Прескочи до съдържание

Airbnb - пълни инструкции за резервация. Много подробни.


Георги

Препоръчани мнения

... Отскоро не виждам през какъв период отговарят наемодателите и това ли е променено или аз все попадам на такива обяви?

....

По втория ти въпрос, проверих сега и наистина и аз не виждам периода на отговор. Тъпо, един от основните показатели беше, по които съм си избирал апартамент.

Аз лично съм им писал с оплаквания, че снимките не са меродавни, а са тенденциозно "пипнати".

 

Дайте да ги позатрупаме с оплаквания че са махнали данните за процента и времето за отговор в профилите на хазяите.

Аз вече го направих. :rolleyes:

Връзка към мнение

Благодаря за отговора. Жалко за промените. Сега вече няма как да бъда сигурна,че снимките,които виждам от даден апратамент са реални.

 

Да ти кажа, по-скоро сега ще са по-реални, че иначе ги снимат с едни широкоъгълни обективи, които изкривяват перспективата и си мислиш, че стаята е по-голяма от колкото е. Най-малкото това. 

 

 

Дайте да ги позатрупаме с оплаквания че са махнали данните за процента и времето за отговор в профилите на хазяите.

Аз вече го направих. :rolleyes:

 

Добра идея, Фичо, и аз мятам сега едно съобщение направо във фейса, че там изглежда са отзивчиви. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Получих бързо отговор - малко бла-бла общи приказки и "ще придвижим въпроса към когото трябва". Айде да видим. :)
 

 

Jordan T., Dec 8, 03:31:

Hello ******,

I hope you are doing well.I am Jordan, part of the Airbnb team.

Thank you for contacting us concerning your feelings towards the lack of response rate and the average response rate on host profile.

We are always working to improve our products and policies, and we encourage you to submit your feedback in direct reply to this email. Even when unable to accommodate all requests, Airbnb truly values user feedback -- your voice is both powerful and essential. I’ll be sure to pass your thoughts on to the right team.

Thank you for your time and contribution.
Have a nice day,
Kind regards,

Jordan T.
Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз мога да споделя малко мисли от обратната страна - тази на хоста.

 

Относно отстъпките:

Нямам проблем с отправени молби за отстъпка, особенно ако са добре мотивирани, от сорта на:

- за по-дълъг период,

-за малки деца, които да отседнат безплатно,

- за запълване на дупки (тук съм най-сколонна да отстъпвам) - ако видите, че има ден-два празни измежду други резервации, особенно за "в последния момент" направо може да си питате за половин цена.

- за сам човек или за обещание за почистване (обикновенно пращам оферта без такса почистване).

 

Какви молби за отстъпки не харесвам :

- свършиха ми парите,

-харесва ни твоя имот ама може ли по-евтино,

и от сорта.

Няма нищо нередно в това да поискате отстъпка, но се обосновете от гледна точка на хоста - какви предимства има за него - повече нощивки или по-малко работа, оптимизация на календара...Това, че вие си имате финансови затруднения хоста не го мотивира с нищо.

 

Друг съвет е да си пообщувате с домакина си. Напишете му по-подробно начално писмо, разчуствайте го (как с нетърпение очаквате екскурзията си в неговия прекрасен град и как имота му ще направи почивката ви още по-приятна) и вижте как потича комуникацията. Ако запецва, получавате стандартни, копи-пейстнати отговори и не по темата обяснения - не е добър знак. Питайте каква е процедурата за чек-ин и задайте някой въпрос от сорта : какво ми препоръчвате да видя в района и т.н. 

 

Винаги е по-добре при суперхост, но те са обикновенно по-скъпи и букнати.

 

Дори кратко общуване би ви било достатъчно за да пецените ще имате ли проблеми или не. Airbnb е съвременната версия на едновремешното ходене на квартири по морето (който го помни).

