Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

Някой дали проследява какво се случва с Алиталия? Ако купим билети до дестинация с полети през януари 2018-та, дали е сигурно че ще летим? Или да ги пропуснем като Авиокомпания? Благодаря.

Редактирано от delial
Връзка към коментар
преди 2 минути , delial каза:

Някой дали проследява какво се случва с Алиталия? Ако купим билети до дестинация с полети през януари 2018-та, дали е сигурно че ще летим? Или да ги пропуснем като Авиокомпания? Благодаря.

Дори в най-добрият случай ако някой купи цялата авиокомпания пак се очаква сериозно реструктуриране и закриване на линии. За след края на октомври аз не бих купил билет.

 

Ако билетът е супер евтин и е купен с банкова карта, някой може да се пробва да купи билет ако е гъвкав с това да пътува или да не пътува и готов да се разправя с банката си да му върнат парите.

Връзка към коментар
На 26/4/2017 в 6:59, Topfly каза:

Малев също си летяха дълго време де факто фалирали, като държавата ги финансираше, но в един момент по жалба на конкурентите ЕК съвсем резонно обяви тези помощи за непозволена държавна помощ и задължи Малев да върне парите.

В Al Italia вкараха частни акционери, които вкарват пазарен елемент в сделката, но служителите явно си мислят, че срещу тях все още стои държавата, която поради политически причини винаги ще измисли нещо с което да ги спаси.

 

Wizz air има 23 милиона пътници годишно и 3000 служители, а Al Italia има 14 милиона пътници годишно и 12 500 служители. По друг начин казано Уиз ер на 1 милион пътници има по 130 служители, а Al Italia по 893 служители или близо 7 пъти повече. За да се доближи ефективността на Al Italia до Wizz Air трябва да уволнят 85% от служителите, но това никога няма да стане. Служителите и профсъюзите ще предпочитат по скоро да фалират авиокомпанията, но да не допуснат такова преструктуриране на авиокомпанията.

Да се сравняват броя на служителите в нормална АК и с лоу кост АК не се връзва хич. Със сигурност имат повече служители от необходимото, но не е чак такава цифрата на практика.

Уиз не вярвам да имат хангари, където техни служители да им поправят и ревизират самолетите, за офиси, гишета и пр да не говорим.

 

Връзка към коментар
преди 2 минути , Alexander каза:

Да се сравняват броя на служителите в нормална АК и с лоу кост АК не се връзва хич. Със сигурност имат повече служители от необходимото, но не е чак такава цифрата на практика.

Уиз не вярвам да имат хангари, където техни служители да им поправят и ревизират самолетите, за офиси, гишета и пр да не говорим.

 

Прав си, че някои дейности при НТА могат да бъдат аутсорснати, но офиси, гишета и т.н. са минало. Сега има уеб сайт, кол център и т.н. Важното в крайна сметка е, че Wizz air и Ryanair могат да работят на много дебела печалба, а AlItalia, Air Berlin и т.н. са пред фалит. Очевадно е че тази дейност може да се върши доста по ефективно от колкото някои авиокомпании го правят.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 21 минути , delial каза:

Т.е. очаквате да обявят фалит през октомври ли? 

Те в момента са в процедура по несъстоятелност, която ги защитава от кредиторите до края на октомври и единственият който е склонен да ги ги финансира е италианската държава, което е против правилата в ЕС. Ако не се появи някой който да поеме цялата авиокомпания заедно с дълговете сегашната AlItalia ще преустанови дейност в края на октомври.

Възможно е някой обаче да купи активите и марката на AlItalia и компанията да продължи да съществува в нова фирма. При този случай не е нереалистично да признаят билетите продадени от старата AlItalia. По вероятното е обаче различни авиокомпании да купят различни активи на Alitalia и авиокомпанията да изчезне напълно.

