Прескочи до съдържание

Едно наум с Алиталия, ако смятате да пътувате или купувате с тях идните дни


Препоръчани мнения

преди 10 минути , Hadzhitodorovi каза:

Евентуално края на март-началото на април?

За тогава не е ясно. По-вероятно е да не съм в Южна Африка през март и април, но подлежи на още предпоследни решения. 

Зависи и от Alitalia къде ще ме зареже 😉

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
преди 55 минути , Goal & Boss каза:

Италия-Йоханесбург с иберийците.

Това не върши работа. Изходната точка не е Италия. Целта е да се покрие отсечката Рим-Йоханесбург диркетно. Мадрид-Йоханесбург съм го правил няколко пъти 😌

Връзка към мнение
преди 7 минути , домосед каза:

Това не върши работа. Изходната точка не е Италия. Целта е да се покрие отсечката Рим-Йоханесбург диркетно. Мадрид-Йоханесбург съм го правил няколко пъти 😌

Напротив. Иберийците летят от Италия - кеф ти Рим, кеф ти Болоня...

 

- Докторе, @домосед скоро ще лети Абуджа-Рим.

- Но как познахте, Холмс?

- Елементарно, Уотсън!

Връзка към мнение
На 7.01.2019 г. в 3:09, akair каза:

Последният хит е, че Делта ще ги купува, заедно с италианските железници

😁

Заедно с италианските железници, които купиха гръцките железници?

  • Смея се 1
Връзка към мнение
На 15.01.2019 г. в 9:10, Goal & Boss каза:

След няколко дни ще видим дали ти е излязла сметката :grin:

Отне им три дни да направят магария 😀

Анулираха връзката от Белград за полета в Рим.

Мисля да се възползвам и да проуча по-внимателно пазара на плескавици, докато чакам да отменят и полета следващия ден. Сърбинът от Air Serbia, който ми помогна с презаверката за тяхна сметка, ми пожела Добър апетит. 

  • Харесвам 5
  • Браво 2
  • Смея се 3
Връзка към мнение
На 15.01.2019 г. в 12:02, Ilian359 каза:

Заедно с италианските железници, които купиха гръцките железници?

Да я купят в пакет и с БДЖ. Тогава със сигурност ще вържат и цъфнат. 🤣

  • Смея се 1
Връзка към мнение
On 1/15/2019 at 7:02 AM, Ilian359 said:

Заедно с италианските железници, които купиха гръцките железници?

Както казваха в един филм "This is called G-R-E-E-C-O-N-O-M-I-C-S!" 😀

Връзка към мнение
преди 3 часа, домосед каза:

Отне им три дни да направят магария 😀

Анулираха връзката от Белград за полета в Рим.

Мисля да се възползвам и да проуча по-внимателно пазара на плескавици, докато чакам да отменят и полета следващия ден. Сърбинът от Air Serbia, който ми помогна с презаверката за тяхна сметка, ми пожела Добър апетит. 

Стига бе... Вероятно на теб не ти е смешно, но аз прихнах при репликата ти 😄 

Връзка към мнение
  • 2 месеца по-късно ...
  • 1 месец по-късно ...
Преди 1 час, Topfly каза:

Срокът на сапунената опера за спасяването на Alitalia е удължен от 3-ти април до 15-ти юни....

Уфф, имам 4 полета с тях, два на 01 Юни и два на 11 Юни, дано да няма драма до тогава... В момента излизат без промяна на сайта на Alitalia...

Редактирано от FlyTraveler
Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Загубени в географията.

Промоционална кампания на Alitalia по пероните на влаковете в Южна Африка

Чао!

 

IMG_20190530_183434.jpg.6ef8cfdaa950af52b931b40a4767f711.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 5 седмици по-късно ...

