Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

Вчера полета е Варна-София-Франкфурт с прекачване общ билет с БгЕър. Като полета до София е с 2.55мин. закъснение и няма да хване връзката в София и Бг Еър дават други билети Варна-Виена-Франкфурт с Аустриан като се стига във Франкфурт с над 3 часа по-късно от първоначалните часове.В този случай дължат ли обезщетение ?

 

https://www.flightradar24.com/data/flights/fb972

Редактирано от vinidj
Връзка към коментар
преди 42 минути , vinidj каза:

Вчера полета е Варна-София-Франкфурт с прекачване общ билет с БгЕър. Като полета до София е с 2.55мин. закъснение и няма да хване връзката в София и Бг Еър дават други билети Варна-Виена-Франкфурт с Аустриан като се стига във Франкфурт с над 3 часа по-късно от първоначалните часове.В този случай дължат ли обезщетение ?

 

https://www.flightradar24.com/data/flights/fb972

Здравейте. Вчерашният полет Варна - София е изпълнен със закъснение поради мъгла на летище Варна. В този случай авиокомпанията не дължи обезщетение. Имате право на заместващ полет, който те са ви осигурили.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 24/11/2016 в 15:47, Аероиск каза:

Часът на излитане е определящ във връзка с правото на грижа - т.е. ако полета излети със закъснение повече от 2 часа, превозвача е длъжен да осигури на пътниците храна и напитки (при необходимост и хотел).

На 12/04/2018 ми се случи закъснение при излитане 2,5 часа при полет на FR795 (Тревизо-Станстед). Причината беше мъгла на летище Станстед (това съобщиха капитанът и стюардесите).

 

Бордването беше по разписание и цялото извънредно чакане беше осъществено в самолета. Попитах стюардесите да ни предоставят храна и напитки, при което те ми отговориха, че наистина имаме право, но трябвало да бъдем на летището и там да ни раздадат ваучери. Те нямали право да раздават ваучери и съответно всичката храна на борда беше продавана на пътниците.

 

Какво трябва да се направи в такъв случай? Може би трябва да се плати храната/напитките и да се пише след това на Ryanair за обезщетяване.

 

Какво означава консумация в разумни граници? 2 сандвича и 2 напитки на човек разумна консумация ли е?

 

При положение, че не са спазили регламента за грижа за пътниците, дължат ли обезщетение?

Връзка към коментар

Уиз ми отговориха за подобно до 3 часа храна и напитки да се предоставят касовите бележки и щели да платят в разумните граници.

Попитах ги колко 10-20Евро ли, не отговориха конкретно.

 

Връзка към коментар
На 4/19/2018 в 17:58, vorbis каза:

На 12/04/2018 ми се случи закъснение при излитане 2,5 часа при полет на FR795 (Тревизо-Станстед). Причината беше мъгла на летище Станстед (това съобщиха капитанът и стюардесите).

 

Бордването беше по разписание и цялото извънредно чакане беше осъществено в самолета. Попитах стюардесите да ни предоставят храна и напитки, при което те ми отговориха, че наистина имаме право, но трябвало да бъдем на летището и там да ни раздадат ваучери. Те нямали право да раздават ваучери и съответно всичката храна на борда беше продавана на пътниците.

 

Какво трябва да се направи в такъв случай? Може би трябва да се плати храната/напитките и да се пише след това на Ryanair за обезщетяване.

 

Какво означава консумация в разумни граници? 2 сандвича и 2 напитки на човек разумна консумация ли е?

 

При положение, че не са спазили регламента за грижа за пътниците, дължат ли обезщетение?

Здравейте. На практика няма регламентирана сума в такива случаи - според Регламента грижа се дължи "за времето на престоя", което е субективно, също както и "в разумни граници".

Ако пазите касови бележки можете да поискате възстановяване на разходите, които сте направила. До сега в случаите, в които сме искали възстановяване на разходи, винаги са изплащали пълната сума (с изключение на алкохолни напитки :) ). 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 12 часа, Аероиск каза:

Здравейте. На практика няма регламентирана сума в такива случаи - според Регламента грижа се дължи "за времето на престоя", което е субективно, също както и "в разумни граници".

Ако пазите касови бележки можете да поискате възстановяване на разходите, които сте направила. До сега в случаите, в които сме искали възстановяване на разходи, винаги са изплащали пълната сума (с изключение на алкохолни напитки :) ). 

Това важи ли за вътрешни  полети (София - Варна). На 11.04. поради мъгла във Варна полетът закъсня с  3 часа. И като говорим за разумни разходи - такъв ли е  платен престой в салон, например  салоните "Плиска" или "Преслав"?

