Прескочи до съдържание

Как се става пилот на самолет


rdd

Препоръчани мнения

На 2017. 09. 29. в 15:44, akair каза:

Аз само бих добавил за всички, които искат да станат пилоти - ако нямате афинитет към физика и/или математика - помислете 2 пъти дали да се заващате точно с тази работа... Не защото някой ежедневно ще ви кара да му доказвате теореми и да пишете формули, а защото тези 2 науки развиват определен тип мислене, който е необходим на пилотите (в този ред на мисли и на инж, ...), за да бъдат успешни в работата си. :)

Афинитетът към определени науки често се развива с вътрешната мотивация. Аз лично в училище не обичах математиката, но сега се занимавам с финанси. В момента в който разбрах, че математиката може да ми е полезна да печеля пари, изведнъж ми стана много интересна и абстрактните математически формули се превърнаха в много по симпатични парични потоци ;)

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към мнение

След като има такъв недостиг на пилоти за Ryanair и другаде,и е сигурно трудно и скъпо да се обучават,си мисля тъй плащаме на военните бюджета,да направят една пътническа компания и да ни превозват .

  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 3 часа, nikolaysto каза:

Допускам, че подобни нововъведения биха навлезнали първо в карго полетите и след като се докажат като надеждни и стабилни ще се прехвърлят и в пътническите. 

Да, това е логичната последователност. 
 

преди 1 час, Topfly каза:

Аз лично съм много скептичен към подобни проучвания, защото има доказани исторически аналогии, които тотално ги опровергават....

 

Спрямо този огромен психологически скок въвеждането на автономните метра не се усети. Лично съм бил свидетел на въвеждането на едно автоматично метро и нямаше никакви отзиви, че някой го е страх, защото няма машинист в метрото. Ако преди да въведат автоматично метро бяха направили проучване колко хора биха се качили на метро без машинист, вероятно 60-70% от хората биха изразили някакви притеснения, но понеже никой не ги е питал, а просто го въведоха, хората почнаха да си го ползват. Сигурен съм, че и значителна част от пътниците ползващи автономното метро не са и наясно, че в него няма машинист, защотото от гледна точка на пътника нищо не се е променило. От психологическа гледна точка вероятно подобно нещо ще се случи и със самолетите. Болшинството от пътниците и днес не виждат пилотите, а просто се качват в една капсула, която ги пренася от А в Б. Много по сериозен ефект върху пътниците би имало липсата на  стардеси в самолета, защото те са тези които се грижат за психическия комфорт на пътниците.

 

И аз съм на същото мнение.  Просто ще е въпрос на време хората да го приемат и да свикнат (с мисълта).  И в крайна сметка, след като автономния транспорт започне все повече да навлиза на земята (което е  неизбежно и вече се случва), ще започне да се възприема нормално и наличието му във въздуха и хората, които ще се страхуват да ползват такъв транспорт, едва ли ще са много повече от тези, които и сега се страхуват да летят. 
 

P.S. 
А авиокомпаниите ще получат още един-два реда за пътници :biggrin:, като първия ред може да стане много луксозен - с прозорци освен отстрани и отпред! :dancing:

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 5 минути , Фил каза:

А авиокомпаниите ще получат още един-два реда за пътници :biggrin:, като първия ред може да стане много луксозен - с прозорци освен отстрани и отпред! :dancing:

Пътуващите в първа класа на долния етаж на Боинг 747  и до сега имаха доста добър изглед напред ;)

 

cache_4098996392.jpg?t=1464987865

 

portland-press-herald_3594577-712x1024.j

 

Гледай това видео от третата минута. Видимостта от първия ред на Боинг 747 е почти като от пилотската кабина ;)

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Може и да въведат безпилотни пътнически самолети, но все пак не е като автономно метро. Метрото си върви там по едни релси и не му оказват влияние никакви метеорологични условия. Кацане при силен страничен вятър и променлив вятър е друго нещо. Сигурно си има датчици, които да отчитат отклонение и да прилагат rudder  и елерони, но си има решения за go-around и пр. В такъв случай се предполага, че пилот дистанционно ще управлява самолета от земята. Е, ще спестят от хотели и командировъчни авиолиниите... Може и да направят примерно един човек дистанционно да отговаря за няколко полета едновремено, като се намесва, само при проблемни ситуации, кой знае... Тогава ще започне едно яко аутсорсване, след като работата може да се прави от всяка точка на света. Един център в Бангладеш ще може да обслужва всички полети на Air France примерно... :):):)  Както като се обадиш на support-a на hotels.com, ти вдига телефона някой във Филипините.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 4 минути , FlyTraveler каза:

