Прескочи до съдържание

Фалитът на "Алфатур"


Препоръчани мнения

Тъкмо го мернах из нета и се чудих вярно ли е, или е партенка , но ще излезе истина.

Жалко за многото изгорели клиенти.

Много мръсен ход , да събереш парите за пътуванията по празниците , а сега  се продават и доста екзотични дестинации за януари-март, и да хлопнеш кепенците тъкмо преди старта им.

Връзка към коментар

И на мен ми е много съмнително хлопването точно преди коледните празници, независимо от ситуацията в Тунис, Египет и Турция, това е общо взето ден година храни за туризма. Хубаво цитират сключената застраховка с покритие за 1 400 000, но това са грубо 1000-1500 човека с прилични по цена коледни пакети. Алфатур (не мисля, че има проблем да ги споменаваме след като вече са минало) съм с впечатлението, че са с доста по-големи мащаби. Дали може да се окаже, че хората ще си вземат само процент от платеното? Оф, само спекулирам излишно, може би не всички пакети са предплатени на 100%, тогава предполагам сумата от застраховката ще е достатъчна...

 

Друго интересно е, че застраховката изтича на 31.12.2016, това означава ли че хората, чиито пакет прелива в другата година не са застраховани или са само частично застраховани или определяща е датата на фалита?

 

Друго ми направи впечатление на мен:

 

 

 

Едновременно с това, агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление ОАЕ.

 

Демек, хората вече се оправят сами в Европа и Дубай и нямат нужда от нашите чартърни и организационни услуги. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Друго ми направи впечатление на мен:

 

 

Демек, хората вече се оправят сами в Европа и Дубай и нямат нужда от нашите чартърни и организационни услуги. 

 

magelanci.com (ще) докара до фалит не една и две туристически агенции!  :biggrin:

 

 

Формулировката кефи: ние от „Алфатур“ години наред кротко и незлобиво стрижехме и деряхме народонаселението, но внезапно лошите капиталисти агресивно, р'ийш ли, завзеха пазара и ни дръпнаха кокала от устата!  :blink:

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 27
Връзка към коментар

Хм, друг интересен елемент относно застраховката. Сумата по закон е базирана на оборота на дружеството през миналата година и е общо взето 50% от оборота (източник), което звучи разумно да покрие разходите на пътуващите при внезапен фалит. Едва ли повече от 50% от годишния оборот се генерират за 1-2 месеца напред, дори да включва натоварени дни като коледни празници, великден и т.н.

 

НО! Има таван! Над 3 000 000 годишен оборот, максималната застраховка ти е 1 400 000 и това е. Т.е. Алфатур с годишен оборот от 8.3 милиона (изт. Търговски регистър) са застраховани на тавана от 1.4 милиона. Което означава, че е съвсем възможно коледните резервации да са генерирали повече от този застрахователен таван. Супер малоумие е това в закона, излиза, че колкото по-голям туроператор избираш,  толкова си по-малко защитен.

Редактирано от Георги
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Опппаааа!

 

https://money.bg/business/zastrahovatelyat-na-alfatur-smyata-che-turoperatorat-e-faliral-umishleno.html

 

 

 

 

Зacтpaxoвaтeлят нa oбявилия фaлит тypoпepaтop "Aлфaтyp" възнaмepявa дa зaвaдe дeлo cpeщy нeгo c oбвинeниe зa yмишлeн фaлит. Toвa ce пocoчвa в cъoбщeниe нa "Eвpoинc", c ĸoитo тypиcтичecĸaтa ĸoмпaния имa cĸлючeн зacтpaxoвaтeлeн дoгoвop.
 
Oт "Eвpoинc" пocoчвaт в cъoбщeниeтo, чe ниĸoй oт тypoпepaтopa нe ce e cвъpзaл c тяx и oбpaтнoтo - тe нe мoгaт дa ce cвъpжaт c пpeдcтaвитeл нa фaлиpaлaтa ĸoмпaния.
 
 
 
Ето и още малко официална информация:
 
Изявлението на „Алфатур“: http://www.alfatour.bg/
 
Застрахователната им полица: http://www.alfatour.bg/article_folders/19/bpic002.jpg
Редактирано от captain_oveur
Връзка към коментар

Хм, друг интересен елемент относно застраховката. Сумата по закон е базирана на оборота на дружеството през миналата година и е общо взето 50% от оборота (източник), което звучи разумно да покрие разходите на пътуващите при внезапен фалит. Едва ли повече от 50% от годишния оборот се генерират за 1-2 месеца напред, дори да включва натоварени дни като коледни празници, великден и т.н.

 

НО! Има таван! Над 3 000 000 годишен оборот, максималната застраховка ти е 1 400 000 и това е. Т.е. Алфатур с годишен оборот от 8.3 милиона (изт. Търговски регистър) са застраховани на тавана от 1.4 милиона. Което означава, че е съвсем възможно коледните резервации да са генерирали повече от този застрахователен таван. Супер малоумие е това в закона, излиза, че колкото по-голям туроператор избираш,  толкова си по-малко защитен.

 

Другият голям парадокс е, че с агенции пътуват повече хора, които се страхуват сами да организират и са готови да плащат в пъти повече, за да си купят уж по-голяма сигурност. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Не можеш да отречеш, че има огромен бум последните 1-2 години. Новите седалки в продажба се увеличиха с поне 2 милиона.

 

Да, но защо това да е проблем? Напротив, това би било по-лесен начин за операторите да предложат много повече и по-гъвкави програми. Едно е да летиш веднъж седмично чартър донякъде, друго е да имаш всекидневни полети, че и в различни часове. Не мога да разбера какво им е попречил Уиз до Дубай, след като полетите не са забранени за ползване от агенциите. Или просто в случая спират да продават по принцип средно бюджетна дестинация като супер луксозна и екзотична, със съответните надценки...

