Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

преди 59 минути , Alexander каза:

В Канкун се разбра, че втория ни полет следобед на 06.02 от Истамбул до София е анулиран.

Вечерният също.

За следващия ден има само 4 места в бизнес според апликацията, но не ми ги дадоха.

Дори ми обясни, че като е заради времето анулиран няма да ми се полага хотел, това със сигурност  не е вярно.

 

утре като кацнем в Истанбул ще видя какви полети ще дадат, но се очертава поне 24 часа чакаме, а нямаме якета…

Много полети са отменени.

Кацащи повече има в момента от излитащи. Обстановката в Истанбул е валежна - в момента вали дъжд, примесен със сняг, придружен от силен вятър.

За утре дават малко по-висока дневна температура, та дано вали дъжд, а не сняг.

За съжаление не може предварително да се знае какво ще бъде утре. Следете на сайта на Търкиш, където е актуалната информация.

Сайтът на летището е претоварен и често бъгва.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 21 минути , Dian каза:

Ама няма билети, ако тръгнеш да купуваш 

Връзка към коментар

Само за инфо, ако  ще е полезно за някого в бъдеще: Air Serbia със закъснение, но изплатиха обезщетение от 400 евро за полет София-Белград-Копенхаген през септември, чиято първа отсечка в деня на заминаване беше отложена с над 3 часа и бяха върнали парите за билета. Според ГВА повод за обезщетение нямаше, защото договора приключвал с  връщането на сумата, а и полета не бил отменен, а само отложен. Аз нещо не бях съгласна с тях. С  попълване на подробен claim  на сайта на сърбите, копие до ГВА и и няколко напомняния да вземат да отговорят нещо най-сетне, през януари се включиха, че да, ще платят до седмица и така и стана.  Нито спориха за основанието, нито за размер, просто много се бавиха с отговора - над обявените 30 дни. 

Така че ако ви отложат полет  с повече от 3 часа, по-малко от 14 дни преди заминаване и ви върнат парите ако изберете да не летите,   да си знаете, че ви дължат и обезщетение в добавка.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар
преди 56 минути , Dian каза:

Вечерният засега го дават да лети:

За вечерния не знам, но днес София - Истанбул (следобяд) излетя с 2 часа закъснение заради лошо време на летището в Истанбул. Знам, защото изпращах и слушах всякакви съобщения. 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте!

Съжалявам ако вече е коментирано, но не съм го видяла.

Мой близък  пътува с Раян до Меминген, но поради мъгла в Меминген са кацнали в Щутгарт, което е оскъпило и забавило придвижването му до крайната дестинация (Мюнхен). В тази връзка Раян дължи ли някакво обезщетение заради промененото летище?

Връзка към коментар
Преди 1 час, neuromancer каза:

щом е заради мъгла, обезщетение не се дължи

може да си поиска парите за транспорта от Щутгарт до Мюнхен

Раян каца в Меминген, защо ще плаща транспорта до Мюнхен. 

Връзка към коментар
преди 12 минути , Zara каза:

Раян каца в Меминген, защо ще плаща транспорта до Мюнхен. 

Защото е имал закупен билет Меминген - Мюнхен, но с кацането в Щутгарт е трябвало да прави допълнителен разход като закупи нов билет Щутгарт-Мюнхен . 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, DGTG каза:

Защото е имал закупен билет Меминген - Мюнхен, но с кацането в Щутгарт е трябвало да прави допълнителен разход като закупи нов билет Щутгарт-Мюнхен . 

Крайната дестинация на полета е Меминген. Предплащането на всеки следващ билет за продължаване на пътуването не ангажира авиопревозвача. Най-вероятно е бил организиран транспорта от Щутгарт до Меминген. Нищо не казвате по въпроса.

 Ако въпреки това се пристига в Меминген с повече от 3 ч.закъснение, тогава може да претендирате за компенсация по Регламент 261. Но, както казва @neuromancer, заради атмосферни условия, няма да ви компенсират.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Здравейте !

