Прескочи до съдържание

Най-добрите условия за кредитна карта за често пътуващи хора (само български банки)


Препоръчани мнения

Пре-оторизация си е стандартна практика в големите вериги. Даже в букинг си го пише при условията за съответния хотел.

Четете внимателно.

Сега погледнах - АМЕХ верно няма лого на банка. Има едно малко лого на банката издател на гърба на картата долу вдясно.

Та както вече ви обясних, АМЕХ си струва да е с вас в чужбина като втора карта - заедно с виза или мастър.

В България не е от особена полза. Имат отстъпки в някои бенизностанции и по-скъпите хотели и магазини.

Имаше навремето някаква отстъпка в Метро, ама май приключи.

Връзка към коментар

Пре-оторизация си е стандартна практика в големите вериги. Даже в букинг си го пише при условията за съответния хотел.

Четете внимателно.

 

Нека да разграничим стандартна пре-оторизация на кредитната карта от блокиране на депозитна сума. Едното се случва в деня на резервацията и служи за потвърждение, че картата е валидна и с покритие. Второто е чиста форма на презастраховка на търговеца и никак, ама никак не се покрива с термина "добра търговска практика". Лично на мен, който принципно отсяда преимуществено в четиризвездни хотели, подобно нещо ми се случи за първи път в Будапеща. Темата за проверката по телефона пък от белградския пример дори не искам да подхващам. Добре че бях в настроение от прекрасното изживяване концерт на Питър Гейбриъл, иначе на този рецепционист щеше да му се стори тесен света...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Доколкото разбирам, без да съм експерт по хотелите и картите, ако картата е преоторизирана, хотелът може да предяви претенции по-късно (след като си напуснал) ако се окаже, че минибара е ползван или има неочаквани щети. Тоест блокирането на суми е излишно.

Прав ли съм?

Връзка към коментар

Мен пък не ме дразнят, макар и да признавам, че наистина е неудобство ако не разполагаш с кредитна карта и не си уведомен предварително, че такава се изисква. Не навсякъде блокират сума, но почти навсякъде използват картата като гаранция за евентуални липси и повреди, които ще се установят по-късно.  Чела съм преди време, че хотелите губят милиони долари на година от кражби, като на първо място са хавлии, също и пепелници доста се крадели ("за спомен"), така че е разбираемо желанието на хотелиерите да се застраховат и да се опитат да минимизират тези загуби. Айде в малко хотелче от 10 стаи по лесно се следи, не  винаги има всички екстри (макар и често в тях пък има депозит за дистанционно на ТВ или климатик), но в един хотел със стотици стаи загубите могат да бъдат значителни.

Връзка към коментар

Принципно си прав. Точно в това се изразява и самата пре-оторизация, а именно, ако не се явиш в хотела да имат възможност автоматично ти дръпнат парите за първата вечер и т.н. Голяма част от новите карти обаче изискват и допълнително въвеждане на ПИН код. Тук нещата започват да се размиват сериозно. Лично аз винаги плащам с карта, така ми е по-удобно. В голяма част от хотелите при "check-out", след оторизиране на картата на устройството, следва задължително подаване на "пос"-а с молба да въведа ПИН код. Имал съм обаче и случаи, при които не е било необходимо да въвеждам ПИН, което означава, че явно всичко зависи от резервационната система на съответния хотел и по-специално от тяхната обслужваща банка...

Връзка към коментар

Такава преауторизация, която се прави на място в хотела е общо взето редовна практика, не се ограничава само до Унгария или 1-2 държави, по целият свят се прави. Особено, когато хотела е заплатен с предплатена тарифа. И има точно за цел счупвания, кражби и подобни. Не е същото като ауторизацията, която биха направили, ако не се явиш за резервацията си. 

Връзка към коментар

Случва ми се често при резервация от booking , а и други да пише ,че  търговецът ще преоторизира картата в момента на резервацията или може да блокира сума по нея , но рядко го прави.

 

Блокирали са ми сума по картата за евентуални щети в "Ibis" в Банкок (50евро) . Не знам каква е идеята при положение , че при напускане ми удариха печат Canceled върху квитанцията от транзакцията , а никой не се е  и качвал в стаята да проверява какво е положението ;-)

Редактирано от stenk
Връзка към коментар

Аз се обърках. Един говори за кредитна, а друг, за дебитна карта и за това ми се струва, нещата се размиха леко. Поне аз както го разбирам, при кредитната карта може да има преоторизация на определена сума, която обаче не е задължително да бъде сумата, която търговеца ще си изтегли в крайна сметка при приключването на транзакцията, докато при дебитната карта има блокирана сума, която не може да бъде променяна пожелание на търговеца. Ето малко от уики, обаче е с леко Американски уклон. http://en.wikipedia.org/wiki/Preauthorisation

Явно от там идва драмата, защо доста бензиностанции, хотели, агенции за наемане на коли и т.н. искат кредитна, а не дебитна карта. Впрочем, на мен винаги това ми е било разбирането на нещата и никога не ми е правило впечатление, ако хотела проверява дали имам нещо използвано от минибара или някоя друга услуга, ако плащането е било с дебитна карта първоначално.