 

Сетих се и друго - гледайте звездичките, а не толкова коментарите. Има си неписан етикет - не се критикува открито и грубо в ревюто, освен ако не се касае за драстичен случай. Хората пишат няколко добри думи, дори не всичко да е било идеално, но като оценяват по категории веднага си проличава какво не им е харесало. Намален брой звездички за точност, чистота и чек-ин са лош знак. Локацията и цената са нещо, което може да се преглътне при по-добри други показатели. От сайта си правят експерименти и често променят кое как се показва (това с времето на отговор е тъпо) - понякога показват оценка по точки - например 4,8 от 5, което е лесно за ориентация, но не ти показва къде са взети точки. Понякога показва всички категории със звездите, което показва къде са взети, но не е толкова акуратно като цифровата оценка, защото работи с половинки и цели звезди и оценки 4,9 и 4,6 изглеждат еднакво.

Редактирано от samuraika
  • Харесвам 19
Връзка към мнение

Мерси, много полезно мнение :) .

 

Относно отстъпките:

Нямам проблем с отправени молби за отстъпка, особенно ако са добре мотивирани, от сорта на:

......

- за сам човек или за обещание за почистване (обикновенно пращам оферта без такса почистване).

 

Не се бях сещал за сещал за аргумента с почистването, а така или иначе аз (и хората, с който обикновено пътувам) почти винаги си почиствам(е) накрая на престоя - просто ми е неудобно да оставя мърляво след мен ...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Друг съвет е да си пообщувате с домакина си. Напишете му по-подробно начално писмо, разчуствайте го (как с нетърпение очаквате екскурзията си в неговия прекрасен град и как имота му ще направи почивката ви още по-приятна) и вижте как потича комуникацията. Ако запецва, получавате стандартни, копи-пейстнати отговори и не по темата обяснения - не е добър знак. Питайте каква е процедурата за чек-ин и задайте някой въпрос от сорта : какво ми препоръчвате да видя в района и т.н. 

 

Винаги е по-добре при суперхост, но те са обикновенно по-скъпи и букнати.

 

Дори кратко общуване би ви било достатъчно за да пецените ще имате ли проблеми или не. Airbnb е съвременната версия на едновремешното ходене на квартири по морето (който го помни).

 

 

 

Винаги съм се чудил, дали подробните първи писма всъщност не притесняват хостовете, които очевидно са популярни и имат стотици ревюта. Представям си, че ако получават по 10 рикуеста на ден, не им се четат много фермани :)

Връзка към мнение

Ако не си е сложил Instant booking значи не само му се чете, ами и отгоре. Хостовете са общо-взето два вида. Едните са бизнесмени (има даже цели фирми) - купили/наели имот с цел отдаване и си го въртят. Другите са хора с имот, който не ползват - дали наследствен, дали ваканционен, дали купен с перспектива за пенсия и т.н. - във всеки случай обичан и обгрижван имот. Ако е и на добро място - това е рецепта за суперхост направо. Тези хора държат да знаят кого пускат в къщата си, така че им се чете. И 10 и 20 рикуеста да получат - трябва да ги отсеят, нали? Не е необходимо да си пращате CVто, но три изречения с

- кой ще идва

- какво ще прави

- колко много му харесва града/имота

 

Така хоста ще знае:

- ще си има ли проблем с комуникацията

- какво да препоръча на госта и как да го насочи

- как да приготви имота (дали ще има бебета за да сложи бебешко шампоанче и т.н. , за колко души за спане да приготви и от сорта)

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Благодря, в инструкциите които съм писал явно тази точка съм я претупал наизуст. Редактирах поста и добавих връзка към твоите мнения :)

Връзка към мнение

Аз мога да споделя малко мисли от обратната страна - тази на хоста.

 

Относно отстъпките:

Нямам проблем с отправени молби за отстъпка, особенно ако са добре мотивирани, от сорта на:

- за по-дълъг период,

-за малки деца, които да отседнат безплатно,

- за запълване на дупки (тук съм най-сколонна да отстъпвам) - ако видите, че има ден-два празни измежду други резервации, особенно за "в последния момент" направо може да си питате за половин цена.

