Прескочи до съдържание

Как се става пилот на самолет


rdd

Препоръчани мнения

 

преди 22 часа, Topfly каза:

В тази тема незаслужено цари спокойствие! Ако бях на 20 години без да се замисля щях да почна да уча за пилот. Следващите 15-20 години, докато дроновете не започнат да взимат работата на пилотите това ще е една много добре платена професия ;)

 

Млади магеланци и магеланки, които се чудят как да обиколят света и да си финансират пътуванията могат много добре да си осъществят мечтите чрез тази професия.

 

Имали някакво възрастово ограничение някой да стане пилот? Здравословните изисквания по сериозни ли са от тези за автобусен шофьор?

 

Това се интересувам и аз. 26 години късно ли е? :D 

 

Връзка към мнение
преди 2 минути , Loverboy каза:

 

 

Това се интересувам и аз. 26 години късно ли е? :D 

 

 

При Уиз ер не виждам да има горна граница. Има долна граница от 18 години. цък

Горната граница може би зависи от здравословното състояние на човек. 6-8 месеца учиш теория и след това трябва да летиш още 215 часа.

Връзка към мнение
преди 2 минути , Topfly каза:

 

При Уиз ер не виждам да има горна граница. Има долна граница от 18 години. цък

Горната граница може би зависи от здравословното състояние на човек. 6-8 месеца учиш теория и след това трябва да летиш още 215 часа.

Доста интересно, само тая математика и физика малко... :)

Връзка към мнение
преди 2 минути , Loverboy каза:

Доста интересно, само тая математика и физика малко... :)

Каквото трябва ще те научат! Тези курсове до колкото знам са с практична насоченост и не изискват от теб някакви много дълбоки и предварителни знания по математика и физика.

Връзка към мнение
преди 6 минути , Topfly каза:

Каквото трябва ще те научат! Тези курсове до колкото знам са с практична насоченост и не изискват от теб някакви много дълбоки и предварителни знания по математика и физика.

Чета сега по някакви форуми за минали тестовете при тях, че са готови да ти платят обучението срещу -1000 евро за определен период от заплатата. 

 

Освен това: 

"Well basically maths and physics are just what you would normally expect out of the other flight schools, so basic maths but you have to think fast (15 questions in 15 minutes) and regarding the physics, I'd say something like A levels (I'm not sure though as I'm french!)"

 

 

Ето ги и тестовете: 

 

http://www.latestpilotjobs.com/site/mypage/id/gamelist.html

Редактирано от Loverboy
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според мен все повече оферти ще има от авиокомпании срещу обещание да работиш при тях 5-6 години да ти финансират обучението.

Връзка към мнение
В момента, Topfly каза:

Според мен все повече оферти ще има от авиокомпании срещу обещание да работиш при тях 5-6 години да ти финансират обучението.

Да, като гледам сега експанзията на Wizz, която планират (от към работна ръка), явно всички са отчаяни за пилоти. 

 

И въпреки това, тестовете хич не са лесни, от това, което видях. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 11 минути , Loverboy каза:

И въпреки това, тестовете хич не са лесни, от това, което видях. 

Ако можеше да направиш теста без да ходиш на курс, нямаше да има нужда от курсове ;) Изкарай курса и тогава коментирай трудността на теста ;) На този курс със сигурност ще научиш много неща, които сега не знаеш ;)

Връзка към мнение

Тази тема я започнах аз, по поръчение на сина ми. Той от време на време си мечтае за тази професия, но е категоричен, сам да си заплати образованието. А днес се навършва точно един месец откакто е започнал трудовия си стаж, по завършеното на скоро висше образование като строителен инженер. Смеем се по повод търсените от Ryanair пилоти, че изпуснахме момента.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Аз само бих добавил за всички, които искат да станат пилоти - ако нямате афинитет към физика и/или математика - помислете 2 пъти дали да се заващате точно с тази работа... Не защото някой ежедневно ще ви кара да му доказвате теореми и да пишете формули, а защото тези 2 науки развиват определен тип мислене, който е необходим на пилотите (в този ред на мисли и на инж, ...), за да бъдат успешни в работата си. :)