Връзка към коментар

Такава преауторизация, която се прави на място в хотела е общо взето редовна практика, не се ограничава само до Унгария или 1-2 държави, по целият свят се прави. Особено, когато хотела е заплатен с предплатена тарифа. И има точно за цел счупвания, кражби и подобни. Не е същото като ауторизацията, която биха направили, ако не се явиш за резервацията си. 

 

Нещо не те разбрах, говорим за коренно различни неща, но и аз се отказвам да обяснявам вече...

Връзка към коментар

Нека да разграничим стандартна пре-оторизация на кредитната карта от блокиране на депозитна сума. Едното се случва в деня на резервацията и служи за потвърждение, че картата е валидна и с покритие. Второто е чиста форма на презастраховка на търговеца и никак, ама никак не се покрива с термина "добра търговска практика". Лично на мен, който принципно отсяда преимуществено в четиризвездни хотели, подобно нещо ми се случи за първи път в Будапеща. Темата за проверката по телефона пък от белградския пример дори не искам да подхващам. Добре че бях в настроение от прекрасното изживяване концерт на Питър Гейбриъл, иначе на този рецепционист щеше да му се стори тесен света...

Тъпото е, че търговците, които ги използват тези ПОС терминали, явно и те нямат представа, че щом един път са преоторизирали една кредитна карта, дори и за долар, не е необходимо да блокират и допълнителна сума. Просто може да изтеглят накрая, необходимата сума.  :lol: Балкани, какво да се прави. :)

Редактирано от djgeorgie
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Дай да изясним, де, няма да се отказваме :)

 

1. Преауторизация преди пристигане - прави се понякога с цел ако решиш да не си ползваш резервацията, да може хотела да си прибере сумата. Важи за резервации, които не са предплатени, логично, защото предплатените резервации нямат нужда от гаранция. 

 

2. Преауторизация при чекин - прави се на гишето.

2.1. Прави се при непредплатени резервации, с цел...ами да имат гаранция, че ще си платиш, макар и сметката да се фиксира на тръгване. Това би трябвало да включва цената на стаята + разните incidentals: счупени чаши, мини бар, кражби на хавлии и т.н.

2.2. Прави се при предплатени резервации, като в този случай включва само incidentals. 

 

Повечето хора, които пътуват на непредплатени резервации не разбират, че кредитната им карта е ауторизирана и за incidentals, обикновено го разбират само тези с предплатените (т. 2.2), защото си мислят предварително че са платили всичко, а изведнъж им искат кредитна карта. 

 

И така, това зависи от политиката на хотела естествено, някой не изискват гаранция за incidentals. 

 

Много ли съм далече от истината? :)

Връзка към коментар

Така, така, само в точка 2 е неразбирането. В конкретните примери от Будапеща става дума за блокиране на определена сума по кредитна карта при настаняване, а това е коренно различно от каквато и да е било оторизация...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Така, така, само в точка 2 е неразбирането. В конкретните примери от Будапеща става дума за блокиране на определена сума по кредитна карта при настаняване, а това е коренно различно от каквато и да е било оторизация...

 

Да, оплел съм се с блокиране и авторизация може би :) Блокиране беше по-безобидната манипулация, нали? Т.е. това което се освобождава моментално, а не отнема няколко дни. 

 

Извинявам се на всички, на които им е каша темата, факт че стана така. Но когато пипна структурата на форумите ще има отделна секция "Полезна информация", където подобни неща ще се пускат във вид на статии в структуриран вид. Само търпение малко :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, оплел съм се с блокиране и авторизация може би :) Блокиране беше по-безобидната манипулация, нали? Т.е. това което се освобождава моментално, а не отнема няколко дни. 

 

Извинявам се на всички, на които им е каша темата, факт че стана така. Но когато пипна структурата на форумите ще има отделна секция "Полезна информация", където подобни неща ще се пускат във вид на статии в структуриран вид. Само търпение малко :)

Георги, блокиране на сумата не е необходимо при кредитна карта изобщо. Тя за това е кредитна. Обаче някои търговци не го разбират и става страшно мазало при някои резервации.

