Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

Последната новина е, че все пак ще има преправяне на счетоводството и загубата ще се промени от 299 млн норвежки крони на 2.3 млрд норвежки крони:

https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/norwegian-retter-seg-etter-finanstilsynet-reverserer-milliardgevinst-fra-2017/24286160

  • Шок 6
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Вместо фалит ще има изкупуване на Norwegian. Явно и други освен МОЛ усещат проблемите на Norwegian и се опитват да се възползват от ситуацията.

 

Собственикът на British Airways обмисля оферта за купуването на Norwegian Air

Акциите на нискотарифната компания се повишиха след новината, че International Airlines Group обмисля поглъщане

Пламена Кацарова

https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2018/04/13/3161957_sobstvenikut_na_british_airways_obmislia_oferta_za/

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Акциите на нискотарифната компания се повишиха

 "Взех, че взех малко акции (10 x 22.23 EUR) "

Да продавам? Сега са 28 EUR или да чакам в понеделник :)

 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
2 hours ago, cck said:

 "Взех, че взех малко акции (10 x 22.23 EUR) "

Да продавам? Сега са 28 EUR или да чакам в понеделник :)

 

Сложно е да се каже колко би струвала компанията при едно изкупуване. Всичко зависи от това до колко собствениците на Norwegian имат други опции. Ако са притиснати в ъгъла може да се окаже, че цената ще е по ниска от сегашната, но ако имат скрити карти може да спечелиш още...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има и други фактори, които следва да се вземат под внимание - регулаторните органи може да не разрешат подобно изкупуване.

Както писах и в другата тема, мениджмънтът на Norwegian е бил изненадан от новината, че ИАГ ще купува компанията, което ме кара да мисля, че собствениците се опитват да я продадат, заобикаляйки мениджмънта...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
23 minutes ago, akair said:

Има и други фактори, които следва да се вземат под внимание - регулаторните органи може да не разрешат подобно изкупуване.

Както писах и в другата тема, мениджмънтът на Norwegian е бил изненадан от новината, че ИАГ ще купува компанията, което ме кара да мисля, че собствениците се опитват да я продадат, заобикаляйки мениджмънта...

IAG вероятно са си направили сметката какви са шансовете за евентуална забрана от регулаторните органи. Сегашната акция изглежда като типично вражеско изкупуване. Изпълнителният директор Bjørn Kjos има 27% директна собственост в авиокомпанията и е възможно IAG да виждат възможност някои от големите собственици да продадат дяловете си без да съгласуват с изпълнителния директор.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 9/7/2017 в 13:41, cck каза:

Взех, че взех малко акции (10 x 22.23 EUR) . Ще видим кой крив - кой прав догодина. Ако се вдигнат през лятото разликата отива за билети до Свалбард.

Взех че ги продадох (10 x 29.10 EUR). Разликата от 68 EUR никак не стига за Свалбард, но е някакво начало :)

  • Харесвам 3
  • Браво 6
  • Смея се 3
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Последният слух е, че Луфтханза ще купят Norwegian. ЦЕО-то на ЛХ групата Карстен Спур е потвърдил, че са в преговори със скандинавската компания. 2 оферти на групата ИАГ са били отхвърлени, а ЦЕО-то на ИАГ Уили Уолш е казал, че те в ценови войни за компанията няма да участват:

https://thepointsguy.com/news/looks-like-lufthansa-wants-to-buy-norwegian-too/

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, akair каза:

