Прескочи до съдържание

Как се става пилот на самолет


rdd

Препоръчани мнения

5 hours ago, Topfly said:

За управляемите летящи таксита, няма нужда от никаква нова законова рамка, защото летенето с хеликоптер над градовете и сега е разрешено. Що се отнася до автономните летящи таксита, там регулацията вероятно ще е много по лесна от колкото на пътя, защото без проблем биха могли да се отделят въздушни коридори над града, които да са отворени само за автономни летящи таксита и така трафика да се раздели на автономен и управляем Подобно разделение на земята е много по сложно и скъпо...

Само времето ще покаже. Както и преди е ставало дума, предизвикателството не е в отделянето на коридори и/или ленти за движение. Предизвикателството е във вземането на решения в критична ситуация и носенето на отговорност след това. Най-вече за автномните превозни средства - на земята и във въздуха.

Аз искрено бих се радвал да успеят законодателните органи по целия свят да задвижат приемането на правна рамка достатъчно скоро.

 

Една алтернатива за работа, но за притежатели на CPL, би била работата за а/к, която извършва EAS в САЩ. Тези а/к често летят със самолети до 8-12 места. Могат ли PPL пилотите да бъдат коменсирани за возенето на други хора?

Връзка към мнение

Това за 2-3 хилки беше ирония, понеже по-горе бяха казали,че ще са им ниски заплатите.. един приятел е таксиджия в Дубай и в силния сезон ми каза,че ги докарва до 10 хилки на месец.. но пък и му било доста трудно да се уреди да стане таксиджия там.. представи си колко ще изкарва един пилот на летящо такси 😉

Що се отнася до лицензите от юбер и гугъл натискат FAA и към момента са склонни да съгласят за PPL, понеже автоматизацията е до степен, че дори излитането е кацането ги прави автопилот.. самият пилот, освен да зададе посоката, друга работа почти няма като цяло, нещо като третата линия метро в София - може да си кара без човек, но все пак такъв ще има 🙂

Връзка към мнение
39 minutes ago, Nowotny said:

от юбер и гугъл натискат FAA и към момента са склонни да съгласят за PPL

Някъде има ли (относително) достоверна информация по темата?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 58 минути , akair каза:

Някъде има ли (относително) достоверна информация по темата?

Аз също се чудих за достоверността на това твърдение. Защото за момента всичко ми звучи като "една жена в автобуса каза..." В момента се хвърлят милиони, че и милиарди, може би, за R&D на автономните наземни МПС-та и за момента сме на етап чакане. Този пуснал автономно такси, другият - камион, на трети и четвърти колата катастрофира или убива човек, на пети - минувачи замерят колата и я саботират. Законодателите се чудят как да разпределят отговорността. Водят се дела за нанесени щети... Изобщо намираме се период на трансформация. @Nowotny Затова, ако някой ти каже, че с лиценз Х след У години ще можеш да въртиш геврека на летящо такси, по-голям шанс имаш да спечелиш от тотото, отколкото да приемеш тези думи за чиста монета.

Горе ти казаха, че ако наистина искаш да направиш летенето своя професия, по-добре е в обозримото бъдеще да заложиш на познатата ни гражданска авиация. А като се пенсионираш, ще връткаш летящото такси за хоби. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

PPL курс освен това се изкарва сравнително бързо. Ако нямаш друга работа и има свободен инструктор, може и за месец-два да се вземе. Теорията е ясна, а нужните часове за летене не са много, така и така. Така че може би запасяването с лиценза за всеки случаи няколко години предварително не е нужно, едва ли ще даде по-голямо предимство пред някой, който ще види същата ниша и ще изкара курса за 2 месеца. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
32 minutes ago, vorbis said:

В момента се хвърлят милиони, че и милиарди, може би, за R&D на автономните наземни МПС-та и за момента сме на етап чакане. Този пуснал автономно такси, другият - камион, на трети и четвърти колата катастрофира или убива човек, на пети - минувачи замерят колата и я саботират. Законодателите се чудят как да разпределят отговорността. Водят се дела за нанесени щети... Изобщо намираме се период на трансформация.