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

малко отклонение, но това ми беше детската мечта само че на изтребител...до като през заветната 2000г отивайки на изпит в ВВС Долна Митрополия ме отрязаха на мед. теста, не зависимо че го бях минал преди това заедно с авио-лекарска комисия и т.н. в Божурище...тогава такива програми нямаше а вече ми е леко късно от към годинки 

Връзка към мнение
преди 56 минути , akair каза:

Аз само бих добавил за всички, които искат да станат пилоти - ако нямате афинитет към физика и/или математика - помислете 2 пъти дали да се заващате точно с тази работа... Не защото някой ежедневно ще ви кара да му доказвате теореми и да пишете формули, а защото тези 2 науки развиват определен тип мислене, който е необходим на пилотите (в този ред на мисли и на инж, ...), за да бъдат успешни в работата си. :)

Това е единственото, което ме е спирало като по-малък да се замисля по-сериозно за професията - винаги съм мислил, че са супер умни и добри физици/математици - две науки, които много съм мразил в даскало. 

 

Въпреки всичко си оставам пленен от авиацията...

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Аз съм завършил ВБВВУ "Г. Бенковски" в Долна Митрополия 1981г, специалност военен пилот. Като такъв работех до 1994г. След което изкарах курсове за приучване, език и се бреветирах - добих правоспособност на пилот от ГА. В общи линии всичко сам съм си заплащал. Но беше доста поносимо. В днешно време нещата не са съвсем така. Обучението на един пилот се състои от теоретична подготовка и практическо обучение - на тренажор ( симулатор ) и в полет. Има доста учебни центрове, които се занимават с тази дейност. Но по мнението на много бивши колеги качеството на обучение, особено практическото обучение в полет в някои от тях е на много ниско ниво. Завършилите първия етап на обучение - теория и практика получават след изпитна сесия в ГВА  т.н. PPL ( Private Pilot Licence) бревет. Но  този допуск  позволява само полети на леки самолети и без заплащане, т.е. с този бревет не може да се работи в АК, която и където да е тя. Следващото ниво , пак след курс, обучение и изпити е за придобиване на CPL ( Commercial Pilot Licence). С този бревет притежателят му може да лети като втори пилот на самолет или като командир на самолети с излетно тегло до 5700кг. След нов курс за обучение, и изпити се придобива ATPL - Airline Transport Pilot Licence. Притежателят му има право да работи като командир на всякакви самолети. Всичката тази подготовка се провежда заедно с езиковата подготовка - авиационен английски, по която се държи отделно изпит за ниво на владеене. При оценка 4 след 3 години следва нов изпит, при оценка 5 - след 5 години. При оценка от езиковия изпит 6 повече не се  полагат изпити. Последна орентировъчна цена, кочто съм чул, докато работех( началото на 2012г)  беше 50000 евро от началото до ниво ATPL. И продължителност около 2 години. Отделно са мед. прегледи, с които би трябвало да се започне. за да не се дават пари на вятъра за работа, която няма да стане.        

  • Харесвам 12
  • Благодаря 2
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 9 минути , дядо Пепи каза:

Отделно са мед. прегледи, с които би трябвало да се започне. за да не се дават пари на вятъра за работа, която няма да стане.        

Какво представляват медициските прегледи и с колко по различни са изискванията от тези за каране на МПС?

Връзка към мнение

Медицинските прегледи се провеждат в т.н. КАМО - комисия за авиомедицинско освидетелстване. Орган, който се занимава с мед. състояние на лет. състав от ГА. Намира се на аерогара София и е подразделение  на Транспотрна болница. Започва се с първоначален преглед, който е 2-3 дни, ако не се лъжа. Минават се всички кабинети по мед. специалности. Има един ден за психологически преглед - тестове, беседа. И накрая комисията излиза с решение годен-негоден за летателна работа като.... В зависимост за какво се кандитатства. Изискванията за различния персонал - пилоти, кабинен състав, РВД, диспечери са различни. Някои АК плащат прегледите на състава си, някои-не. Не мога да кажа точна цифра какво струва прегледа, защото последно съм минавал март 2012г. Знам само, че за представителките на нежния пол прегледът е малко по-скъп, заради АГ кабинета.       

