Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 5 минути , Topfly каза:

Ясно ми е ценообразуването на авиокомпаниите, но не го смятам за коректно спрямо правилата за ценообразуване в другите сектори. Ако някоя верига за хранителни стоки пусне на промоция определена стока в повечето държави има изискване да предлагат определено минимално количество от тази стока според оборота на магазина! Не може да обявиш промоция на китайски джапанки за два лева и на склад да имаш общо 2 чифта джапанки!

 

По същия начин при авиокомпаниите според мен би било коректно, когато пуснат оферта тя да се онася за поне 4-5 билета на веднъж за да може да е валидна и за хората с деца.

Това вече е съвсем отделна дискусия. Но практиката показва, че пазара иска точно такова ценообразуване каквото е в момента, защото предишните години билетите се продаваха точно като китайски джапанки. Оказа се, че динамичното ценообразуване и купуване на услуги на парче е за предпочитане и от клиенти, и от компании, за това и паралелите с хранителни магазини вече няма как да са реалистични. 

 

Не е като да не беше ценообразуването като посоченото от теб преди 20-ина години и всички знаем какви бяха цените. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 минути , funny каза:

Напротив. Тук цената е крайна - имаш билет с включен голям ръчен багаж и място "избрано на случаен принцип". Т.е. няма допълнителни такси, ОСВЕН в случай че клиента има претенции за вида и позицията на мястото.

Бих се съгласил с теб ако всички авиокомпании разпределяха по този принцип местата, но когато едната авиокомпания декларирано се среми да ви сложи да седите един до друг, а другата авикомпания декларирано иска да ви раздели офертите са несравними и от там цялото сравнение на цените заминава по дяволите, а пазарът става непрозрачен.

Връзка към коментар
преди 11 часа, iaia_mama каза:

 Аз не мога да разбера това: радват се, а не роптаят, не се чувстват унижени и неморално обслужвани като им продават билети за по 5-10-20 евро, които други народи или поне по-богатите изобщо не поглеждат, дори не пътуват с ниско тарифни компании. Изобщо зорлем, от нищо се прави драма сега, че трябвало да се платят още няколко евро, за да седят един до друг, заради някаква сигурност или не знам си какво - некоректно било, изнудвали ги... ала-бала. Има резон, само ако разделят родител от малко дете под 14 г.

Е, утре-други ден като измислят нещо друго или, не дай боже, фалират, или си изтеглят позициите от България - ако Русия, примерно, им отвори вратите, да не мислите, че няма да закрият полетите от България "поради нерентабилност" и тогава к'во? - ще кършите ръце "Еех, колко добре беше като бяха Раян тука".
Няма смисъл да се чепка тази тема вече, да се надяваме да пуснат още линии до България и да сме живи и здрави да пътуваме. Пък, който не ги харесва, да не пътува с тях и толкова!

Нас ни разделят всеки път вече и тримата, като третия е дете на 12 год, ама не казвам нищо, дори се чудя на хората, които хем не искат да плащат, хем се сърдят понеже ги разделили, а това вече ще е практика, която изрично е описана от превозвача.

Понеже са свикнали да не ги делят, сега изведнъж стана голям проблем разделянето.

 

Същото е положението с куфарите, за които се пита ден през ден  с "На еди кое си летище, гледат ли размера на куфара, понеже моя е по-голям?"

И същите тези, като в 1 от 5 или 10 случая ги хванат да плащат, пак са сърдити, лично съм виждал не веднъж драми и сълзи как "са го пуснали предния път с този куфар, а сега  не.."

 

 

 

 

Редактирано от Alexander
  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги каза:

Това вече е съвсем отделна дискусия. Но практиката показва, че пазара иска точно такова ценообразуване каквото е в момента, защото предишните години билетите се продаваха точно като китайски джапанки. Оказа се, че динамичното ценообразуване и купуване на услуги на парче е за предпочитане и от клиенти, и от компании, за това и паралелите с хранителни магазини вече няма как да са реалистични. 