- за сам човек или за обещание за почистване (обикновенно пращам оферта без такса почистване).

 

 

Е, друго си е да имаш троянски кон от другата страна. ;)

 

За протокола, единственият път, когато имах много сериозни забележки към апартамента, беше при суперхост, със 126 положителни отзива и почти пълни 5 звезди.

Връзка към мнение

Може ли малко разяснение относно отстъпките:Хоста намалява цената,но всичко минава през сайта, нали?

 

Да, хоста може да отправи лична оферта, пак всичко си минава през сайта. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

На нас ни се е случвало въобще да не се видим с хоста. Отидохме, взехме си ключа, който беше на вратата. През целия престой я днес да дойде, я утре..(излизахме рано и се прибирахме вечер). Накрая си заминахмеи пак оставихме ключана вратата. Говорим за суперхост, на Марината в Дубай. Не ни беше проблем де, всичко беше точно - чист апартамент, WC заредена. Просто започнахме комуникацията доста подробно от къде сме, какви сме, а той се оказа румънец.

Връзка към мнение

Именно защото хоста не може да е винаги на разположение му е по-спокойно като знае кой идва.

 

Zaro а какви ти бяха забележките? Комуникацията е много важна според мен, за да няма погрешни очаквания. На мен, като гост, ми се е случвало да не харесам суперхост, но разбирам, защо другите го харесваха - беше един много симпатичен гестхаус в стара къща - леглата неудобни, мебелировка- липсва, паяжина в стаята...но много евтино и домакина непрекъснато организираше разни забавления за гостите. Идеално за багпакъри, но не и за семейства с деца. Аз забърсах паяжината и му оставих хубаво ревю.

 

Фичо всички чистят - малко или много. Хората са в голямата си част коректни. Но на практика за хоста няма значение - дори да си олизал всичко той пак е длужен да дезинфекцира баня и тоалетна и като смени чаршафите и сложи чисти прахосмукачката пак не му мърда. Но си е предтекст за обоснована молба за отстъпка, а и хоста ще знае, че ще завари чисто.

За всеки хост колкото по-дълго стоят едни гости, толкова по-добре. Така че молба от сорта на "много ми харесва у вас, сигурен съм че ще ни е суперкомфортно, но е малко над бюджета ми и ще трябва да намаля броя на планираните нощувки, освен ако не бихте били съгласен на някаква отстъпка за едиколкоси нощувки". Така хоста ще знае, че ще получи добро ревю от вас и , макар да си просите отбив, го правите интелигентно, значи сте цивилизован човек.

Ако пътуването ви е по някакъв повод - РД, годишнина, меден месец - непременно го споменете. Добрият хост ще сложи нещичко за повода.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Привет Георги, много благодаря за безценната информация, която прочетох внимателно и в тази връзка естествено имам въпрос :)

Гледма от известно време офертите за вили в Бали и ми прави впечатление, че всеки ден са по-малко свободните на прилични цени , което съотвено ме води към въпроса , ако сега не резервираме - почти половин година по-рано, какво ще е останало месец два преди пътуването ?

Направих запитване и вече имам комуникация с хоста, от 2014 г е в airbnb,има доста мнения, всичките са положителни, изглежда ми ок .

След като изчетох всичко, което си писал за тези резервации малко се притесних и се чудя дали да не се откажем от вила , а да си букнем хотели ?

Имам и въпрос , плащането ще е с мастер кард на моята приятелка- т.е аз ще платя с нейната карта, в този ред на мисли , ако поискат ID,нейната или мойта лична карта следва да изпратя ?

 

Извинявам се за хаотичните въпроси, но хем сама организирам, хем ми е за първи път...абеее

 

Благодаряяяяяяяяяя

Връзка към мнение

Привет Георги, много благодаря за безценната информация, която прочетох внимателно и в тази връзка естествено имам въпрос :)

Гледма от известно време офертите за вили в Бали и ми прави впечатление, че всеки ден са по-малко свободните на прилични цени , което съотвено ме води към въпроса , ако сега не резервираме - почти половин година по-рано, какво ще е останало месец два преди пътуването ?