  • Харесвам 7
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
На ‎25‎.‎10‎.‎2017‎ г. в 12:51, дядо Пепи каза:

Медицинските прегледи се провеждат в т.н. КАМО - комисия за авиомедицинско освидетелстване. Орган, който се занимава с мед. състояние на лет. състав от ГА. Намира се на аерогара София и е подразделение  на Транспотрна болница. Започва се с първоначален преглед, който е 2-3 дни, ако не се лъжа. Минават се всички кабинети по мед. специалности. Има един ден за психологически преглед - тестове, беседа. И накрая комисията излиза с решение годен-негоден за летателна работа като.... В зависимост за какво се кандитатства. Изискванията за различния персонал - пилоти, кабинен състав, РВД, диспечери са различни. Някои АК плащат прегледите на състава си, някои-не. Не мога да кажа точна цифра какво струва прегледа, защото последно съм минавал март 2012г. Знам само, че за представителките на нежния пол прегледът е малко по-скъп, заради АГ кабинета.       

И все пак ще някакъв ориентир за цената на първоначалния медицински преглед, ако я споменете.

Връзка към мнение
На 10/25/2017 в 11:51, дядо Пепи каза:

Медицинските прегледи се провеждат в т.н. КАМО - комисия за авиомедицинско освидетелстване.

Имаш ли право на някакъв диоптър или трябва да си с перфектно зрение, за да го минеш медицинското?

Връзка към мнение

Както имах възможност да спомена последно съм минавал мед. комисия март 2012г. На мен прегледа го плащаше АК, за която работех.( нац. превозвач!!!). И моят преглед беше тогава около 120лв. За първоначалния не зная. Преди малко звъннах на бивш колега, който още работи. Та той ми каза, че първоначалният преглед бая са го напомпали и е с цена не по-долу от 400лв. Но точната цифра може да се разбере с едно обаждане в КАМО.

По въпроса за диоптрите. Има допустими норми, които не знам. Защо? Защото пилотирах с очила от 2000г. Първоначално с очила за четена, а по-късно и с прогресив - очила за близо и далеч. Бяха ми изписани от д-р Караджов, очният лекар на КАМО. Особеното е, че ползването на очила е записано в свидетелството за мед. годност. Документ, който винаги трябва да е заедно с бревета. И изискването е в личната чанта пилотът да има и резервен чифт очила. Като се качат инспектори на проверка някъде по летищата проверяват и за резервни очила. Мен са ме проверявали в Индонезия, Италия, Белгия и къде ли не, вече не си спомням. А на въпроса колко се разрешава като нарушение в зрението, позволяващо корекция с очила това може да се провери в мед. изисквания за различните категории авиационен персонал, поместени на страницата на ГВА. 

 

 

 

 

    

  • Харесвам 7
  • Благодаря 2
Връзка към мнение
На 9/28/2017 в 17:06, Topfly каза:

В тази тема незаслужено цари спокойствие! Ако бях на 20 години без да се замисля щях да почна да уча за пилот. Следващите 15-20 години, докато дроновете не започнат да взимат работата на пилотите това ще е една много добре платена професия ;)

 

Млади магеланци и магеланки, които се чудят как да обиколят света и да си финансират пътуванията могат много добре да си осъществят мечтите чрез тази професия.

 

Имали някакво възрастово ограничение някой да стане пилот? Здравословните изисквания по сериозни ли са от тези за автобусен шофьор?

И аз, стига да не умра от скука като се пенсионирам: )

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

1. Много силно се съмнявам дронове да заменят пилотите. Поне в пътническите полети. Това е лично мнение

 2. Има възрастово ограничение - 62г

 3.Медицинските изисквания могат да се проверят на страницата на ГВА. И мисля, че са много по-строги от тези на автобусните шофьори.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
On 10/29/2017 at 12:36 PM, дядо Пепи said:

1. Много силно се съмнявам дронове да заменят пилотите. Поне в пътническите полети. Това е лично мнение

Темата е много интересна и поражда много въпроси и (възможности за) спекулации. 1903 (което не е чак толкова отдавна) братята Райт правят първия полет. Само 65 години по-късно частица от самолета им лети на борда на Аполо 11. На борда е и Армстронг, който каца на Луната.

