Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

преди 2 часа, akair каза:

 В британските медии се е появила информация, че Monarch или ще бъдат купени, или CAA ще им отнеме лиценза. За потенциални купувачи са цитирани EasyJet, Wizz Air и Norwegian:

https://www.ch-aviation.com/portal/news/59955-easyjet-wizz-air-join-monarch-airlines-fray

http://news.sky.com/story/monarch-prays-for-lifeline-as-caa-considers-licence-extension-11060556

https://www.thetimes.co.uk/article/monarch-airline-may-be-close-to-collapse-6csjng90z

По-интересното е дали това е таргетирана атака по по-слабия от 2-мата набедени, чиста случайност или закономерност, за която наблюдателите в сектора са знаели...

И не само тази информация...

 

Monarch Airlines has ceased trading and its 300,000 future bookings for flights and holidays have been cancelled, the Civil Aviation Authority has said. 

About 110,000 customers are currently overseas and the government has asked the CAA to charter more than 30 aircraft to bring them back to the UK.

 

 

Връзка към мнение

МОЛ се оказа прав доста по рано от колкото се очакваше... Сега да видим, какво ще е реалното положение с Norwegian... Няма да съм много хепи ако спечеля баса, защото като пътник много ми се иска Norwegian да ги има...

 

Monarch Airlines has ceased trading

Information for customers of Monarch

 

Monarch has confirmed that the following companies have ceased trading and now entered administration:

  • Monarch Airlines Ltd
  • Monarch Holidays Ltd (ATOL Number 2275) 
  • First Aviation Ltd (ATOL Number 4888) previously trading as Monarch Airlines
  • Avro Ltd (ATOL Number 1939)
  • Somewhere2stay Ltd

As a result, we are sorry to inform you that, as of 2 October 2017, all future holidays and flights provided by these companies have been cancelled and are no longer operating.

This is an unprecedented situation and because there are up to 110,000 passengers abroad, the UK Government has asked the CAA to coordinate flights back to the UK for all Monarch customers currently overseas. These new flights will be at no extra cost to you.

If you are already abroad you will find all the information you need about your new flight on this website.

If you are due to depart from a UK airport with Monarch Airlines today or in the future, please do not travel to your UK airport as your flight will not be operating.

Customers already abroad

If you are currently abroad and due to return to the UK on or before 15 October 2017 we are making arrangements for you to return home to the UK on a new flight, at the end of your holiday. These new flights will be at no extra cost to you.

We will of course prioritise vulnerable passengers, including unaccompanied minors, and make sure that family groups travel on the same flights. 

For further advice and details of your new flight please read I am currently abroad.

If you are currently abroad and due to return to the UK after this date, please read the additional information section.

Customers yet to travel out of the UK

We are sorry to inform you that all future holidays and flights booked with Monarch are now cancelled as of 2 October 2017.

If you are booked on a Monarch Airlines flight, please do not go to your UK airport, as your flight will not be operating.

Further information is available at I have a future booking and have not travellled yet.

 

https://monarch.caa.co.uk/

 

 

Връзка към мнение

 

Иначе казано, Монарх преустановява търговската си дейност и около 300,000 бъдещи резервации са засегнати. В момента около 110 000 пътници са извън Великобритания и правителството CAA - Civil Aviation Authority - е поискало да чартира повече от 30 полета, за да ги прибере обратно в UK. 

 

http://www.bbc.co.uk/news/business-41464934

 

На Монарх отдавна им се мъти състоянието покрай кризата в Египет, преустановяване на почивките в Тунис и какво ли не. МОЛ със сигурност следи икономическите им показатели и със сигурност си имат вътрешна информация. Той е умен, но едва ли има кристална топка. Надявам се Norwegian да нямат тези проблеми...

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
преди 15 минути , Гост каза:

Той е умен, но едва ли има кристална топка. Надявам се Norwegian да нямат тези проблеми

Достатъчно е да има нюх, а той го има в изобилие.

Без да мисля лошото на когото и да е, би било интересна картинка, ако напусналите Райън пилоти поискат да се върнат.

