Прескочи до съдържание

О'Лиъри: Norwegian и Моnаrсh ще имат затруднения


Препоръчани мнения

Преди 1 час, Topfly каза:

WIZZ AIR LAUNCHES RESCUE FARES FOR STRANDED MONARCH PASSENGERS

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/about-us/news/2017/10/02/wizz-air-launches-rescue-fares-for-stranded-monarch-passengers#/

 

Уиз ер също се наредиха на опашката като искат да придобият разрешението за операции AOC на британския пазар на Monarch за да може да продължат да оперират и след Брекзит.

Явно са решили да се разграничат от МОЛ и погребването на английския пазар след Брекзит (велики глупости! - независимо от слабия паунд, англичаните са като скакалци на тема пътувания) - не че О'Лиъри няма първи да загърби глупостите, които е говорил, за да донесе повече пари на акционерите си :biggrin:

 

Иначе е ''забавно'' - коментират как това е първата по мащабите си операция за прибиране на британци у дома след Втората Световна Война (което не е много шега) - ще се осъществи от държавата, стига да не си от потърпевшите и да не ти скапят чудните житейски намерения (за каквито пресата е препълнена)... 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...
  • 2 седмици по-късно ...

Експанзията продължава с пълна сила. Norwegian са получили са разрешение да оперират по 153 линии в Аржентина от искани 156 линии.

 

Norwegian moves closer to Argentina flights as profits rise

Norwegian's long-haul network is set for further expansion after its planned Argentinian routes moved a step closer.

http://www.routesonline.com/news/29/breaking-news/275440/norwegian-moves-closer-to-argentina-flights-as-profits-rise/?highlight=norwegian

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , akair каза:

Тези дни Norwegian публикуваха данните за Q3. Числата са интересни, но нека всеки сам направи анализа за себе си. :)

По интересното е какви са очакванията на мениджмънта, анализаторите, О'Лиъри и т.н. за следващите 12 месеца. Балансът на едно дружество винаги показва миналото и рядко може да предскаже резки промени в позитивна или негативна посока за в бъдеще. Силната експанзия трябва да е подкрепена с много силно кеш флоу за да няма ликвидни проблеми в бъдеще. Интересното е и как ще се справят с липсата на пилоти на пазара и ще продължават ли да надцакват конкурентите?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, akair каза:

Тези дни Norwegian публикуваха данните за Q3. Числата са интересни, но нека всеки сам направи анализа за себе си. :)

Аз ги гледах тези цифри още когато О'Лиъри ги оповести като пътници. Много сериозна експанзия... Всичко е чудесно, с едно изключение. 

 

Не съм финансов анализатор, но аз лично бих била смутена от цифрите на EBITDA. Надявам се да имат добра стратегия, скрита от погледите на лаици като мен.

Връзка към коментар
преди 33 минути , Rainy каза:

Аз ги гледах тези цифри още когато О'Лиъри ги оповести като пътници. Много сериозна експанзия... Всичко е чудесно, с едно изключение. 

 

Не съм финансов анализатор, но аз лично бих била смутена от цифрите на EBITDA. Надявам се да имат добра стратегия, скрита от погледите на лаици като мен.

Настоящата EBITDA има смисъл да се обсъжда, ако не се очаква качествена промяна в операциите на авиокомпанията. При положение, че искат да направят огромна експанзия в междуконтиненталните полети и на нов пазар като Аржентина, най-важният въпрос е как им стои ликвидността и има ли кой да финансира този растеж? От такава гледна точка силната задлъжнялост на авиокомпанията и ниската ликвидност е голям проблем. Norwegian правят една пирамида, която при оптимални условия може и да оцелее, но при най-малкият полъх на вятъра може да се срине. По горе бях цитирал една статия от Ройтерс в която най-важната част е тази:

 

The banker said he stopped looking at potential financial exposure to Norwegian Air one to two years ago, partly because the airline did not have enough capital backing its expansion.

Norwegian’s ability to meet its short-term debt obligations is ranked second-worst among European carriers after Croatia Airlines HRAR.ZA, according to Thomson Reuters Eikon data.