Не е отделна дискусия, защото авикокомпаниите много промениха ценообразуването си последните години точно поради промяна на регулацията, а не поради промяна на пазара. Това че вече обявяват цени с летищни такси не е доброволно поведение на авиокомпаниите. Това че трябва да обявят, че продават 1 милион или 500 000 билета по 10 евро също е законово изискване в много държави. Личният ми проблем на мен с регулацията е, че авиокомпанията може да продаде 1 милион билета по 10 евро, но няма да го направи на пакети по 5-10 билета на веднъж, а на по 1-2 билета с което офертата от 10 евро реално остава недостижима за семействата с деца или пътуващите в група, освен ако не се изхитрят да купуват билетите на малки порции.

Връзка към коментар

Сетих се: Дали беше морално, когато миналата година по това време, цакахме Ryan с нулеви и отрицателни цени на билети чрез измислени регистрации, комбинации и др. врътки? :)

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

Не е отделна дискусия, защото авикокомпаниите много промениха ценообразуването си последните години точно поради промяна на регулацията, а не поради промяна на пазара. Това че вече обявяват цени с летищни такси не е доброволно поведение на авиокомпаниите. Това че трябва да обявят, че продават 1 милион или 500 000 билета по 10 евро също е законово изискване в много държави. Личният ми проблем на мен с регулацията е, че авиокомпанията може да продаде 1 милион билета по 10 евро, но няма да го направи на пакети по 5-10 билета на веднъж, а на по 1-2 билета с което офертата от 10 евро реално остава недостижима за семействата с деца или пътуващите в група, освен ако не се изхитрят да купуват билетите на малки порции.

Казвайки, че е друга дискусия имам предвид, че въобще не е нещо изолирано до Ryanair, още повече пък да е свързано с текущата им политика по разпределяне на местата. Темата е дълга, отвори нова, аргументирай се как трябва да се направят нещата според теб и ще видим дали ще излезе нещо от дискусията. 

Връзка към коментар
Цитат

Ryanair Not Happy With Airport, Scraps New Routes

The top man at Ryanair, Michael O’Leary, is not happy with Eindhoven Airport. The airline did not get the take-off and landing rights it requested. The company, therefore, scrapped six new routes from Eindhoven.

The planned routes to Aarhus in Denmark, and Milan and Trapini in Italy have been totally scrapped. The routes to Oradea in Romania, and Rabat and Tangier in Morocco have been moved to Dusseldorf.

Eindhoven Airport cannot meet Ryanair’s demands. The airport must keep to the agreement it made with the surrounding area regarding the number of flights it allows.

Ryanair is considering taking steps against the Schiphol Group, of which Eindhoven Airport is a subsidiary. O’Leary believes Schiphol has a monopoly and is hampering the growth of Ryanair. According to him, this is because theuy want to “protect KLM, it’s number one client”.

 

Връзка към коментар
преди 35 минути , Alexander каза:

Нас ни разделят всеки път вече и тримата, като третия е дете на 12 год, ама не казвам нищо, дори се чудя на хората, които хем не искат да плащат, хем се сърдят понеже ги разделили, а това вече ще е практика, която изрично е описана от превозвача.

Понеже са свикнали да не ги делят, сега изведнъж стана голям проблем разделянето.

 

Същото е положението с куфарите, за които се пита ден през ден  с "На еди кое си летище, гледат ли размера на куфара, понеже моя е по-голям?"

И същите тези, като в 1 от 5 или 10 случая ги хванат да плащат, пак са сърдити, лично съм виждал не веднъж драми и сълзи как "са го пуснали предния път с този куфар, а сега  не.."

Аз лично нямам нищо напротив да има ясни правила, но тези правила трябва да са логични, с минимален толеранс и подкрепящи усилията на компанията да даде по добра услуга на добра цена на клиентите. Компания която не цени клиентите си дългосрочно няма да има успех и това го показа, че след дълго и арогатно поведение и Raynair, бяха принудени да се променят, но за съжаление явно доста дълбоко им е вложено в корпоративната култура арогантността.

