Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

16 hours ago, neuromancer said:

На храна има право, щом е над 2 часа. Или ще му дадат ваучери, или да си пази касовата бележка и да си иска парите после.

От къде се взимат ваучерите в случай на закъснение над 2 часа? С касовите бележки  как се процедира, моля?

Връзка към коментар
преди 4 минути , Antigona каза:

От къде се взимат ваучерите в случай на закъснение над 2 часа? С касовите бележки  как се процедира, моля?

Ваучерите ги дават на гейта поне така беше последно, като имах закъснение, а касовите бележки се снимат и се прикачат, когато се подава иск.

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Хора, имам един полет на Райън, за който трябва да взема 20кг чекиран багаж. Полета е букнат и в началото цената на багажа беше около 45лв, но в момента е двойна. Има ли начин или надежда тази цена да я сваля някак или тя да падне сама? 90лв за багаж си ми се виждат дране…

Връзка към коментар
преди 1 час, Blago каза:

Хора, имам един полет на Райън, за който трябва да взема 20кг чекиран багаж. Полета е букнат и в началото цената на багажа беше около 45лв, но в момента е двойна. Има ли начин или надежда тази цена да я сваля някак или тя да падне сама? 90лв за багаж си ми се виждат дране…

Не.

Връзка към коментар

По-скоро да се оплача, отколкото да кажа нещо конструктивно.

Райън пак закъсняват от Задар. Първо с 50 минути, вече сме в самолета и сега заради слот обявиха закъснение от още час и половина тепърва. 😱

Знам си аз да не летя много лятото. 😒

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
На 21.06.2024 г. в 11:47, Antigona каза:

От къде се взимат ваучерите в случай на закъснение над 2 часа? С касовите бележки  как се процедира, моля?

В приложението излезе, че с бордната карта може да си купиш нещо за 4€. Това играе ролята на ваучер вероятно. За какво точно ще стигнат, е друг въорос😂

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

 

преди 12 минути , M@ria каза:

В приложението излезе, че с бордната карта може да си купиш нещо за 4€. Това играе ролята на ваучер вероятно. За какво точно ще стигнат, е друг въорос😂

Това с ваучерите е пързалка, по която авиокомпаниите се опитват да изпързалят пътниците. Днес в една друга тема пък се говореше за предоставени ваучери по 5 евро. Смехотворни суми спрямо цените по летищата. В дъвкания регламент се споменава възстановяване на разходи в разумен размер. Определено тези 4-5 евро са недостатъчни за храна, напитка, десерт или там каквото ще се консумира. АК искат да минимизират разходите си и затова, уж, на добра воля ви дават тези ваучери, които не стигат за нищо. Затова пазарувате, съхранявате всички касови бележки и като се приберете, пуснете на сайта жалба с прикачените файлове.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

По какви правила и закони се заплаща свръх багаж(по голяма чанта) на гейта. Ако е кеш, какви документи трябва да се издадат за разплащането и ако е безкасово по какъв начин се процедира. Интересно ми е тази финансова операция как минава и по кои финансови закони. На България или на ......не знам кой си.Самите банкови карти съдържат лични данни. Имат ли лиценз за работа с такива тизи които ги взимат за да таксуват....

Връзка към коментар

Логично след като законно приемат карти за плащане на билети, законно е и плащането на багаж...

Странен ми е въпроса. Правилата са написани в сайта, секция fees. Не е задължително кеш, с карта също се плаща.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Само и единствено кеш съм виждала да искат на гейта за плащане на глобата за багаж извън размерите. Издават касова бележка от кочан, написана на ръка. Запомнила съм го, защото търсенето на кеш също се превръщаше в панаир, наред с останалото. Възможно е на някои летища да е различно, но малко вероятно ми се струва да осигуряват пос терминал на всеки гейт от който Раян има полет.

Връзка към коментар
3 hours ago, iMari said:

Само и единствено кеш съм виждала да искат на гейта за плащане на глобата за багаж извън размерите. Издават касова бележка от кочан, написана на ръка. Запомнила съм го, защото търсенето на кеш също се превръщаше в панаир, наред с останалото. Възможно е на някои летища да е различно, но малко вероятно ми се струва да осигуряват пос терминал на всеки гейт от който Раян има полет.

В Единбург е само с карта и го спазват железно. Ромите са само с кеш и става цирк Глобус. Рев, английски не знаят....."дево, дево....како ма, неам карта, ма како." (на БГски).

Лично се застъпих за една ромка като им обясних, че не могат да не приемат кеш, изпокарах се с каките до ниво супервайзър, извикаха полиция, че съм бил агресивен (бях) и заплаха да не ме качат.

Заряза си куфара и продължи с торбичка на АСДА.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 6 часа, Argentique каза:

По-скоро да се оплача, отколкото да кажа нещо конструктивно.