Ако за 65 години човечеството има такъв сериозен прогрес, е трудно да предположим какво ще стане в следващтите 65 години. Би било интересно как човек от индустрията оценява прогреса от 1969 до момента - fly-by-wire, композитни фюзелажи, космически апарати за многократна употреба, които сами кацат на платформа някъде в океана (и то вертикално) - да спомена няколко...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 7 часа, akair каза:

Темата е много интересна

В момента 9 от 10 души не би се качил на самолет без пилот. Разбира се тенденциите могат да се обърнат много бързо, ако след 10 години масово навлязът автономните коли и хората свикнат с тях.

http://www.aerotelegraph.com/boeing-will-flugzeuge-ohne-piloten-fliegen-lassen

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 12 часа, tch каза:

В момента 9 от 10 души не би се качил на самолет без пилот. Разбира се тенденциите могат да се обърнат много бързо, ако след 10 години масово навлязът автономните коли и хората свикнат с тях.

Но ако на тези пътници им предложат презокеански полет за $$ вместо $$$, предполагам, че бързо ще преглътнат страха си. :) 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 18 часа, tch каза:

В момента 9 от 10 души не би се качил на самолет без пилот. Разбира се тенденциите могат да се обърнат много бързо, ако след 10 години масово навлязът автономните коли и хората свикнат с тях.

http://www.aerotelegraph.com/boeing-will-flugzeuge-ohne-piloten-fliegen-lassen

Допускам, че подобни нововъведения биха навлезнали първо в карго полетите и след като се докажат като надеждни и стабилни ще се прехвърлят и в пътническите. 

Не бих се учудил на даден етап, дори технологията да може да се справя сама, за спокойствие на пътниците да има 1 пилот на борда. Това би спестило част от разходите за персонал на авио-компаниите, но и би изтрило половината от работните места за летци. Очакват ни интересни времена...

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 19 часа, tch каза:

В момента 9 от 10 души не би се качил на самолет без пилот. Разбира се тенденциите могат да се обърнат много бързо, ако след 10 години масово навлязът автономните коли и хората свикнат с тях.

http://www.aerotelegraph.com/boeing-will-flugzeuge-ohne-piloten-fliegen-lassen

Аз лично съм много скептичен към подобни проучвания, защото има доказани исторически аналогии, които тотално ги опровергават. От чисто  психологическа гледна точка, най-голям скок при автономните превозни средства е имало преди 80-100 години, когато са се появили първите автономни асансьори управлявани от пътниците. В началото всички асансьори са имали “пилот“, който е натискал копчето за даден етаж, затварял е вратата и т.н. Във времето когато хората са се возили на файтон и не са ползвали много техника е било голямо предизвикателство да ги накараш да влезат в една малка капсула и без никакво предварително обучение да почнат да “управляват“ превозното средство между етажите.

 

Спрямо този огромен психологически скок въвеждането на автономните метра не се усети. Лично съм бил свидетел на въвеждането на едно автоматично метро и нямаше никакви отзиви, че някой го е страх, защото няма машинист в метрото. Ако преди да въведат автоматично метро бяха направили проучване колко хора биха се качили на метро без машинист, вероятно 60-70% от хората биха изразили някакви притеснения, но понеже никой не ги е питал, а просто го въведоха, хората почнаха да си го ползват. Сигурен съм, че и значителна част от пътниците ползващи автономното метро не са и наясно, че в него няма машинист, защотото от гледна точка на пътника нищо не се е променило. От психологическа гледна точка вероятно подобно нещо ще се случи и със самолетите. Болшинството от пътниците и днес не виждат пилотите, а просто се качват в една капсула, която ги пренася от А в Б. Много по сериозен ефект върху пътниците би имало липсата на  стардеси в самолета, защото те са тези които се грижат за психическия комфорт на пътниците.

 

Определени хора обаче винаги ще имат фобия и притеснения към техниката. Много се изненадах скоро, когато разбрах, че една позната има фобия към асансьорите и никога не се вози сама в асансьор. Бяхме отседнали в хотел с 18 етжа и тя предпочиташе да ползва стълбите, вместо да се качи сама в асансьора... Хора с подобни фобии обаче не могат да са причина отново да въведат “пилоти“ за всички асансьори в света.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.