 

До сега Ryanair бяха много успешни по простата причина, че конкурентите са им мудни държавни гиганти, свикнали да работят в монополна среда. Когато обаче застанат в конкуренция НТА срещу НТА и трябва да привлекат и бизнес пътници, вече не могат да си позволят да бъдат много арогантни.

 

Що се отнася до багажа според мен добрата бизнес практика изисква да има определен минимален толеранс към пътниците. Това че има определени размери на куфара, не означава, че едни стърчащи колела или разлика в размера под 5-10% процента би трябвало да е проблем. Много по важно е клиентът да остане доволен от колкото на момента да му вземеш едни пари и за винаги да те намрази.

 

Същото е и с разпределението на местата. Естествено е, че с всичко може да свикнеш. Вероятно всеки би свикнал и ако го потупват с една метла или пръчка по главата преди пътуване :) Въпросът е обаче защо трябва да свикваш на такива неща и отговаря ли на добрата бизнес практика така да се отнасят към клиентите? Добрата бизнес практика е да можеш да дадеш на всеки отделен клиент възможно най-добрата услуга. Тези които не са си платили за места е нормално да нямат 100% гаранция къде ще седнат, но е абсолютно неприемливо да не се опиташ да дадеш на пътуващи заедно места възможно най-близки един до друг.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 11 минути , Hollywood каза:

The routes to Oradea in Romania, and Rabat and Tangier in Morocco have been moved to Dusseldorf.

Най-добре и тези от София да метнат във Веце.

Редактирано от 45#2
Връзка към коментар
преди 29 минути , Георги каза:

Казвайки, че е друга дискусия имам предвид, че въобще не е нещо изолирано до Ryanair, още повече пък да е свързано с текущата им политика по разпределяне на местата. Темата е дълга, отвори нова, аргументирай се как трябва да се направят нещата според теб и ще видим дали ще излезе нещо от дискусията. 

Съгласен съм, че дискусията е много по широка, но разпределението на местата на Ryanair е много арогантен ход в посока по непрозрачно ценообразуване и по трудно сравнение на офертите на различните авиокомпании.

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 23 минути , Topfly каза:

офертата от 10 евро реално остава недостижима за семействата с деца или пътуващите в група, освен ако не се изхитрят да купуват билетите на малки порции.

За протокола: купуването на порции е възможно с Ryan, но с Wizz не. При Wizz ползваш дискаунт клуб цената само един път, при втора покупка на билети за същия полет вече плащаш стандартни цени. Така че и тук Ryan излизат с едни гърди напред, тъй като по този начин - макар и с известно усилие - позволяват да купиш и 10 билета на най-тънката цена.

 

преди 22 минути , Georgi_G каза:

Сетих се: Дали беше морално, когато миналата година по това време, цакахме Ryan с нулеви и отрицателни цени на билети чрез измислени регистрации, комбинации и др. врътки? :)

Мдаа, веднага си спомних за човека, който си направи 20 регистрации за да ползва 20 пъти отстъпка от по €10 :) Та какъв морал и какви 5 лева.

 

Наистина не виждам драма. Клиентът винаги ще хитрува за по-ниска цена, а компаниите винаги ще опитват да му смъкнат 3 кожи. И това е напълно нормално и никога няма да се промени.

  • Харесвам 15
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Мдаа, веднага си спомних за човека, който си направи 20 регистрации за да ползва 20 пъти отстъпка от по €10 :) Та какъв морал и какви 5 лева.

 

В къщата на обесения не се говори за бесило :biggrin:

 

преди 2 минути , Георги Матеев каза:

Клиентът винаги ще хитрува за по-ниска цена, а компаниите винаги ще опитват да му смъкнат 3 кожи. И това е напълно нормално и никога няма да се промени.

Точно. 

 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

Наистина не виждам драма. Клиентът винаги ще хитрува за по-ниска цена, а компаниите винаги ще опитват да му смъкнат 3 кожи. И това е напълно нормално и никога няма да се промени.