Norwegian’s so-called quick ratio, a commonly used indicator of short-term liquidity, is 0.42, less than half the average of regional rivals. Its interest coverage ratio, a measure of how easily it can service outstanding debt, is just 3.2 while the ratio for Ryanair is 25.2. “What gets me with Norwegian ... is the balance sheet could be better. It is so low on equity, so high on debt, it would be safer if they had a bit more equity behind it,” said James Halstead, a managing partner at consultancy Aviation Strategy.

“This is a cyclical industry and if something goes wrong it can go drastically wrong,” he said.

Връзка към коментар
2 hours ago, Rainy said:

Аз ги гледах тези цифри още когато О'Лиъри ги оповести като пътници.

Може би някакъв interim report? Защото презентацията е с дата 26 окт:

https://www.norwegian.com/globalassets/documents/quarterly-results/norwegian-q3-2017-presentation.pdf

 

Ето материал в Thomson Reuters от вчера: https://www.reuters.com/article/norwegian-air-shuttle-results/update-1-norwegian-air-says-on-course-to-cut-costs-despite-rising-pay-for-pilots-idUSL8N1N144G

 

И извадка от него:

Quote

The earnings shortfall was mainly explained by higher costs, particularly related to technical maintenance and other flight operations, said broker Pareto Securities, which has a ‘buy’ rating on the shares.

Затова по-горе писах - нека всеки сам си направи анализа. Останалото са... мнения... :)

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Настоящата EBITDA има смисъл да се обсъжда, ако не се очаква качествена промяна в операциите на авиокомпанията. При положение, че искат да направят огромна експанзия в междуконтиненталните полети и на нов пазар като Аржентина, най-важният въпрос е как им стои ликвидността и има ли кой да финансира този растеж? От такава гледна точка силната задлъжнялост на авиокомпанията и ниската ликвидност е голям проблем. Norwegian правят една пирамида, която при оптимални условия може и да оцелее, но при най-малкият полъх на вятъра може да се срине. По горе бях цитирал една статия от Ройтерс в която най-важната част е тази:

 

The banker said he stopped looking at potential financial exposure to Norwegian Air one to two years ago, partly because the airline did not have enough capital backing its expansion.

Norwegian’s ability to meet its short-term debt obligations is ranked second-worst among European carriers after Croatia Airlines HRAR.ZA, according to Thomson Reuters Eikon data.

Norwegian’s so-called quick ratio, a commonly used indicator of short-term liquidity, is 0.42, less than half the average of regional rivals. Its interest coverage ratio, a measure of how easily it can service outstanding debt, is just 3.2 while the ratio for Ryanair is 25.2. “What gets me with Norwegian ... is the balance sheet could be better. It is so low on equity, so high on debt, it would be safer if they had a bit more equity behind it,” said James Halstead, a managing partner at consultancy Aviation Strategy.

“This is a cyclical industry and if something goes wrong it can go drastically wrong,” he said.

Тук с теб сме на едно и също мнение категорично - не се случва често :biggrin:

 

На мен ми беше интересно да проследя цифрите на Norwegian след като Monarch фалираха - намирам, че О'Лиъри е бизнес-гений и се чудех дали ще се окаже и тук прав. Тогава се шокирах леко от въпросните цифри, ама коя съм аз да правя анализи...  

 

Та - дано Norwegian се справят с експанзията, конкуренцията е най-доброто за нас като потребители. Много интересни мисли ме налазиха лично мен, както препоръча да процедираме @akair :)

преди 9 минути , akair каза:

Може би някакъв interim report? Защото презентацията е с дата 26 окт:

https://www.norwegian.com/globalassets/documents/quarterly-results/norwegian-q3-2017-presentation.pdf :)

Съвсем откровено не помня дата или каквото там, но е било публично достъпно. Просто думите на МОЛ ме накараха да се навра в цифрите, както и факта, че моята заплата и бонус зависят от EBITDA на компанията, та имах разни вътрешни размисли... 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

В Лайнърса пишеше, че местната версия на КФН е започнала проверка на Norwegian как точно си правят счетоводството, защото са се опитали да намалят загубите с 1 order of magnitude с някакви счетоводни гимнастики. Leeham и той е бил доста харш в мнението си за Norwegian.

  • Замислям се 2
Връзка към коментар
преди 59 минути , akair каза:

...Norwegian как точно си правят счетоводството, защото са се опитали да намалят загубите с 1 order of magnitude с някакви счетоводни гимнастики. 