Дали някой би ми помогнал...Започнах да попълвам данните  в сайта на УИЗ ЕЪР за обещетения за мен и пътниците от моята резервация ( съпруг и дъщеря) за полет закъснял 6 ч. на 12.02. София - Малага, но след въвеждане на код за потвърждение , ми искат 2 пълномощни...Какъв текс трябва да са тези пълномощни и трябва ли да са нотариално заверени ?

Извинявам се за "глупавия" въпрос, но не намерих някъде да има насоки за това.

Благодаря предварително, ако някой ми помогне 🙂

Връзка към коментар
преди 31 минути , natalito78 каза:

Здравейте !

Дали някой би ми помогнал...Започнах да попълвам данните  в сайта на УИЗ ЕЪР за обещетения за мен и пътниците от моята резервация ( съпруг и дъщеря) за полет закъснял 6 ч. на 12.02. София - Малага, но след въвеждане на код за потвърждение , ми искат 2 пълномощни...Какъв текс трябва да са тези пълномощни и трябва ли да са нотариално заверени ?

Извинявам се за "глупавия" въпрос, но не намерих някъде да има насоки за това.

Благодаря предварително, ако някой ми помогне 🙂

Обикновено това са бордните карти

Връзка към коментар
преди 33 минути , vinidj каза:

Обикновено това са бордните карти

Благодаря много, ще прикача бордните карти тогава... пък защо отстрани от падащото меню са написали пълномощно - кой знае...

То е в тази форма на Уиз има място само тези две пълномощни (бордни карти) да кача преди да изпратя Иска, а къде се качват снимките на таблото на пристигане със закъснението и обяснението?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

От Wizz ми искат снимка  на лична карта  да ми сверят подпис. Моя всеки  път  го правя по спомен и сега дано не ме накажат  за грешна извивка и не платят обезщетение. 

  • Смея се 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Както се и очакваше, получих отказ, но никаква конкретна причина...

Стюадресите бяха казали, че е намало екип, който да обслужва самолета...

 

При проверка на вашата резервация XXXXXX в нашата система, бихме искали да ви уведомим, че забавянето/отмяната се е случило/а поради извънредно обстоятелство , което не можело да бъде избегнато от компанията.

Точка (14) и член 7 от Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския парламент освобождават превозвача от задължение за обезщетение в случай че проблемът с полета е причинен от извънредно обстоятелство. Поради това със съжаление ви съобщаваме, че не се дължи обезщетение.

„(14) Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи следва да бъдат ограничени или отменени в случаите, когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки.

Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.“

съгласно Регламент (ЕО) 261/2004:

 

Подадох към Европейска комисия, както са ме посъветвали:

Моля, имайте предвид, че ако не сте доволни от решението, можете да изпратите жалба чрез онлайн платформата разрешаване на спорове (ODR). Повече информация е налична на http://ec.europa.eu/consumers/. 

 

И сега колко се чака и това е крайната мярка, нали? Каквото Европейската комисия разреши...

Връзка към коментар
На 13.03.2023 г. в 15:29, natalito78 каза:

Както се и очакваше, получих отказ, но никаква конкретна причина...

Стюадресите бяха казали, че е намало екип, който да обслужва самолета...

 

При проверка на вашата резервация XXXXXX в нашата система, бихме искали да ви уведомим, че забавянето/отмяната се е случило/а поради извънредно обстоятелство , което не можело да бъде избегнато от компанията.

Точка (14) и член 7 от Регламент (ЕО) № 261/2004 на Европейския парламент освобождават превозвача от задължение за обезщетение в случай че проблемът с полета е причинен от извънредно обстоятелство. Поради това със съжаление ви съобщаваме, че не се дължи обезщетение.