Последният слух е, че Луфтханза ще купят Norwegian. ЦЕО-то на ЛХ групата Карстен Спур е потвърдил, че са в преговори със скандинавската компания. 2 оферти на групата ИАГ са били отхвърлени, а ЦЕО-то на ИАГ Уили Уолш е казал, че те в ценови войни за компанията няма да участват:

https://thepointsguy.com/news/looks-like-lufthansa-wants-to-buy-norwegian-too/

Силно се надявам това да не се случи, иначе статуквото на традиционните компании ще се запази. В момента Norwegian правят революция в презокеанските полети и най-хубавото е, че повличат крак за нови играчи... последните две години пътувах вече 3 пъти с тях и самолетите са им 100% пълни, сървисът им е ТОП, ползват нови машини и са удобни във всяко едно отношениe... Дори вече самите америкаци се "отвориха" на подобни компании за дълги полети и разбиха собствените си предразсъдъци, съответно големите ги е страх. Всъщност, техните цени съвсем не са ниски, ако не са в промоция и искаш екстри... багаж, храна, повече място и т.н. Но за непретенциозни пътници опциите за one way до/от различни градове в САЩ са перфектни... досега не сме плащали повече от 250 евро двупосочно с тях. Луфтханза ще направят просто някакъв "Франкенщайн" като Eurowings и ще убият този модел.... друг е въпросът дали Norwegian могат да излязат на печалба в дългосрочен план или трупат само загуби и са някакъв балон, който скоро ще се спука... 

  • Харесвам 7
  • Браво 1
Връзка към коментар

В последното изречение е разковничето 😉 От друга страна, AlItalia за толкова години са излизали на печалба само 1 път, трупат загуби "като за последно", но балнът не се пука - такива са им инвеститорите 🙂

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Всъщност, може би положението им не е чак толкова лошо и О'Лиъри просто го е яд, че е изпуснал момента да влезе в тази схема. Ако може да се вярва на wiki имат регистрирана загуба през 2014 и 2017, което най-вероятно се дължи на големи инвестиции в нови самолети и други свързани разходи с експанзията им. Не съм влизал много дълбоко в детайлите, но на база на общите ми впечатления за тях,  ми се струва, че моделът им е печеливш и само неразумни планове за бъдеща експанзия може да ги разклатят. Аз им желая ръст в продажбите и печалбата, пък нека да си запазят сегашната стратегия 🙂 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Норвежците излизат на печалба последното тримесечие

https://www.routesonline.com/news/29/breaking-news/279533/how-norwegian-became-a-disruptive-force/?utm_medium=email&utm_source=the-hub&utm_campaign=the-hub-EU&utm_content=the-hub-20180713

Изглежда О'Лиъри ще си остане само със злобеенето.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Едно тримесечие на оперативна печалба все още, за съжаление на нас като потребители, не означава обръщане на тренда. Нека да направят поне три последователни тримесечни печалби, за да се радваме.

Засега резултатът е, че МОЛ беше повече от прав за Монарх. 🙄 Дано да греши за Норвегиан, но мисля, че той със сигурност разполага с доста вътрешна информация, с която ние не.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
11 hours ago, vorbis said:

Едно тримесечие на оперативна печалба все още, за съжаление на нас като потребители, не означава обръщане на тренда. Нека да направят поне три последователни тримесечни печалби, за да се радваме.

Засега резултатът е, че МОЛ беше повече от прав за Монарх. 🙄 Дано да греши за Норвегиан, но мисля, че той със сигурност разполага с доста вътрешна информация, с която ние не.

За съжаление оперативно Norwegian продължава да е на загуба и само еднократни елементи изкараха компанията счетоводно на печалба. Това че шефът на Norwegian очаква по добри оферти и е склонен да продава акциите си, означава че и той смята, че не може сам да се справи със сегашното положение. Дано добре си е направил сметките и егото му не попречи на една добра сделка...

Скоро шефът на Уиз ер беше коментирал, че той би се радвал на по високи цени на нефта, защото повечето от конкурентите ще се окажат неподготвени за една такава ситуация...

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 3 месеца по-късно ...

МОЛ отново предвижда фалити за тази зима. Norwegian и SAS са според него двата най-слаби играча на пазара...

https://www.expressen.se/dinapengar/konsument/ryanairs-vd-sas-eller-norwegian-mot-konkurs/

 

Миналата година прогнозата му на 50% се оказа вярна след като фалира Monarch

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вместо да се занимава с тоя и оня, О'Лиъри по-добре да обърне внимание на това, което се случва в собствената му авиокомпания. Че се насъбраха доста интересни събития и събитийца напоследък.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
11 minutes ago, Goal & Boss said:

Вместо да се занимава с тоя и оня, О'Лиъри по-добре да обърне внимание на това, което се случва в собствената му авиокомпания. Че се насъбраха доста интересни събития и събитийца напоследък.