А аз мислех, че счетоводните гимнастики ги правят главно за да крият печалби и така да спестяват данъци :biggrin: ...
Или това е за да не ги линчуват акционерите? :unsure:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
14 minutes ago, Фичо said:

А аз мислех, че счетоводните гимнастики ги правят главно за да крият печалби и така да спестяват данъци :biggrin: ...
Или това е за да не ги линчуват акционерите? :unsure:

Мотивацията за показване на по добри резултати от реалните е много по широка от това да не те линчуват акционерите ;) Често това е единственият начин да убедиш банката, инвеститорите или лизинговата компания да ти осигурят финансиране. В други случаи по този начин на хартия покриваш определени регулаторни изисквания и т.н. Как така стана според теб, че КТБ беше печеливша и стабилна и въпреки това фалира, оставяки дпупка в баланса за милиарди? ;)

Връзка към коментар
преди 40 минути , Topfly каза:

Как така стана според теб, че КТБ беше печеливша и стабилна и въпреки това фалира, оставяки дпупка в баланса за милиарди? ;)

Защото май имаше неспирни опашки поне една седмица пред клоновете ;)

Връзка към коментар
На 9/6/2017 в 22:58, Георги каза:

И понеже няма смисъл да се замеряме само с теории и ти дължа една бира от една камара време, съм готов да рискувам още 2 бири срещу 1, че Norwegian ще са тук на пролет. Ако ти спечелиш - дължа 3, ако ти загубиш сме чисти или може просто да се почерпим и двамата по една :)

 

На 9/6/2017 в 23:34, Topfly каза:

Ок, приемам :)

Това означава ли, че вече имаме да се черпим по една бира двамата или ще чакаме 22 март официално? :)

  • Харесвам 2
  • Смея се 3
Връзка към коментар
34 minutes ago, Фичо said:

Ама с клиринг или без? :lol:

Няма да има никакво нетиране или прихващане. Всеки си доставя и пие бирата както е по договор ;) Целта на подобни облози в крайна сметка е да се напием :lol:

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Topfly каза:

Няма да има никакво нетиране или прихващане. Всеки си доставя и пие бирата както е по договор ;) Целта на подобни облози в крайна сметка е да се напием :lol:

Напиването със собствен алкохол е много неизгодно. Твой е и няма как да се надереш като за световно. Виж, с чужд е друга история. Там черният дроб става свидетел на впечатляващи постижения. А на сутринта от чешмата тече панацея.

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 7 часа, Фичо каза:

А аз мислех, че счетоводните гимнастики ги правят главно за да крият печалби и така да спестяват данъци :biggrin: ...
Или това е за да не ги линчуват акционерите? :unsure:

Това беше и моята изненада. По време на скандала с Tesco (местен за Острова, но грандиозен) точно това и на мен ми направи впечатление - криенето на загуби заради борси, акционери и какво ли още не в контекста... 

 

Иначе МОЛ е уникален - искрено се забавлявам с него. Преди дни заплаши официално правителството на Нейно Величество, че ще свали самолетите на Ryanair на земята, ако все пак направят Брексит. :biggrin: Не го публикувах, че темата е леко в наказателното поле на форума :lol:

Връзка към коментар
4 hours ago, akair said:

Бизнесът нямаше да е същия без него - в много и различни посоки.

МОЛ е маркетингов гений, но не мисля, че и без него бизнесът с НТА би бил много по различен. От гледна точка на бизнес модел той не е измислил нищо революционно, защотото всичко е копирал от вече успешни модели в САЩ.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
15 hours ago, tch said:

Защото май имаше неспирни опашки поне една седмица пред клоновете ;)

Опашката пред клоновете може да предизвика максимум ликвидна криза, но няма как да създаде загуби за милиарди, ако зад всеки раздаден заем има подходящо покритие. При нормално функциониране на една банка ликвидна криза предизвикана от Bunk run може лесно да се преодолее с ликвидна помощ от централната банка или правителството. Последните 10 години имаше стотици подобни примери в ЕС.

Връзка към коментар
преди 6 часа, Topfly каза:

При нормално функциониране на една банка ликвидна криза предизвикана от Bunk run може лесно да се преодолее с ликвидна помощ от централната банка или правителството

Включително и в България ;) Как правителството помогна на една банка, а другата остави. Ама стига толкова, че влизаме в офтопик :) 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.