„(14) Съгласно Конвенцията от Монреал, задълженията на опериращите въздушни превозвачи следва да бъдат ограничени или отменени в случаите, когато дадено събитие е причинено от извънредни обстоятелства, които не са могли да бъдат избегнати, дори при вземане на всички разумни мерки.

Такива обстоятелства може да възникнат по-специално в случаи на политическа нестабилност, метеорологични условия, несъвместими с експлоатацията на съответния полет, рискове за сигурността, неочаквани дефекти в системата за безопасност на полета и стачки, които оказват влияние върху дейността на въздушния превозвач.“

съгласно Регламент (ЕО) 261/2004:

 

Подадох към Европейска комисия, както са ме посъветвали:

Моля, имайте предвид, че ако не сте доволни от решението, можете да изпратите жалба чрез онлайн платформата разрешаване на спорове (ODR). Повече информация е налична на http://ec.europa.eu/consumers/. 

 

И сега колко се чака и това е крайната мярка, нали? Каквото Европейската комисия разреши...

Ако е с УизЕър, те не отговарят на никакви Европейски и Национални комисии и се ползва Аероиск или друга подобна фирма, ако е друга фирма може да се изчака отговор от ЕПЦ и после, ако откажат по същия начин със съдебно дело и процент се дава на адвокатите при успех.

Връзка към коментар
преди 21 часа, vinidj каза:

Ако е с УизЕър, те не отговарят на никакви Европейски и Национални комисии и се ползва Аероиск или друга подобна фирма, ако е друга фирма може да се изчака отговор от ЕПЦ и после, ако откажат по същия начин със съдебно дело и процент се дава на адвокатите при успех.

 

Те Уиз Еър са ми изпратили в писмото, че ако не съм доволна от решението им да се обърна към http://ec.europa.eu/consumers/. 

Това са ми написали от УИЗ:

Моля, имайте предвид, че ако не сте доволни от решението, можете да изпратите жалба чрез онлайн платформата разрешаване на спорове (ODR). Повече информация е налична на http://ec.europa.eu/consumers/. 

 

Ще изчакам и ако нищо не се случи, ще подам инфото към Аероиск тогава...

Благодаря! 🙂 

Връзка към коментар
преди 2 часа, natalito78 каза:

 

Те Уиз Еър са ми изпратили в писмото, че ако не съм доволна от решението им да се обърна към http://ec.europa.eu/consumers/. 

Това са ми написали от УИЗ:

Моля, имайте предвид, че ако не сте доволни от решението, можете да изпратите жалба чрез онлайн платформата разрешаване на спорове (ODR). Повече информация е налична на http://ec.europa.eu/consumers/. 

 

Ще изчакам и ако нищо не се случи, ще подам инфото към Аероиск тогава...

Благодаря! 🙂 

Аз вече съм вървял по този път, затова споделям отговора на ЕПЦ, че от 6 месеца УизЕър не отговарят на такива институции, да не чакате излишно, ако сте упорита времето е Ваше!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 17 часа, vinidj каза:

Аз вече съм вървял по този път, затова споделям отговора на ЕПЦ, че от 6 месеца УизЕър не отговарят на такива институции, да не чакате излишно, ако сте упорита времето е Ваше!

Ясно! Щом сте минали по този път...

Значи само Аероиск ми остава като вариант  🙂

Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Да споделя опит с компенсация за закъснял полет и заведен иск с Airhelp. 

НЕ ГИ ПОЛЗВАЙТЕ НИКОГА! 

Трагична фирма са и ще обясня защо. Основен проблем е контакта с тях. Имат един единствен мейл, който е info@airhelp.com.... Обикноено в нормалните фирми, тоя мейл го ползва секретарката на фирмата за общи приказки и информации. Въпреки, че си повдигнал иск вече и си техен клиент, комуникацията продължава да тече през този мейл и той не е подписан от конкретен човек, а все едно си пишеш всеки път с различен...я секретарка, я чистачка, па може и с пазача на сградата да си пишеш не се знае.