Връзка към коментар
преди 8 часа, Tani каза:

Това важи ли за вътрешни  полети (София - Варна). На 11.04. поради мъгла във Варна полетът закъсня с  3 часа. И като говорим за разумни разходи - такъв ли е  платен престой в салон, например  салоните "Плиска" или "Преслав"?

Здравейте. Важи за всички полети, които попадат под обхвата на регламента, т.е. и за вашия. Възстановяването конкретно на този разход е по-скоро на добра воля от страна на авиокомпанията. По регламент дължат храна, напитки и настаняване в хотел, ако се наложи по-продължителен престой (в случай, че полета излети на следващия ден). Но нищо не губите да опитате. Ще ни е интересно да споделите какво са ви отговорили.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз да попитам: Полет с Ryanair, Шерлероа-Варна, който не кацна във Варна. Полета е по разписание, но в очаквания час на кацане, на сайта на Радар 24, виждаме как самолета съвсем малко е снижил на летище Варна и продължава за летището в Констанца, казват поради мъгла. 20 мин. по-късно на летище Варна кацна самолет от София а по-късно още един. Как за единия пилот е имало мъгла как за другите не е имало мъгла? Но както и да е важното всичко да приключи успешно. Пътниците, които са кацнали в Констанца, по-късно са извозени с румънски автобуси до Варна. И синът ми си беше вкъщи около 3,00 часа през нощта, вместо около 20,30 часа на предния ден. При престоя, до като се организира транспорт, на летище Констанца, извънредно са отворили всички заведения, дошъл е персонал по почистването и т.н. Не са раздавани никакви ваучери. А трябвало ли е? Предварително благодаря.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 33 минути , rdd каза:

самолета съвсем малко е снижил на летище Варна и продължава за летището в Констанца, казват поради мъгла.
20 мин. по-късно на летище Варна кацна самолет от София а по-късно още един.
Как за единия пилот е имало мъгла как за другите не е имало мъгла? 

Ами то винаги, когато има някакви метеорологични причини за отмяна на кацане/излитане от определено летище, това е за определен период време и съответно винаги ще има един последен самолет, който не е кацнал и един първи, който е кацнал след това. И винаги някой може да попита ама как за единия не можеше, пък за другия може. Ами така - идва момент, в който мъглата се вдига/бурята отслабва или спира и самолетите започват отново да кацат/излитат, а после е възможно пак да се промени обстановката...
Освен това - решението в крайна сметка е на пилотите - нека имаме малко повече доверие на професионалистите, в чиито ръце и чиято отговорност са нашето безаварийно пътуване,  и най-важното -нашето здраве и живот!  Сигурно в случая пилотите на се взели решението, защото много им се ходи до Констанца, или понеже искат да разстроят графика на полетите, или защото искат да направят мръсно на пътниците...
И още нещо - близо половината  катастрофи стават при снижаване и кацане, а веднага след пилотските грешки и механични повреди, времето е третата основна причина за самолетните катастрофи. 
И нали е ясно, ако хипотетично бихме могли да попитаме хората (и близките им), които  са станали жертва на катастрофи поради лошо време, дали не биха предпочели пилотите да са били малко по-предпазливи и да не са предприели излишни рискове, какво биха отговорили ...
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 13
Връзка към коментар

Фичо, това е ясно като бял ден, затова съм написала "Но както и да е важното всичко да приключи успешно". Аз по-точно питах, за ваучери - дължат ли се или не. Питах, така за спорта, няма да искаме нищо от авиокомпанията. Просто ми беше интересно, дали нещо се дължи. Най-важното е изпълнено- живота на пътниците не е бил застрашен. А Констанца - Варна, в полунощ са пътували през цялото време в много гъста мъгла. И ако аз вземах решението, щях да пусна автобусите да пътуват през деня, когато мъглата се вдигне.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Би трябвало да раздадат, ако не - с касовите бележки. Когато закъснението е заради лошо време не дължат парични компенсации, но дължат храна и хотел, ако ще се стои през нощта.

Според мен са решили да икономисат и да не предложат на всички, който се усетил - усетил.

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, rdd каза:

Фичо, това е ясно като бял ден, затова съм написала "Но както и да е важното всичко да приключи успешно". Аз по-точно питах, за ваучери - дължат ли се или не. Питах, така за спорта, няма да искаме нищо от авиокомпанията. Просто ми беше интересно, дали нещо се дължи. Най-важното е изпълнено- живота на пътниците не е бил застрашен. А Констанца - Варна, в полунощ са пътували през цялото време в много гъста мъгла. И ако аз вземах решението, щях да пусна автобусите да пътуват през деня, когато мъглата се вдигне.