Не само това. Минаха години откакто Амазон показаха дрон за доставки и още не могат да се разберат с FAA, и още няма регулаторна рамка, за да им разрешат доставки в градовете с дронове.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 5 часа, Nowotny каза:

представи си колко ще изкарва един пилот на летящо такси 😉

Колко ще изкарват?! По 20-хиляди ли 😉 10-хиляди евро на месец изкарват пилоти на Луфтханза с по 15-20 години стаж. 
И дори да приемем за вярно твоето твърдение, че до 3-4-5 години навлизат тия таксита. Щом са толкова автоматизирани колко години ще минат преди да нямат изобщо нужда от пилот 🙂 

Връзка към мнение

2030та година вече ще са автономни. А тези, които се съмняват, проверете volocopter на даймлер, lilium, проектите на airbus и boeing, трите проекта на лари кинг, тойота cartivator, който догодина ще запали олимпийския огън в Токио, ehang, астън мартин volante, terrafugia, opener blackfly, bell-uber, pipistrel.. общо към стотина са

Връзка към мнение
преди 27 минути , Nowotny каза:

2030та година вече ще са автономни. А тези, които се съмняват, проверете volocopter на даймлер, lilium, проектите на airbus и boeing, трите проекта на лари кинг, тойота cartivator, който догодина ще запали олимпийския огън в Токио, ehang, астън мартин volante, terrafugia, opener blackfly, bell-uber, pipistrel.. общо към стотина са

И? Наличието на проекти има някаква директна корелация с това, че със сигурност ще навлязат на пазара?

Ако съждението ти за 2030 е вярно, значи се бориш за едни "къси" пари в продължение на 4-5-6 години. При положение, че тоя лиценз се изкарва толкова бързо няма какво да му мислиш. Чакаш до последния момент, за да е сигурно, че ще имаш работа и го правиш в бързината

Връзка към мнение

Проектите са ясни. Има ли някъде информация, че:

On 7/25/2019 at 9:04 AM, Nowotny said:

от юбер и гугъл натискат FAA и към момента са склонни да съгласят за PPL

Или EASA - for the same matter.

Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Момчета (и момичета), здравейте! Да почна с това, че съм на 17 год, сега ще бъда 11клас, (имам доста добри бих казал познания по английски) и много ми се иска бъдещата ми професия да е пилот на някоя от компаниите за превоз на пътници.

Ще ви помоля да оставим настрани темата с аеро такситата, не съм заинтересован :D. Та, абсолютно бос съм по темата, изчетох и петте страници, но ми се иска да знам още неща. Ще започна оттук:

1-Има ли някъде училище за пилоти за пътнически самолети( не от тези любителските, за които говорехте в Горна баня) в България?Ако да- къде? Сайт, цена ако ви се занимава?

2-Някой от вас карал ли е медицинското клас 1 и истина ли е, че ви въртят наляво и надясно за по минута и половина, за да видят дали ще издържите, защото и такива неща четох нанякъде. Та като цяло трудно ли е, не е ли много трудно??

3-Аз съм гледал това, за което говорехте за 14 хил евро на Уиз Еър, струва ми се добра оферта, при положение, че като завършиш директно те взимат на работа. Вие имате ли някаква допълнителна информация от това, което им е на сайта, както се казва, нещо от кухнята :D и какво бихте ми препоръчали?

 

Засега за това се сещам, по- нататък сигурно ще изникнат и други въпроси, наистина ще съм ви адски благодарен ако знаете нещо по темата и отделите няколко минутки за да ми отговорите...

Лек ден!