Може и да въведат безпилотни пътнически самолети, но все пак не е като автономно метро. Метрото си върви там по едни релси и не му оказват влияние никакви метеорологични условия. Кацане при силен страничен вятър и променлив вятър е друго нещо. Сигурно си има датчици, които да отчитат отклонение и да прилагат rudder  и елерони, но си има решения за go-around и пр. В такъв случай се предполага, че пилот дистанционно ще управлява самолета от земята. Е, ще спестят от хотели и командировъчни авиолиниите... Може и да направят примерно един човек дистанционно да отговаря за няколко полета едновремено, като се намесва, само при проблемни ситуации, кой знае... Тогава ще започне едно яко аутсорсване, след като работата може да се прави от всяка точка на света. Един център в Бангладеш ще може да обслужва всички полети на Air France примерно... :):):)  Както като се обадиш на support-a на hotels.com, ти вдига телефона някой във Филипините.

 

Единствено от гледна точка психологията коментирах, че ще е подобна като при пътуване с автономен влак или метро.  Що се отнася до това възможно ли е изобщо да има автономно летящи самолети и кога ще навлязат в практиката е друг въпрос. Военните дронове доказаха, че технически пречки пред автономното лете няма. Вече има военни дронове с крила по дълги от на Боинг 757, които са се доказали при най-различни метеорологични условия, като не просто сигурно прелитат от точка А в точка Б, а и успешно участват във въдушни нападения, като избягват противовъздушната отбрана.

 

 

Ако човек се притеснява, че роботите ще му вземат работното място може да се притеснява и за стотици други професии. При сегашните заплати, професията пилот бързо връща инвестираните средства и време и не мисля че някой трябва да се откаже от това да стане пилот само защото след 10-20 години роботите може да почнат да му взимат работата. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Изключително съм доволен, че попаднах в този форум! Тази тема наистина ми е доста полезна и много интересна.

 

Към момента се подготвям да завърша средното си образование и вече направих своя избор относно специалност: “Computer Systems Engineering“ в UK. И успешно бях приет, но авиацията винаги ми е била слабост. Сега когато прочетох, че не съм единствения, който е записал друго висше и все още има огромен шанс за реализация в авиационната индустрия, наистина се успокоих и гледам на образованието си като на резервен вариант, в случай, че “R2D2” (автоматизацията) се опита да ми отнеме мечтаната работа. Което на този етап в следващите 10 години ми се вижда малко вероятно. 

 

Сега като чета и се заливам с видеа относно актуални проблеми в бранша, управление на многомоторни самолети и какво ли още не, направо ми се иска веднага да започна с обучението си. Но ще трябва да почакам още 4 години.

 

Нека тази тема не умира в архивите, затова какви съвети бихте дали на един 18 годишен младеж с някакви амбиции за комерсиален пилот?

Редактирано от Mart225
Добавен линк към видео относно автоматизацията в 21 в. — added link to the word „автоматизацията” (automation), linking to video, describing the influence of automation in 21 century.
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Добре дошъл на правилното място! :smile3:
 

преди 14 минути , Mart225 каза:

 какви съвети бихте дали на един 18 годишен младеж с някакви амбиции за комерсиален пилот?

Преследвай мечтите си! :smile3:

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 4 часа, Mart225 каза:

Изключително съм доволен, че попаднах в този форум! Тази тема наистина ми е доста полезна и много интересна.

 

Към момента се подготвям да завърша средното си образование и вече направих своя избор относно специалност: “Computer Systems Engineering“ в UK. И успешно бях приет, но авиацията винаги ми е била слабост. Сега когато прочетох, че не съм единствения, който е записал друго висше и все още има огромен шанс за реализация в авиационната индустрия, наистина се успокоих и гледам на образованието си като на резервен вариант, в случай, че “R2D2” (автоматизацията) се опита да ми отнеме мечтаната работа. Което на този етап в следващите 10 години ми се вижда малко вероятно. 

 

Сега като чета и се заливам с видеа относно актуални проблеми в бранша, управление на многомоторни самолети и какво ли още не, направо ми се иска веднага да започна с обучението си. Но ще трябва да почакам още 4 години.

 

Нека тази тема не умира в архивите, затова какви съвети бихте дали на един 18 годишен младеж с някакви амбиции за комерсиален пилот?