Здравейте! Алиталия открай време клатушкат една несъстоятелност в очакване на купувач, който така и не се появява. Междувременно авиокомпанията продължава дейността си отчитайки нови загуби, които нямам представа на чий гръб се трупат. В един момент обаче, дейността ще спре и ще се пристъпи към разпродажба на активите. Наясно съм, че няма кой да каже кога точно ще се случи това, но се надявам някой по-запознат да каже какво ще се случи с пътниците, които са си купили билети от Алиталия. Има ли някаква гаранция за връщане на платените от тях пари (един вид защита на обикновения потребител) или просто се нареждат сред останалите кредитори на компанията? Предполагам не само аз се притеснявам да си купя билети за догодина, при положение че още другия месец може да хлопнат кепенците. 

Връзка към мнение
1 hour ago, tougherty said:

Здравейте! Алиталия открай време клатушкат една несъстоятелност в очакване на купувач, който така и не се появява. Междувременно авиокомпанията продължава дейността си отчитайки нови загуби, които нямам представа на чий гръб се трупат. В един момент обаче, дейността ще спре и ще се пристъпи към разпродажба на активите. Наясно съм, че няма кой да каже кога точно ще се случи това, но се надявам някой по-запознат да каже какво ще се случи с пътниците, които са си купили билети от Алиталия. Има ли някаква гаранция за връщане на платените от тях пари (един вид защита на обикновения потребител) или просто се нареждат сред останалите кредитори на компанията? Предполагам не само аз се притеснявам да си купя билети за догодина, при положение че още другия месец може да хлопнат кепенците. 

Ако купуваш билетите с дебитна или кредитна карта по принцип си защитен, че при фалит на авиокомпанията и ще си получиш обратно парите от банката за сметка на банката. Това става като подадеш молба, че си платил за дадена услуга, но търговецът не изпълнява услугата и не иска (не може) да ти върне парите. В този случай обаче не си защитен от проваляне на пътуването, разходи по резервации на хотели и т.н. Тези пари никой няма да ти ги върне.

 

При закупуване билета през агенция или директно от авиокомпанията с кеш, превод и т.н. няма гаранция за връщане на парите.

 

В момента не се водят преговори за купуване на авиокомпанията, а само за купуване на активите на авиокомпанията. Това означава, че сегашното юридическо лице Алиталия и при най-добрият вариант няма да оцелее, но новата авиокомпания теоритично може да признае билетите издадени от старата за да не загуби пътниците...

 

С напредването на времето обаче все повече нараства шанса ЕК да обяви финансирането на Алиталия с пари на данъкоплатците за незаконна държавна помощ и това да доведе до моментален фалит на авиокомпанията, както стана при унгарската Малев.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
1 hour ago, tougherty said:

нямам представа на чий гръб се трупат

най-вече на италианските данъкоплатци, защото правителството урежда заеми за а/к. Малко по-малко на останалите кредитори.

По всичко личи, че съдбата на а/к е достатъчно силно зависима от политиците и е почти непредвидимо какво може да стане с а/к след ден, седмица, месец или година. Също така е налична и статистиката, че за цялата си история а/к не е била на загуба само в 1 година, но това не й пречи да продължава да лети 🙂

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Topfly и akair, благодаря за отговорите. От чисто любопитство, вие бихте ли рискували с билети от Алиталия за догодина (купени с кредитна карта) или по-скоро бихте потърсили друг вариант, макар и по-неизгоден и по-неудобен? Аз като че ли съм готов да пробвам. Все пак италианската склонност към размотаване е пословична и не вярвам да има политик, който да си позволи с лека ръка да остави 11 000 души на улицата. 

