Прескочи до съдържание

Какви са правата ни на пътници съгласно Регламент 261/2004?


Препоръчани мнения

8 hours ago, dimitrov6 said:

На мен не ми е ясно още,как може да разберем какъв е изхода ,ако има дело ?Възможно ли е фирмата да получи обезщетението,след като сме дали пълномощно ,и да каже примерно ,че не го е получила?

 

 
 

Здравейте. Държим на коректността и името си, всеки ден работим усилено и упорито за това, така че при нас това не може да се случи.

А относно въпроса ви - по принцип всичко е възможно. Имахме няколко казуса, при които пътниците са търсили обезщетения чрез други агенции, не са получили пари и след като ние се свързахме с авиокомпанията, се оказа че обезщетенията вече са били изплатени.

До момента нямаме загубени дела :) Когато приключи делото, просто превеждаме обезщетенията на пътниците. Мислили сме върху това, което изразявате като съмнение и за да няма недоразумения, ако се случи така, че загубим дело, ще изпратим съдебното решение на клиента като потвърждение.

И все пак предпочитаме да изпращаме пари, отколкото да доказваме, че не сме ги спечелили :)

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 2 минути , Аероиск каза:

До момента нямаме загубени дела

Не искам да съм лош пророк, но моето , явно ще е първото:wacko:. От януари няма развитие, но не ми е и хрумвало, че може фирмата да прибере парите, без да уведомят ищеца. Според мен едно такова нещо ще се разбере рано или късно и край с тази фирма. Отделно, последният имейл, който получих през януари(с поредния отказ) беше директно от авиокомпанията-те бяха прескочили Аероиск и се бяха свързали с мен.

Връзка към коментар
6 minutes ago, bobole4e said:

Не искам да съм лош пророк, но моето , явно ще е първото:wacko:. От януари няма развитие, но не ми е и хрумвало, че може фирмата да прибере парите, без да уведомят ищеца. Според мен едно такова нещо ще се разбере рано или късно и край с тази фирма. Отделно, последният имейл, който получих през януари(с поредния отказ) беше директно от авиокомпанията-те бяха прескочили Аероиск и се бяха свързали с мен.

 

Здравейте. Колегите са ви търсили по телефона неколкократно, но без успех.

Бихме искали да направим няколко уточния относно вашия казус. Получен е отказ за изплащане на обезщетение от авиокомпанията, след което сме подали жалба до регулатор, като становището му е, че нямате право на обезщетение, тъй като закъснението на полета е 2ч59мин. Дори и след становището на регулатора не се отказахме, а продължихме работа. Случая се проточи повече отколкото бихме искали, но това не е по наша вина, нямаме интерес да се бавим. Подаваме иск, жалби, искаме документи и доказателства във връзка с отказа. Всичко това отнема време - чакаме да изтекат срокове (в случай, че има такива), ако няма - изпращаме периодично напомняне, че искаме отговор.

За вашия случай няма заведено съдебно дело.

Относно имейла, който сте получили от превозвача, той е отговор на наше запитване, както вие сама ни писахте тогава, по-долу в писмото  тече  и се вижда доста голяма част от минала кореспонденция, която сме водили. За съжаление някои авиокомпании правят това умишлено и тенденциозно, за да затруднят работата ни.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , Аероиск каза:

За вашия случай няма заведено съдебно дело.

Значи аз явно бъркам понятията-незнам защо съм решила , че всеки отворен случай за търсене на обезщетение е всъщност някакъв вид дело.

Връзка към коментар

Добре де, аз имам въпрос:

След като вече на някого от същия полет е изплатено обезщетение, какво е основанието за отказ в случая на bobole4e?

Нали са били в един и същи самолет, ако правилно разбирам?

 

 

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
19 hours ago, AlexandraKo said:

Добре де, аз имам въпрос:

След като вече на някого от същия полет е изплатено обезщетение, какво е основанието за отказ в случая на bobole4e?

Нали са били в един и същи самолет, ако правилно разбирам?

 

 

 

 

Здравейте. Оснаванието за отказ е, че полета е закъснял с 2ч59мин.