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, plamen2656 каза:

Има ли някъде училище за пилоти за пътнически самолети( не от тези любителските, за които говорехте в Горна баня) в България

Похвално е желанието ти да станеш пилот. Макар и в друго време съм преминал по-голяма част от пътя, който ти предстои. Училищата за пилоти се казват АУЦ - авиационни, учебни центрове. В България има доста. Важно е на какво ще те научат в тях. Като цяло обучението е теория и практика. Всички АУЦ подготвят пилоти. Дали на пътнически или товарни самолети зависи от това, къде ще си намериш работа, т.е. коя АК ще те вземе на работа. Не знам подробности за школата на Уиз, но като гледам как се развива компанията  може би си заслужава. Друг е въпросът какви са условията на работа, заплащане, перспектива за развитие. Но тези работи може да ги подскаже някой, който е вътре в нещата. Аз не съм.

преди 2 часа, plamen2656 каза:

Някой от вас карал ли е медицинското клас 1 и истина ли е, че ви въртят наляво и надясно за по минута и половина

Преди започване на практическото обучение, т.е.  вторият етап на подготовка трябва курсистите да придобият медицинска годност за летателна работа. Прегледите се извършват в КАМО - комисия за авиомедицинско освидетелстване, която се намира в района на Аерогара София. Въртенето на стола или т.н. проверка на вестибуларната чувствителност се провежда в УНГ кабинет. Наистина е едно от най-гъстите сита, през което трябва да мине всеки кандидат. Но не е най-сериозното. Лекарите от различни специалности могат да открият и други здравословни проблеми - лечими или нелечими, временни или постоянни, вродени или придобити. Имайки в предвид всичко това горещо препоръчвам на всички желаещи да се обвържат с авиационната професия да отделят малко средства и минат медицинските прегледи в КАМО предварително. така ще си спестят много нерви средства, а и най вече време, ако здравословно не отговарят на изискванията. Най-сърдечно ти пожелавам успех!!!         

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Връзка към мнение

Щом си прочел за Визз, аз бих ти препоръчал да погледнеш и школата за кадети на Луфтханза - там ситото е сериозно, но и миналите го получават един приличен старт в кариерата, както и нелоши перспективи за развитие - част от обучението е в САЩ на ей такива самолети:

image.png.95c0d54b921bc9c5de286f22c2407456.png

 

А след това от теб зависи къде искаш да стигнеш - капитан на А320 или капитан на 747/А380/А350/...

Веднъж запознал се с условията, можеш да прецениш коя опция най-много ти пасва на теб.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към мнение

И ако не те пуснат на медицината в София, понеже се заяждат и се правят на интересни, и има неща, които са доста остарели и на други места не ги правят, спокойно може да отидеш в Букурещ, Солун та дори мисля и в Пловдив имаше авиомедицина.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз имам един въпрос, никой ли не смята, че е по-добре човек първо да получи университетско образование, което обикновено не е изискване, но вероятно може да бъде предимство, още повече, че дава повече възможности особено, ако по една или друга причина нещата не се получат или зациклят на някакъв етап поради медицински, пазарни или всякакви други причини, няма как всичко да се предвиди.

 

И в тази връзка и въпреки, че за съжаление съм на ясно със ситуацията, до която са докарани нашите ВУЗ-ове, не си ли струва все пак завършването на "бъдещото" Висше военновъздушно училище в Долна Митрополия или в краен случай дори на авиационните специалности на Техническия университет.

 

Поне на мен ако това ми беше страст щях да поема по този път и, разбира се, да щях да проверя всички възможности за обучение в чужд университет, предполагам че като във всяка друга област и в тази има достатъчно възможности за стипендии както за университети, така и за пилотско обучение.
 
https://icadet.com/
 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Добър (чужд) университет винаги е опция, на която си струва да се обърне внимание - предполагам, че @Георги е правил своя рисърч на учебни заведения, когато това е стояло на дневен ред и може да се включи с мнение съвсем по темата.

