Прескочи до съдържание

Проблем с Booking.com


Meidj

Препоръчани мнения

Не е така, никого не лъжат и това няма нищо общо с Израел, на мен ми блокираха от хотела в Лондон. Такива са правилата на сайта и ако не могат да ти блокират сумата, просто няма да имаш резервация. Ти няма да имаш хотел, на тях не им пука. Лично на мене ми е странно, защото аз бях миналата година в Израел и не са ми блокирали пари от нито един хотел, не знам ти в какви хотели резервираш. Но от Лондон ми блокираха, и наистина не можеш да ползваш сумата, така е, но на дебитна карта как ти блокират не знам.

 

Не  е било такова чудо при толкова хотелски резервации по ЕС.  След като изгорях с блокирана сума 28 дни , вече ги пробвам предварителнo с дебитната и така ги разбирам. :lol:

 

Тез от букинг и те не са наясно с правилата.  Един Мюмюн от Холяляндия пише:

 

"Моля, имайте предвид, че кредитната ви карта ще бъде задължена в действителност в периода, упоменат в правилата за резервацията и, освен ако изрично не е посочено друго, самото място за настаняване ще задължи кредитната ви карта. Блокираната сума ще бъде освободена след известен период от време, който се определя от мястото за настаняване и издателя на кредитната ви карта. " :lol:   

 

Кой ги определя тези срокове|периоди на задържане и задължаване?!

 

Същият Мюмюн  малко по-късно:

 

"Блокираната сума ще бъде освободена след известен период от време, който се определя от мястото за настаняване и издателя на кредитната ви карта.

Това означава че, сумата може да е блокирана до един месец."

 

Aма друг път ОСВОБОДЕНА, искат 2 месеца да блокират до пристигането.  На арест ми заприлича! :rofl:

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Моята сума я разблокираха след 3 дни, беше само за проба, но съобщението от банката ми дойде, че е изтеглена и аз се шашнах, но реших да изчакам, все пак това е Лондон, а не третия свят и после всичко си дойде на място, а като отидох в банката разбрах, че не правят разлика между изтеглена и само блокирана сума. 

Връзка към коментар

Дали е блокирана, депозирана или  актуализирана, то тази сума реално не може да се използва за друго.   Държат блокирана , депозирана сума или какво е вече 28 дни. Ми тогава какво ще плащам на място, като реално е платено. :biggrin:  Само лъжат хората с условията.

 

Не си прав, никой не лъже в условията. Нищо не е платено предварително, плащаш на място. Това, че блокираната сума не може да бъде ползвана е съвсем отделен въпрос. Същевременно обаче тази сума не е на разположение и на хотела, който реално все още НЕ ти е взел парите. И например ако отмениш резервацията (ако условията са били за безплатна отмяна) тогава хотела само отблокира сумата и въпроса приключва.

 

Представи си, че резервираш хотел за след 6 месеца.

 

Вариант 1)

Хотелът ИЗТЕГЛЯ депозит от картата => ти трябва да внесеш тези пари по картата си до максимум 3-4 седмици (когато ти се нулира отчетния период).

 

Вариант 2)

Хотелът БЛОКИРА пари от картата => няма да внасяш нищо през тези 6 месеца (защото парите не са изтеглени реално).

 

Разликата е очевидна. В единия случай плащаш почти веднага, а в другия случай плащаш едва когато се настаниш. Ето това е съществената разлика между депозит и блокиране.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И при двата Варианта не мога да разполагам със сумата.

 

Между друго са блокирали сума, която е с 5% процента по-висока от тази, при която резервирах. :biggrin: Правят си каквото искат.

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Да, така е, но идеята в случая беше, че booking.com не са излъгали в условията. Депозит не се взима.

 

Понякога някои хотели блокират малко по-висока сума, случва се, но като отидеш на място плащаш предварително договорената цена. Този проблем специално няма никакво отношение към booking.com, а само към конкретния хотел. Можеш да се свържеш с хотела в ролята на недоволния клиент и да споделиш колко дълбоко са те огорчили - действа много освежаващо  :lol:

Редактирано от Георги Матеев
Връзка към коментар

Booking не лъжат с условията, от година и половина имат толкова широки terms and conditions, че реално хотелите имат огромни права.