 

Има вариант и италианската държава да продължи да финасира авиокомпанията след края на октомври, но това може да продължи до момента в който по жалби на други авиокомпании в Брюксел не вземат решение, че това е непозволена държавна помощ. За сега няма индикации, че италианската държава е склонна да финансира AlItalia след края на октомври.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Следните дати трябва да се следят за Alitalia. До 2-ри октомври ще се подадат обвързващите оферти, а на 5-ти ноември ще се обяви резултата кой и какво е купил. Ако има оферта за цялата авиокомпания, ще отнеме между 2 и 9 месеца новият собственик да влезе във владение. Все още няма решение кой ще финансира този период, но синдиците се готвят и с разписание за лято 2018 година и нови дестинации като ЮАР.

 

Ако няма оферти за цялата авикомпания не е ясно кога и как Alitalia ще приключи своята дейност, но до 5-ти ноември със сигурност ще летят.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Не че нещо казвам с този пост, но ме досмеша :) Чакам на Катания полет за Милано с прехвърляне до Лондон - който полет закъснява. Невинно питам наземната стюардеса - а какво правим с полета до Лондон? Тя: 62 пътника сте от този полет, самолетът ще чака :lol: 

Връзка към коментар
преди 44 минути , Rainy каза:

Не че нещо казвам с този пост, но ме досмеша :) Чакам на Катания полет за Милано с прехвърляне до Лондон - който полет закъснява. Невинно питам наземната стюардеса - а какво правим с полета до Лондон? Тя: 62 пътника сте от този полет, самолетът ще чака :lol: 

 

Като те чета и си спомням едно от първите си пътувания до Лондон, точно с трансфер на Милано: Ами останахме на летището доста народ (на връщане от Лондон самолетът не доста закъсня) и си изкарах една нощувка в Милано с още три автобуса пътници на Алиталия.

Тогава на масата в ресторанта бях с две момчета от Швейцария и те ми казаха "Защо се притесняваш, това все пак е Алиталия. За тях това е традиция"

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 часа, Lyubina каза:

 

Като те чета и си спомням едно от първите си пътувания до Лондон, точно с трансфер на Милано: Ами останахме на летището доста народ (на връщане от Лондон самолетът не доста закъсня) и си изкарах една нощувка в Милано с още три автобуса пътници на Алиталия.

Тогава на масата в ресторанта бях с две момчета от Швейцария и те ми казаха "Защо се притесняваш, това все пак е Алиталия. За тях това е традиция"

Сколасахме - направо ни спряха до нашия гейт, не минавахме даже секюрити :lol:

 

Аз имам опит с Ал Италия и се бях зарекла да не пътувам с тях... хах... ама като не ползвам чекиран багаж - който редовно губят, и цената от Хийтроу е кукла - с удоволствие се навих :) 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Alitalia са си продали слотовете  на Хийтроу на Етихад. От март 2018 (ако изобщо още летят тогава) полетите от Рим минават на Станстед.

Полетите от Линате (Милано) ще кацат на Лондон Сити.

 

Връзка към коментар
преди 4 часа, akair каза:

Alitalia са си продали слотовете  на Хийтроу на Етихад. От март 2018 (ако изобщо още летят тогава) полетите от Рим минават на Станстед.

Полетите от Линате (Милано) ще кацат на Лондон Сити.

 

Ъф, ако е за ходене до на кънда в дивия Станстед, цената им трябва да е като на Раян... Дано останат на пазара. Конкуренцията натиска цените. 

Връзка към коментар
преди 5 часа, akair каза:

Alitalia са си продали слотовете  на Хийтроу на Етихад. От март 2018 (ако изобщо още летят тогава) полетите от Рим минават на Станстед.

Полетите от Линате (Милано) ще кацат на Лондон Сити.

 

Не намирам такава актуална новина, а само информация от преди гогини. Доста странно било по време на процедура за всички активи на авиокомпанията, някой да може да си избира определени активи преди останалите кандидати. Може ли да споделиш линк.