 

Придобиването на качествено образование е сериозно задължение и отговорност - следва младежът, в случая, наистина да го желае. Иначе рискува ученето да се превърне в загуба на време...

Връзка към мнение
преди 2 часа, Adventurer каза:

Аз имам един въпрос, никой ли не смята, че е по-добре човек първо да получи университетско образование, което обикновено не е изискване, но вероятно може да бъде предимство, още повече, че дава повече възможности особено, ако по една или друга причина нещата не се получат или зациклят на някакъв етап поради медицински, пазарни или всякакви други причини, няма как всичко да се предвиди.

 

И в тази връзка и въпреки, че за съжаление съм на ясно със ситуацията, до която са докарани нашите ВУЗ-ове, не си ли струва все пак завършването на "бъдещото" Висше военновъздушно училище в Долна Митрополия или в краен случай дори на авиационните специалности на Техническия университет.

 

Поне на мен ако това ми беше страст щях да поема по този път и, разбира се, да щях да проверя всички възможности за обучение в чужд университет, предполагам че като във всяка друга област и в тази има достатъчно възможности за стипендии както за университети, така и за пилотско обучение.
 
https://icadet.com/
 

Разбира се, че описаният от теб риск съществува. Но от друга страна, че ти се съберат поне 7 години учене и ще стартираш живота си с една камара задължения, особено ако тръгнеш да учиш в Западна Европа. Дори да нямаш университетски такси, както е в Германия издръжката на месец е поне 600-700 Евро.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
На 23.08.2019 г. в 22:42, дядо Пепи каза:

Преди започване на практическото обучение, т.е.  вторият етап на подготовка трябва курсистите да придобият медицинска годност за летателна работа. Прегледите се извършват в КАМО - комисия за авиомедицинско освидетелстване, която се намира в района на Аерогара София. Въртенето на стола или т.н. проверка на вестибуларната чувствителност се провежда в УНГ кабинет. Наистина е едно от най-гъстите сита, през което трябва да мине всеки кандидат. Но не е най-сериозното. 

Направих си труда и обстойно прегледах изискванията на Клас 1 медицинския тест и бих могъл да кажа, че въпросният стол най- много ме притеснява от всичко, просто с друго, да чукна на дърво, нямам проблем, не съм далтонист, не нося очила, слуха ми е перфектен, хронични заболявания, вродени или нещо от сорта мисля че нямам, поне не съм информиран за такива... Та, каква е целта на въпросния стол, да издържиш 1:30 мин без да повърнеш ли, нещо не виждам много смисъл и как това се връзва с А320 например, все пак няма да пилотирам изтребител а малко пътническо самолетче (дай Боже). Но да не разводнявам, изисквания са, трябва да се спазват, но ако имаш малко повече информация за въпросния стол, моля те сподели, ще ми бъде от полза. Иначе ти благодаря за съветите, наистина много полезни!

Връзка към мнение
На 23.08.2019 г. в 22:55, akair каза:

Щом си прочел за Визз, аз бих ти препоръчал да погледнеш и школата за кадети на Луфтханза - там ситото е сериозно, но и миналите го получават един приличен старт в кариерата, както и нелоши перспективи за развитие - част от обучението е в САЩ на ей такива самолети:

image.png.95c0d54b921bc9c5de286f22c2407456.png

 

А след това от теб зависи къде искаш да стигнеш - капитан на А320 или капитан на 747/А380/А350/...

Веднъж запознал се с условията, можеш да прецениш коя опция най-много ти пасва на теб.

Ами и аз лично бих предпочел да се запиша при Луфтханза, само че родителите ми за жалост не са милионери, доколкото четох обучението варира в нещо от сорта на 80000 eu, като възможността да ти вземат по-голямата част от бъдещите заплати май я няма... За кредит дума да не става, просто не мога да карам нашите да поемат такъв риск, защото едно е да събереш 30000 лв, друго е 160 хилки да кажем... Иначе засега съм се насочил към А320, ако всичко върви по план един ден може и да се преориентирам към Боинг 747, но едно по едно.

