Прескочи до съдържание

Дипломатическата изолация на Катар и ефект върху пътуващите


mililia

Препоръчани мнения

Ситуацията продължава да ескалира :( Бахрейн въвежда допълнителни рестрикции за въздушното пространство около Катар, а Мавритания се присъедини към държавите прекъснали дипломатическите си отношения с Катар. Йордания намалява нивото на дипломатическо представителство в Катар.

 

Bahrain Move Almost Totally Closes Off Qatar Airspace -- Will American War Planes Fly?

https://www.forbes.com/sites/christinenegroni/2017/06/07/under-qatars-near-total-airspace-closure-will-american-war-planes-fly/#52df286f4166

 

Mauritania cuts ties with Qatar, Jordan to downgrade representation

http://www.arabnews.com/node/1111061/middle-east

 

Morocco Airline Cancels Flights Via Doha to Arab States Over Qatar Dispute

https://www.usnews.com/news/world/articles/2017-06-06/morocco-airline-cancels-flights-via-doha-to-arab-states-over-qatar-dispute

Връзка към коментар

Добре де, ние имаме билети за след 6 месеца. Теоретично започва военна офанзива в Катар, летището е разрушено и въобще авиокомпанията вече не оперира. 

 

Каква би била процедурата по възстановяването на парите за билетите или премаршрутиране, ако въобще би имало такива опции? 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Gentleman Basta каза:

Добре де, ние имаме билети за след 6 месеца. Теоретично започва военна офанзива в Катар, летището е разрушено и въобще авиокомпанията вече не оперира. 

 

Каква би била процедурата по възстановяването на парите за билетите или премаршрутиране, ако въобще би имало такива опции? 

Ако си платил с кредитна карта се оправяш с банката/издателя. Ако си през агенция, с агенцията. За премаршрутиране ще е сложно, но не е невъзможно, стига партньорските компании да имат нужния капацитет. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги каза:

Ако си платил с кредитна карта се оправяш с банката/издателя. Ако си през агенция, с агенцията. За премаршрутиране ще е сложно, но не е невъзможно, стига партньорските компании да имат нужния капацитет. 

По принцип банките връщат пари ако услугата не е извършена, но въпросът е няма ли дребен шрифт, които да ограничават отговорността при военнни конфликти?

Връзка към коментар
Георги Матеев

Според едната статия Бахрейн изцяло е отрязала въздушното пространство на Катар и всички полети от/до Доха ефективно трябва да са спрени още от вчера.

 

Като гледам обаче си летят и няма отменени полети. Как става тоя трик?

Връзка към коментар
преди 8 минути , Георги Матеев каза:

Според едната статия Бахрейн изцяло е отрязала въздушното пространство на Катар и всички полети от/до Доха ефективно трябва да са спрени още от вчера.

 

Като гледам обаче си летят и няма отменени полети. Как става тоя трик?

Има противоречие в статията, но са публикували и съобщението, което поне за мен не означава пълен блокаж на Qatar Airways

 

Qatar-airspace-closure-Bahrain-NOTAM-120

Връзка към коментар
преди 13 минути , Георги Матеев каза:

 

Като гледам обаче си летят и няма отменени полети. Как става тоя трик?

Оставали са им по една пътечка за отиване и връщане:
Routes available to Qatari aircraft through Bahrain FIR, beginning 6 June

-Q-1.thumb.jpg.b3670c2aa9dfc9bfeeab286020a74dc5.jpg

 


Three maps explain how geopolitics has Qatar Airways in big trouble

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Фичо каза:

Оставали са им по едно пътечка за отиване и връщане:
Routes available to Qatari aircraft through Bahrain FIR, beginning 6 June

Въпросът е това съобщение от 7-ми юни затваря ли тези две пътеки?

Връзка към коментар

Не могат да го затворят. Доколкото четох по чужди форуми, това че Бахрейн управлява въздушното пространско на Катар, не означава, че Катар се е отказал от суверенитета си и си е предал на Бахрейн въздушното си пространство. Просто става дума за 2 различни неща. Не мога да го обясня по-добре, защото и аз не го разбирам много.

Редактирано от Oshko
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Георги Матеев

В момента съм в Найроби и преди малко кацна полета от Доха (без закъснение). Дават го също да излети от Кения по разписание. Тоест засега поне някои полети със сигурност оперират нормално.