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Важна е датата на настъпване на застрахователното събитие. В случая, това е датата на заявяване на застрахователното събитие от страна на застрахования. Сега следва интересна юридическа въртележка. Ако аз защитавам интересите на застрахователната компания ще твърдя, че няма настъпило застрахователно събитие и туристическата агенция е ликвидна. После ще твърдя, че застрахователното събитие настъпва от датата на влязло в сила решение на съда по молбата за откриване на производство по несъстоятелност. Сигурно и други варианти за протакане ще ми дойдат наум малко по-късно без особено дълъг размисъл. Предвиждам намеса на държавата, защото иначе потърпевшите клиенти трудно ще успеят да възстановят парите си...

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Да, но защо това да е проблем? Напротив, това би било по-лесен начин за операторите да предложат много повече и по-гъвкави програми. Едно е да летиш веднъж седмично чартър донякъде, друго е да имаш всекидневни полети, че и в различни часове. Не мога да разбера какво им е попречил Уиз до Дубай, след като полетите не са забранени за ползване от агенциите. Или просто в случая спират да продават по принцип средно бюджетна дестинация като супер луксозна и екзотична, със съответните надценки...

 

Проблемът на туроператорите е, че когато нискотарифните авиокомпании рекламират супер евтини оферти хора влизат в сайта на авиокомпанията, купуват директно билет и от там вече са загубени за туроператора.

При малкото полети и летене с чартери, туроператорите са малко или много монополисти и могат да продават на значително по висока цена.

Връзка към коментар

Сега и друго се замислих, какво правят хората с предплатени пакети през 2017. При положение, че застраховката изтича на 31.12?

Има вероятност да се намесят и чуждестранните партньори(чух за агенция в Турция с представителство в България), където се очаква решение, какво да се случи с резервациите на хората, които са направени през Алфатур.

Реално това е капаро, което хората са платили, но имат да доплащат още пари, та никоя агенция не би желала да загуби клиенти в този момент.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Дюк, а ако някой самостоятелно е направил застраховка на пътуването си, организирано от „Алфатур“?

 

Самостоятелните застраховки до колкото знам не покриват риска от фалит на туроператор.

Връзка към коментар

Дюк, а ако някой самостоятелно е направил застраховка на пътуването си, организирано от „Алфатур“?

 

Няма проблем! Снабдява се с официален документ от "Алфатур", че пътуването не може да се осъществи по независещи от него причини и спокойно заявява застрахователното събитие...

Самостоятелните застраховки до колкото знам не покриват риска от фалит на туроператор.

 

Важно е да покриват риск "отказ/невъзможност на туроператора да осъществи пътуването"...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Важно е да покриват риск "отказ/невъзможност на туроператора да осъществи пътуването"...

 

Има ли на пазара такива застраховки? Аз лично не съм виждал подобна застраховка.

Връзка към коментар

Застрахователният риск може и да не е формулиран точно така, важно е да е настъпила невъзможност за реализиране на пътуването. Логиката ти е грешна. Събитията довели до фалит на туроператора нямат отношение към правоотношението по застрахователна полица, сключен между застрахователна компания и трето лице. По нея имаме застраховка на заплатени суми от третото лице и застрахователен риск свързан с невъзможност застрахованият да осъществи своето пътуване - болест, смърт, транспортни проблеми, отказ от настаняване, невъзможност на туроператора да осъществи пътуването и т.н...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Сходен проблем се случи в Англия лятото, с един от най-полулярните - и големи - туроператори Low Cost Holidays. Огромен скандал беше.  Ето един материал, който дава много хубава представа какво може да се случи с правата на пътниците. Написан е на достъпен език (английски, съжалявам за неудобството) и информацията е немалка. 

 

http://www.telegraph.co.uk/travel/advice/low-cost-holidays-advice-help-refund/

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Аз, поради мързел, реших да си организирам новата година с тях. Даже им предплатих всичко. Поради това днес следя новините внимателно. Бих казал, че и агенцията и застрахователят се държат в известна степен непрофисионално. Макар че, агенцията се опитва да го комуникира малко по-добре отколкото застрахователят. Ето за какво става дума:

 

1. На сайта на агенцията е публикувана новината за фалит

2. На сайта на застрахователя има новина, че те нищо не знаят но щели да съдят агенцията - първа точка за непрофесионализъм - какви са им междуфирмените отношение мен не ме касае, аз като потърпевш се интересувам от другата информация

3. На сайта на застрахователя се появява друга новина, че пътуващите за един къде си може да пътуват с друга агенция и телефонен номер на агенцията

4. Тази новина изчезва - втора точка за непрофесионализъм

5. Оригиналната новина е променена липсва това за съденето - трета точка за непрофесионализъм - казана дума хвърлен камък

6. Оригиналната новина пак е променена - абе спирам да ги броя тия точки - сега пише, че ще се опитат да пратят хората с други агенции (без да се споменават кокретни такива) дори и за новогодишните празници. Но продължава да пише, че ще изплащат обезщетения.

7. През цялото време агенцията си обновява съобщението на сайта да сочи към различните новини, накрая се отказват и просто пускат връзка към сайта на застрахователя.

 

През това време аз спешно си спасих плановете и си организирах сам пътуването. Сега ми остава само да опитам да си взема парите от застрахователя.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Румен Драганов: Твърде вероятно е и други туроператори да фалират Геополитическата криза от последната година преструктурира туристическия пазар и е в основата на фалита на "Алфатур", посочи експертът

http://www.investor.bg/ikonomika-i-politika/332/a/rumen-draganov-tvyrde-veroiatno-e-i-drugi-turoperatori-da-falirat-230164/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.