Lindt Публикувано: 19 декември, 2021 Сподели Публикувано: 19 декември, 2021 Ние днес мислихме да си направим годишна застраховка към Алианц травел, за да не се чудим всеки път за тази възможна карантина. А и цената беше около 100 вместо 70 лв за това пътуване. Междувременно обаче попаднах на това: И така, на сайта им има списък на МВнР на държави с предупреждение за пътуване, който не е актуален, защото не включва Колумбия, а в сайта на министерството за съжаление е с ниво 4: https://www.allianz-assistance.bg/uslugi/preduprezhdenia-putuvane.html https://www.mfa.bg/bg/embassyinfo/colombia Доколкото ние разбираме общите условия, нито един от пакетите им не важи при положение, че нашето министерство препоръчва да се въздържаме от посещение на страната. Кои застрахователи бихме могли да използваме за пътуване в страна с предупреждение от МВнР? П. П. Обичам го и това министерство, което не намира за нужно да добави списъци с държави, а се предполага да си ги проверявам аз една по една как сме ги определили. Чехия, Белгия и Франция също са с 4-та степен. П.П. А, разгадах го, има разноцветни точки, които индикират за всички, с изключение на далтонистите, къде е безопасно да пътуваме. Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 Ами то цял свят е с ниво 3 или 4 -включително Европа като гледам точките от линка или застраховката няма да важи никъде..защо ли не се учудвам. Връзка към коментар
slujitel Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 13 часа, Lindt каза: Ние днес мислихме да си направим годишна застраховка към Алианц травел, за да не се чудим всеки път за тази възможна карантина. А и цената беше около 100 вместо 70 лв за това пътуване. Междувременно обаче попаднах на това: И така, на сайта им има списък на МВнР на държави с предупреждение за пътуване, който не е актуален, защото не включва Колумбия, а в сайта на министерството за съжаление е с ниво 4: https://www.allianz-assistance.bg/uslugi/preduprezhdenia-putuvane.html https://www.mfa.bg/bg/embassyinfo/colombia Доколкото ние разбираме общите условия, нито един от пакетите им не важи при положение, че нашето министерство препоръчва да се въздържаме от посещение на страната. Кои застрахователи бихме могли да използваме за пътуване в страна с предупреждение от МВнР? П. П. Обичам го и това министерство, което не намира за нужно да добави списъци с държави, а се предполага да си ги проверявам аз една по една как сме ги определили. Чехия, Белгия и Франция също са с 4-та степен. П.П. А, разгадах го, има разноцветни точки, които индикират за всички, с изключение на далтонистите, къде е безопасно да пътуваме. Не е така, гледа се само ниво 5, и то ако не е свързано с ковид. Най добре се обади, много са компитентни и отговарят на всички въпроси. 1 Връзка към коментар
Lindt Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 52 минути , slujitel каза: Не е така, гледа се само ниво 5, и то ако не е свързано с ковид. Най добре се обади, много са компетентни и отговарят на всички въпроси. Ти цитираш бързи въпроси. Аз чета общи условия и там не е конкретизирано ниво 5. При това положение бих попитала @Duke и @mililia, а не служител по телефона. Ако си права, с удоволствие ще си купим тази застраховка. https://www.allianz-assistance.bg/content/dam/onemarketing/awp/allianz-assistance-bg/pdfs/gtc_ipid_privacy_2021/gtc_2021_bg/MyMultitrip_GTC_BG.pdf Препоръчваме на българските граждани да се въздържат от пътуване! ПОКРИТИЕ ПРИ ПРЕКЪСВАНЕ НА ПЪТУВАНЕТО b. Вие не трябва да сте предприели пътуването в разрез с препоръките на Вашето родно правителство или препоръките на местните власти във Вашата дестинация за пътуване. ПОКРИТИЕ ПРИ СПЕШНА МЕДИЦИНСКА/ДЕНТАЛНА ПОМОЩ В ЧУЖБИНА e. Вие не трябва да сте пътували против заповедите или предписанията на което и да е правителство или друг обществен орган на всяка дестинация до, от или през която пътувате по време на Вашето пътуване. ПОКРИТИЕ ПРИ НУЖДА ОТ СПЕШНО ТРАНСПОРТИРАНЕ e. Вие не трябва да сте пътували против заповедите или съветите на което и да е правителство или друг публичен орган на всяко едно място до, от или през което пътувате по време на Вашето пътуване. Медицинско репатриране (Прибирането Ви у дома след получаване на грижи) f. Вие не трябва да сте пътували против заповедите или съветите на което и да е правителство или друг публичен орган на всяко едно място до, от или през което пътувате по време на Вашето пътуване. 21. Наредби, предупреждения за пътуване/бюлетини или забрани от което и да е правителство или публичен орган, с изключение на изрично покритите в покритието за Отмяна на пътуване или покритие за Прекъсване на пътуването; 29. Пътувате против заповедите или съветите на което и да е правителство или друг публичен орган. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 30 минути , Lindt каза: Аз чета общи условия и там не е конкретизирано ниво 5. Ей, доживях да прочета, че ти четеш общи условия! 😛 В конкретния казус едно е ясно. Застрахователят е оставил отворена широко вратата за отказ за образуване на щета и изплащане на застрахователно обезщетение на база специално условие от общите условия. Очевидно застраховката няма да покрие събития настъпили по време на това пътуване... 2 2 Връзка към коментар