 

Ще видим след ден-два развитието.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 8 минути , Oshko каза:

Не могат да го затворят. Доколкото четох по чужди форуми, това че Бахрейн управлява въздушното пространско на Катар, не означава, че Катар се е отказал от суверенитета си и си е предал на Бахрейн въздушното си пространство.

Въпросът е, че въздушното пространство на Катар е изцяло заобиколено от въздушните пространства на СА, ОАЕ и Бахрейн

One_map_shows_how_much-c446ac036a22a61ae

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 2 минути , Oshko каза:

Не могат да го затворят. Доколкото четох по чужди форуми, това че Бахрейн управлява въздушното пространско на Катар, не означава, че Катар се е отказал от суверенитета си и си е предал на Бахрейн въздушното си пространство. Просто става дума за 2 различни неща. Не мога да го обясня по-добре, защото и аз не го разбирам много.

Юридически изключването на Иран от системата за международни преводи и SWIFT също беше проблематично, но дълги години беше факт. Не знам какво би станало ако Бахрейн откаже да управлява самолетите на Qatar Airways във високото въздушно пространство? Вероятно би принудило Qatar Airways да спрат полетите, не нека някой който е по добре запознат с тематиката да коментира..

 

 

 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Фичо каза:

Въпросът е, че въздушното пространство на Катар е изцяло заобиколено от въздушните пространства на СА, ОАЕ и Бахрейн

One_map_shows_how_much-c446ac036a22a61ae

E точно това е обяснението. На снимката е карта на въздушното пространство на ниво - The International Virtual Aviation Organisation, IVAO

На ниво ООН да кажа, например, не това е 'истинското' въздушно пространство на държавата.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Над Бахрейн летят, защото са част от международно споразумение за отдаване на въздушни коридори към всякакви полети от гражданската авиация. Саудитска Арабия не е част от това споразумение и затова може да си позволи да затвори напълно въздушното пространство за Катарците. ОАЕ също са част от споразумението.

Редактирано от Krum4ov
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , Krum4ov каза:

Над Бахрейн летят, защото са част от международно споразумение за отдаване на въздушни коридори към всякакви полети от гражданската авиация. Саудитска Арабия не е част от това споразумение и затова може да си позволи да затвори напълно въздушното пространство за Катарците. ОАЕ също са част от споразумението.

Ако е така с решението си от вчера Бахрейн вече са нарушили международното споразумение. Вероятно причината самолетите на Qatar Airways все още да летят е, че Бахрейн им дава предварително съгласие всички полети да прелетят над тяхното въздушно пространство. Ако обаче решат всеки момент могат да им откажат :(

 

 

 

 

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
Цитат

Bahrain, Egypt and the UAE have committed under the agreement to permit scheduled flights from the State of Qatar to overfly their airspace. If the theory is clear, the practice is grey: the sensitivity of the dispute and urgency to force action does not necessarily mean the Transit Agreement will be complied with or will be seen as valid. There is no police force to enforce commercial international compacts and, while ICAO nominally has dispute resolution powers, they have scarcely been resorted to in 70 years and are largely ineffective. So it often falls to recourse to retaliation to bring antagonists to the table; but here Qatar appears to have little to fight back with - in aviation terms at least.

gulf_airspace.png

 

https://centreforaviation.com/insights/analysis/qatar-airways-landing-and-airspace-restrictions-in-middle-east-damages-key-source-markets-348493

Връзка към коментар

Един лаишки въпрос - на какви принципи се определя въздушното пространство? Тук виждаме, че Бахрейн разполага с непропорционално голямо въздушно пространство в сравнение с Катар или ОАЕ.

Връзка към коментар
преди 12 минути , Zaro каза:

Един лаишки въпрос - на какви принципи се определя въздушното пространство? Тук виждаме, че Бахрейн разполага с непропорционално голямо въздушно пространство в сравнение с Катар или ОАЕ.

Според споразумението Бахрейн управлява въздушния трафик във високото въздушно пространство в региона. Вероятно от чисто практична гледна точка са получили по голямо въздушно пространство. Представителите на Катар вероятно не са и си помислили, че някой ден това може да се обърне срещу тях. Катар обаче е независима държава от 1971-ва година. Възможно е споразумението да е подписано преди това...