Връзка към мнение
преди 8 минути , Zaro каза:

Достатъчно е да има нюх, а той го има в изобилие.

Без да мисля лошото на когото и да е, би било интересна картинка, ако напусналите Райън пилоти поискат да се върнат.

Със сигурност има нюх! Само че той малко като играещите на борсата се явява - или има вътрешна информация, има умишлено влияе на пазара. Това е лично мое мнение, разбира се :) 

 

За пилотите - желая им да си решат проблемите по най-добрия за тях и клиентите начин. Защото не МОЛ кара машините, а точно те. МОЛ се отчита единствено пред акционерите, осигурява билети за по 10 евро - и хората в много форуми го боготворят, но той си е едно арогантно бизнес копеле - което харесвам :) , но което ще ме сдъвче и изплюе, ако му преча.  Не аз, който и да е. Изобщо, камбанарията е велика работа...

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
преди 2 минути , Гост каза:

МОЛ се отчита единствено пред акционерите, осигурява билети за по 10 евро - и хората в много форуми го боготворят, но той си е едно арогантно бизнес копеле - което харесвам

Безспорно. Ако не бяха билетите по 10 евро, на другите авиокомпании билетите нямаше да са по 20-30, а по 200-300. Така че дори и да не ползваш Райън, косвено ползваш ползите от този арогантен модел на поведение.

  • Харесвам 9
Връзка към мнение
преди 3 минути , Zaro каза:

Достатъчно е да има нюх, а той го има в изобилие.

Без да мисля лошото на когото и да е, би било интересна картинка, ако напусналите Райън пилоти поискат да се върнат.

МОЛ си говори достатъчно много с банки и инвеститори за финансиране на нови самолети за да има малко по добър поглед какво ще се случи в близкото бъдеще. Той познава и най-големите инвеститори в сектора и добре разбира какво им харесва и какво не им харесва. Разбира се може и не случайно да е пакетирал в едно Monarch с Norwegian , защото е знаел че първата е безнадеждна, а на втората може яко да се разклати ако се говори срещу нея.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 3 минути , Zaro каза:

Безспорно. Ако не бяха билетите по 10 евро, на другите авиокомпании билетите нямаше да са по 20-30, а по 200-300. Така че дори и да не ползваш Райън, косвено ползваш ползите от този арогантен модел на поведение.

Точно така е. Въпросът е, че монетата винаги има две страни и цената винаги, ама винаги се плаща от някого - защото билетът просто не струва 10 евро. Въпросът е от кого... МОЛ не е гений, нито е ангел - и има нужда от противовес, за да има баланс за играчите на пазара и неговите собствени служители.

преди 1 минута , Topfly каза:

МОЛ си говори достатъчно много с банки и инвеститори за финансиране на нови самолети за да има малко по добър поглед какво ще се случи в близкото бъдеще. Той познава и най-големите инвеститори в сектора и добре разбира какво им харесва и какво не им харесва. Разбира се може и не случайно да е пакетирал в едно Monarch с Norwegian , защото е знаел че първата е безнадеждна, а на втората може яко да се разклати ако се говори срещу нея.

И аз така мисля :) 

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
преди 58 минути , Zaro каза:

Достатъчно е да има нюх, а той го има в изобилие.

Без да мисля лошото на когото и да е, би било интересна картинка, ако напусналите Райън пилоти поискат да се върнат.

С пилотите отишли в Norwegian не знам какво ще стане, но Monarch имат 35 самолета и вероятно 350 екипажа, които сега ще си търсят работа. Краткосрочно явно МОЛ се оказа прав де не се отдаде на натиска за увеличение на заплатите на пилотите. Скоро от Monarch, Air Berlin и AlItalia ще се появят доста пилоти без работа, които вероятно ще му решат веременно кризата с липса на пилоти.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Topfly каза:

МОЛ се оказа прав доста по рано от колкото се очакваше... Сега да видим, какво ще е реалното положение с Norwegian... Няма да съм много хепи ако спечеля баса, защото като пътник много ми се иска Norwegian да ги има...