Lindt Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 1 минута , Duke каза: Ей, доживях да прочета, че ти четеш общи условия! 😛 В конкретния казус едно е ясно. Застрахователят е оставил отворена широко вратата за отказ за образуване на щета и изплащане на застрахователно обезщетение на база специално условие от общите условия. Очевидно застраховката няма да покрие събития настъпили по време на това пътуване... Наложи се, след като 32 страници така и никой не е предложил и една застраховка, оправдаваща сключването си Връзка към коментар
Duke Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 В момента, Lindt каза: Наложи се, след като 32 страници така и никой не е предложил и една застраховка, оправдаваща сключването си Откакто номадите спряха покритието за нас, при пътувания извън Европа лично аз правя медицински застраховки в Дженерали... 1 Връзка към коментар
Lindt Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 2 минути , Duke каза: Откакто номадите спряха покритието за нас, при пътувания извън Европа лично аз правя медицински застраховки в Дженерали... Нали си имаме през дайнърс застраховка от Дженерали? Само не разбирам дали ще трябва да си платим медицинските услуги и да ни ги възстановят или ще им се обадим и те ще ни насочат към подходящо здравно заведение. П.П. Последното ми ползване на застраховка беше в Бали с uniqa и в Убуд нямаха отношения с никого. Платиха ни после, но очаквам подобно положение и в Колумбия. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 2 минути , Lindt каза: Нали си имаме през дайнърс застраховка от Дженерали? Само не разбирам дали ще трябва да си платим медицинските услуги и да ни ги възстановят или ще им се обадим и те ще ни насочат към подходящо здравно заведение. Лично аз на включените застраховки към кредитни карти никога не съм разчитал. Първо лимитите са ужасно ниски и второ, някак не вярвам на "безплатните" неща. В крайна сметка, застраховката е добра единствено в случай, че е била използвана успешно. Това последното пък никой не иска да проверява на практика. За всичките тези години, само веднъж ми се е налагало да регистрирам застрахователно събитие, но това беше по застраховка "отмяна на пътуване". В крайна сметка застрахователят плати абсолютно всичко без особено големи перипетии. Медицинска обаче не съм активирал и се надявам да не ми се случва, но винаги правя за пътувания извън обсега на европейската здравна карта... 3 Връзка към коментар
Lindt Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 16 минути , Duke каза: Лично аз на включените застраховки към кредитни карти никога не съм разчитал. Първо лимитите са ужасно ниски и второ, някак не вярвам на "безплатните" неща. В крайна сметка, застраховката е добра единствено в случай, че е била използвана успешно. Това последното пък никой не иска да проверява на практика. За всичките тези години, само веднъж ми се е налагало да регистрирам застрахователно събитие, но това беше по застраховка "отмяна на пътуване". В крайна сметка застрахователят плати абсолютно всичко без особено големи перипетии. Медицинска обаче не съм активирал и се надявам да не ми се случва, но винаги правя за пътувания извън обсега на европейската здравна карта... 30 000 USD ми изглежда приемливо покритие за медицински разходи и медицински транспорт, особено за безплатна услуга. Надявам се да не я проверяваме. https://www.diners.bg/uploads/Documents/Certificate_travel_insurance.pdf?fbclid=IwAR1wqVCncf9mTBySQWJDXlWK5Q_psMDm2gh9h3CUCnnWX1GobvHO1PJor9k https://www.generali.bg/zastrahovane/produkti/zastrahovki-kartodarjateli/uslovia-pib/ Връзка към коментар
mililia Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 Линд, така написано дава възможност за всякаква интерпретация. Ако държиш на тази застраховка иди в офис на Алианц и ако ти кажат, че покриват риска и в Колумбия, поискай да ти го запишат в полицата изрично. По принцип се допускат отклонения от Оу, но те трябва да са записани изрично и за тях премията става друга. Иначе рискуваш да не платят. За Колумбия не мисля, че ще имат асистанс и вероятно ще си плащаш сама разходите, а те после ще ти ги възстановят. 1 Връзка към коментар