Здравей!  Завиждам ти на ентусиазма. Преди много-много време - 35-36 години бях на същото дередже. Ходех на училище само за да взема диплома за средно образование. Цялото си свободно време прекарвах в Аероклуба. И... Така се започна. Сега, когато всичко това за мен са само спомени мога да те посъветвам да се въоръжиш с голямо  търпение и упоритост. Да намериш най-доброто съчетание на това, което  изучаваш с това, за което мечтаеш. Освен финансовите средства ще ти струва и много свободно време - теория, изпити, полети, лицензиране. Но ще дойде ден, когато всичко това ще ти се отплати. най-вече с вътрешната удовлетвореност от това, което си постигнал. А повярвай ми, че мечтата да летиш тепърва ще се развива и обогатява. Но младостта и дръзновението са на твоя страна. Пожелавам ти успех и ти стискам палци!!! П.С. Винаги, можеш да ме потърсиш, когато прецениш, че мога да съм полезен с нещо. Дерзай!     

  • Харесвам 9
  • Браво 3
  • Смея се 1
Връзка към мнение
On 2017. 11. 06. at 9:26 AM, dimitrov6 said:

След като има такъв недостиг на пилоти за Ryanair и другаде,и е сигурно трудно и скъпо да се обучават,си мисля тъй плащаме на военните бюджета,да направят една пътническа компания и да ни превозват .

Чувал съм от много пътешественици, че преди 15-20 години в Южна Америка е било нещо нормално да пътуваш с военен самолет. Излизаш на летището и ако във военен самолет пътуващ към дестинация която искаш има място, на ниска цена си могъл да се качиш в самолета. Подобна практика е имало глaвно за вътрешни полети.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
27 minutes ago, дядо Пепи said:

Здравей!  Завиждам ти на ентусиазма. Преди много-много време - 35-36 години бях на същото дередже. Ходех на училище само за да взема диплома за средно образование. Цялото си свободно време прекарвах в Аероклуба. И... Така се започна. Сега, когато всичко това за мен са само спомени мога да те посъветвам да се въоръжиш с голямо  търпение и упоритост. Да намериш най-доброто съчетание на това, което  изучаваш с това, за което мечтаеш. Освен финансовите средства ще ти струва и много свободно време - теория, изпити, полети, лицензиране. Но ще дойде ден, когато всичко това ще ти се отплати. най-вече с вътрешната удовлетвореност от това, което си постигнал. А повярвай ми, че мечтата да летиш тепърва ще се развива и обогатява. Но младостта и дръзновението са на твоя страна. Пожелавам ти успех и ти стискам палци!!! П.С. Винаги, можеш да ме потърсиш, когато прецениш, че мога да съм полезен с нещо. Дерзай!     

Невероятни думи! Много благодаря! Наистина още повече ме окуражи и с радост ще пиша ако изникнат някакви въпроси.  :)

 

Към момента разучавам различни основни системи, както и техния принцип на работа. Например TCAS, ATIS, ILS и ACARS. Както и с усмивка на лице успях да се снабдя със SDR (Software Defined Radio - като цяло компютърен радио-приемник). Този който имам е с обхват от 100 KHz до 1.2 GHz, в който диапазон попада ADS-B (1090 MHz) и когато дигиталните сигнали от транспондери на самолети над мен се разкодира, мога да седя с часове и да гледам как изникват нови самолети на картата. 

 

Страхотно е да получа такава подкрепа! Благодаря Ви!

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...
  • 4 месеца по-късно ...
Компанията ще подкрепи подбрани кадети със заем за таксите за обучение
Връзка към мнение

Бих искал да се възползвам от темата и да помоля за съвет къде е добре да карам курсове за PPL(A) или евентуално LAPL(A), и какви са цените за курс в момента. По първата част съм намерил 2 по-сериозни варианта - Долна Баня и Скорпио Еър, но нямам представа къде преподавателите са по-добри, и кой какви негативи има. По втората част не намирам никаква информация, което ми се струва доста странно.

Връзка към мнение
преди 3 часа, Hadzhitodorovi каза:

Бих искал да се възползвам от темата и да помоля за съвет къде е добре да карам курсове за PPL(A) или евентуално LAPL(A), и какви са цените за курс в момента. По първата част съм намерил 2 по-сериозни варианта - Долна Баня и Скорпио Еър, но нямам представа къде преподавателите са по-добри, и кой какви негативи има. По втората част не намирам никаква информация, което ми се струва доста странно.

И аз се вълнувам от темата и точно днес разговарях с АЦ Долна Баня с въпрос за LAPL. Връзката беше ужасна, защото човека пътуваше, но основното се разбрахме. 

Препоръчва да се изкара PPL, а не LAPL.

Цената е около 16 000лв и може да се вземе за 4 месеца от работещ човек. За теорията препоръчва да се мине през Частния транспортен Колеж или през ТУ.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Лично мнение е, че теорията е най-добре да се изкара в ЧТК или ИВТ. А по време на теорията ще ви подскажат къде е най-добре да минете тренажорна и летателна подготовка. Най-важното е наистина да преминете цялата програма така, както е заложена. Има неща от летателната работа, които ако не научите, усвоите и натренирате по време на първоначалната подготовка, никога, ама никога няма да знаете и умеете.  