Връзка към коментар
преди 5 часа, Topfly каза:

Не намирам такава актуална новина, а само информация от преди гогини. Доста странно било по време на процедура за всички активи на авиокомпанията, някой да може да си избира определени активи преди останалите кандидати. Може ли да споделиш линк.

А всъщност има ли някаква процедура, фалит, синдик и т.н.? Не ги следя много напоследък, но съм с впечатлението, че все още си оперират нормално без никакви ограничения. 

Връзка към коментар
6 hours ago, Topfly said:

Не намирам такава актуална новина, а само информация от преди гогини. Доста странно било по време на процедура за всички активи на авиокомпанията, някой да може да си избира определени активи преди останалите кандидати. Може ли да споделиш линк.

Защото продажбата не е нова. Продали са ги преди години и са ги наели обратно от Етихад. Просто е дошло времето, когато няма да продължават да ги ползват :)

7 hours ago, Rainy said:

Ъф, ако е за ходене до на кънда в дивия Станстед, цената им трябва да е като на Раян... Дано останат на пазара. Конкуренцията натиска цените. 

Струва ми се по-вероятно да минат на варианта на Air Berlin - всеки ще вземе по нещо "жизнено" и останалите линии ще изчезнат. По всичко личи, че на правителството в Рим им е писнало да наливат пари в загубена кауза...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

А всъщност има ли някаква процедура, фалит, синдик и т.н.? Не ги следя много напоследък, но съм с впечатлението, че все още си оперират нормално без никакви ограничения. 

В момента тече процедура по несъстоятелност, на която срока изтича в началото на ноември. Целта обаче е не дружеството да се оздрави, а да се продадат възможно най-много активи на добра цена. Юридическото лице Alitalia вероятно скоро ще го ликвидират и при най-добрият случай някой ще купи всички активи на авиокомпанията и ще оперира с тях в ново юридическо лице. Това ново юридическо лице евентуално трябва да признае билетите издадени от старото ридическо лице за да можеш да летиш с тях.

 

По вероятно е обаче авикомпанията да се разпродаде на парчета, като някое от парчетата може и да придобие правото за ползване на старата марка.

Връзка към коментар
преди 1 минута , digitalpr каза:

Много ме изкушават едни полети на Alitalia до Чили за февруари, но явно е доста рисковано. Вероятно докато се изяснят нещата, офертата няма да я има.

Ако си купиш билет с банкова карта, банката ще ти върне парите, но трябва та се бориш с нея.

Връзка към коментар

По-скоро проблемът е, че ако канселират полетите, няма да има време за търсене на нови на разумна цена. За парите ще падне борба ясно.

Редактирано от digitalpr
Връзка към коментар
преди 27 минути , digitalpr каза:

По-скоро проблемът е, че ако канселират полетите, няма да има време за търсене на нови на разумна цена. За парите ще падне борба ясно.

Според мен основната идея в момента да продават самолетни билети на ниски цени за следващата година е да събират ликвидност до 5-ти ноември. Какво точно ще стане след това за сега никой не знае. Аз лично не бих купил билет от тях, освен ако не на някава супер цена и мога лесно да се откажа от пътуването. Ако искаш непременно да пътуваш според мен не си прави такива експерименти.

 

Връзка към коментар
Преди 1 час, Tedy каза:

Хм, ние имаме полети другия и по-другия месец с тях до Южна Америка. Има ли опасност да увиснем на летището на връщане на 6.11. :)

По принцип италианската държава е поела отговорност да финансира преходният период. Дори в най-лошият случай по вероятно е да обявят някакъв срок в който ще прекратят дейността. Хубаво е все пак да си имате план Б и достатъчно ликвидност за закупуване на нови билети.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Tedy каза:

Хм, ние имаме полети другия и по-другия месец с тях до Южна Америка. Има ли опасност да увиснем на летището на връщане на 6.11. :)

Купете си застраховка, която покрива фалити и отмяна на билети...

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.