Хотелът не дърпа сумата, а я авторизира. Авторизацията не е покупка. Сумата остава в сметката на титуляра и по никакъв начин не влиза в друга сметка. Това е вариант, че ако не пристигнете и не сте анулирали резервацията си до определения срок, хотелът си взима съответната no show такса (ако е тарифа без рестрикции, обикновено е сумата за първата нощувка).

След като анулирате и хотелът получи вашата анулация, той анулира и авторизацията. От там нататък всичко е в ръцете на банките = банката на хотелиера казва на вашата банка (не дай се боже да има и трета банка посредата им), вашата банка съобразно дали използва системата на борика или собствена освобождава сумата, НО понякога забравят да го направят. Пощенска им е коронен номер, и когато отидеш на място, съответния служител просто вижда пендинг съобщение, че тази сума е свободна, но не са я освободили в сметката ви.

 

По отношение на типа карта, няма никакво значение дали е кредитна или дебитна. Безкартово разплащане може да се прави и на двата типа. Тук вече варианта е дали е Visa/Master/Visaelectron или примерно Maestro, съответно какви са политиките на вашата банка, спрямо съответната държава и банката на хотела и т.н. и т.н.

Понякога има ограничения за по-големи суми, понякога искат предварителна авторизация. В общи линии ако хотелът е малко по-голям и си прави обороти на банката, тя му дава по-големи права и при повече врътки почти винаги може да ви дръпне парите стига да ги има в картата и съответния рецепционист да знае как.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това е вариант, че ако не пристигнете и не сте анулирали резервацията си до определения срок, хотелът си взима съответната no show такса (ако е тарифа без рестрикции, обикновено е сумата за първата нощувка).

А по кое време хотелът решава, че не си пристигнал и анулира резервацията?

Ако например имам нещо закъснение на полетите или друга причина и пристигна някъде след полунощ в 2 часа? 

(и ако предположим, че не е заявен предварително късен чек-ин, и също не си успял да се обадиш в хотела за закъснението)

Връзка към коментар

А по кое време хотелът решава, че не си пристигнал и анулира резервацията?

Ако например имам нещо закъснение на полетите или друга причина и пристигна някъде след полунощ в 2 часа? 

(и ако предположим, че не е заявен предварително късен чек-ин, и също не си успял да се обадиш в хотела за закъснението)

Резервацията не се анулира, а тя си изтича и хотелската система я отбелязва като непристигнал (no show).

Обикновенно (говоря за стандартен хотел с 24-часова рецепция, а не хостел, b&b, апартамент или малък семеен хотел) може да се настаните до 4 - 6ч. сутринта. Тогава обикновено се извършва нощния одит и се прехвръля датата в хотелското erp. 

При гарантирана резервация (както в случая с кредитна карта) обяваването на късен чек ин е безмислено и по-скоро улеснява служителите в хотела, но не и нещо друго. При подобна резервация стаята се пази цяла вечер (ако има овърбук тогава е друга ситуация  ;) .

При негарантирана резервация, обикновено си пише и обичайната практика е 18:00ч.

 

Аз имах такъв случай и точно в 2 часа през нощта ми изпратиха имейл от банката, че от хотела ми дърпат парите.

Сумата е изтеглена в 2 през нощта, защото най-вероятно служителите нощна смяна правейки нощен одит и проверявайки непристигнали резервации са приключили авторизация, като са изтеглили сумата за no show. 

Ако пристигнете след това на рецепция не би трябвало да има никакъв проблем да бъдете настанени.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Отчасти съм на мнението на Hollywood : )

 

И аз не схващам логиката да блокират цялата сума. Да блокират няк'во капаро или там първата нощувка само, за да се подсигурят, че ще отидеш, ако си забравил да анулираш резервацията... далеч по-логично ми изглежда. Пък като отидеш на място си теглят блокираната сума и останалата сума за другите нощувки. То и заради това предпочитам сайтове с капаро, а на място останалата част.

 

Последното главно от това, че резервациите (ми) обикновено не са от днес за утре, нито пък от този месец за другия, а от този сезон за някой от следващите :biggrin:

 

п.п. и да, ясно ми е, че принципът на работа с кредитните карти е различен, т.к. така или иначе блокират сума, която е на банката, а не твоя, но въпреки това не виждам логиката в това да блокират цялата сума.