За пътуващите подобни мнения могат да са полезни, като им насочат вниманието към потенциално проблематичните авиокомпании. Що се отнася до О'Лиъри той има силен интерес от фалит на по слабите конкуренти и нормално и словесно да се опитва да ги избута от пазара. Ryanair има и вътрешни проблеми, но те далече не са сравними с проблемите на авиокомпаниите играещи на ръба на фалита...

Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

За пътуващите подобни мнения могат да са полезни, като им насочат вниманието към потенциално проблематичните авиокомпании.

A също така и да предизвикат сътресения и фалити на иначе стабилни компании. Ако някой рядко пътуващ, незапознат със ситуацията в дадена компания и изобщо пазара на самолетни билети прочете подобна информация (която може, а може и да не е вярна) дали ще си купи билет за въпросната компания?

 

С голямата си уста О'Лиъри цели да дестабилизира конкуренцията, като в същото време отклонява вниманието от проблемите, възникнали в собствения му заден двор, а не да предпази някой пътуващ.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

@Topfly По принцип си прав, но не съм убеден, че О'Лиъри в случая адресира изявленията си към пътуващите. Някакси обърнат към инвеститорите ми изглежда. И като знаем Мъск какви шамари отнесе заради онова съобщение в Twitter, не знам дали и този скоро няма да получи жълт картон заради опити да манипулира пазара.

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
17 minutes ago, chandni said:

A също така и да предизвикат сътресения и фалити на иначе стабилни компании. Ако някой рядко пътъващ, незапознат със ситуацията в дадена компания и изобщо пазара на самолетни билети прочете подобна информация (която може, а може и да не е вярна) дали ще си купи билет за въпросната компания?

 

С голямата си уста О'Лиъри цели да дестабилизира конкуренцията, като в същото време отклонява вниманието от проблемите, възникнали в собствения му заден двор, а не да предпази някой пътуващ.

Дефиницията за стабилна компания по принцип е, че не може да я съсипеш с необосновани нападки. Защо МОЛ не казва, че Уиз ер ще фалира? 🙂  Да бутнеш някой в пропастта може, само ако той самият се разхожда на ръба на пропастта. Не е симпатично да ритнеш в някой, който е в беда, но въпреки това не може да обвиняваш О'Лиъри, че си гони интересите на авиокомпанията.

О'Лиъри създаде най-най голямата и печеливша авиокомпания в Европа и това му дава сериозен имидж на човек разбиращ от сектора. Той, освен интерес да съсипе конкуренцията има интерес и да си запази имиджа на един от най-големите гурута в сектора. Това не му позволява да прави необосновани прогнози и нападки, защото от високо се пада най-лесно...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
41 minutes ago, Goal & Boss said:

@Topfly По принцип си прав, но не съм убеден, че О'Лиъри в случая адресира изявленията си към пътуващите. Някакси обърнат към инвеститорите ми изглежда. И като знаем Мъск какви шамари отнесе заради онова съобщение в Twitter, не знам дали и този скоро няма да получи жълт картон заради опити да манипулира пазара.

Разлика между това което направи Мъск и О'Лиъри е огромна. Има си строго определени правила по които може да се публикуват новини за публични компании и Мъск наруши тези правила. За разлика от Мъск О'Лиъри не публикува новина, а изразява просто лично мнение като анализатор. С изключение на банковия сектор, изразяването на лично мнение, че дадена компания ще фалира не е подсъдимо и не се счита за манипулация. Инвеститорите, клиентите и т.н. си изграждат мнението за дадена компания точно въз основа на подобни външни анализи, които позволяват да се компенсира оптимистичната комуникация на ПР-а на дадена компания.