Райън пак закъсняват от Задар. Първо с 50 минути, вече сме в самолета и сега заради слот обявиха закъснение от още час и половина тепърва. 😱

Знам си аз да не летя много лятото. 😒

Важното е, че се прибрахме живи и здрави! 

По скоро ме интересува защо ни държаха затворени в самолета вместо да сме навън на въздух? 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , Hristo2201 каза:

Важното е, че се прибрахме живи и здрави! 

По скоро ме интересува защо ни държаха затворени в самолета вместо да сме навън на въздух? 

Защото за тези слотове се мени информацията постоянно, както и се случи сега в наша полза и тръгнахме по-рано. 
И трябва да сме готови по местата за нисък старт. :biggrin:

Това нищо не е. Стоях преди две лета над час и кусур на Бон/Кьолн пак юни по същата причина. Ама там 1/2 бяха цигани, доста с деца. И като настана един вой и врява....

Накрая стана един батка и се обърна към по-близките циганки, че още малко ще ги трае и започва да се изнервя. И те млъкнаха! :biggrin:

  • Харесвам 9
  • Шок 1
Връзка към коментар

@Hristo2201: Защото е можело всеки момент да се даде разрешение на пилота да излетите. Като се отвори свободен слот, дава се команда и ... до няколко минути излитате. Докато... ако ви върнат на гейта... после ще ви товарят половин час и пак ще изпуснете слота, тъй като... от много други летища чакат да спрат бурите и в промеждутъците, в интервалите се дава разрешение на много самолети, но не и на всички, които са по график, а и закъснели... та по-добре всички да стоите на standby

 

 @Argentique ... писали сме едновременно, cори

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 2 часа, Hristo2201 каза:

Важното е, че се прибрахме живи и здрави! 

По скоро ме интересува защо ни държаха затворени в самолета вместо да сме навън на въздух? 

А и ако не сте в самолета и мине критичното време за компенсации, може пък и да се наложи да платят. А в самолета- ами не е наша вината..

 И започва едно като по Дарио Фо- " Няма да платим, няма да платим":)))

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
4 hours ago, Argentique said:

Това нищо не е. Стоях преди две лета над час и кусур

2.5ч на Единбург съм чакал в самолета - слот + грешена бройка багаж и айде брой наново. Общо 3+ часа закъснение, та взехме 1200Е за трима.

Добре, че пилота беше пич и разреши на детето да подърпа лостове в пилотската кабина.

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към коментар

В неделя от Бергамо, първо обявиха 30 мин. закъснение, после ни качиха в самолета и казаха, че от въздушен контрол забраняват да се стартират двигателите следващите 40 минути. Голям смях! 😄 Заспах и на тръгване погледнах - повече от час не са им разрешили да стартират. 🤪 Пристигнахме със закъснение около час и половина.

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 13 минути , stanimir каза:

Повечето от нас тук като бебета не мрънкахме. Не слизахме от самолетите, имахме поне по 100-ина полета и дори сами се чекирахме онлайн.

Май си дърто бебе за онлайн чекиране, но с другото съм абсолютно съгласен.

След първото возене на дъщерята в самолет я поздравяваха по име разни хора в Кьолн на другият ден. Явно доста съм повикал след нея. Да си призная хич не помогна ... 😞

  • Смея се 5
Връзка към коментар
преди 22 часа, vorbis каза:

 

Това с ваучерите е пързалка, по която авиокомпаниите се опитват да изпързалят пътниците. Днес в една друга тема пък се говореше за предоставени ваучери по 5 евро. Смехотворни суми спрямо цените по летищата. В дъвкания регламент се споменава възстановяване на разходи в разумен размер. Определено тези 4-5 евро са недостатъчни за храна, напитка, десерт или там каквото ще се консумира. АК искат да минимизират разходите си и затова, уж, на добра воля ви дават тези ваучери, които не стигат за нищо. Затова пазарувате, съхранявате всички касови бележки и като се приберете, пуснете на сайта жалба с прикачените файлове.

Точно това направих. Пуснах жалба на Еър Балтик с приложени доказателства за сторени разходи. Обясних им културно, че петте евро социална помощ, с която ни зарадваха, не отговарят нито на ценовото равнище на летището в Рига, нито на заложеното в чл. 6, пар. 1, буква "а" във връзка с чл. 9, пар. 1, буква "а" от Регламента изискване – на пътниците да се предлагат храна и напитки според времето за изчакване. Отговориха ми любезно да си гледам работата.

 

Мисля, че е назрял моментът Регламентът да бъде променен, като бъде намалено времето за допустимо закъснение, в което не се изплаща обезщетение - от три на два часа; като бъде увеличен размерът на изплащаните компенсации (предвид че не са индексирани от много години, а инфлацията се трупа); и като се дефинира по-конкретно на какво имат право пътниците в случаите, когато самолетът закъснява.  Койте желае, нека пише на Европейския парламент или на Комисията (като я сформират). Не е нужно да е ферман. Просто им пишете. 

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.