 

Георги: Утре слънцето ще изгрее, а следобед идва края на света. 

 

Ако утре слънцето изгрее, приключвайте със земните планове :) Общо взето нещо такова е и прогнозата на О'Лиъри, а Монарх изглежда отдавана са имали проблеми. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Гост каза:

За пилотите - желая им да си решат проблемите по най-добрия за тях и клиентите начин. Защото не МОЛ кара машините, а точно те. МОЛ се отчита единствено пред акционерите

Това безспорно е така, на ако не са такива като акционерите и МОЛ, пилотите ще могат да карат само машини, които сами са си закупили. ;) 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 11 минути , Фил каза:

Това безспорно е така, на ако не са такива като акционерите и МОЛ, пилотите ще могат да карат само машини, които сами са си закупили. ;) 

 

Така е във всеки бизнес... 

 

Никога няма да забравя, когато бях на едно изключително обучение в един от най-добрите университети в света как лекторът с типичния си английски сарказъм ни заяви: и да не мислите, че компаниите във вашия сектор се интересуват от разработките на авангардните ви технологии заради удоволстието, което вие имате като инженери или за благото на хората? Не бъдете глупави. Те се интересуват дали правите ПАРИ за тях. Всичко останало е следствие... 

 

Истината е - или поне моята истина, че изпусне ли се взаимния интерес, нещата се разбалансират и настъпват проблеми. Нито МОЛ е Господ, нито пилотите. Пазарът рано или късно наказва хората с изпуснат баланс. Не виждам защо О'Лиъри да е изключение.

Редактирано от Гост
Връзка към мнение
преди 2 минути , Георги каза:

 а Монарх изглежда отдавана са имали проблеми. 

Обсъждахме, че и Norwegian Norwegian почва да има сериозни проблеми, но ще видим. Фалитите стават често доста изненадващо за публиката. Ако четеше новините за Monarch се виждаше, че да имат някакви проблеми, но се опитват да си ги решат с нови трансатлантически полети и т.н.

 

Ето няколко актуални новини за Norwegian

 

Norwegian Air's Irish wing lost hundreds of millions of dollars last year

http://www.thejournal.ie/norwegian-air-losses-2-3595672-Sep2017/

 

От low cost авиокомпания Norwegian се превръщат в high cost авиокомпания с много слаби показатели за краткосрочна ликвидност.

 

RISING COSTS

To serve its ambitions, Norwegian has led a procession of blockbuster orders from budget airlines in Europe and Asia. In the last five years, it has ordered more than 200 efficient new jets including 110 Boeing 737 MAXs, with options for another 90.

But it doubled up by ordering 100 of the similar Airbus (AIR.PA) A320neo jets to support its foray into the plane leasing business, as well as more than 20 wide-body Boeing 787 Dreamliners for its transatlantic routes.

In the second quarter, Norwegian’s operating expenses jumped 45 percent with increases across the board, a rise it put down to new routes and hubs. The airline also said the roughly 2,000 staff it is recruiting in 2017 was, “a significant cost driver but also a necessary investment for future growth”.

Its costs for every seat per kilometer flown rose 9 percent to 0.43 of a crown. The commonly used measure of airline costs is now expected to be about 0.42 this year, up from a previous estimate of 0.39-0.40 crown. However, revenue for each seat offered fell 3 percent to 0.41 crown.

The carrier ended up with a second-quarter operating loss of 863 million crowns. That translated into a net profit of 1 billion thanks only to its 17.5 percent stake in Norwegian Finans Holding (NOFI.OL), a bank it launched to offer customers credit and to run its loyalty program.

One banker who declined to be named said the performance was the result of “increased interest expenses, huge capital expenditure, yields under pressure and aggressive commercial growth based only on market share versus profitability”.

The banker said he stopped looking at potential financial exposure to Norwegian Air one to two years ago, partly because the airline did not have enough capital backing its expansion.

