политам @Аероиск дали закъснение от два часа заради deicing се счита за извънредно обстоятелство (при положение, че става въпрос за декември, не примерно май)?

Здравейте. Да, това се счита за извънредно обстоятелство. Честно казано два часа ни се виждат много време за deicing. От друга страна, ако закъснението е два часа, нямате право на обезщетение, каквато и да е причината за него.

Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте,

За да има останование за претенция полета през последните колко години трябва да е? Какво трябва да бъде минималното закъснение и има ли регистър на полетите някъде?
Благодаря!

Редактирано от FULL_BASS
Връзка към коментар
преди 11 часа, FULL_BASS каза:

Здравейте,

За да има останование за претенция полета през последните колко години трябва да е? Какво трябва да бъде минималното закъснение и има ли регистър на полетите някъде?
Благодаря!

И двата полета, които цитираш не докосват ЕС, т.е. регулацията не важи за тях. 

Връзка към коментар

Здравейте, @Аероиск. Имаме следния казус...

 

Полет с TAP по маршрут MXP - LIS OPO - GIG и обратно. На електронния билет часът на пристигане е записан 17:30 на 27-ми, но полетите пристигат 1 час по-късно - в 18:30. Тази вечер - по-малко от 14 часа преди полета от Порто до Рио стана ясно, че утре вместо в 10:05, ще излетим в 14:35, т.е. 4 часа и половина по-късно. Като се има предвид и 1 час по-късното кацане спрямо билета,не вярвам да навакса толкова, че да падне под 3 часа закъснение. Ако приемем, че имаме право на обезщетение, може ли заради пропускане на последните 2 отсечки на връщане - OPO-LIS-MXP, компанията да откаже да изплати обезщетението за закъснението на отиване? 

Редактирано от chandni
Връзка към коментар
преди 7 часа, chandni каза:

Здравейте, @Аероиск. Имаме следния казус...

 

Полет с TAP по маршрут MXP - LIS OPO - GIG и обратно. На електронния билет часът на пристигане е записан 17:30 на 27-ми, но полетите пристигат 1 час по-късно - в 18:30. Тази вечер - по-малко от 14 часа преди полета от Порто до Рио стана ясно, че утре вместо в 10:05, ще излетим в 14:35, т.е. 4 часа и половина по-късно. Като се има предвид и 1 час по-късното кацане спрямо билета,не вярвам да навакса толкова, че да падне под 3 часа закъснение. Ако приемем, че имаме право на обезщетение, може ли заради пропускане на последните 2 отсечки на връщане - OPO-LIS-MXP, компанията да откаже да изплати обезщетението за закъснението на отиване? 

Здравейте. 

В случай, че имате право на обезщетение за полетите на отиване, авиокомпанията не би трябвало да го откаже с мотив, че не сте използвали последните две отсечки от резервацията ви за връщане. Ако искате да направим проверка, моля да ни изпратите резервацията на съобщение тук или на имейл office@aeroisk.bg.

 

ПП Едно отколенение по повод резервациите с отиване и връщане и/или свързани полети. Авиокомпанията може да откаже да ви допусне на борда за полет на връщане, ако не сте използвали полета/тите на отиване. Същото важи и ако резервацията включва няколко последователни полета и не сте използвали някой от предходните. Специално за резервациите отиване - връщане считаме, че не би следвало да се обвързва пътуването в двете посоки, но досега не сме имали възможност да проверим как би разгледал съда подобен казус :) 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте,

 

Вчера  беше уникален ден - в Рим падна сняг за първи път от 6 години насам, което предизвика невъобразим хаос навсякъде. В резултат, отново уникално, имах отменен полет към София с Райън и закъснял полет с Алиталия отново към София. Ето хронологията:

Рано сутринта поради сняг в Рим затвориха Чампино и отмениха полета на Райн за София. Реших да не чакам какво ще ми предложат като решение и веднага си закупих биле за полета на Алиталия от Фумичино. Този полет се състоя, но с почти 4 часа закъснение, което казаха, че се дължи на лошото време в София. 