Представи си, че аз си резервирам един огромен престой в Хилтън на Таймс Скуеър в Ню Йорк с кредитната си карта, за след 5 месеца. Ако тези тъпаци от Хилтън ми блокират парите за целият престой от кредитната карта, т.е. ако ги изтеглят в деня на резервацията, аз ще трябва да си платя в следващото извлечение или цялата сума, или да се набутам със супер голям interest за следващите 5 месеца, за да изчистя големият баланс. Естествено, това не би се случило ако плащам с дебитна карта, защото аз в този случай, ще имам парите в наличност и няма да ми се създава неудобство от това, че парите са изтеглени веднага, просто така работят дебитните карти по дизайн. Правилното е, да ми преоторизират картата за долар да речем и по този начин, аз няма да плащам огромни лихви и след 5 месеца, след като ми свърши престоя, те ще си изтеглят цялата сума и така.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Да, оплел съм се с блокиране и авторизация може би :) Блокиране беше по-безобидната манипулация, нали? Т.е. това което се освобождава моментално, а не отнема няколко дни. 

 

Разликата е, че в единия случай има транзакция и реален превод на пари по сметка на търговеца, а в другия случай на практика няма банкова операция, защото блокирането на сума е под условие и винаги може да бъде оспорено от клиента ако впоследствие се превърне в транзакция по искане на търговеца. С две думи, няма как някой да твърди, че съм изпил две бири от мини-бара, ако аз оспоря това твърдение и този някой не представи неоспорими доказателства в подкрепа на твърдението си. И да, блокирането се освобождава моментално, но нашите банки (или по-скоро техните системи за SMS нотификации) не разпознават разликата между транзакция и блокировка, което води до леко недоразумение при комуникацията между банка и клиент, но всичко си идва на място в месечното извлечение...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Хубаво го е описал Дюк.

 

Ето и IT подход към нещата:

Pre-autorise на 10 EUR на чек-ин в хотела (SMS, че си платил 10 EUR) -> нищо не консумираш/трошиш -> Undo на преоторизацията на чек-аут (нито ред в извлечението)

Block на 10 EUR (SMS, че си платил 10 EUR) -> нищо не консумираш/трошиш -> Хотелът ти "превежда" 10 EUR (ред в извлечението)

Първият вариант се ползва по-често.

Във варианта блокиране, те ти взимат парите, а ти доказваш че не си ползвал/трошил и те връщат.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

При избор на кредитна карта има и нещо друго, което често се пропуска, а е важно когато картата се ползва в чужбина - има ли такса за превалутиране и какъв е курса на превалутирането - разликите в обменния курс между различните банки може да стигнат и до 1%. Отделно валутния курс за картови операции много често е различен от стандартния, който се вижда на главната страница на банката.

Другият подводен камък са cashback програмите, които при повечето банки не отчитат плащанията в чужбина.

Същото се отнася и за плащания през PayPal - например Пощенска, при която cashback бонуса стига до 4% за златен Amex не ги отчита към бонус програмата, а ПИБ ги брои.

 

Някой по-назад в темета беше питал дали банка ще му даде кредитна карта, ако не и е клиент - зависи от момента. Ако са в промоция (а то постоянно някоя е) дават. Аз съм имал парадоксални случаи - в рамките на 4 месеца пощенска отказаха да ми вдигнат лимита от 1000 на 2000 на amex-a, отказаха ми Ikea карта, и накрая ми отпуснаха  visa с 3500 лв лимит (при това без реално да я искам особено, просто служителката в клона предложи и реших да и помогна за изпълняването на таргета :)

ПИБ и те ги вършат същите - на няколко познати им отказват увеличение на лимита на текущата карта и след това ги одобряват за нова "промоционална", а някои получават и бонус - Дайнърс клуб.

Познат банкер ми каза, че напоследък почти всички са се отпуснали в раздаването на кредитни карти за да изядат част от пазара на бързите кредити.

 

А някой може ли да сподели впечатления от  посещение на ВИП салоните по летищата с Дайнърс клуб?

Връзка към коментар

А някой може ли да сподели впечатления от  посещение на ВИП салоните по летищата с Дайнърс клуб?

Аз съм бил няколко пъти, но не знам какво точно те интересува? Напоследък искат да си похарчил 500 лв през картата последните 3 месеца (май), за да имаш безплатен достъп, иначе плащаш 15 euro. Имаш право на един гост обикновено, ама май зависи от салона.

Интернет, напитки, нещо за хапване (примерно сандвич, сладкиши, не вечеря). Общо взето приятно място за прекарване на няколко часа в чакане, далече от блъсканицата.

Връзка към коментар

Питането ми е за влизането - просто си показваш картата и толкова? Аз преди съм влизал, но тогава от авиокомпанията ми дадоха нещо като ваучер. Също и за гостите - мога да взема един придружител безплатно или може да влезе с мен с срещу такса, но без нужда от покана от авиокомпанията или да си купува покана от летището.