Norwegian’s ability to meet its short-term debt obligations is ranked second-worst among European carriers after Croatia Airlines HRAR.ZA, according to Thomson Reuters Eikon data.

Norwegian’s so-called quick ratio, a commonly used indicator of short-term liquidity, is 0.42, less than half the average of regional rivals. Its interest coverage ratio, a measure of how easily it can service outstanding debt, is just 3.2 while the ratio for Ryanair is 25.2. “What gets me with Norwegian ... is the balance sheet could be better. It is so low on equity, so high on debt, it would be safer if they had a bit more equity behind it,” said James Halstead, a managing partner at consultancy Aviation Strategy.

“This is a cyclical industry and if something goes wrong it can go drastically wrong,” he said.

Norwegian Air Chief Executive Bjoern Kjos defended the airline’s capital levels, saying it relied more on national export-import banks.

“Our financing is a little different from the usual bank financing. We use these state institutions and we have always fulfilled their requirements,” he told Reuters.

https://www.reuters.com/article/us-norwegian-air-strategy-insight/norwegian-air-under-pressure-to-boost-finances-idUSKBN1AA1MR

 

 

Връзка към мнение

От The Wall Street Journal също не са много оптимисти за бъдещето на Norwegian. Слагам само скрийншот, защото статията е платена

 

59d1fd501bc1b_wallstreet.jpg.816d678b7d1f1e735b58ea5b8d0df5c5.jpg

Връзка към мнение
преди 4 часа, Topfly каза:

Разбира се може и не случайно да е пакетирал в едно Monarch с Norwegian , защото е знаел че първата е безнадеждна, а на втората може яко да се разклати ако се говори срещу нея.

Точно това е станало според, защото Monarch още миналата година са ги спасявали с транж от 160-милиона и като имаш малко вътрешна информация, че и през тази година нещата не са много по-розови, не е трудно да го предскажеш

преди 3 часа, Topfly каза:

Скоро от Monarch, Air Berlin и AlItalia ще се появят доста пилоти без работа, които вероятно ще му решат веременно кризата с липса на пилоти.

Не съм съвсем съгласен, на първата компания все още не и знаем съдбата за другите две знаем ще бъдат купени или изцяло или на парчета. На дали новите собственици ще освободят екипажите и ще започват набирането им от нулата, те биха искали да почнат да летят възможно най-бързо.

Връзка към мнение
преди 24 минути , tch каза:

Точно това е станало според, защото Monarch още миналата година са ги спасявали с транж от 160-милиона и като имаш малко вътрешна информация, че и през тази година нещата не са много по-розови, не е трудно да го предскажеш

 

За някой е лесно, а за друг е трудно да направи прогноза. Norwegian миналата седмица имаха планове да правят джойнт венчър, договорка за пълнене на самолетите им и т.н. с Monarch... Ако и те са знаели, защо са си губели времето с глупости?

Редактирано от Topfly
Връзка към мнение
преди 24 минути , tch каза:

Не съм съвсем съгласен, на първата компания все още не и знаем съдбата за другите две знаем ще бъдат купени или изцяло или на парчета. На дали новите собственици ще освободят екипажите и ще започват набирането им от нулата, те биха искали да почнат да летят възможно най-бързо.

Когато една компания спре да изпълнява полетите, каква е съдбата на служителите и? Air Berlin и AlItalia в момента са в това състояние, защото не работят ефективно. Няма как да вземеш една нефективна структура и от утре да стане ефективна. Ясно е като бял ден, че част от служителите на Air Berlin и AlItalia няма да имат работа скоро. При Air Berlin вече пряха част от полетите и екипажите, които са обслужвали тези самолети едва ли още дълго ще получават заплата.

Връзка към мнение
преди 4 часа, Topfly каза:

С пилотите отишли в Norwegian не знам какво ще стане, но Monarch имат 35 самолета и вероятно 350 екипажа, които сега ще си търсят работа. Краткосрочно явно МОЛ се оказа прав де не се отдаде на натиска за увеличение на заплатите на пилотите. Скоро от Monarch, Air Berlin и AlItalia ще се появят доста пилоти без работа, които вероятно ще му решат веременно кризата с липса на пилоти.