Искът за първото (признато и платено) обезщетение е подаден 2 дни след датата на полета. За щастие и пътниците и ние реагирахме бързо, от авиокомпанията също отговориха почти веднага (което почти никога не се случва). Предполагаме, че е просто много добро стечение на обстоятелствата. Възможно е или случая да е попаднал в не много съвестен служител на превозвача, или в системата им все още не е било отразена препоръка за отговор при жалби, или и двете :) Няма как да знаем.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 6/20/2017 в 14:22, Аероиск каза:

Здравейте. Оснаванието за отказ е, че полета е закъснял с 2ч59мин.

Искът за първото (признато и платено) обезщетение е подаден 2 дни след датата на полета. За щастие и пътниците и ние реагирахме бързо, от авиокомпанията също отговориха почти веднага (което почти никога не се случва). Предполагаме, че е просто много добро стечение на обстоятелствата. Възможно е или случая да е попаднал в не много съвестен служител на превозвача, или в системата им все още не е било отразена препоръка за отговор при жалби, или и двете :) Няма как да знаем.

 

Не ви и трябва да знаете,  но вече има прецедент,  което е солиден аргумент в случая.Да са внимавали те, след като веднъж /ние знаем за веднъж, може да са повече/, за същия полет са изплатили обезщетение,  ще платят и в този случай. 

Връзка към коментар
On 6/21/2017 at 8:08 PM, AlexandraKo said:

Не ви и трябва да знаете,  но вече има прецедент,  което е солиден аргумент в случая.Да са внимавали те, след като веднъж /ние знаем за веднъж, може да са повече/, за същия полет са изплатили обезщетение,  ще платят и в този случай. 

За съжаление не е точно така. Ако първия път са допуснали грешка, може да не платят за следващите искове. Дори и да се подаде жалба до регулатор и да се заведе дело, водещи са доказателствата, които ще представят във връзка с причините за закъснението на полета. Ако докажат извънредни обстоятелства или както е в случая закъснение под 3 часа, не са длъжни и няма да платят обезщетения.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте,

 

16годишния ми син пътува сам от Торонто до София през Амстердам.Първия полет е с Jet airways, втория полет с България еър. От Амстердам за София трябваше да излети в 10:15ам местно време. В момента е в Амстердам /12:30/ и са им казали, че ще излетят в 16:30. Самолета не бил излетял още от София. Спешния ми въпрос- от къде да поиска ваучер за храна и след какво закъснение има право на такъв. Оказа се, че дебитната му карта не работи там по някаква причина/ банката ми каза, че всичко си е наред/и детето е без пари. Казали са му, че няма представител на България еър и нищо не могат да му дадат.

 

Вече не спешния въпрос- какви стъпки да предприемем след това за обещетение и към кого трябва да се предявят? Все още не знаем колко ще бъде закъснението.

Благодаря

Връзка към коментар

Да кажат експертите, но първото което бих направил е, лично да се обадя в България Еър и да поискам отговор на въпросите.

Най-малкото ще могат да потвърдят или отрекат информацията за часа на полета.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз летях за Амстердам през Мюнхен с Луфтханза.Полета от София закъсня и си изпуснахме този за Амстердам, като следващия беше след 3 часа ако изобщо имаше места да се качиш и от компанията предложиха,който иска да чака на летището като осигуриха храна и напитки,а тези които не искаха да чакат ги натаниха в ходел за полет на следващия ден.Не сме отправяли искове в случая за обещетение,а и не знам някой дали е подавал. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Нека Аероиск дадат мнение, но според мен нека пътникът попита на гейта за точна причина за закъснението и да поиска бележка, в която да пише причината за закснението. Също добра идея е да си записва с кои служители разговаря. Ако някой друг се обажда в България Ер, нека също си записва имената на хората, с които разговаря. Това ще помогне при иска за компенсация, когато пътуването приключи.