Направих запитване и вече имам комуникация с хоста, от 2014 г е в airbnb,има доста мнения, всичките са положителни, изглежда ми ок .

След като изчетох всичко, което си писал за тези резервации малко се притесних и се чудя дали да не се откажем от вила , а да си букнем хотели ?

Имам и въпрос , плащането ще е с мастер кард на моята приятелка- т.е аз ще платя с нейната карта, в този ред на мисли , ако поискат ID,нейната или мойта лична карта следва да изпратя ?

 

Извинявам се за хаотичните въпроси, но хем сама организирам, хем ми е за първи път...абеее

 

Благодаряяяяяяяяяя

 

- По идея по-ранно резервиране не би трябвало да води до някакви ползи, хостовете получават парите чак след престой, така че те нямат много полза да се ангажират с теб половин година предварително. Това важи в общия случай, ако говорим за обикновен човек, който си е пуснал къщичката в сайта. Но ти написа за вили, така че предполагам става въпрос за по-професионална организация, която може би използва airbnb като само един от каналите за набиране на клиентите. Бих ти препоръчал да погледнеш дали въпросните вили ги няма и в други сайтове, най-вече и на по-добра цена, защото комисионните на airbnb не са от най-ниските. От значение е и периода на престой, ако си за ден-два сигурно може да изчакаш, но за седмица и повече е добре да се подсигуриш от по-рано.Повече информация, ако пуснеш директно връзка към вилата, която те интересува :)

 

- Какво точно те притесни? Проблемните резервации в airbnb при сериозни хостове, не мисля че са повече от където и да било другаде, няма сайт, посредник, хотел, които да имат 100% напълно доволни клиенти с безпроблемни престои. 

 

- Ако поискат ID, трябва да верифицираш спрямо профила, който ще резервира. Ако профила е твой - твоята лична карта е необходима за верификация. Плащането си е напълно отделно и няма проблем да платиш с картата на приятелката ти и никой няма да и иска нейните лични документи. 

 

Ако има още нещо питай, виждам че повече те плаши непознатото, от колкото нещо друго :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте ,

изчетох всичко , темата е много интересна и благодаря за инфото!

Искам и аз скромно да попитам от страна на хост как седят нещата за България-София.

До колкото рабрах , всеки решава , дали има такса за чистене. Има и т.нар. сървис фии . Та в нея пише че има ВАТ ДДС , но по мои изчисления таксата излиза някъде 11 12 % , а не 20. Та въпросът ми е от чисто правна гледна точка как седят нещата - плаща ли се данък (ДДС , ДоД тн) , как се регулира. Ще съм Ви много благодарен за изяснение.

Поздрави :)

Връзка към мнение

 

Не разбрах дали питането е към мен, но отговарям, доколкото мога. Не знам точно как е в България, но oт 2015 таксите включват и ДДС, пише го на инвойса. За ДоД трябва сам да си плащаш според местното си законодателство.
Нещата са горе-долу обяснени тук :
Редактирано от samuraika
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Здравейте ,

изчетох всичко , темата е много интересна и благодаря за инфото!

Искам и аз скромно да попитам от страна на хост как седят нещата за България-София.

До колкото рабрах , всеки решава , дали има такса за чистене. Има и т.нар. сървис фии . Та в нея пише че има ВАТ ДДС , но по мои изчисления таксата излиза някъде 11 12 % , а не 20. Та въпросът ми е от чисто правна гледна точка как седят нещата - плаща ли се данък (ДДС , ДоД тн) , как се регулира. Ще съм Ви много благодарен за изяснение.

Поздрави :)

Да, плаща се данък.  Има два варианта.

1. Може данъкът за цяла година да се плати наведнъж в началото на следващата година. Подава се декларация за получения доход от наеми и те ти определят колко да платиш.