 

преди 9 часа, randi каза:

И ако не те пуснат на медицината в София, понеже се заяждат и се правят на интересни, и има неща, които са доста остарели и на други места не ги правят, спокойно може да отидеш в Букурещ, Солун та дори мисля и в Пловдив имаше авиомедицина.

По повод медицинските- ако ги изкарам в България ще ми важат ли в цяла европа в смисъл като ида да се записвам евентуално за Уиз Еър ще мога ли директно да им го тропна това и да не се занимавам с медицински за известно време, или ще трябва да го карам наново в някакъв техен си център, това ми е притеснението.

 

преди 4 часа, akair каза:

Добър (чужд) университет винаги е опция, на която си струва да се обърне внимание - предполагам, че @Георги е правил своя рисърч на учебни заведения, когато това е стояло на дневен ред и може да се включи с мнение съвсем по темата.

 

Придобиването на качествено образование е сериозно задължение и отговорност - следва младежът, в случая, наистина да го желае. Иначе рискува ученето да се превърне в загуба на време...

Личното ми мнение е, че специално за пилот не ти е нужно висше образование задължително, плюс това стойността на висшите образования в България в момента всички я знаем, всеки е вишист и има една камара безработни хора въпреки това, разбира се че по- добре с висше, отколкото без, но през времето в което уча това аеро висше аз два пъти ще мина курса на уиз еър, пък после като взимаш 2500 eu стартова заплата, която в следващите години ще да нарасне драстично, на никой няма да му пука дали имаш висше или не. Познавам хора с 3 висшета, взимат по 750-800 лв.

Това е лично мое мнение де, все пак благодаря за съветите на всички ви!

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Младостта не е порок, но може би някоя симпатична суъченичка те е разсеяла, докато си проверявал опциите за плащане. За пилотите (а и не само) е важно да са съсредоточени в работата си. 🙂 

What are the fees for the pilot training?

If you meet the Lufthansa Group entry requirements, the training fees are €60,000 for our ATPL course and €80,000 for our MPL course. The Lufthansa Group also offers a deferment option, by which the payment of the fees is deferred until your employment at a Lufthansa Group airline. At present and for a limited time only, European Flight Academy is offering a sign-on bonus of €20,000.

https://www.european-flight-academy.com/en/answers

Deferment

Should you choose a deferment option, the European Flight Academy will let you defer the fee payment for the duration of your training. If you choose to defer the fees and deduct them from your wages at your future Lufthansa Group employer, then you are required to pay an additionial €3.000 administrative fee upfront beginning your training.

 

Employment and Repayment

If you get accepted for a position at a Lufthansa Group airline once you have successfully completed your training, you begin paying back the fees in instalments. They will be deducted from your monthly wages.

 

Just in Case

Should you not receive a position within five years after your graduation, other arrangements for repaying the fee can be made in agreement with the European Flight Academy.

 

 

https://www.european-flight-academy.com/en/your-flying_future/fees_and_financing

 

Има някакви разходи, които не са покрити - напр. при кандидатстване трябва да ходиш до локацията на обучение и да стоиш там няколко дни - тези разходи е много вероятно да не ти ги възстановят, но Луфти са доста отворени по темата и го обясняват предварително.