Слава Богу се прибрахме, но въпросът ми е мога ли да търся обезщетение от Райън или Алиталия при тази ситуация?

Връзка към коментар

За обезщетение не може да става дума, защото действително времето е виновно, но при закъснелия полет на Алиталия сте имали право на храна, напитки и телефонен разговор - ако  не сте ги получили и сте направили доказани разходи, можете да ги възстановите от авиокомпанията.

 

Връзка към коментар
На 2/27/2018 в 19:03, Боби каза:

За обезщетение не може да става дума, защото действително времето е виновно, но при закъснелия полет на Алиталия сте имали право на храна, напитки и телефонен разговор - ако  не сте ги получили и сте направили доказани разходи, можете да ги възстановите от авиокомпанията.

 

До каква стойност АК възстановява тези извънредни разходи?

Връзка към коментар
преди 13 минути , Halachev каза:

До каква стойност АК възстановява тези извънредни разходи?

За съжаление никъде в наредбата няма строго разписана дадената сума. Но за всичко, което е в разумни разходи може да предявиш претенция.

Връзка към коментар

Някой може ли да сподели от опит? Защото един го задоволява да хапне в Mcdonalds на летището за 8-10 евро, а друг ще хване такси до другия край на града до вегетарианския му ресторант за 25 евро...

Връзка към коментар
преди 7 часа, FULL_BASS каза:

Дори и началната точка да е София?

Ако началната точка е София е друго. Но дай пълни детайли, с повече подробности, какъв е бил маршрута, кои отсечки са били на един билет, къде са били закъсненията и по какви причини, ако ги знаеш. 

Връзка към коментар

Здравейте, случаят е следния - полет от Париж до Мексико Сити и последващ от Мексико Сити до Леон с час на излитане 09.55 излита в 22.00. Съответно и закъснението при пристигане в крайната точка на пътуване е огромно. Закъснението било по технически причини. На какво имаме право в този случай?

 

Редактирано от aleks_s
Връзка към коментар
преди 1 час, aleks_s каза:

Здравейте, случаят е следния - полет от Париж до Мексико Сити и последващ от Мексико Сити до Леон с час на излитане 09.55 излита в 22.00. Съответно и закъснението при пристигане в крайната точка на пътуване е огромно. Закъснението било по технически причини. На какво имаме право в този случай?

 

Големият въпрос е дали наистина е било по техническа причина и ако да, каква е била тя, въпреки че това е доста трудно наистина да се установи. Ако е поради техническа причина, извън обхваната на компанията (като сблъсък с птица) имате право само храна, вода и евентуално настаняване в хотел поети от авиокомпанията. Казвам "евентуално настаняване", тъй като случката се разиграва през деня.

Ако техническият проблем не може да мине в графата форсмажор, тогава може да претендирате за 600 евро на калпак.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 20 часа, aleks_s каза:

Здравейте, случаят е следния - полет от Париж до Мексико Сити и последващ от Мексико Сити до Леон с час на излитане 09.55 излита в 22.00. Съответно и закъснението при пристигане в крайната точка на пътуване е огромно. Закъснението било по технически причини. На какво имаме право в този случай?

 

Здравейте. Изпратете ни номерата и датите на полетите на лично съобщение, за да направим проверка.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 8 часа, Аероиск каза:

Здравейте. Изпратете ни номерата и датите на полетите на лично съобщение, за да направим проверка.

Благодаря Ви, Аероиск! Вчера след като писах тук, разгледах много обстойно Регламент 261/2004 и реших да направя искане за обезщетение директно до самолетната компания - в случая Air France.  И днес получих изненада - имейл , че искането ми е обосновано и ще бъде уважено. В рамките на 28 работни дни ще ми бъде направен банков превод на 600 евро. Много съм доволна! Благодаря на всички, включили се с информация!

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Jorro каза:

Здравейте, може ли да да ми кажете има ли смисъл да пускам иск за отменен полет на Бг ер FB971-Е ( 14:15ч) София-Варна на 28.02.2018? 

 

Имаше и други отменени полети до Варна тоя ден, така че слабовероятно...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.