Летище Амстердам има безплатен Интернет и "фонтани" за вода, което ще направи неочаквания престой малко по-малко неприятен :)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

А тук пък дали следното обяснение от БГЕйр : 

Цитат

От "България Ер" заявиха пред БЛИЦ, че наистина има такъв случай. "Полетът от Амстердам до София закъснява, заради ограничено въздушно пространство", обясни пиарът на компанията Даяна Попова. По думите ѝ това ще се случи до минути. Тя уточни още, че след като самолетът от холандската столица кацне в София, тогава и полетът от нашето летище ще се осъществи.

Прочети повече в Blitz.bg: https://www.blitz.bg/obshtestvo/ekskluzivno-i-prvo-v-blits-neshcho-se-sluchva-na-letishche-sofiya-ptnitsi-ot-nyakolko-poleti-visyat-s-chasove-snimka_news524809.html

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 20 минути , Polina каза:

А тук пък дали следното обяснение от БГЕйр : 

 

Пълни глупости на протежето на Я.Янков в стил национален превозвач по нечия поръчка. :laugh:  Закъснението е натрупано от дни , поради  кърпеното им разписание по  редовната и чартърна лятна програма, довеждаща руско говорещи по морето.   Ще гледаме много такива изпълнение лятото - пребазиране на авиони от морето към столицата и обратно.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 25 минути , Hollywood каза:

Пълни глупости на протежето на Я.Янков в стил национален превозвач по нечия поръчка. :laugh:  Закъснението е натрупано от дни , поради  кърпеното им разписание по  редовната и чартърна лятна програма, довеждаща руско говорещи по морето.   Ще гледаме много такива изпълнение лятото - пребазиране на авиони от морето към столицата и обратно.

Ако някой погледне флайтрадара - полета се осъществява от lz-fbd, който от 3 дена трупа закъснения :))

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , rainbou1 каза:

Ако някой погледне флайтрадара - полета се осъществява от lz-fbd, който от 3 дена трупа закъснения :))

Същото е и с lz-fbe :biggrin: Днес половин полет, утре другата половина.

Връзка към коментар

Така.  Нов час за излитане 18ч. Господи, а трябваше в 10 сутринта. Детето не знае на кой свят е . Дано вече излетят

 

Както и да е. Първо пиша на българия еър. Те ще ме завият с нещо. Или направи да се обръщам към аероиск

 

Сега четох Регламента, но не разбирам Към кого да предявя иска? Реално съм купила билета от jet airways.

Редактирано от Dara
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мисля, че пострадалият пътник трябва да предяви иска, в случая сина ти, защото обезщетението не е за лицето, което е платило билета, а за този, кийто е висял на летището.Тъй като синът е непълнолетен, не зная как се действа. Ако не си наясно, най-добре се обърни към посредник. Момчето да си пази бордната карта, а ти пази потвърждението на резервацията. Авиокомпанията трябва да отговори до два месеца на иска, а ако не отговори или отговорът не те задоволява, се обръщаш към компетентните органи. Доколкото зная, в случай че не си доволна от отговора на авиокомпанията, трябва да се обърнеш към съответния орган в страната, от където е трябвало да излети закъснелият полет.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Преди да решите как и към кого да се обърнете, направете скрийншот на сайта на летище Скхипхол с часа на излитане на полета, както и снимайте екрана на летището в София, където пише в колко е кацнал. Същото можете да направите и със сайта на летището в София.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
3 hours ago, rainbou1 said:

Ако някой погледне флайтрадара - полета се осъществява от lz-fbd, който от 3 дена трупа закъснения :))

Къде мога да видя този флайтрадар?

 

ИЗлетял, очаква се 22:43.

Връзка към коментар

https://www.flightradar24.com/

Горе вдясно на Search ако напишеш номера на полета, ще видиш къде се намира в момента. :)

Току що видях, че лети над Босна и Херцеговина.

Редактирано от boogy83
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 16 часа, Hollywood каза:

поради  кърпеното им разписание по  редовната и чартърна лятна програма, довеждаща руско говорещи по морето.   Ще гледаме много такива изпълнение лятото - пребазиране на авиони от морето към столицата и обратно.

Най-вероятно,  мазалото това лято  ще става все по-гомямо : https://www.kommersant.ru/doc/3337443?utm_source=kommersant&utm_medium=all&utm_campaign=hotnews

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.