Връзка към коментар
преди 1 час, Фичо каза:

Гледам на радара някакъв QR9901 в момента само си върти кръгчета над Доха...

Цитат

Qatar Airways A320 A7-AHP Doha Training Mission.

05/05/2017

Qatar Airways A320 A7-AHP operated a Doha – Doha training circuit this morning as QR9901, making several approaches at the old Doha airport.

Директно от сайта на катарците. Вярно, че става дума за 05.05.2017, но явно и сега е същата работа.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Разковничето може да се състои в договорите ,които няма да ни ги покажат ,но някога са сключвания (между Бахрейн и Катар).

Възможно е въздушно пространство на Катар  и управлението на въздушни коридори(от Бахрейн) да имат различна регулация и договорка и по тази клауза да си има коридор,който да не се влияе от дипломатическите отношения.

 

Това ,че Катар преди 1971г. са им разрешили нещо,не значи,че не може да се промени.

И Катар са в правото си да си имат свое управление и институция регулираща въздушното движение над пространството им стига да искат и да имат нужда от това. Възможно е да има гратисен период и сегашната система да се промени.

 

 

 

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

Най-доброто, което можете да направите е да се свържете с местния представител на Qatar Airways да кажем седмица преди полета ви, а междувременно да следите как се движат полетите от и до Катар от примерно този линк:
http://www.qatar-airport.com/arrivals.php

 

Аз хвърлих едно око днес на пристигащите и излитащите полети и видях, че с изкл. на полетите от и до Дубай, Рияд, Бахрейн, Египет, т.е. бойкотиращите Катар страни, останалите полети си пристигат и излитат, но някои със закъснение. В медиите всеки може да пише каквото си иска, но летищното табло е най-добрият източник за да видите кой и кога лети и какви полети са отменени. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

В тази ситуация аз лично препоръчвам всеки който има билети с Qatar Airwas да си има план Б и допълнителен екстра кеш или кредитна карта за закупуване на самолетни билети. Нека никой не разчита като план Б на премаршрутиране. По време на едната от стачките на Луфтханза един мой приятел 3 дни не успя да се свърже с кол центъра на Луфтханза. Не вярвам катарците да са по подготвени от Луфтханза за една кризисна ситуация!

При анулирането на няколко полета премаршрутирането работи добре, но когато спре да оперира една цяла авиокомпания, рядко може безпроблемно да се премаршрутират пътниците. Ако човек сам се премаршрутира по принцип има възможност в последствие да си търси правата и да иска компенсация.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 часа, Crazy Horse каза:

В медиите всеки може да пише каквото си иска, но летищното табло е най-добрият източник за да видите кой и кога лети и какви полети са отменени. 

Таблото с отменените полети за следващата седмица или месеци по обективни причини не е публикувано. Единствено с помощта на медиите може да си направиш някакви лични прогози какво се очаква. Освен тези които летят днес, останалите не ги интересува много какво е точно актуалното положение. Може да се успокоиш малко, че полетите се изпълняват, но това не е никаква гаранция за бъдещето!

 

 

Връзка към коментар
преди 22 часа, Botko каза:

Разковничето може да се състои в договорите ,които няма да ни ги покажат ,но някога са сключвания (между Бахрейн и Катар).

Възможно е въздушно пространство на Катар  и управлението на въздушни коридори(от Бахрейн) да имат различна регулация и договорка и по тази клауза да си има коридор,който да не се влияе от дипломатическите отношения.

 

Това ,че Катар преди 1971г. са им разрешили нещо,не значи,че не може да се промени.

И Катар са в правото си да си имат свое управление и институция регулираща въздушното движение над пространството им стига да искат и да имат нужда от това. Възможно е да има гратисен период и сегашната система да се промени.

Това за мен е фалшиво самоуспокояване. Договорите за въздушното пространство са 100% публични и ако имаше някаква малка вратичка Qatar airways да лети без благословията на съседите си, чието въздушно пространство ги заобикаля, в специализиранети портали вече щяха да опишат тази вратичка! За сега всички са единодушни, че ако Бахрейн решат да си затворят въздушното пространство за самолети на Катар, това ще е нарушение на споразумението, но никой нищо няма да може да им направи. С решението което публикувах по горе в темата те вече го направиха, но явно за сега дават единични разрешения за всеки един самолет.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.