П.Кръстев Публикувано: 20 декември, 2021 Сподели Публикувано: 20 декември, 2021 преди 1 час, Lindt каза: 30 000 USD ми изглежда приемливо покритие за медицински разходи и медицински транспорт, особено за безплатна услуга. Надявам се да не я проверяваме. https://www.diners.bg/uploads/Documents/Certificate_travel_insurance.pdf?fbclid=IwAR1wqVCncf9mTBySQWJDXlWK5Q_psMDm2gh9h3CUCnnWX1GobvHO1PJor9k https://www.generali.bg/zastrahovane/produkti/zastrahovki-kartodarjateli/uslovia-pib/ Аз (за съжаление) съм използвал застраховката към картите Дайнърс в Аржентина. Всичко се плаща от теб и после подаваш необходимите документи за въстановяване на разходите. Докато бях там се свързвах с 24/7 асистанса им, който не беше базиран в България или поне не говорих с българи, а разговорите ставаха на някакъв развален Български език. Изобщо и не стана въпрос за търсене на място, с което работят а директно ме информираха какви документи трябва да си набавя. Не бяха и особено полезни в откриване на най-близката болница, това сам си го свърших. Може би ако не ги бях пробвал в Ел Калафате, а в някое по-голямо населено място можеше да станат по-лесно нещата. Хубавато е, че след това ми възстановиха всичко. Не съм проверявал обаче дали застраховките покриват Ковид. Аз в момента също ги проучвам във връзка с пътуване до Тайланд, където искат задължително да е описано в полицата, че покриват риск от Ковид. 2 1 Връзка към коментар
Алекс Публикувано: 21 декември, 2021 Сподели Публикувано: 21 декември, 2021 Здравейте, Можете ли да ме посъветвате каква застраховка да сключим за отмяна на пътуване. Ще ходим в Турция края на май с деца. Не питам конкретно за Ковид, а може ли да се подсигурим, ако децата се разболеят и решим да не пътуваме. Извинявам се предварително, че не съм изчела темата назад. Със сигурност е коментирано, просто от 3 дни все започвам да търся и след първите няколко коментара дребното пристига. Много ще съм благодарна, ако някой, който е на "ти" със застраховките удари едно рамо. 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 21 декември, 2021 Сподели Публикувано: 21 декември, 2021 Интересни условия от Уника. Реших да проверя цени и покритие за дъщеря ми, понеже аз съм с Дайнърс и се отказах да правя за мен. Обаче още на началния екран ми изписа, това, ни що, че тя е на 17 год и почти с всички АК може да лети, да не говорим, че е летяла сама още преди много години. Отделно, защо си мислят, че няма как отделните човеци да са с различни застраховки.. Деца нямат право да пътуват сами И с това приключих и с тях Връзка към коментар
Eva eva Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 Трябва да направя застраховка "Отмяна на пътуването". От Алианц оферират това. "При наложителна отмяна на Вашето пътуване преди заминаване. Разходи за анулиране на пътуването - според застрахованата стойност *** Прилага се 30% самоучастие на застрахования в размера на претенцията при застрахователни събития произтичащи от епидемично или пандемично заболяване." Освен да сключа в Уника? Поне на първо четене не намирам подводни камъни. Може и да пропускам нещо. Допълвам - и в Уника намерих 🙂 Какво не покрива застраховката? Разходи в резултат на карантиниране от заболяване от COVID-19 Разходи за тестване за заболяване от COVID-19 без лекарско предписание Разходи за „Отмяна на пътуване и Прекъсване на пътуване“ в резултат на заболяване от COVID-19 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 Или нищо свързано с Ковид. По-лесно ще е да пишат какво включва... За втори поред път бях в друг континент без застрахвока, ако не броя тази от Дайнърс. Не виждам платените да предлат нещо повече от тази на Дайнърс, за сметка на това примерно за САЩ искаха 150лв за седмица и кажи речи нищо на среща. 1 Връзка към коментар
iMari Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 Помня, че в началото на пандемията стана ясно, че застраховката на Дайнърс не покрива разходи свързани с Ковид, независимо дали става дума за медицински или по отмяна на пътуване. Да не би да има промяна? Връзка към коментар
Duke Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 И друг път съм писал. Единствената проверена от мен на практика застраховка "отмяна на пътуване" е тази предлагана от Армеец. Не съм привърженик на каквито и да е било застраховки включващи риск COVID-19, защото условностите са толкова много, че със сигурност не покриват допълнителната стойност и евентуалния риск в крайна сметка застраховката да се окаже безполезна по една или друга причина. В този смисъл, моят съвет е да се ползват застрахователни продукти по предназначение и да се избягва комбинация от застрахователни продукти, които биха могли да предизвикат допълнителни усложнения... 1 Връзка към коментар