Редактирано от SeeKnDestroY
Връзка към коментар

Все пак намерихме настаняване в Тел Авив ,което да не ни блокира сумата  20-30 дни предварително. :)

 

Не им набихме предварително сумата, при наличие на правило без депозит. Щом спазват правила, тогава да я блокират 1 ден  или колкото са там, но когато условието започне на резервацията, а не МОЖЕ да блокираме , МОЖЕ И ДА НЕ  блокираме сумата 20-30 дни по-рано.

 

Блокирането го разбирам, но само когато е начилно условието "плащане веднага". :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към коментар

Отказах си резервацията за почивните дни поради ред причини. По условия трябва да ми удържат 30%. Канселирах в понеделник, а от днес трябваше да сме там. Кога да очаквам да ми вземат парите? Има ли вариант да не ги взимат?

Връзка към коментар

Отказах си резервацията за почивните дни поради ред причини. По условия трябва да ми удържат 30%. Канселирах в понеделник, а от днес трябваше да сме там. Кога да очаквам да ми вземат парите? Има ли вариант да не ги взимат?

 

Има. Ако хотела не ги обработва автоматично отказите и закъсненията. Пари не минават през booking.com така и така, така че си зависи само от конкретния хотел. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
Георги Матеев

 

Само да отбележа, че който има Genius статус в booking.com, този статус автоматично му се прехвърля и във villas.com

Връзка към коментар

Коментирахме го кратко в друга тема за booking вчера, и това че на тоя етап е просто скин на booking с включен филтър за апартаменти: http://magelanci.com/topic/2133-bookingcom-%D0%B8-%D1%85%D0%BE%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D1%8F%D0%BD%D1%82%D1%80%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE-%D1%82%D1%8A%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE/page-3

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Как се процедира в случай с изтекла кредитна карта ?

Примерно сега резервирам полет с плащане на място в хотел зa август , а картата ми изтича в края на месец юли ...

Възможна ли е изобщо резерация в този случай ?

Ако да - предполагам после трябва да им пратя данни за новата кредитна карта или каква е процедурата ?

Връзка към коментар

Как се процедира в случай с изтекла кредитна карта ?

Примерно сега резервирам полет с плащане на място в хотел зa август , а картата ми изтича в края на месец юли ...

Възможна ли е изобщо резерация в този случай ?

Ако да - предполагам после трябва да им пратя данни за новата кредитна карта или каква е процедурата ?

 

Зависи от къде си правиш резервация.

По принцип, ако хотелът не е голяма верига (т.е. нямат точни процедури) би трябвало да мине. Отдел резервации (или рецепциониста) ще ти направи авторизация и въобще няма да се усети. А при толкова дълъг период, може дори и без авторизация да минеш (тя така или иначе изтича след месец).

Ако е хотел с читави процедури, може да се усетят когато ти изтече картата и да ти поискат нова карта. Само не разбрах полет с хотел ли букваш? Ако е така се съмнявам дали ще ти поискат нещо.

Все пак сподели опит след това :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

С букинг не знам, с друга верига съм го правил, нищо особено не стана, т.е. картата си минава като гаранция, изтича си, а после аз си плащам в хотела с редовна карта. Сега, ако не се бях явил не знам какво би станало.

Най много да ти поискат друга карта, ако се усетят след като изтече тази.

Връзка към коментар

И аз съм го правила с Букинг, никакъв проблем, даже много пъти ми се случвало, нокога не съм се претеснявала за това. Ако има проблем от хотела ще се свържат със сайта и ще получиш имейл да подадеш друга карта, няма да ти отменят резервацията просто така.

Връзка към коментар

Мисля, че тъй като картата е вързана със сметка, накрая пак могат да ти вземат парите. Аз имах друг случай - при който бях резервирала апартамент (не през букинг), плащането беше през пей пал, като там бях дала номера на картата си. Междувременно изгубих картата и я блокирах. Обаче пък резервацията на апартамента ми беше отказана, тъй като цената не била актуална и беше доста по-висока от обявената. Предложиха ми да резервирам друго и да ползвам отстъпка. Аз обаче исках да ми върнат парите. Малко имах опасения как ще ми ги върнат, като картата вече не е валидна, но накрая си получих парите по сметката и новата карта.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз съм имал подобен случай. Валидността на картата изтичаше преди датата на резервацията. При подновяване на кредитна карта единствено се променя CVV кода. Затова при резервацията посочих срок на валидност +3 години. На практика посочих номер на кредитна карта и срок на валидност на все още неиздадената ми нова карта...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.