2. Може на три месеца по 1/4 от данъка - подава се декларация и се плаща тази част.

Вторият начин има две предимства - не се плаща наведнъж голямата сума и при подаване на годишната данъчна декларация в определен срок може да се ползва 5% отстъпка.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Малко уточнение да направя. ДДФЛ за доходи от наем се дължат авансово, независимо от размера. За 3 тримесечия, данъкът за 4-тото се внася до 30 април, в срока на год.декларация. При достигане на облагаемия доход на 50000лв. за 12месеца, лицето подлежи на ДДС регистрация.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Благодаря на всички за отговорите!

Идеята ми е , тъй като парите , за съжаление , не стигат , а се оказа , че ще има един пустеещ апартамент в центъра на брат ми, да го пусна в айр бнб. Доколкото чух от далечни познати , добри пари се вадели на месец , доста над ако пусне човек под наем мястото , да не говорим , че всеки е запознат , след дългогодишни наематели , на какво прилича апартамента.

Към мнението на Самурайка - и аз видях , че в таксата има ДДС , но то се отнася , според мен , към самата такса, а не ДДС върху сумата за плащане на вечер , да кажем.

Ако може като на начинаещ да ми обясните какво точно трябва да се направи ( не само на мен , но и на други ентусиасти за в бъдеще). Колегата Ник пише , че трябва да са авансово - тоест отивам в данъчното и подавам заявление за ДДФЛ , но как да знам колко хора изобщо ще отседнат в моя апартамент..а ако са 2 имота примерно , на всеки по отделно ли се пуска декларация или за 2та наведнъж..

Имам и питанка относно този казус- чужденците ги вписвали в някакви книги -къде и за колко време пребивават в България - истина ли е изобщо това и следи ли се от някого.

Извинявам се за многото въпроси и предварително Ви благодаря. Дано моите въпроси бъдат полезни и на други хора , възнамеряващи да изкарат някой лев в трудното ни ежедневие.

Поздрави!

Връзка към мнение

Преди време имаше изискване по закон чужденците да се вписват в полицията, като ако са в хотел се предполага, че хотела ще се занимава с това, ако си хост предполагам ти, или те самите. Не знам дали е в сила още, провери из законите. Но са ми идвали гости за доста време без да съм ги вписвал и никакви проблеми не е имало. Според мен е някаква останка от близкото минало.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

.... ще има един пустеещ апартамент в центъра на брат ми, да го пусна в айр бнб. Доколкото чух от далечни познати , добри пари се вадели на месец , доста над ако пусне човек под наем мястото

но ще имаш и повече разходи и ангажименти, отколкото ако го отдаваш под наем ...

 

 

 

 да не говорим , че всеки е запознат , след дългогодишни наематели , на какво прилича апартамента.

а кое те кара да мислиш, че някой, който ще ползва апартамента за два, три или пет дни, ще го пази повече от някой, който ще го ползва година-две :rolleyes:

 

Не те убеждавам/разубеждавам ;) , просто ти обръщам внимание :)

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Преди време имаше изискване по закон чужденците да се вписват в полицията, като ако са в хотел се предполага, че хотела ще се занимава с това, ако си хост предполагам ти, или те самите. Не знам дали е в сила още, провери из законите. Но са ми идвали гости за доста време без да съм ги вписвал и никакви проблеми не е имало. Според мен е някаква останка от близкото минало.

 

Хич не е останка, а си е нормативно изискване. В петдневен срок, ако не ме лъже паметта, трябва да регистрираш госитте си в полицийското управление. Попълва се една декларация и май се дава копие от поспорта на лицето. В самия паспорт не правят отбелязване. При установено нарушение глобата е 500, ама лева или евро вече не помня.

 

Аз като се занимавах по активно с каучсърфинг , за да не си навлека глоба, не позволявах дълъг престой. Вечер- две максумум да са у дома. Една от причините да преустановя приемането на гости е това и кризата с бежанците, че ме беше страх да не се окаже, че съм подслонила някой у дома.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.