Прав си, но не подценявай и силата на регулатора! Когато въведоха правилото за обявяване на цени с летищни и т.н. такси дълго време пазарът беше относително прозрачен. Сега с тези такси за места, голям и малък багаж при Уиз ер и т.н. офертите отно почват да се връщат в зоната на мрака и са все по трудно сравними.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 55 минути , Topfly каза:

Бих се съгласил с теб ако всички авиокомпании разпределяха по този принцип местата, но когато едната авиокомпания декларирано се среми да ви сложи да седите един до друг, а другата авикомпания декларирано иска да ви раздели офертите са несравними и от там цялото сравнение на цените заминава по дяволите, а пазарът става непрозрачен.

Пак се връщаме на пазарната икономика - тази авиокомпания , това предлага. Не ти харесва -избираш друга.

 

ПП. Аз не разбирам защо няма подобна дискусия на тема защо Wizz нямат включен "нормален размер" ръчен багаж а "трябва да ни изнудват" да си го купим отделно ? Или "защо на БГ еър цените не са като на Раян и Уиз до Милано а ни изнудват с по-високи ?

 

Предлагане - търсене !!! 

Поне избор има :)

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Разликата е, че билет без летищни такси не можеш да си купиш, докато за местата не е така. Като не му се плаща на някой за място, сяда си където го сложат, но цената си остава същата, която е гледал и не се променя. Така че за каква непрозрачност говориш?

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 53 минути , funny каза:

Аз не разбирам защо няма подобна дискусия на тема защо Wizz нямат включен "нормален размер" ръчен багаж а "трябва да ни изнудват" да си го купим отделно ?

Защото Уиз еър не са написали на фейсбук страницата си долна лъжа, с която се подиграват на клиентите си.

 

Никой не оспорва правото на Раян да искат такса за съседни места. Основното в последните три страници е официалната подигравката от тяхна страна, че нищо не било променяно. Отношението към клиента е разликата между Уиз и Раян, а не цената на билета, на мястото или размера на багажа.

 

 

Редактирано от Георги
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 50 минути , chandni каза:

Разликата е, че билет без летищни такси не можеш да си купиш, докато за местата не е така. Като не му се плаща на някой за място, сяда си където го сложат, но цената си остава същата, която е гледал и не се променя. Така че за каква непрозрачност говориш?

Проблема до колкото разбирам, е че за Topfly избора на места е точно толкова задължителен, колкото и летищните такси. Без значение, че за хората пътуващи самостоятелно дефакто това не е проблем, а и за много от другите също. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Преди 1 час, funny каза:

Пак се връщаме на пазарната икономика - тази авиокомпания , това предлага. Не ти харесва -избираш друга.

:)

Теорията е едно, но практиката е съвсем друго нещо! Преди 200 години хората са могли да избират между 100 продукта и услуги и купувачите горе долу са имали идея какво купуват. Днешно време е все по сложно да направиш информиран избор, защото може да избираш между дестки милиони комбинации на стоки, услуги, производители и т.н., като стоките и услугите са толкова динамични, че след 6-12 месеца вече и да искаш не може да купиш същата стока и услуга. В повечето случаи хората взимат решение въз основа на различни маркетингови послания, а не въз основа на обективен анализ, защото този обективен анализ изиква много време и усилия.

 

Преди 20 години, услугата самолет билет беше самолетен билет. Днес един самолетен билет е набор от все повече услуги, които всяка авиокомпания продава по различен начин. Без да инвестираш много време и усилия няма как да се справиш в джунглата от малки и големи салонни багажи, разделяне и неразделяне на пътниците на една резервация, условия за възстановяване на цената на билета, цени и килограми за чекирания багаж, храна на борда, застраховки и т.н.

 

Както виждаш дори и магеланци, които са над средното информирани за самолетните билети изпискват от време на време заради променени правила на авиокомпаниите. Добре звучат всякви лозунги за пазарна икономика, но без държавна регулация повечето случаи не се стига до един реален пазар с добре сравними стоки и услуги, а до хаос, където компаниите с най-различни маркетингови трикове се опитват да прецакват клиентите.

