Прескочи до съдържание

Кражба от кредитна карта


Препоръчани мнения

Това предложение е добро, но изисква промяна на общите условия, а подобна промяна изисква отделна процедура, което пък е доста тромаво начинание в една голяма банка. Според мен и сега действа правило, според което, ако преди пътуване до екзотична държава предупредиш картов отдел на обслужващата банка за намеренията си, по-късно имаш относителната сигурност, че няма да се появят изненади с блокирани карти и прочие неудобства...

Връзка към коментар

От моят 'професионален' опит да налучкам, ако банката е ПИБ има шансове, но ако е например Райфайзен, ще си разплета чорапите ако приеме такова предложение. Просто има толкова различно 'гъвкави' банки, че не съм предполагал, преди да имам някакви зваимоотношения между тях и фирмата,

за която работя.

 

ПИБ специално пък са толкова зле в това отношение, че нямам думи.

При тях в електронното банкиране не можеш да получиш навременна информация колко ти е оставащия кредитен лимит. "Идете на банкомат". Моля?!

 

Да не говорим за хаоса в клоновете. Точно пък за фирмено обслужване никак не са пример за добра банка. Нямат в нито един клон гише за бизнес потребители. Съответно ако има нещо по-засукано започва едно чудене, чесане, събиране на групички, звънене на телефони. И ти казват - не може. Отиваш в съседния клон - може. Издаването на електронен подпис при тях е малък ад и поне половин час. Последния път като го правех отидохме над 40 минути щото нещо се обърка, пак. В Инфонотари, чиито регистриращ орган процедурата е за 10 минути

Да - за кредитни карти имат добри условия. И да, ако си палащаш тока и ваучерите за грабо е удобно, че в мола работят до 22ч. Но с бизнес клиентите имат още много какво да направят.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това коя банка е по-добра е продължението на сериала "Кой мобилен оператор е по-добър?". Всички са картелни идиоти и необходимо зло. Един има кофти случки с едните, друг с другите и всеки си мисли, че като е сменил фирмата, е избягал от омагьосания кръг. :)

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

ПИБ специално пък са толкова зле в това отношение, че нямам думи.

При тях в електронното банкиране не можеш да получиш навременна информация колко ти е оставащия кредитен лимит. "Идете на банкомат". Моля?!

 

Да не говорим за хаоса в клоновете. Точно пък за фирмено обслужване никак не са пример за добра банка. Нямат в нито един клон гише за бизнес потребители. Съответно ако има нещо по-засукано започва едно чудене, чесане, събиране на групички, звънене на телефони. И ти казват - не може. Отиваш в съседния клон - може. Издаването на електронен подпис при тях е малък ад и поне половин час. Последния път като го правех отидохме над 40 минути щото нещо се обърка, пак. В Инфонотари, чиито регистриращ орган процедурата е за 10 минути

Да - за кредитни карти имат добри условия. И да, ако си палащаш тока и ваучерите за грабо е удобно, че в мола работят до 22ч. Но с бизнес клиентите имат още много какво да направят.

За различни неща говорим, пак са свързани, разбира се, но аз говоря като ми дойдат 3-ма IT специалисти от ПИБ на среща и поискаме нещо custom от тях и се получават нещата, има гъвкавост, от другите, за които споменах - няма.

А пък да не отваряме дума за мултикеша на Уникредит, само като го видя и ме връща в ерата на Правец.

Връзка към коментар

Великите IT специалисти 1 година не могат да се оправят с прехвърлянето на картовия оторизационния център и софтуера му и преди месец като им исках виртуален ПОС ми отказаха общо взето. Нищо, че платформата си работи. И нищо, че комисионните им по услугата са доста височки.

А Мултикеш/Елба... е ти ако искаш ТелеБанк дай за пример  :rolleyes:

Идеята ми беше, че с ПИБ поради хаоса и желанието им да обслужат всички се постига обратен ефект, и когато възникне проблем като описания с транзакциите настава и разочарование.

Не че останалите банки нямат трески за дялане разбира се. Обаче с бизнес клиентите ДСК последната година ми правят страшно добро впечатление например

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

И аз вече съм в клуба.Днес останових,че някой си пазарува чат-пат с моята кредитна карта в най различни цветни валути.За щастие до сега само за около 340лв.

Блокирах я,поръчах си нова срещу 20лв. и сега оспорвам транзакциите.

Връзка към коментар

Според мен е рано.

От момента на оспорването на транзакцията има поне 120 дни, ако си от другата страна - търговец с пос терминал.

ДСК са си предявили претенцията и ще ти изплатят дължимото, но за месец едва ли.

Моят опит с друга банка показва три до шест месеца.

Като се замисля, през годините няколко пъти ми се е случвало, като минимумът беше три месеца.

Звънни ти в банката - ще обяснят предполагам кога следва да очакваш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря, cck.