Наистина най-важното е да огледаш всички опции и да вземеш информирано решение. Понякога е хубаво човек да не знае точно с какво се захваща, защото надали би се захванал, ако знаеше... Но както и в някоя друга тема коментирахме, добре прецени дали смяна на часови зони, полети денем, нощем, през уикенда, по празници, на рождения ден на приятел / член на семейството / дете / ..., стачки, синдикати и другите теми, за които по-малко се пише, са нещо, което би толерирал и за колко дълго.  Не ме разбирай погрешно - някои от тези въпроси стоят и ако решиш да станеш лекар или полицай, например. Ценното е да знаеш за тях и (евентуално) да си ги взел под внимание.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 9 часа, akair каза:

 

Понякога е хубаво човек да не знае точно с какво се захваща, защото надали би се захванал, ако знаеше... Но както и в някоя друга тема коментирахме, добре прецени дали смяна на часови зони, полети денем, нощем, през уикенда, по празници, на рождения ден на приятел / член на семейството / дете / ..., стачки, синдикати и другите теми, за които по-малко се пише, са нещо, което би толерирал и за колко дълго.  Не ме разбирай погрешно - някои от тези въпроси стоят и ако решиш да станеш лекар или полицай, например. Ценното е да знаеш за тях и (евентуално) да си ги взел под внимание.

Абсолютно съм наясно, както всяка една работа и тази си има плюсове и минуси, смятам че съм напълно готов да ги приема, мисля че си струва. 

Колкото до Луфтханза наистина изглежда на по-високо ниво от Уиз Еър но и ситото ми се струва, че е много по-голямо, плюс това Уиз еър има училище в Гърция, което е на 160 км от България, много по-близко ми идва от Германия например, а и в Гърция стандарта на живот, и съответно цените са по ниски. Иначе ще го имам предвид, благодаря ти за искреното мнение😊

Мен най-вече ме притеснява това медицинско, с тестовете по математика и физика мисля, че няма да имам проблем, вървят ми, а и като видях този тест по математика, те явно искат да видат дали можеш да смяташ, може би и по физика няма да е кой знае колко задълбочено. Но всичко по реда си. Горещо ви моля който знае повечко за това медицинско или някой, който го е карал, да сподели още нещо къде, кога, затруднения и др. 

Лек ден! 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 12 часа, plamen2656 каза:

Мен най-вече ме притеснява това медицинско

Недей се плаши толкова! Все пак всички, които летят са минали от там. Когато се готвех за първото ми кандидатстване във ВНВВУ, с още двама колеги се готвехме самостоятелно. Бяхме чували и ние като теб за стола и кофата за повръщане. Та по съвет на други, минали вече по пътя, всяка вечер в парка след 30-40 минути крос тренирахме и за стола: Наведен в кръста напред, главата максимално надолу. Лявата ръка опъната надолу, сочи между глезените на събрани крака. Дясната лежи отзад на кръста. в това положение със затворени очи започвам да се въртя надясно, по посока на часовниковата стрелка. Първата вечер 2 минути в едната и още толкова със сменени ръце в другата посока. Втората вечер по 5 минути. И така увеличавам всяка вечер, докато станат по 10 минути във всяка посока. Естествено , ако ми понася и няма инциденти. Като отидохме да кандидатстваме моите приятели минаха, а мен ме скъсаха на очния преглед. Заключението беше, че след 20г. ще нося очила и не ставам. Отидох войник. Следващата година кандидатствах наново и бях приет. Докато бях военен пилот са ме въртяли много, особено докато бях на изтребител. Като преминах в ГА на стола не съм сядал. Малко дълго се получи, ама исках да покажа, че  въртенето на стола не е най-голямото препятствие. Като завършек ще повторя съвета си. Опитай да минеш медицина предварително, преди да записваш всякакви курсове и контракти. Най-сърдечно и искрено ти пожелавам успех!!!   

  • Харесвам 5
  • Благодаря 1
Връзка към мнение
  • 4 месеца по-късно ...

От малък се интересувах от изтребители и сега идва моментът, в които аз трябва да се подготвям за кандидатстване. И само на един въпрос не мога да намеря отговор - дали ако имам пломби ще мога да стана пилот на изтребител? Питал съм доста хора, но пълен отговор не съм получил. За това пиша тук за да знам дали да се насоча към нещо друго ако проблема със зъбите ми ще означава, че няма да мога.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.