 

Скоро например в Унгария въведоха държавен стандарт за хляба. Оказа се, че до сега под название ръжен хляб се е продавал хляб с над 100 различни рецепти и различно съдържание. Мислиш ли че е възможно при такъв хаос при хляба потребителите да направят информиран избор? Това че евентуално хлябът ти е вкусен в никакъв случай не означава, че отговаря на критериите ръжен хляб.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар
преди 2 часа, Георги каза:

Проблема до колкото разбирам, е че за Topfly избора на места е точно толкова задължителен, колкото и летищните такси. Без значение, че за хората пътуващи самостоятелно дефакто това не е проблем, а и за много от другите също. 

Не си ме разбрал правилно. Проблемът ми е на две нива:

 

1. Като цяло не смятам за коректно ценообразуването на хората пътуващи в групи и даването на ценово предимство на самостоятелно пътуващите.

2. Не смятам за коректно различната методология и правила за ценообразуване на допълнителните услуги. (Ако има малък и голям салонен багаж, би трябвало да го има при всички авиокомпании. Ако има задължително разделяне на пътниците неизбрали място също трябва да го има при всички авиокомпании. Ако има различна цена за чекирания багаж по авиокомпании и сезони, трябва авиокомпаниите да споделят тази информация с търсачките и да може офертите да се сравняват и с включен багаж.

 

Обобщено проблемът ми е, че единичната цена на билета дава все по малко информация за това каква сума може да ни очаква на края на резервацията и прави все по трудно сравнението на офертите на различни авиокомпании.

Редактирано от Георги
Връзка към коментар
Преди 1 час, chandni каза:

Разликата е, че билет без летищни такси не можеш да си купиш, докато за местата не е така. Като не му се плаща на някой за място, сяда си където го сложат, но цената си остава същата, която е гледал и не се променя. Така че за каква непрозрачност говориш?

Непрозрачността идва от там, че при други авиокомпании и без да платиш те слагат до хората в резервацията. На хартия при различни авиокомпании купуваш едни и същи услуги, но в крайна сметка получаваш друго. Такива оферти са трудно сравними само по цена.

Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Непрозрачността идва от там, че при други авиокомпании и без да платиш те слагат до хората в резервацията. На хартия при различни авиокомпании купуваш едни и същи услуги, но в крайна сметка получаваш друго. Такива оферти са трудно сравними само по цена.

Не виждам да недоволстваш от безплатния ръчен багаж на Wizz, че е по-малък от на Раян...? За да получиш същата услуга (55 cm куфар) трябва да платиш. Там как успяваш да сравниш цените? Или пък членство/без членство... Там пък е още по-объркано. При Раян цените са единни - не те карат да им плащаш по 30€ на година, за невероятната привилегия да си купиш билет от намалението 1 ден по-рано или с отстъпка. Като включа и цената на членството, как мога да направя сравнение с цените на Раян?

 

Това е като при покупката на автомобил midsize да недоволстваш от това, че единият бил с навигация, пък на другия те карат да си я платиш и не можеш да направиш информиран избор и да сравниш цените. Да де, ама не на всеки му трябва навигация... Защо автомобилопроизводителят да принуждава всички клиенти да плащат и за навигация, която те не желаят, за да не се чувстваш ти кофти, че трябва да си я платиш отделно или пък, че не можеш да сравниш коя кола ти е по-изгодна, защото една имала навигация включена, а другата нямала... Пък не ти прави впечатление, че тази без навигацията имала климатик, пък оная с навигацията нямала... 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 17 минути , chandni каза:

Защо автомобилопроизводителят да принуждава всички клиенти да плащат и за навигация, която те не желаят

 

Защото ръженият хляб в Унгария вече не е това, което беше...

 

P.S. Сори, не се сдържах :)

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги Матеев каза:

P.S. Сори, не се сдържах :)

Тя темата и без друго си стана за основно почистване... :) Може ли полемиките за платените места (след новината за това) да бъдат отделени в отделна тема?

