Прескочи до съдържание

Европейска здравна карта на практика


Препоръчани мнения

@Zornitsa, ако майка ви има ЕЗОК, няма какво да се притеснявате - погрижете се за нея, на никого не звънете.

Ако няма, пак има изход.

Какво искате да попитате - може да помогнем евентуално.

Връзка към мнение

Европейската здравна карта би следвало да означава, че жената е здравно осигурена в България и като гражданин на ЕС трябва да я лекуват, а след това българската страна да си преведе съответните суми. Разбира се, аз съм лаик в тази материя.

 

ПП: Ето какво намерих в сайта им

 

Цитат

- Когато българското осигурено лице трябва да бъде прието по спешност в болнично заведение, но не носи в себе си своята ЕЗОК, то съответната болница (или осигурителната институция в мястото на престоя) трябва спешно да се обърне към НЗОК или РЗОК в България с искане (чрез писмо или с формуляр Е 107) за изпращане на Удостоверение за временно заместване на ЕЗОК. Срокът на валидност на удостоверението е за срока на необходимото спешно лечение, но за не повече от два месеца. Районната здравноосигурителна каса (или НЗОК) следва да изпрати исканото удостоверение в болницата (или на осигурителната институция), с което ще удостовери, че лечението ще е за сметка на НЗОК – само в случаите, когато пациентът е с непрекъснати здравноосигурителни права в България. Ако пациентът не разполага с координатите на своята РЗОК, той може да се обърне за съдействие към българския орган за връзка за здравното осигуряване – Централно управление на НЗОК, дирекция „Европейска интеграция и международно сътрудничество” (тел. : 00 359 2 965 9 116/130, факс 00 359 2 965 91 24);
 

 

Повече информация тук

 

Редактирано от Lyubina
  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Показахме картата, свързаха се с оператор, говорещ на български. Стана ясно, че ситуацията не е розова, попитаха къде ще се оперира, казаха, че може да я стабилизират и така да пътува. Избрахме Бг. Отношението им рязко се промени, отказаха да се обадят на бг оператор и затова поисках телефон, за да се свържа. Оглеждам се за лекар, за да получа повече информация. По план трябва да летим утре с Уизз.

Редактирано от Zornitsa
Връзка към мнение

Благодаря! Все пак да помоля за телефон за връзка с ЕЗОК. Не искат да ми обърнат внимание, а аз трябва да знам какво е състоянието. Поисках д говоря с лекар, дойде медицинска сестра, каза да чакам, а чакам от час. 

Говорих и искат да знаят как ше се транспортира. Само в легнало положение трябва. Може ли телефон, за да се свържа с ЕЗОК? Спешно е.Не желаят  да ме свържат с бг асисент по телефона, а аз не знам на кого да се обадя.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

В сайта им няма телефон, намерих друг на Национална здравноосигурителна каса, ама дали вдигат телефони сега не знам, още повече сега с празниците. Иначе здравната карта имат страница във Фейсбук - пиши им там, успех и дано се оправите. 

Capture+_2018-04-06-01-37-18-1.png

Capture+_2018-04-06-01-37-43-1.png

Връзка към мнение

Пише, че се набира в работно време. Ще пиша във фейсбук. Как да набера номера от Италия?

Едит: Набрах номерА. Първия път не бях сложила кода на България.

Редактирано от Zornitsa
Връзка към мнение

Първо -можеш ли да кажеш диагнозата -  счупвания, моля, обясни, за да преценя какъв съвет да дам. Ако е счупен крайник е едно, ако - прешлен, друго.

Второ - в тези почивни дни се съмнявам, че в НЗОК ще се намери някой, за да реагира. Чиновниците са на работа чак във вторник.Ти казваш, че си набрала номера. Обади ли се някой?

Трето, ако заболяването е сериозно, можеш да поискаш помощ от нашето посолство в Рим, в сайта на Външно министерство е написано, че “ при тежко заболяване или смърт могат да съдействат за осигуряване на медицински транспорт.”

В сайта на МВР има дадени два телефона, дежурни, извън работно време на посолството ни в Рим:

+39063224640

+39063224643

Звънни и поискай помощ. 

Има и един на Консулската служба - +39636004364

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Счупване на нещо в коляното, има и фрактура на гръбнака. Телефонът даваше свободен сигнал. Ще пробвам пак.

Днес трябвале да летим обратно. Снощи лекарите казаха, че може да пътува само в легнало положение.

Объркана съм и не знам към кого да се обърна. Благодаря за съвета, АlexandraKo

Връзка към мнение

При травма на гръбнака наистина не може да се транспортира в седнало положение. Коляното не е проблем.

Лошото е, че в почивни дни е невъзможно да се намери някой на телефони. Остава вариантът, който е предложила Алекс. Търси посолството.

ПП: Доколкото разбирам, нямате медицинска застраховка за пътуване?

Връзка към мнение

Търси посолството, дано вземат присърце проблема ви.

Не съм много наясно какво се случва с билетите на Wizz при подобни инциденти. Може би не е лошо да им се обадиш да се разберете какво може да се направи при тези обстоятелства, поне да не си губите окончателно билетите, а някаква презаверка?

Връзка към мнение

А не може ли да се лекува на място, не в България? Транспортиране в легнало положение ще е страшно дълго и мъчително по земя, ако въобще е възможно, а по въздух ще трябва някакъв специализиран транспорт, което без застраховка не мога да си представя колко ще струва...

Застраховка от кредитна карта поне имате ли впрочем?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Единствният шанс е посолството. Трябва някой да отговори, дадени са тези телефони за спешни случаи. Нали за това са там, да оказват помощ в извънредни ситуации. Ако трябва, отиди на място, все ще има някого.

Транспортиране по земя трябва да е със специален автомобил - тип линейка, а не искам дори да мисля , колко ще струва, ако трябва човек сам да си го организира.

Това е спешен случай и според мен, трябва там да се лекува. При счупване в областта на гръбнака, е много опасно от травма на гръбначния мозък.

А в самолета пък, не виждам как ще се осъществи легнало положение.

Зорница, а вие сами ли сте там или организирано? В смисъл - с туристическа фирма ли сте или самостоятелно?

 

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 5 минути , AlexandraKo каза:

Това е спешен случай и според мен, трябва там да се лекува.

Това е и моето категорично мнение, но не исках да взимам отношение, защото не съм лекар. Отделно липсата на затраховка за репатриране.

 

преди 6 минути , AlexandraKo каза:

Транспортиране по земя трябва да е със специален автомобил - тип линейка, а не искам дори да мисля , колко ще струва, ако трябва човек сам да си го организира.

Репатрирането е едно от най-сериозните пера при застраховките. Човек трябва да има или много сериозна медицинска застраховка или сериозна банкова сметка.

 

преди 9 минути , AlexandraKo каза:

Единствният шанс е посолството. Трябва някой да отговори, дадени са тези телефони за спешни случаи. Нали за това са там, да оказват помощ в извънредни ситуации. Ако трябва, отиди на място, все ще има някого.

Точно така! Много добри съвети, @AlexandraKo!

Връзка към мнение
преди 16 минути , Zornitsa каза:

Обадих се на първия телефон, казаха да се обадя след час.

Ти обясни ли случая?

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.