Alexander Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 преди 5 минути , iMari каза: Помня, че в началото на пандемията стана ясно, че застраховката на Дайнърс не покрива разходи свързани с Ковид, независимо дали става дума за медицински или по отмяна на пътуване. Да не би да има промяна? Точно както са и другите, които са платени. Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 преди 25 минути , Duke каза: И друг път съм писал. Единствената проверена от мен на практика застраховка "отмяна на пътуване" е тази предлагана от Армеец. Не съм привърженик на каквито и да е било застраховки включващи риск COVID-19, защото условностите са толкова много, че със сигурност не покриват допълнителната стойност и евентуалния риск в крайна сметка застраховката да се окаже безполезна по една или друга причина. В този смисъл, моят съвет е да се ползват застрахователни продукти по предназначение и да се избягва комбинация от застрахователни продукти, които биха могли да предизвикат допълнителни усложнения... И Армеец не плащат отмяна, отказаха ми, макар че бях застраховала пътуването за разходи 3000 лв. Заявиха ми, че АК ще ми върнат пари или ваучери за провалените пътувания през април 2020. Истината е, че не съм получила нищо за самолетния билет от Оподо, също за автобусните билети в Канада и САЩ. Едва оправих нощувките от Ластминитс и двата вътрешни полети в САЩ, благодарение на Дайнерс. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 преди 41 минути , Дани Магелани каза: И Армеец не плащат отмяна, отказаха ми, макар че бях застраховала пътуването за разходи 3000 лв. Така написано твърдението, без допълнителни аргументи, звучи напълно безполезно. Условията на Армеец са застраховката да бъде сключена в определен срок (мисля, че беше 5 дневен) от извършените разходи за пътуване. Обезщетението покрива пълната сума намалена с евентуално получено възстановяване на част от разходите от страна на търговеца. Например, закупила си самолетни билети на стойност 1000 лева. Настъпва застрахователно събитие и ти уведомяваш авиокомпанията, че желаеш да отмениш билетите. В зависимост от класа на самолетните билети, авиокомпанията възстановява някаква част от извършените разходи. Във всички случаи трябва да се снабдиш с официално уведомление от авиокомпанията, в което да е посочена каква стойност от билета е възстановена и реципрочно, каква е невъзвръщаемата стойност на билета. Същото се отнася и по отношение на лоукост авиокомпаниите, които принципно не възстановяват суми за отменени пътувания. По същия начин се процедира и с останалите застраховани разходи - нощувки, друг вид билети и т.н. В застраховането, както и в правото съществува един основен принцип - настъпилото застрахователно събитие и последвалите от него вреди следва да се докажат по основание и размер. Няма как да очакваш от застрахователя да плати значителна сума под формата на обезщетение без да докажеш пред него със съответните документи, че си направил всичко възможно, за да получиш от търговците възстановяване (макар и частично) на заплатените суми. И да, тук има една уловка. Въпреки, че при закупуване на самолетен билет веднага можеш да прецениш каква стойност от него ще получиш от авиокомпанията в случай на отмяна на пътуването от твоя страна, не можеш да извадиш предварително тази сума от застрахователната стойност подадена към застрахователя независимо, че в крайна сметка същата не е покрита от застраховката. Стана дълго, а и влизам в професионална сухота на изказа и мисля да се огранича дотук, но съм готов да отговарям на всякакви допълнителни въпроси... Връзка към коментар
Eva eva Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 Някой да е правил застраховка "Отмяна на пътуването" в Лев инс и да му се е наложило да я ползва поради ковид? Връзка към коментар
Дани Магелани Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 Преди 1 час, Duke каза: Така написано твърдението, без допълнителни аргументи, звучи напълно безполезно. Условията на Армеец са застраховката да бъде сключена в определен срок (мисля, че беше 5 дневен) от извършените разходи за пътуване. Обезщетението покрива пълната сума намалена с евентуално получено възстановяване на част от разходите от страна на търговеца. Например, закупила си самолетни билети на стойност 1000 лева. Настъпва застрахователно събитие и ти уведомяваш авиокомпанията, че желаеш да отмениш билетите. В зависимост от класа на самолетните билети, авиокомпанията възстановява някаква част от извършените разходи. Във всички случаи трябва да се снабдиш с официално уведомление от авиокомпанията, в което да е посочена каква стойност от билета е възстановена и реципрочно, каква е невъзвръщаемата стойност на билета. Същото се отнася и по отношение на лоукост авиокомпаниите, които принципно не възстановяват суми за отменени пътувания. По същия начин се процедира и с останалите застраховани разходи - нощувки, друг вид билети и т.