Прескочи до съдържание

Проблем с Booking.com


Meidj

Препоръчани мнения

Благодаря, Duke!

За 24-часова рецепция става въпрос, а не за първи път ми отказват плащане вечер.

Следващият път просто ще съм непреклонна :)

 

Да попитам и още нещо. В резервацията ми пише, че ако не я анулирам в определения срок хотелът ще си дръпне парите. По тази логика - не мога ли просто да си тръгна от хотела въпреки неосъществения в момента трансфер? Нали по-късно така или иначе те ще си вземат парите?

Редактирано от noshtna_ptica
Връзка към мнение

Няма уважителна причина да ти откажат плащане вечерта, най-вероятно просто човека който знае как се работи с апарата не е бил там и не им се е занимавало.

А големите вериги дори не изискват да правите чек-аут, просто си тръгваш рано сутрин, те си чарджват картата и пращат фактура на мейла или под вратата през нощта

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да попитам и още нещо. В резервацията ми пише, че ако не я анулирам в определения срок хотелът ще си дръпне парите. По тази логика - не мога ли просто да си тръгна от хотела въпреки неосъществения в момента трансфер? Нали по-късно така или иначе те ще си вземат парите?

 

Можеш, но тук има една дребна уловка. При напускане обикновено служителят на рецепцията задава дежурен въпрос дали си ползвала нещо от бара в стаята. Това е важно условие, което се отразява в системата. Ясно, че става въпрос за формалност (макар че съм имал случай в Будапеща, при който от рецепцията звъняха по телефона на служител, който да провери наличността в бара и да потвърди обратно по телефона, което докара на рецепциониста един доста язвителен коментар от моя страна), но се прави задължително. Ако си тръгнеш, а някой от персонала реши да бъде некоректен с теб, възможно е впоследствие да бъдеш таксувана за неизползвани от теб напитки от бара в стаята...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Надя,

От опита, който имам с Booking, дебитна карта не върши работа. Най-добре се свържи с хотела и им пиши. Няма начин, те да не са получили данните за резервацията ти в Booking, ако е успешна. Аз винаги се презастраховам като правя резервация. Пиша директно на хотела, давам номера на резервацията и ги моля да ми потвърдят, дали всичко е наред. Дано да не я отхвърлят, заради картата. Всъщност, като се замисля, единствената причина, поради която си направих кредитна карта е точно Booking-a. 

Успех!

 

Good Morning Dear Mrs Nadejda

your booking is here confirmed.

We'll be glad to welcome you to ...

 

Best regards

Simona Zappalà

 

Front Office Manager

...

 

Да се похваля само :)

А нужно ли е да ги питам дали ще ми издадат фактура при напускането или по принцип всички хотели дават?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Няма нужда да питаш нищо. Всеки търговец е длъжен да издаде фактура при осъществена сделка. Правилата са еднакви навсякъде...

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз отказвам понякога на клиенти плащане вечер по следните причини -

 

1) имам супер много работа, хотелът е пълен, има опашка от хора за чек-ин, ако инкасирам на момента трябва да вадя фактури, пък може ли половината аз, половината гаджето, ама сложете закуската на отделна фактура, ей на името на тая фирма я направете ... и ако е лудница и не ми се занимава - давам ключа и оставам на сутрешния персонал да се спасява.

 

2) 20-30 минути преди края на смяната съм си преброил касата, извадил съм картовите разпечатки, сложил съм парите в сейфа и съм солдирал плащанията. Пристигате в 22:50, ами няма да ви инкасирам и да броя и вадя всичко наново. Ако сте имали резервация, гарантирана с карта давам ключа, ако сте нямали - няма свободни стаи.

 

3) рядко се случва, но може да се случи да има бъг в резервационната система/развален принтер други технически неизправности. Не инкасирам, понеже няма как да ги отчета. Вечер при чек ин често няма на кого да се обадиш, за да оправиш нещата, трябва да се изчака до сутринта да дойде фирмата, с която имаме договор. Няма да ви кажа, че има проблем, ще кажа няма проблем, платете утре :-)

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Мога да споделя опит от една кръгла глупачка - сиреч аз...

Последна нощувка с Букинг в Милано, на другата сутрин тръгваме в 5 за летището. Исках вечерта да платя на хотела, но те бяха категорични - на сутринта!

На сутринта аха да платя с кр. карта, но не става - неосъществен трансфер. Плащам в брой, но вече 30 мин. са минали - сънен администратор, развален англоиталиански.... НА всичкото отгоре трябва тепърва да попълваме бланки за настаняване, а изпускаме самолета... С две думи - плащам в брой и бягам - без касова бележка и никакъв платежен документ. Единствено е ясно, че въпросните 100 евро ще са блокирани още 30-на дни, а после ще ги отблокират...