Иначе интернета и кафето са добра опция. При все, че един колега ми разказваше типично по български, че успял и да се напие в Берлин. Чудно ми беше дали наистина сипват безлимитно или си ограничен до някакво количество.

Връзка към коментар

Показваш си картата и я сканират, ако не отговаряш на условията те чарджват, иначе не.

Придружителя трябва да видиш за конкретния салон какво пише, различно е, някъде салоните са малки и не допускат придружители изобщо, другаде допускат един безплатно. Не съм сигурен дали ще можеш да вкараш повече от един ако платиш. Не зависи от авиокомпанията това. От авиокомпанията дават достъп ако пътуваш в бизнес класа или имаш статус, това е различно, въпреки че салона може да е същия.

Как сипват, май е различно, някои неща си взимаш сам от хладилника (безалкохолно, бира), за други има барман. Някои салони са само с барман за всичко, не си взимаш сам. Не съм се уливал, не знам колко максимално ти дават.

Връзка към коментар

Предлагам на вашето внимание една възможност, която едва ли е широко известна, но съществува и доказано действа - временно (в моя случай - еднократно) повишаване на лимита по кредитна карта. Следва текстът на молбата, която пуснах по тоя повод:

 

 

Две уточнения - нивата на лимитите ми ги връчиха напечатани на хартия, за да избера това, което ме устройва. За съжаление съм изгубил таблицата. И другото - зная, че 2009 беше отдавна, но преди не повече от месец специално попитах в банката дали тази възможност все още съществува и ми отговориха положително.

 

Важно уточнение - въпросната молба увеличава транзакционният, а не кредитния лимит - т.е. максималната сума за една транзакция. Въпросното увеличение не подлежи на одобрение от банката. Може да е еднократно (за определен период) или постоянно.

За ПИБ конкретно за виза/мастър за транзакции извън България  са за покупка/теглене: 4000/1500 за еднократна транзакция, 6000/1500 за 24 часа; 8000/3000 за 7 дни- това е ниво A. Повечето нива дават повишение на лимитите за покупки, но за теглене са предимно до 6000 седмично, има нива и с нулев лимит при теглене - за който го е страх  да не му точат картата на банкомат. Това е бил и въпросният лист, който дават в банката.

 

Кредитният лимит на картата може да бъде увеличен след одобрение от кредитния отдел на банката и не е еднократен - минаваш процедура на общо основание. Ако искаш да ти го намалят след това също е възможно де - но са две отделни процедури. А и обичайно увеличаване на кредитния лимит е възможна през поне 6 месеца.

При повечето банки обаче няма проблем да надвнесеш сума над лимита - при едни (ПИБ, Пощенска напр.) е директно, при други (ЦКБ напр.) трябва да активираш опцията да ти вържат сметката по кредитна карта и разплащателната сметка например.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

При повечето банки обаче няма проблем да надвнесеш сума над лимита - при едни (ПИБ, Пощенска напр.) е директно, при други (ЦКБ напр.) трябва да активираш опцията да ти вържат сметката по кредитна карта и разплащателната сметка например.

От чисто любопитство, какво значи да внесеш сума над лимита? Да речем, че лимитът ти е 6000 лв, ти ги изхарчваш всичките и внасяш обратно 7000. Какво става с остатъка от 1000 лв, при положение, че ти не може да си увеличиш изкуствено лимита. Това ми звучи много странно и безсмислено?

Връзка към коментар

Ти не увеличаваш кредитния си лимит, a  разполагаемостта по сметката, чрез увеличаване на текущото и салдо(в обичайния случай е отрицателно число или нула). Разполагаемост=кредитен лимит+текущо салдо.

Безсмислено не е - ще можеш да изхарчиш 7000 до следващата отчетна дата.

Друг плюс е, че ако теглиш пари и си с положително салдо на сметката няма да започне да ти тече лихва (това пак е различно от банка до банка).

Трети е ако пътуваш започне ден - два преди отчетната дата и продължава например 2 седмици (т.е. периода за плащане) - ще ти приспаднат минималната вноска и няма да караш някой да ходи и да ти я внася. 

Това е удобно точно за пътуващи при масово издаваните карти с нисък лимит по 1000 лв.  Има и хора които целенасочено не искат висок лимит - за да не се изкушават да го одумкат при първа възможност   :rolleyes:

Или пък си в ситуация в която ти правиш резервация за няколко човека с твоята КК и хотела ти блокира 300 евро за резервация, а рент-а-кар-а 200 евро гаранция - в кофти ситуации могат да минат 2-3 дни докато ги отблокират и можеш да ги ползваш.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.