Безспорно О'Лиъри говори и към инвеститорите, които биха могли да финансират Norwegian или SAS, но понеже това не е форум за инвеститорите по важно е посланието му към пътуващите.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 50 минути , Topfly каза:

Дефиницията за стабилна компания по принцип е, че не може да я съсипеш с необосновани нападки. Защо МОЛ не казва, че Уиз ер ще фалира? 🙂  Да бутнеш някой в пропастта може, само ако той самият се разхожда на ръба на пропастта.

Категорично не си прав! Преди години, когато КТБ фалира не знам дали си спомняш случая със злонамерените SMS-и по адрес на ПИБ, които едва не докараха и нея до фалит! Когато някой пусне слух, че дадена компания е нестабилна, пред фалит и т.н., без да е вярно можеш да го предизвикаш! Ако е банка и вложителите се юрнат да теглят влоговете си, колкото и да е стабилна, няма банка на света, която да няма проблем с ликвидността при такова масово теглене. Същото е и с авиокомпаниите. Като се пусне слух, че ще фалира и хората се отдръпнат, естествено е това да доведе до финансови проблеми! 

 

Доколкото си спомням, след случая "ПИБ", разпространението на такива слухове беше инкриминирано - именно, за да не може всеки да си плещи глупости, да всява паника и да дестабилизира всяка неудобна банка.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
7 minutes ago, chandni said:

Категорично не си прав! Преди години, когато КТБ фалира не знам дали си спомняш случая със злонамерените SMS-и по адрес на ПИБ, които едва не докараха и нея до фалит! Когато някой пусне слух, че дадена компания е нестабилна, пред фалит и т.н., без да е вярно можеш да го предизвикаш! Ако е банка и влижителите се юрнат да теглят влоговете си, колкото и да е стабилна, няма банка на света, която да няма проблем с ликвидността при такова масово теглене. Същото е и с авиокомпаниите. Като се пусне слух, че ще фалира и хората се отдръпнат, естествено е това да доведе до финансови проблеми! 

 

Доколкото си спомням, след случая "ПИБ", разпространението на такива слухове беше инкриминирано - именно, за да не може всеки да си плещи глупости, да всява паника и да дестабилизира всяка неудобна банка.

Не бъркай компютрите с компотите! Банковият сектор е малко по специфичен случай и с различна регулация, поради законовата възможност от депозити с кратък срок да финансират дългосрочни проекти. България освен това е още по специален случай, защото поради валутния борд БНБ не може да играе ролята на краен кредитор. При добре работеща система и банки със стабилен и прозрачен баланс паника сред вложителите не може да доведе до фалит на банката, защото на мястото на вложителите може да стъпи централната банка. В Гърция например масовото теглене на депозити от банките не доведе до фалити на банки, защото ЕЦБ финансира банките с Emergency liquidity assistance

 

Дори за банкова институция обаче няма проблем да се пусне обоснован анализ, както се пускат подобни анализи в български медии за “гнилите ябълки“ в банковата система на България. Правенето на анализи за различни сектори и компании, дори и заключенията да са бомбастични, си е напълно легитимна и законна дейност, за разлика от разпространение на невярна и непотвърдена информация...

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 7 часа, Topfly каза:

Не бъркай компютрите с компотите!

Не ги бъркам нито с компотите, нито с картофите. Не твърдя и че изявленията на МОЛ са криминално деяние. Направих съпоставката с банковата система, за да ти докажа, че дори и стабилна организация може да бъде разклатена от пускането на слухове, а доколко бръщолевенето на МОЛ е "обоснован анализ" е много спорно!

 

преди 8 часа, Topfly каза:

изразява просто лично мнение като анализатор

Много малко хора се замислят доколко едно мнение е обосновано, доколко е истина и т.н. Ти самият даде пример със служителите от софийската опера как нещата не били точно както бяха представени първоначално...  Я "хвърли бомбата", напиши, че авиокомпанията е нестабилна, вкарай психоза, пък после обяснявай, че то това било само "лично мнениие и анализ".

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.