Отговарят когато си искат, като минимум 2 седмици чакаш за отговор.

Повдигнах иск за полет с Търкиш, изпълнен август месец, аз иска го подадох Октомри.

Според Airhelp 3 месеца бил срока авиокомпанията да отговори. Отговор получих преди 3-4 седмици, което е над 4 месеца след подаването на иск. И отговора го получих, защото влязох в контакт директно с Турските авиолинии, въпреки че по документи нямам право, понеже съм възложил иска на Airhelp. Турците ми отговориха, че парите са преведени на Airhelp....От Airhelp не ми отговарят в продължение на 2 седмици на мейлите и запитванията, защо не ми връщат компенсацията, след като от Търкиш са им превели парите. После получаам мейл, който е форматиран като тия автоматичните и пише, че "имаме успех, турците щели да платят компенсация"....След още две седмици почти, пак подобен мейл, да си попълня форма и да си дам IBAN за да ми преведат парите.

Днес вече ги получих....просто ходене по мъките....

В крайна сметка 390Е за мен и 210Е за тия глупаци от Airhelp, с които се занимавам почти половин година. В същото време спътниците ми си плучиха отдавна компенсации директно от Търкиш.

Никога повече с Airhelp.

 

  • Харесвам 16
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , Цвете каза:

Какъв им е процентът на тези?!

Аз нали наскоро смятах такива задачи за 7 клас, мога да ти кажа :laugh: Уравнението е х%.600=210, хаха. Отговорът е 35%.:wink:

  • Харесвам 5
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, boogy83 каза:

Да споделя опит с компенсация за закъснял полет и заведен иск с Airhelp. 

НЕ ГИ ПОЛЗВАЙТЕ НИКОГА! 

Трагична фирма са и ще обясня защо. Основен проблем е контакта с тях. Имат един единствен мейл, който е info@airhelp.com.... Обикноено в нормалните фирми, тоя мейл го ползва секретарката на фирмата за общи приказки и информации. Въпреки, че си повдигнал иск вече и си техен клиент, комуникацията продължава да тече през този мейл и той не е подписан от конкретен човек, а все едно си пишеш всеки път с различен...я секретарка, я чистачка, па може и с пазача на сградата да си пишеш не се знае.

Отговарят когато си искат, като минимум 2 седмици чакаш за отговор.

Повдигнах иск за полет с Търкиш, изпълнен август месец, аз иска го подадох Октомри.

Според Airhelp 3 месеца бил срока авиокомпанията да отговори. Отговор получих преди 3-4 седмици, което е над 4 месеца след подаването на иск. И отговора го получих, защото влязох в контакт директно с Турските авиолинии, въпреки че по документи нямам право, понеже съм възложил иска на Airhelp. Турците ми отговориха, че парите са преведени на Airhelp....От Airhelp не ми отговарят в продължение на 2 седмици на мейлите и запитванията, защо не ми връщат компенсацията, след като от Търкиш са им превели парите. После получаам мейл, който е форматиран като тия автоматичните и пише, че "имаме успех, турците щели да платят компенсация"....След още две седмици почти, пак подобен мейл, да си попълня форма и да си дам IBAN за да ми преведат парите.

Днес вече ги получих....просто ходене по мъките....

В крайна сметка 390Е за мен и 210Е за тия глупаци от Airhelp, с които се занимавам почти половин година. В същото време спътниците ми си плучиха отдавна компенсации директно от Търкиш.

Никога повече с Airhelp.

 

Аероиск щяха да ти вземат 144 евро.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , era123 каза:

Края на Юни 2022 полет на Раянер закъсня повече от 4 ч. Обяч те са ми пратили имейл, че закъснението е 3:56 ч. 

Има ли къде да се види кога точно е кацнал в София полета?

3:56 ч.  e достатъчно основание за иск за компенсация.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.