В Бг вече си давам сметка какъв глупак съм, да не говорим, че не съм съвсем сигурна дали наистина при опитите за плащане с кр. карта трансферът е бил осъществен или неосъществен...

Всичко свърши добре, в банката ме посъветваха да проведа кореспонденция с хотела, от която да е ясно, че съм платила, предоставих им я и ми отблокираха предсрочно парите. Но във връзка с парения и кашата, да попитам: Има ли някаква причина в хотела да ми отказват плащане вечерта, за да не се повтори ситуацията?

По мои наблюдения малките, а даже и не съвсем малки хотели(но не вериги) в Италия не обичат картовите разплащания. :)

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте,

 

От вчера съм в леко неловка ситуация - резервирах хотел през booking за 4 нощувки без предварително доплащане, но с такса за анулиране 30% от общата сума или цялата сума при неявяване.

Въведох данните от кредитната карта (която е активна, но не подържам голяма наличност в нея).

Малко по-късно получих мейл, че е имало проблем с картата и резервацията не е гарантирана и имам 24 часа да въведа нова или същата.

 

Първото, което направих е да звънна в банката - казаха ми, че е имало опит за авторизация за цялата стойност на резервацията, която авторизация е отказана.

 

След което, не знам защо реших да се поразровя и в други сайтове и намерих доста неприятни коментари и снимки на хотела, които не бяха налични в booking.

 

Това ме наведе до идеята да търся друг хотел, но реално в профила ми в сайта резервацията стои като актуална.

 

Обадих се на горещата линия на сайта и ми казаха, че ако не предприема действие в 24 часа относно картата (да въведа отново данните), хотела ще анулира сам резервацията и няма да ми се изисква такса.

 

Но... днес минаха въпросните 24 часа, нямам отговор от хотела, нито от сайта, че резервацията е анулирана, а не искам да я анулирам аз, тъй като има 30% такса.

 

Нямам и намерение да се явя в деня на резервацията след 7 дни.

 

Моля ви за съвет как да процедирам и има ли начин да анулират тази резервация без никакви такси (прочетох горни коментари и тук не става дума "как да прецакам хотела", а как да не си прецакам почивката с престоя на място, за което не ми е била предоставена коректно информацията за условията, стаите и т.н.)

На този етап не съм предприел нищо - нито съм захранил сметката, нито съм анулирал нещо от сайта.

Към момента нямам и блокирана сума, но ако не захраня картата известно време, би ли могло да спре хотела да изтегли сумата ако не се явя?

 

Благодаря!

Редактирано от PeteKr
Връзка към мнение

Здравейте,

 

 с такса за анулиране 30%

Наистина ли има такива хотели в Букинг.ком?

До 3 дни преди деня на резервацията обичайно не се ли анулират безплатно?

Редактирано от но нейм
Връзка към мнение

Наистина ли има такива хотели в Букинг.ком?

До 3 дни преди деня на резервацията обичайно не се ли анулират безплатно?

Да, става дума за хотел в Гърция - до 10 дни преди настаняване (в моя случай вече са 6) е безплатно анулирането. След това е 30% от цялата сума. Ако не се явя на рецепция - 100% от сумата на резервацията се дължи. 

Връзка към мнение

Ми, тогава не прави нищо, докато не ти анулират резервацията поради недостатъчна наличност в картата.

 

Аз бих си изтеглила и малката наличност, която има в картата.

 

Със сигурност ще се изкаже и някой по-наясно по темата.

Връзка към мнение

Дебитна или кредитна карта? Защото с кредитна карта не е необходима наличност, за да изтеглят сумата. И дали авторизацията не е минала заради недостатъчно наличност или проблем с картата?

За да си чист пред тях, пиши и на хотела, че картата не минава, нямаш друга и искаш да анулираш резервацията. Ако те игнорират, игнорираш ги и ти и готово.

Връзка към мнение

Дебитна или кредитна карта? Защото с кредитна карта не е необходима наличност, за да изтеглят сумата. И дали авторизацията не е минала заради недостатъчно наличност или проблем с картата?

За да си чист пред тях, пиши и на хотела, че картата не минава, нямаш друга и искаш да анулираш резервацията. Ако те игнорират, игнорираш ги и ти и готово.

Картата е кредитна и функционира нормално, проблема е, че авторизацията е била за по-голяма сума от наличната.

Връзка към мнение

В Букинг всеки хотел си има условия, и те трябва да се четат много внимателно. В твоя случай щом пише, че до 10 дена можеш да анулираш безплатно и този период вече е минал, тези 30% няма да ти се разминат. Ако до още ден, два от хотела не ти анулират резервацията, а времето ти наближава, по-добре си я анулирай, защото, ако не се явиш ще станат 100%. Ако нямаш пари в картата сумата ще остане да виси, и все някога като вкараш ще ти я дръпнат. Можеш да я закриеш, и да обвиниш хотела за пред банката, но си е разправия.

Връзка към мнение

Благодаря за съветите.

А дали знаете при положение, че авторизацията на картата е отменена още при самата резервация, т.е. в момента няма блокирана сума, дали при неявяване ще се опитат да наложат нова авторизация за 100% от сумата?

Също така сумата е почти двойна на лимита на картата и реално ако не захраня картата над лимита дали тази авторизация (за 100% от сумата) се анулира след примерно 30-40 дни?

Връзка към мнение

Много сложно стана, не знам как резервираш хотел, щом сумата в картата е наполовина от тази, която ти трябва, още от там ти тръгва проблема. Тази авторизация в деня на резервацията не е реално изтеглена сума, а само блокирана, но парите са си в картата, а това, което ще се случи, ако не се явиш, ще е, че ще ти изтеглят сумата реално на 100%. Аз на твое място при така създадената ситуация, за да не загубя пари, бих дала друга карта, със сума, която да отговаря, и бих си ползвала хотела. Или поне се постарай да оправиш нещата, защото, ако ги оставиш така и просто не се явиш ще ти задължат картата и после ще трябва да кажеш в банката, че от някакъв хотел са се опитали да ти дръпнат пари неправомерно и т.н., което не знам дали ще мине, все пак в сайта на Букинг се вижда, че ти си резервирал.

Връзка към мнение

Аз на твое място при така създадената ситуация, за да не загубя пари, бих дала друга карта, със сума, която да отговаря, и бих си ползвала хотела.

Е, той търси съвет как да не плаща 30% глоба и да не си ползва хотела, а ти го посъветва да си ползва хотела и да си плати, та чак и с друга карта.

 

Обади се в хотела и питай има ли такава резервация. Ако ти кажат, че е анулирана, всичко е ок, ако ти кажат, че въпреки недостатъчната наличност по карта, я потвърждават, опитай да се разбереш с тях по телефона, братята гърци са сговорчиви по балкански, кажи им нещо от сорта, че ти се налага да отложиш пътуването.

Редактирано от но нейм
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да, права си, май така направих. Просто не видях изход от ситуацията, без никаква загуба на пари, както той иска и впредвид кратките срокове. Ако не е получил имейл, че резервацията му е анулирана, едва ли ще е. И ако в правилата пише, че дължи 30%.... Но да опита, само да не стане така, че докато се разправя назад напред да станат от 30-100%. Ако от хотела му отговорят, че резервацията е анулирана, но в Букинг му виси, не съм много сигурна, че няма да е проблем.

Редактирано от slujitel
Връзка към мнение

Здравейте,

От вчера съм в леко неловка ситуация - резервирах хотел през booking за 4 нощувки без предварително доплащане, но с такса за анулиране 30% от общата сума или цялата сума при неявяване.

Въведох данните от кредитната карта (която е активна, но не подържам голяма наличност в нея).

Малко по-късно получих мейл, че е имало проблем с картата и резервацията не е гарантирана и имам 24 часа да въведа нова или същата.

 

Но... днес минаха въпросните 24 часа, нямам отговор от хотела, нито от сайта, че резервацията е анулирана, а не искам да я анулирам аз, тъй като има 30% такса.

 

При обявяване от страна на хотела, че има проблем с картата и липса на действие от твоя страна (т.е. не им осигуряваш втори път карта) резервацията ти ще бъде автоматично анулирана. Периода от 24 часа не се спазва по ред причини и реално е между 48 и 56 ч. Ако след този период не ти е анулирана резервацията в системата означава че има някакъв проблем.

 

Доколкото разбирам резервацията ти е non refundable та дори и с 30% от сумата. Ако е така и ако резервацията ти не се анулира след този период пиши на букинг да ги питаш какво става?

Връзка към мнение

При обявяване от страна на хотела, че има проблем с картата и липса на действие от твоя страна (т.е. не им осигуряваш втори път карта) резервацията ти ще бъде автоматично анулирана. Периода от 24 часа не се спазва по ред причини и реално е между 48 и 56 ч. Ако след този период не ти е анулирана резервацията в системата означава че има някакъв проблем.

 

Доколкото разбирам резервацията ти е non refundable та дори и с 30% от сумата. Ако е така и ако резервацията ти не се анулира след този период пиши на букинг да ги питаш какво става?

Мисля така да направя - ще изчакам да мине и днес (т.е. да минат над 60 часа) и ще пиша на сайта, все още не съм звънял на хотела.

Все пак от съпорта на booking ми казаха същото, че реално ако не потвърдя наново картата би следвало хотела да анулира след 24 часа резервацията, без да начислява такса (дори и 30%-овата такава)

Връзка към мнение

Наистина ли има такива хотели в Букинг.ком?