н. В застраховането, както и в правото съществува един основен принцип - настъпилото застрахователно събитие и последвалите от него вреди следва да се докажат по основание и размер. Няма как да очакваш от застрахователя да плати значителна сума под формата на обезщетение без да докажеш пред него със съответните документи, че си направил всичко възможно, за да получиш от търговците възстановяване (макар и частично) на заплатените суми. И да, тук има една уловка. Въпреки, че при закупуване на самолетен билет веднага можеш да прецениш каква стойност от него ще получиш от авиокомпанията в случай на отмяна на пътуването от твоя страна, не можеш да извадиш предварително тази сума от застрахователната стойност подадена към застрахователя независимо, че в крайна сметка същата не е покрита от застраховката. Стана дълго, а и влизам в професионална сухота на изказа и мисля да се огранича дотук, но съм готов да отговарям на всякакви допълнителни въпроси... На теория е така. На практика е различно. Изпълнила съм условието до 5 дни. За всеки нов билет правехме анекс. От Оподо не ми дадоха отговор, че няма да платят билета, но вече 2 години не плащат. Пишат, че преговарят с Канада еър. Канадците въобще не искат да обсъждат билети купени през определени платформи, между които Оподо. Явно имат лош опит с тях. От автобусните компании нямам никакъв отговор. За всички билети съм изпращала имейли преди датите на пътуванията. Не е въпроса в сумите, които съм прежалила, а в доверието към застрахователя. Плащаш за нещо, а не получаваш услугата и се държат високомерно, когато потърсиш правата си. 1 Връзка към коментар
bobole4e Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 преди 13 минути , Дани Магелани каза: На теория е така. На практика е различно. Изпълнила съм условието до 5 дни. За всеки нов билет правехме анекс. От Оподо не ми дадоха отговор, че няма да платят билета, но вече 2 години не плащат. Пишат, че преговарят с Канада еър. Канадците въобще не искат да обсъждат билети купени през определени платформи, между които Оподо. Явно имат лош опит с тях. От автобусните компании нямам никакъв отговор. За всички билети съм изпращала имейли преди датите на пътуванията. Не е въпроса в сумите, които съм прежалила, а в доверието към застрахователя. Плащаш за нещо, а не получаваш услугата и се държат високомерно, когато потърсиш правата си. Същото ми се случи и на мен, само че със застраховано пътуване с тур. агенция -когато звъннах да питам какво се случва, ми обясниха, да си търся парите от агенцията, защото тя един вид отменя пътуването. Иначе съм ползвала веднъж застраховката на Дайнърс, но тя е до 200 долара покриват разходи. В моя случай не пътувахме поради заболяване( не Ковид) и ми възстановиха 200долара след изпращане на документи от болница, билети, нощувки, трансфери... Връзка към коментар
Duke Публикувано: 6 януари, 2022 Сподели Публикувано: 6 януари, 2022 преди 30 минути , Дани Магелани каза: На теория е така. На практика е различно. Очевидно не съм се изразил достатъчно добре щом получавам подобен отговор... Аз описах практическа ситуация (лично проверена и завършила с успех), която покрива теоретичната част от застрахователната полица... преди 32 минути , Дани Магелани каза: От Оподо не ми дадоха отговор, че няма да платят билета, но вече 2 години не плащат. Пишат, че преговарят с Канада еър. Канадците въобще не искат да обсъждат билети купени през определени платформи, между които Оподо. Явно имат лош опит с тях. От автобусните компании нямам никакъв отговор. За всички билети съм изпращала имейли преди датите на пътуванията. Всичко описано как кореспондира с това заключение: преди 33 минути , Дани Магелани каза: Не е въпроса в сумите, които съм прежалила, а в доверието към застрахователя. Плащаш за нещо, а не получаваш услугата и се държат високомерно, когато потърсиш правата си. Каква е вината на застрахователя, че по една или друга причина не можеш да докажеш размера на претендираните вреди? Просто се опитай да разсъждаваш от гледната точка на всеки замесен в правоотношението - застрахован, застраховател и различни търговци към които си извършила плащания за включени в застраховката услуги. По твоята логика излиза, че няма нужда да доказваш нищо пред застрахователя, а той е длъжен чинно да изплати обезщетение дори ако реално няма основание за това... Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега