Прескочи до съдържание

Как се става пилот на самолет


rdd

Препоръчани мнения

10 minutes ago, Ilian359 said:

Тези "само 13950 евро" не са джобни пари за всеки 18-годишен. Офертата е крачка напред, но има какво още да се иска. Със сигурност самоучастие трябва да има, за да не се провали инициативата с наплив от калинки. Но и сега болшинството талантливи и отговорни младежи (доколкото ги има), ще могат само да мечтаят.

Ако сравняваш колко струва на родителите едно висше образование, дори по държавна поръчка, тези 13950 евро не са чак толкова голяма сума. Да не говорим колко струва образованието в чужбина...

 

Ако родителите нямат пари винаги има възможност един 18 годишен младеж знаещ английски да отиде да работи за круизна компания и за една година да спести толкова пари. Хубавото при круизите е, че  там работещите реално нямат разходи, защото безплатно спят и се хранят на кораба...

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
9 hours ago, Topfly said:

 

Ако родителите нямат пари винаги има възможност един 18 годишен младеж знаещ английски да отиде да работи за круизна компания и за една година да спести толкова пари. Хубавото при круизите е, че  там работещите реално нямат разходи, защото безплатно спят и се хранят на кораба...

Човек качи ли се веднъж на кораб, не слиза, поради пусти му пари. А и как виждаш един 18-годишен младеж да спестява и то за образование. 

Имам приятелка с дъщеря, която 1 година учи в СУ гръцка филология. Явно под влияние на някаква мода сред младежите реши, че тук преподавателите са селяни. Имаше точно такава идея- да изкара 1 година на кораб и да спести, за да учи нещо си в Англия. Не стана с кораба, но отиде в Англия, защото там са и другите дружки. Работи в разни заведения, но още не е спестила, а напротив, разчита на помощ от родителите.

Връзка към мнение

Не съм на 18г. от около 11 години вече 😄😁😁, но описаното е лошо възпитание от родителите. Това че у нас е възприето да взимаш пари от родителите си ако ще и на 50 г. да си е национален спорт. Родителите ми са ме подкрепяли и са ми помагали, но по никакъв начин нямаше да ми дават пари, щото да си живея в Англия, понеже имам приятели там. Съжалявам за грубия тон и за лирическото отклонение, така го виждам. 

  • Харесвам 11
Връзка към мнение
18 hours ago, Ilian359 said:

Слез на земята, моля те!

В тема за пилоти не мисля, че е подходящ този коментар 🙂

 

18 hours ago, ДиянаВ said:

Човек качи ли се веднъж на кораб, не слиза, поради пусти му пари. А и как виждаш един 18-годишен младеж да спестява и то за образование. 

Имам приятелка с дъщеря, която 1 година учи в СУ гръцка филология. Явно под влияние на някаква мода сред младежите реши, че тук преподавателите са селяни. Имаше точно такава идея- да изкара 1 година на кораб и да спести, за да учи нещо си в Англия. Не стана с кораба, но отиде в Англия, защото там са и другите дружки. Работи в разни заведения, но още не е спестила, а напротив, разчита на помощ от родителите.

Aз също мисля, че в този случай има проблем с възпитанието на девойката. Аз лично първите си спестявания ги направих когато работех лятото на 18 годишна възраст, а първите си инвестиции в акции направих на 20 годишна възраст, като студент икономист. Вярно е, че живеех при родителите си и те ме храниха сутрин и вечер, но джобни не съм искал и не са ми давали от 18 годишна възраст. По късно абсолютно самостоятелно си купих, жилище, кола, натрупах сериозни спестявания, посетих близо 90 държави и т.н.

Децата ми също ги уча на отговорно отношение към парите. Още са на 7 години, но вече си имат лични спестявания, като изкарват пари с различни усилия положени от тях. Така от една страна се научават, че за да имаш пари, трябва да положиш определени усилия, а от друга страна се учат отговорно да ги харчат. Особено съм горд с единия от синовете ми, който скоро излезе от магазина за играчки без да си купи нищо. Искаше да купи едно голямо Лего, но нямаше достатъчно спестени пари и реши вместо да си купи просто нещо ново за което му стигат парите, да изчака докато му се натрупат достъчно пари за избраното от него Лего. Скоро отворих на името на децата и сметка за ценни книжа, като направих няколко малки инвестиции от тяхно име, като идеята ми е от 10-12 годишна възраст да ги включа активно в управлението на техните инвестиции. Така когато станат на 18 години хем ще имат някакви пари за да си стартират живота, хем ще имат вече опит как се спестяват и управляват пари.

 

 

  • Харесвам 10
  • Браво 3
Връзка към мнение

Аз познавам и слезнали от кораби. Там има особености - заплатите им не се облагат с данъци, не им отделят пари за пенсии, не им признават трудов стаж след това. Затова корабите са или опция за относително кратък адвенчър, или занимание за цял живот. Отделна тема е, че те храна и нощувки им дават, но останалите неща са с пари - забавления по спирките, алкохол на борда, ...

Имаше романтичен период в България, когато младежите спестяваха пари с работа по програмата Work & Travel. Но май и той отмина... А там може би е постижимо заделяне на 14 000 евро за 2-3 лета.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
18 hours ago, akair said:

Аз познавам и слезнали от кораби. Там има особености - заплатите им не се облагат с данъци, не им отделят пари за пенсии, не им признават трудов стаж след това. Затова корабите са или опция за относително кратък адвенчър, или занимание за цял живот. Отделна тема е, че те храна и нощувки им дават, но останалите неща са с пари - забавления по спирките, алкохол на борда, ...

Имаше романтичен период в България, когато младежите спестяваха пари с работа по програмата Work & Travel. Но май и той отмина... А там може би е постижимо заделяне на 14 000 евро за 2-3 лета.

Ако целта ти е да спестиш пари за да станеш пилот, може да изкараш една година без алкохол и скъпи забавления. За един 18 годишен младеж най-доброто забавление е секс с колежка, а това удоволствие е безплатно 😉

 

На корабите по принцип алкохолът в магазините е много евин, но на пътниците не разрешават да си купуват бутилиран алкохол за каютата. Екипажът обаче може и да има такива права...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

А колежките какви ще са - бъдещи стюардеси ли? Защото тогава май с филипинка или тайландка ще е по-евтино😉

25 minutes ago, Topfly said:

Ако целта ти е да спестиш пари за да станеш пилот, може да изкараш една година без алкохол и скъпи забавления. За един 18 годишен младеж най-доброто забавление е секс с колежка, а това удоволствие е безплатно 😉

 

Връзка към мнение
7 minutes ago, Фил said:

А защо точно с колежка? :rolleyes: :grin:

Сори ако съм дискриминирал някого по сексуална орентация, но човек пише това, което първо му идва на ум 😉😄

 

9 minutes ago, ДиянаВ said:

А колежките какви ще са - бъдещи стюардеси ли? Защото тогава май с филипинка или тайландка ще е по-евтино😉

 

По евтино от безплатното няма, а ако ти се падне филипинка или тайландка, няма нищо лошо в това 🙂 Аз лично познавам български зам министър, който като студент работеше в тоалетната на един клуб за да припечелва пари 😉 Защо тайландките или филипинките да не могат да станат стюардеси?

  • Смея се 3
Връзка към мнение

@ДиянаВ най-добре е с бъдеща пилотка. Свалката е много лесна: виж кво, ти спестяваш, аз спестявам, айде да се позабавляваме безплатно, а?

 

И да не забравяме, че офертата на Wizz не е насочена специално към българския пазар. Тук 14000 евра може да са много пари, на запад от Линията на базата не са. А и който иска - и тук ще ги намери. Ако не на 18, то на 19, 20, 21... Не е късно.

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, Topfly каза:

Сори ако съм дискриминирал някого по сексуална орентация, но човек пише това, което първо му идва на ум

Аз по-скоро имах предвид, че мадамата може и да не е колежка, ама както и да е :grin:

  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 11 часа, Topfly каза:

Ако целта ти е да спестиш пари за да станеш пилот, може да изкараш една година без алкохол и скъпи забавления. За един 18 годишен младеж най-доброто забавление е секс с колежка, а това удоволствие е безплатно 😉

 

Да таковаш на работа, не си е работа 😉

  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

Здравейте! Искам да попитам, ако сега си изкарам медицинско за пилот ниво PPL за колко години ще ми важи? Понеже имам намерение след 1-2-3 години да започна обучение, понеже сега събирам пари. Мисля да стана пилот към 2023-24, когато почнат да навлизат летящите градски таксита като волокоптер, еханг, лилиум.. в момента всички големи играчи в авиацията, автомобилите, също юбер и гугъл наливат милиарди в това, заради страшния трафик в големите градове, които се претъпкват. Ако проверите разработките, очаква се да са адски автоматизирани, така че дори хора с лиценз за любител-пилот да могат да бъдат наети. Дори в края на 2019 канадската opener на гугъл пуска blackfly, при който автоматизацията е толкова голяма, че прототипите им успешно ги управляват хора преминали едночасов инструктаж :))

Впрочем миналата година шейхът на дубай ал мактум, подписа заповед, според която до 2030г. 35% от градския им трафик трябва да е във въздуха :)) същото правят и в сингапур, женева, далас, лос анджелис, ню йорк и токио :))

Връзка към мнение
преди 18 минути , Nowotny каза:

Здравейте! Искам да попитам, ако сега си изкарам медицинско за пилот ниво PPL за колко години ще ми важи? Понеже имам намерение след 1-2-3 години да започна обучение, понеже сега събирам пари. Мисля да стана пилот към 2023-24, когато почнат да навлизат летящите градски таксита като волокоптер, еханг, лилиум.. в момента всички големи играчи в авиацията, автомобилите, също юбер и гугъл наливат милиарди в това, заради страшния трафик в големите градове, които се претъпкват. Ако проверите разработките, очаква се да са адски автоматизирани, така че дори хора с лиценз за любител-пилот да могат да бъдат наети. Дори в края на 2019 канадската opener на гугъл пуска blackfly, при който автоматизацията е толкова голяма, че прототипите им успешно ги управляват хора преминали едночасов инструктаж :))

Впрочем миналата година шейхът на дубай ал мактум, подписа заповед, според която до 2030г. 35% от градския им трафик трябва да е във въздуха :)) същото правят и в сингапур, женева, далас, лос анджелис, ню йорк и токио :))

Не разбирам касателството на въздушните таксита (ако изобщо  навлязът) с това да ставаш пилот. Ако са толкова лесни за управление ще получаваш заплата колкото на таксиметров шофьор 🙂 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 4 часа, Nowotny каза:

Мисля да стана пилот към 2023-24, когато почнат да навлизат летящите градски таксита

Я по-добре не бързай токлова с медицинското, че едно е да се появят прототипи, друго е "навлизане".

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Дано законодателите оправят и правната рамка за градските летящи таксита до 2023, но те още за автономните автомобили не са го направили на повечето места.....

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Nowotny said:

И все пак, някой тук знае ли за колко години важи медицинското? 

Благодаря, предварително!

Не зная, но прочетох

Клас 1 - 12 месеца, клас 2 - 60 месеца, каквото и да значат тези класове🙂

Връзка към мнение

Иначе съм съгласен, че и след 30 години такива неща няма да има в България, но както казах държави като Сингапур и ОАЕ активно тестват прототипи и паралелно с развитието на правната рамка, а в малки държави нещата стават бързо, но дори и FAA и EASA в момента работят много активно по правната рамка. Меркел дори мин.година обяви инициативата Urban Air Mobility. 

Що се отнася до заплащането, при огромния световен глад за пилоти и малкия брой хора, притежаващи какъвто и да е пилотски лиценз, предполагам, че заплатата ще е не повече от 2000-3000 долара в Дубай.

Връзка към мнение
15 hours ago, akair said:

Дано законодателите оправят и правната рамка за градските летящи таксита до 2023, но те още за автономните автомобили не са го направили на повечето места.....

За управляемите летящи таксита, няма нужда от никаква нова законова рамка, защото летенето с хеликоптер над градовете и сега е разрешено. Що се отнася до автономните летящи таксита, там регулацията вероятно ще е много по лесна от колкото на пътя, защото без проблем биха могли да се отделят въздушни коридори над града, които да са отворени само за автономни летящи таксита и така трафика да се раздели на автономен и управляем Подобно разделение на земята е много по сложно и скъпо...

 

1 hour ago, Nowotny said:

Иначе съм съгласен, че и след 30 години такива неща няма да има в България, но както казах държави като Сингапур и ОАЕ активно тестват прототипи и паралелно с развитието на правната рамка, а в малки държави нещата стават бързо, но дори и FAA и EASA в момента работят много активно по правната рамка. Меркел дори мин.година обяви инициативата Urban Air Mobility. 

Що се отнася до заплащането, при огромния световен глад за пилоти и малкия брой хора, притежаващи какъвто и да е пилотски лиценз, предполагам, че заплатата ще е не повече от 2000-3000 долара в Дубай.

Не се надявай, че някога управляемите въздушни таксита ще станат масово разпространени. Технически и икономически е много по вероятно масовостта при този транспорт да дойде през автономните летящи таксита. Много по лесно е да се направи система за автономно управление и спазване на дистанция на 6000 автономни таксита над София от колкото да осигуриш сигурност, като пуснеш 6000 управляеми от пилоти таксита над града. Цената на превоза също би била много по ниска, ако не трябва да плащаш заплата на пилот, а това е много важен фактор за да може този транспорт да стане масов.

 

Ако искаш да станеш пилот, много по добре е да се насочиш към големите самолети на гражданската авиация, където автоматизацията ще навлезе доста по бавно, защото сегашните управляеми от човек самолети ще имат още десетилетия живот, дори от утре да почнат да произвеждат само автономни самолети, а за сега нито един голям производител няма такива краткосрочни планове...

 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Съгласен съм за автономните, но все пак те ще навлязат чак към 2030та, а във въпросните държави дотогава могат да се направят доста добри пари като пилот на управляемо. 

Проблемът с пътническите е, че е доста по-скъпо, дълго и тежко обучението в сравнение с това за PPL лиценз.

Връзка към мнение
преди 3 часа, Nowotny каза:

Що се отнася до заплащането, при огромния световен глад за пилоти и малкия брой хора, притежаващи какъвто и да е пилотски лиценз, предполагам, че заплатата ще е не повече от 2000-3000 долара в Дубай.

 

преди 1 час, Nowotny каза:

Съгласен съм за автономните, но все пак те ще навлязат чак към 2030та, а във въпросните държави дотогава могат да се направят доста добри пари като пилот на управляемо. 

 

От кога 2-3 хиляди долара са добри пари в Дубай? Ако си тръгнал да търсиш все на хляба мекото дългосрочно няма да те отведе на добър път. Или намери някакъв начин да спестиш достатъчно пари (школата на Уиз започва от 14 хиляди евро) или по-скоро се ориентирай към някакво инженерно образование, което на по-късен етап ще ти позволи да работиш в тази сфера, не като пилот.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.