Здравейте. Права сте, безопасността е на първо място. В случая полета е отклонен поради мъгла на летище Варна, като видимостта е била под минимума за кацане. Както се коментира по-горе, пътниците имат право да поискат възстановяване на разходите, ако не им е осигурена грижа. 

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, rdd каза:

20 мин. по-късно на летище Варна кацна самолет от София а по-късно още един. Как за единия пилот е имало мъгла как за другите не е имало мъгла?

Освен промяната на условията, кацането в мъгла зависи от оборудването на самолета и обучението на пилота да каца в мъгла по уреди. (Това е в сила, ако и летището е оборудвано подходящо. До преди няколко години летище София не беше, сега вече е, за Варна не знам). Затова един самолет може да кацне, друг по същото време не.

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, не знам дали е за тук въпроса ми, но е доста спешен, ако помогнете ще ви бъда благодарна.

Полета на свекърва ми от Милано(Бергамо) до Варна е отменен, поради стачка. Та въпроса и е дали в случаи на стачни действия се възстановяват разходи за хотел, храна и трансфери. Пътува с wizz, като полета и е отменен за следващ ден.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, alienad каза:

В случай на стачни действия дължат ли се обещетения по регламента на ЕС? 

Здравейте. Зависи от конкретния случай, но обикновено - не.

преди 12 часа, zvezda9001 каза:

Здравейте, не знам дали е за тук въпроса ми, но е доста спешен, ако помогнете ще ви бъда благодарна.

Полета на свекърва ми от Милано(Бергамо) до Варна е отменен, поради стачка. Та въпроса и е дали в случаи на стачни действия се възстановяват разходи за хотел, храна и трансфери. Пътува с wizz, като полета и е отменен за следващ ден.

Здравейте. Да, авиокомпанията трябва или да осигури хотел, храна и трансфери или да възстанови разходите на пътниците срещу съответните документи - фактури, касови бележки.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте,

 

имам питане как се смята колко км е дистанцията в следния случай:

 

Полета е София-Мюнхен-Базел, изтърван е свързващия полет в Мюнхен, понеже стопа е само 40мин, а има проверки и пр, работели са само две гишета. Крайната точка е достигната с над 3 часа закъснение.

За какво обещетение до колко км може да се претендира?

София Базел е под 1500км, това ли се взима в предвид или и пътя до Мюнхен?

Връзка към коментар
преди 45 минути , Alexander каза:

Здравейте,

 

имам питане как се смята колко км е дистанцията в следния случай:

 

Полета е София-Мюнхен-Базел, изтърван е свързващия полет в Мюнхен, понеже стопа е само 40мин, а има проверки и пр, работели са само две гишета. Крайната точка е достигната с над 3 часа закъснение.

За какво обещетение до колко км може да се претендира?

София Базел е под 1500км, това ли се взима в предвид или и пътя до Мюнхен?

Разстоянието мисля, че се смята от начална до крайна точка, демек София-Базел. Ама нещо не съм убеден, дали има право на обезщетение, особено ако първия полет не е закъснял. По тая логика някой може да купува постоянно от тия билети и като не бърза винаги е изтървал полета и касирал парите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 53 минути , Alexander каза:

Здравейте,

 

имам питане как се смята колко км е дистанцията в следния случай:

 

Полета е София-Мюнхен-Базел, изтърван е свързващия полет в Мюнхен, понеже стопа е само 40мин, а има проверки и пр, работели са само две гишета. Крайната точка е достигната с над 3 часа закъснение.

За какво обещетение до колко км може да се претендира?

София Базел е под 1500км, това ли се взима в предвид или и пътя до Мюнхен?

От начална до крайна точка е.

И според мен ще се хванат за това, че закъснението не е заради първия полет, а те нямат контрол над проверките на летището.

Връзка към коментар

Имал е минимално закъснение от 5 мин, но защо тогава продават такива билети?

Чакали са на опашка за паспортен контрол и отделно са сменяли терминал с влак и не са стигнали.

 

Връзка към коментар
преди 43 минути , Alexander каза:

Имал е минимално закъснение от 5 мин, но защо тогава продават такива билети?

 

Защото в поне 80% от случайте няма проблем да си хванещ свързващия полет. И за авиокомпанията е в интерес пътника да си хване полета.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.