Дори да се явят в към момента това ще са главно пилоти сертификацирани за Ербус, ==> трябва време и пари да минат на 737-800/ 738-MAX.   В по-добро положение са WizzAir и Easy Jet които оперират А320 серията. Докато и Norvegian и Ryanair не могат да се възползуват незабавно от освободените пилоти (ако въобще излезнат на  пазара.)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 6 минути , akair каза:

Нещата са ескалирали по-бързо от очакваното...

Ако държавата не се намеси, като при AlItalia и Air Berlin агонията рядко е дълга. Някой винаги затваря кранчето в един момент и играта свършва. Никой частен акционер или банка не обича да гледа как гориш стотици милиони евро...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 1 час, Topfly каза:

Когато една компания спре да изпълнява полетите, каква е съдбата на служителите и? Air Berlin и AlItalia в момента са в това състояние, защото не работят ефективно.

Сигурно част от служителите ще оснат без работа, но това на дали ще са пилотите или сред тях процента ще е нищожен. И не знам защо си мислиш, че във фалита на една авиокомпания основна роля играе раздутия щат. Според мен много по-критичен елемент е колко пълноценно успяваш да си запълниш самолетите. Пример- един А321 по каталог струва 120 милиона, да кажем че с остъпките ще дойде около 90-100. На десетимата пилоти, които ще го управляват годишната им заплата ще е около един милион, защото високите заплати, които цитираме във форума са за капитаните, а не за помощник-пилотите. Та дори да има съкращения те ще са на наземен персонал, а не на пилоти, без тях не става, а и процентно разходите за тях не са толкова големи.

Връзка към мнение
преди 2 минути , tch каза:

Сигурно част от служителите ще оснат без работа, но това на дали ще са пилотите или сред тях процента ще е нищожен. И не знам защо си мислиш, че във фалита на една авиокомпания основна роля играе раздутия щат. Според мен много по-критичен елемент е колко пълноценно успяваш да си запълниш самолетите. Пример- един А321 по каталог струва 120 милиона, да кажем че с остъпките ще дойде около 90-100. На десетимата пилоти, които ще го управляват годишната им заплата ще е около един милион, защото високите заплати, които цитираме във форума са за капитаните, а не за помощник-пилотите. Та дори да има съкращения те ще са на наземен персонал, а не на пилоти, без тях не става, а и процентно разходите за тях не са толкова големи.

Идеята ми беше, че споменатите авиокомпании вероятно имат доста линии, които не са печеливши. Тези линии ще се затворят и съответно ще останат излишни пилоти. Част от оптимизирането на Air Berlin както виждаш се състои в закриването на определени дестинации. Колко трябва да се реже ще покаже бъдещето. Друга причина много пилоти да се окажат на пазара на труда е, че ще опитат да си запазят стрите условия при които са работели, но най-вероятно е купувачите да им предложат нови и по близки до пазарните условия договори.

Връзка към мнение
преди 49 минути , Гост каза:

VirginAtlantic have confirmed that they've started a fast track application process for #Monarch pilots.

Job here: http://bit.ly/2wteQEq

Има и други лешояди, които скачат на мършата ;)

 

BA parent eyes Monarch assets amid ATOL licence renewal doubts

IAG is among the bargain-hunting predators circling Monarch's assets as it teeters on the brink of collapse, Sky News has learned.

http://news.sky.com/story/ba-parent-eyes-monarch-assets-amid-atol-licence-renewal-doubts-11063003

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

WIZZ AIR LAUNCHES RESCUE FARES FOR STRANDED MONARCH PASSENGERS

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/about-us/news/2017/10/02/wizz-air-launches-rescue-fares-for-stranded-monarch-passengers#/

 

Уиз ер също се наредиха на опашката като искат да придобият разрешението за операции AOC на британския пазар на Monarch за да може да продължат да оперират и след Брекзит.

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.