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, Topfly каза:

Тук не мога да се съглася с теб! Нормално е да очаквам от авиокомпанията, че ще направи всичко възможно да се чувствам най-добре на борда, когато пътувам с тях! ;)

Т.е., ако например се качиш в традиционна авиокомпания с билет за икономична класа и в бизнес-класата има свободни места , ти ще очакваш от авиокомпанията, в стремеж да "направи всичко възможно да се чувстваш най-добре на борда", да те премести в бизнес-класата ? :unsure:

 

Цитат

Правила които съзнателно манипулират ценообразуването и не дават възможност за коректно сравнение на различни оферти са лоши правила. Преди години авиокомпаниите масово обявяваха цени без летищни и други такси и това правеше много сложно коректното сравняване на две оферти.

Предполагам вече разбираш, че такова сравнение е некоректно - в единия пример - без летищни такси не можеш да летиш, в другия случай - ще можеш да летиш и без да си доплатиш за избрано място, защото авиокомпанията ти е осигурила място на случаен признак.
Т.е. - без едното не може, а без другото - може.

 

Цитат

Преди 20 години, услугата самолет билет беше самолетен билет. Днес един самолетен билет е набор от все повече услуги, които всяка авиокомпания продава по различен начин. Без да инвестираш много време и усилия няма как да се справиш в джунглата от малки и големи салонни багажи, разделяне и неразделяне на пътниците на една резервация, условия за възстановяване на цената на билета, цени и килограми за чекирания багаж, храна на борда, застраховки и т.н.
...
Не смятам за коректно различната методология и правила за ценообразуване на допълнителните услуги. (Ако има малък и голям салонен багаж, би трябвало да го има при всички авиокомпании. Ако има задължително разделяне на пътниците неизбрали място също трябва да го има при всички авиокомпании. Ако има различна цена за чекирания багаж по авиокомпании и сезони, трябва авиокомпаниите да споделят тази информация с търсачките и да може офертите да се сравняват и с включен багаж.

Т.е. ти предлагаш да се върнем в положение, при което билет за самолет включва всичко - ръчен, чекиран багаж, определено място, допълнителни застраховки, храна на борда, пиене на борда (впрочем, ако проведем последователно тази логика, трябва и питиетата на борда при различните АК  да са точно от един и същи вид и марка, за да могат пътниците лесно да сравняват, нали така, а и храната също - по точно определени рецепти ;)) ?

Сори, но, аз лично например, не искам такова нещо, аз искам да мога сам да избирам какъв точно пакет услуги (места, храна, пиене, багаж)  да ползвам и да заплащам за всеки конкретен случай/полет!  И не искам някакъв държавен чиновник да решава с някакви регулации вместо мен какво да се включва в този пакет. От държавата искам само да осигури (най-вече да не пречи на) свободен пазар и условия за конкуренция между компаниите, които предлагат услугата. 
 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 10
Връзка към коментар
преди 39 минути , chandni каза:

Не виждам да недоволстваш от безплатния ръчен багаж на Wizz, че е по-малък от на Раян...? За да получиш същата услуга (55 cm куфар) трябва да платиш.

Поне няколко пъти споменах в по горните мнения и за ръчния баж на Уиз, но е нормално човек да не прочете всичко! Точно това ми е проблемът! Човек не може и няма как да провери всичко с пълни подробности. Както четеш повърхностно форума, така четеш повърхностно и условията на авиокомпаниите и ако те са много сложни в един момент се объркваш. В момента критикуван повече Ryanair, защото това е тема за Ryanair, но Уиз ер не са по малко виновни от тях за съзнателно създаване на хаос в ценообразуването и подвеждане на пътниците.

преди 4 минути , Фичо каза:

Т.е., ако например се качиш в традиционна авиокомпания с билет за икономична класа и в бизнес-класата има свободни места , ти ще очакваш от авиокомпанията, в стремеж да "направи всичко възможно да се чувстваш най-добре на борда", да те премести в бизнес-класата ?

Сори, но това е измукан от пръстите пример. Не очаквам да ми сменят класата, но чаквам в моята класа да получа възможно най-добро обслужване и част от това обслужване е да ме сложат до човека в моята резервация ако има такава възможност.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.