Връзка към мнение

Аз лично избягвам Алиталия, но по други причини:

  • техният алианс (Скайтийм) има слабо представяне на летището в София - 1-2 полета на ден до Рим, 1-2 до Париж, 1 до Амстердам, 1-2 до Букурещ и евентуално един до Милано. Прага - само  в някои дни. Това сравнено с 5 полета до Виена, 3-4 до Франкфурт, 2-3 до Мюнхен, 3-4 до Истанбул и 1-2 до Варшава. Ако нещо се обърка, чисто статистически със *А имаш по-добър шанс за бързо разрешаване на проблема
  • летището в Рим не е да си го пожелаеш... Това е едно от много малкото летища, на които шофьорът на автобуса искрено вярваше, че кара чували с картофи. При поредното рязко спиране и достигане на интимна близост на сериозна част от пътниците един с друг, се понесе дълга и напоителна... попръжня на чист български...
  • видно е за пътниците, че лицето на компанията - тези, които редовно общуват с клиентите, не са много мотивирани да си вършат работата. Ако те не искат моите пари, ще се намери някой друг, който да ги иска...
  • самолетите им нямат конкретно предимство пред другите, което да ме накара да ги избера
  • съвсем не на шега, имат Мениджър загубени багажи във всяка страна, в която оперират
  • не играя играта на @домосед и мога да поватрям летища колкото пъти намеря за необходимо 🙂
  • Харесвам 3
Връзка към мнение
преди 5 минути , akair каза:

летището в Рим не е да си го пожелаеш...

Кафето е по-добро от на много други летища. Сравнение може да става само с други летища в Италия, голяма част от тях - обслужвани от Alitalia

  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към мнение

ОК. Още един булет към горните:

  • хубавото кафе не е  достатъчно силен мотив за мен да избера AZ. 🙂

Ако трябва да съм сериозен - неотдавна минах през Милано Малпенза. Даже и на софийското летище не бях виждал група работници да седят и да се подпират на стената, наблюдавайки как самолетът паркира до тях, без да си дават зор или някой да прави каквото и да е било - напр. да се захване да поработи... Стари и непочиствани от никой не знае кога коридори, ... Искрено ме разсмя пултът за обратна връзка пред тоалетната. Нямаше сапун на мивките. Каква ли обратна връзка точно очакват? 🙂  

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
Връзка към мнение
преди 9 минути , akair каза:

Ако нещо се обърка, чисто статистически със *А имаш по-добър шанс за бързо разрешаване на проблема

За тоя аргумент не съм убеден, че е особено тежък.

Последният път, като нещата се объкаха и Air France трябваше да ми намерят друг маршрут до София заради анулиран полет, ме качиха на *A (Air Canada + Lufthansa) без никакви усложнения. Че били или не били в един алианс не игра никаква роля. Разбира се, първо ще пробват с KLM, което е същата компания, но следващият избор няма да е непременно Alitalia или TAROM

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Alitalia за мен има едно много голямо предимство пред която и да е друга европейска а/к - може да се прави избор на седалка безплатно веднага след закупуването на билета. И при Turkish може, но поне до преди година не ставаше от сайта им, ами трябваше да се обаждам по телефона до офиса им във Варна. Иначе кабинния екипаж на Alitalia не е от най-любезните в индустрията, нито храната е от най-добрите, но това за мен не е особено голям проблем.

На летище Фиумичино в Рим кацах два пъти преди месец, на връщане даже имах 7 часа престой. На първо четене не мога да се сетя за нещо, по което да отстъпва на големите европейски летища. За да си играя да направя интериорни снимки, значи даже нещо ми е харесало повече от обикновено. 🙂 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
17 minutes ago, домосед said:

За тоя аргумент не съм убеден, че е особено тежък.

Последният път, като нещата се объкаха и Air France трябваше да ми намерят друг маршрут до София заради анулиран полет, ме качиха на *A (Air Canada + Lufthansa) без никакви усложнения. Че били или не били в един алианс не игра никаква роля. Разбира се, първо ще пробват с KLM, което е същата компания, но следващият избор няма да е непременно Alitalia или TAROM

И мен Луфти са ме качвали на ТАРОМ, когато нещата се объркаха. Но се случи покрай коледния ръш една година. По-интересното е защо се е наложило Ер Франс да те качат  на Ер Канада и Луфтханза 🙂

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.