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
преди 6 часа, akair каза:

В Полша трудно биха назначили чужденец, колкото и абсурдно да звучи. 

Там не ги интересува свободното движение на хора, стоки и финанси  и си имат закон, според който е необходима много тромава процедура за назначаване на чужденец, част от която е да докажеш, че в продължение на 3 месеца не си намерил поляк за същата позиция.

Настрана остава неприятното отношение и рисковете да си чужденец в Полша. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...
  • 3 месеца по-късно ...
На 4.01.2017 г. в 21:14, Георги каза:

Наистина е най-достъпно чрез субсидирано обучение от авиокомпаниите. После обаче имаш задължението да летиш само за тях Х години, което не е голям проблем като ти трябват часове така и така. Един приятел беше спечелил и стипендия някаква, при която му покриха цялата такса, после сам си избра къде да лети.

 

Извън обучението и финансовата страна на въпроса е редно да се помисли и от други ъгли. Пилотската работа звучи привлекателна, но става такава чак след много натрупан опит. Преди това има години, в които заплащането не е кой знае какво, живееш с тотално объркан биологичен часовник, семейството и приятелската среда също ще страдат. Трябва сериозно да се помисли за плюсовете и минусите и амбициите. Иначе може и пилот на Уиз, Раянер, България Ер - те са по-ок, всяка вечер са при семействата и работата изглежда по-обикновено, но сякаш повечето които искат да са пилоти ги влекат междуконтинентални полети и големи самолети :)

Да така е, но не само при пилотите го има това дълго отсъствие. Понеже сега уча за корабен механик и ми преподават двама механика пенсионери и те казва, че и при тях има много повече отсъствия по 6 7 месеца, е има и по кратки но при моряците колкото по дълъг курс толков повече пари.

 

Редактирано от b787
Връзка към мнение
On 10/29/2017 at 6:36 PM, дядо Пепи said:

1. Много силно се съмнявам дронове да заменят пилотите. Поне в пътническите полети. Това е лично мнение

 

То и в момента самолетите се управляват от компютри в 99% от полета. В момента толкова са автоматизирани системите, че самолет може дори да кацне без да се намесва пилота. От познати пилоти съм чувал, че на дългите полети като включат автопилота, те спят по време на полета. Реално технологията и в момента е достатъчно развита, за да летят самолетите без пилоти и при кацане и излитане да се контролират дистанционно от кулата на летището.

 

А за мераклиите за пилоти бих ги посъветвал да си инсталират на компютъра един симулатор за летене, за да усетят малко атмосферата и да разберат дали е за тях тази работа, дори и без отговорността за пасажерите на борда. 

Връзка към мнение

Здравейте! Някой чувал ли е за "Aerotours" (център за обучение за ppl лиценз)! Който е чувал за този център и знае нещо по конкретно (как се кандидатства и т.н) моля да сподели! Благодаря предварително!

Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

Последно време все по лесно се става пилот. Уиз ер вече предлагат обучение на изплащане от бъдещата заплата, като предварително трябва да се плати само 13950 евро, а общата сума на обучението е 61 460 евро.  Не изискват дори сертификат за знание на английски...

Между 17 и 21 месеца или за около година и половина може да се стане пилот..

 

Requirements

Check the requirements for realizing your dream to become a Pilot with the Wizz Air Pilot Academy program:

  • You are aged 18 or above,
  • You have min. high school diploma,
  • You are eligible to receive a Class 1 medical certificate,
  • You have unrestricted right to live, work and study in the European Union,
  • You have a good command of English (practical knowledge, no certificate required),
  • You have readily available 13.950 EUR, and can appoint a surety,
  • You are willing to take part in a full-time integrated training program with relocation

https://pilot-academy.wizzair.com/?fbclid=IwAR0gc28dErJv8nTj0Zb1Zr5qgEjxFCyWXNAzmwHHBsIAJrj1E6D86Mhtkkc

 

Ако бях на 18 години много щях да се замисля над тази опция. С малко учене, може да получиш работа с висок престиж и заплата по висока от 99% от професиите, които могат да се научат в университет за 5 и повече години...

 

Преди 10-20 години трудно се ставаше пилот, защото дори да има човек нужното образование, трудно получаваше работа..Днешно време обаче дефицитът на кадри е огромен.

  • Харесвам 6
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Тези "само 13950 евро" не са джобни пари за всеки 18-годишен. Офертата е крачка напред, но има какво още да се иска. Със сигурност самоучастие трябва да има, за да не се провали инициативата с наплив от калинки. Но и сега болшинството талантливи и отговорни младежи (доколкото ги има), ще могат само да мечтаят.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.