Да, наясно съм, че ще отнеме време, но това, което не ми харесва - можеше да пратят някакъв имейл със статуса- работим по въпроса или нещо такова. А то пълно мълчание.

Ще чакам, ще видя какво ще стане. Не искам да звъня пак аз. Бяха казали, че искат да ме чуят по телефона. Вече 2 пъти съм се обаждала и съм говорила с 3ма служители и всеки ми говори различни неща.

Както и да е. Може пък да очаквам прекалено много от съпорта им...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Просто прояви търпение! Процедурите са много бавни, защото се дават големи срокове за обосновка на отсрещната страна преди да се премине към следваща стъпка.

А съпорт-ът със сигурност не може да ти помогне по тези въпроси.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Като първоаприлска шега установихме, че от КК на половинката са платени самолетни билети с две транзакции на обща стойност 1400 лв. (плащането е в евро). Веднага се обадихме да блокират картата. Открих сайт на фирмата, писах им мейл - отговора беше да се свържа с банката.

Банката е ПИБ, а те казаха, че може да се пусне жалба след като е осчетоводена транзакцията. След няколко дни пуснахме жалба за оспорване на транзакцията. Отговориха ни, че срокът е 45 дни за отговор. След една седмица получихме мейл, че действат по случая. Все още чакаме с надеждата, че ще възстановят сумата.

Ще пиша, когато има развитие по случая.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

При мен ми се случи следното:

Преди около година и половина ми се обадиха от банката, че някой се е опитвал да пазарува от Трениталия с моята КК. Въпреки, че не е успял, в името на моите интереси, те ми издават за тяхна сметка нова КК, а старата блокират. Да ида да си взема новата карта.  :) Ами... почувствах се като европеец!  :P

Редактирано от noshtna_ptica
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Отдавна се канех да активирам допълнителната защита на Visa-та, и онзи ден го направих онлайн. В момента за онлайн плащания винаги след въвеждане на данните, пренасочва към идентификационен сайт на Борика, където въвеждаш парола, и чак тогава плащането става. Аз съм малко луд на тема сигурност и използвах максимум дължина на паролата - 24 разбъркани знаци и цифри. :) Според мен това увеличава сигурността многократно. Банката е Алианц. Доколкото чета, трябва самият търговец трябва да участва в програмата, за да излезе прозореца за паролата, така че не знам какъв процент от търговците участват. На сайта на Cebu Pacific ми излезе.

Редактирано от DimitarD
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, Secure3D е схемата на MasterCard, а тази на Виза е Verified by Visa...или нещо подобно. Ма, ако знаеш колко псувни има из нета за тая допълнителна парола, като не проработи по някаква причина и забие плащането :) Пък и както пишеш има много търговци, които нямат включена защитата и от тях пак може да си се пазарува само с номер...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И аз ползвам 3д защитата на Алианц. Моята парола е много по-кратка. но наповечето търговци ми излиза и съм нямал проблеми досега. Френската ми карта е с известие по СМС, проблемът е, че когато съм в чужбина и ползвам местна SIM карта, няма как да го получа и се започват едни телефони до Франция, чакане, идентификации и чудеса. Българската система по-ми харесва.

Парите са ми възстановени :) :) :)

Радвам се, че благополучно е завършила ситуацията и банката си е свършила работата. Разбра ли се кой и откъде е злоупотребил?

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Радвам се, че благополучно е завършила ситуацията и банката си е свършила работата. Разбра ли се кой и откъде е злоупотребил?

Не, само видях че ги има по картата.

Връзка към коментар

Преди малко ми се обадиха от банката да ми кажат, че ми блокират кредитната карта и е поръчана изработката на нова.
Причината е, че са им подали сигнал от централата на Mastercard за това, че се е получил пробив в системата на търговец в UK, към когото съм имал плащане миналата година. Нямало конкретен повод и някаква конкретна съмнителна транзакция (а и аз не установих да е имало), но блокирали картата превантивно.

Аз обаче имам няколко резервации за предстоящи нощувки  със старата карта, по които досега не са блокирани суми, но е възможно като наближи времето на нощувката да опитат да блокират сума за една нощувка например. Какво ще стане като не успеят?

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

По всяка вероятност ще ти пишат, а ти ще дадеш данните от новата кредитна карта...

И аз това си помислих, обаче "даването на данните" по е-mail хич не ми изглежда сигурен вариант ...

Връзка към коментар

Предложи им или по факс или по телефона устно. Така никой друг, освен хотелския персонал оторизиран да работи с картата няма да има данните и. Знайте, че ВСЕКИ ТЪРГОВЕЦ, при когото плащате с карта, било физически или онлайн, има данните на картата ви. Пише ги на бележката от ПОС терминала за търговеца, а също май и на банковото му извлечение. На бележката за клиента не го пише, защото клиентът хвърля бележката където му падне. Вместо това пише например: 5131345ххххххх2.

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.