До 3 дни преди деня на резервацията обичайно не се ли анулират безплатно?

Има, разбира се. Обикновено тези, които не предлагат безплатна анулация, изискват да им се плати цялата сума в момента на резервацията и са доста по-евтини. И аз съм изпадала в подобна ситуация, да се опитват да си дръпнат парите, но да не могат, поради недостатъчна наличност. Отиграх го драматично. Бях си харесала по-хубав и по-евтин хотел, но на тях им писах, че  много искам да отседна в техния и правя всичко възможно за да успея с плащането, но просто не става. После им казах, че съда ми е запорирал сметките поради някаква причина и те отмениха ми отговориха, че много съжаляват, но при това положение ще трябва да ми отменят резервацията. Чудничко ми се получи :)

Връзка към мнение

Има, разбира се. Обикновено тези, които не предлагат безплатна анулация, изискват да им се плати цялата сума в момента на резервацията и са доста по-евтини. И аз съм изпадала в подобна ситуация, да се опитват да си дръпнат парите, но да не могат, поради недостатъчна наличност. Отиграх го драматично. Бях си харесала по-хубав и по-евтин хотел, но на тях им писах, че  много искам да отседна в техния и правя всичко възможно за да успея с плащането, но просто не става. После им казах, че съда ми е запорирал сметките поради някаква причина и те отмениха ми отговориха, че много съжаляват, но при това положение ще трябва да ми отменят резервацията. Чудничко ми се получи :)

Изчаках до преди малко, минаха близо 65 часа от резервацията и мейл за анулиране не получих.

Реших направо да звънна в хотела и започнах да обяснявам подобни на цитата нещо - че имам запор на сметката и докато не си платя на банката нямам как да си разполагам с парите, които са били предвидени за чудната ми почивка в хотела.

От там ми казаха, че трябва да си анулирам резервацията, аз обясних, че нямам как да заплатя 127 Евро (30% такса при анулиране), а те отговориха, че няма да има такса - в крайна сметка ако нямам пари няма как да изтеглят и че дали ще има такса или не зависило от хотела.

Получих мейл от booking.com, че е съм анулирал резервацията и има такса 127 евро - смятам след малко да проверя в банката дали не е имало опит за блокиране на тази сума и ако не - съм най-щастливият :)

От тук идва и следващия ми въпрос - мога ли да направя отново резервация през booking за хотела, който съм си харесал при положение, че съм казал на първия, че нямам наличната сума? Дали не е по-добре да ползвам друг сайт и кога е удачно да захраня картата, така че да няма опастност да ми изтеглят (евентуално тази такса от 127 евро).

 

Благодаря отново!

Редактирано от PeteKr
Връзка към мнение

Резервация можеш да направиш, за това нямаш проблем. За таксата обаче виж какво съм ти написала в по-горните постове, да не пиша отново, че каквото ти написах май точно това стана. Ако имаш интернет банкиране, виж дали картата ти е на минус с тази сума, и ако е така, пак каквото съм ти написала по-горе. Да се разбереш с хотела зад гърба на Букинг не винаги помага. И аз съм го правила, не по моя вина, просто имаше стачка в Израел и ми анулираха полета. 3 хотела не можех да анулирам, за първите 3 вечери. Първия ме разбра и каза, че ако намери да настани някой на наше място, няма да ми вземе пари и не ми взе, но до последно незнаех и резервацията остана така, все едно ние сме спали, обаче втория си взе парите и не му трепна. С третия нямахме проблем, анулирах, но той беше от друг сайт.

Редактирано от slujitel
Връзка към мнение

От тук идва и следващия ми въпрос - мога ли да направя отново резервация през booking

Можеш да си направиш резервация за колкото хотела искаш.

 

За другото си постъпил малко тъпо, трябваше да настояваш хотелът да ти анулира резервацията. Сега остава да разчиташ на добрата воля на гръцките хотелиери.

Ако бях аз, щях да си дръпна 127 евро с чиста съвест.

Връзка към мнение

Благодаря на всички за съветите, наистина ми бяха от полза.

 

В крайна сметка от въпросния хотел явно не са пробвали да теглят отново такса, проверих в банката и казаха, че повече не е имало опити за авторизация.

Поради чисто технически причини резервирах на ново място с дебитна карта, като бранд - MasterCard - такава беше и кредитната. Сумата за цялата резервация този път беше налична, но пък от втория хотел не са се опитали да блокират никаква сума, въпреки същото условие - 30% от сумата такса при анулиране и цялата ако не отида.

Факт, че 10 минути след като резервирах се обадих в хотела да ми потвърдят резервацията и всичко беше наред.

 

Е, взех си поука и ще гледам по-внимателно какво къде пише като условия следващия път :)

Редактирано от PeteKr
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.