Прескочи до съдържание

Qatar Airways - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

освен link accounts има и combine my avios

абе пробвах някои маршрути, ама през катарците иска много повече мили отколкото през Бритиш. Май прехвърлям 2000те точки sign-up bonus и действам през Бритиш както преди.

Връзка към коментар

Някой намерил ли е нещо интересно след промяната? Според мен главната изгода е за притежателите на катарски мили, които ще могат да ги използват по-евтино на сайта на Бритиш, обратното не съм видял (освен бизнес класа, струва ми се, че е по-изгодно в катарския сайт, там бизнеса е 2 пъти повече от икономична, при Бритиш е към 3 пъти. Аз обаче нямам достатъчно за бизнес класа)

Малко им е зле сайта, ако нямаш достатъчно наличност не можеш да търсиш...

Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 28 минути , neuromancer каза:

Някой намерил ли е нещо интересно след промяната? Според мен главната изгода е за притежателите на катарски мили, които ще могат да ги използват по-евтино на сайта на Бритиш, обратното не съм видял (освен бизнес класа, струва ми се, че е по-изгодно в катарския сайт, там бизнеса е 2 пъти повече от икономична, при Бритиш е към 3 пъти. Аз обаче нямам достатъчно за бизнес класа)

Малко им е зле сайта, ако нямаш достатъчно наличност не можеш да търсиш...

Не съм имал време да ровя още. Мислиш ли, че цените в мили в сайта на Бритиш са по-ниски, ако си гледал конкретно? Не бих възразил да ползвам по-разумно катарските си мили 🙂

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Конкретно гледах, доколкото е възможно (само калкулатора на Катар, не действителна резервация, и предимно по отсечки, че нещо не ми дава цял маршрут)

GRU - LHR  

BA - 19750-25000   QR - 30000

SOF - LHR

BA-  8000-10000     QR - 15250

ORD - MIA

BA - 13000               QR - 20000

GRU - MIA

BA - 25750               QR - 50000

 

таксите казват, че са по-ниски при Катар, не съм ги сравнявал, че аз ги избягвам, ако билета е от Бразилия. За бизнес може да е по-добре с катарците, ама не съм ги гледал подробно. Излизат ми двойна цена на икономична, при Бритиш е тройна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

340k мили не са толкова много ( предполагам имате карти , с които се събират точки ) , добра стратегия + малко над година подготовка , и ще ги събереш. Освен това , Бразилия (май) е единствената страна в света , където официално е разрешено брокерството на мили , тоест ако ги купиш например ще ти струват ~ 4500$ , което  е скромна сума за продукта , който ще получиш. Проблема ти е друг обаче  : Катар Еъруейс ( както и много други ), БА, японците, Qantas, Cathay и т.н. лимитират бизнес awards само на две места , тоест или трябва да летите различни дни и на отиване , и на връщане , или 2х2 икономи и бизнес.

Връзка към коментар

Абе я сметни пак, 8х85=680. Направо астрономическа сума ми изглежда.

Миии ако не се лъжа (не съм го смятал точно) за 2-3 години изкарвах към  200 - 250 000 мили. Ама се скофтиха нещата, вече почти не може да се печелят мили при плащане на сметки с карта, отделно небразилските мили са в съотношение 1 миля за 2 долара, бразилските са 1:1, ама за нищо не стават ...

Брокерството само с бразилските компании става май, иначе не бих посмял... То и така е законово разрешено, ама компаниите се мръщят. Разбирай ако те ти продават мили биха ти продали колкото искаш и повече, ама ако ще трябва човек да продава е малко бягане с препятствия 

Връзка към коментар

Да обобщя за всички , Авиосите може да се използват ( при положение, че има saver наличност ) за покупка на полети от следните а/к:

 


Допълнителни партньори също са  :

 

 British Airways Avios може да се използват за полети на Aer Lingus, airBaltic, Bangkok Airways, China Eastern Airlines, China Southern Airlines, Fiji Airways, Kenya Airways, Loganair, Vistara and Vueling (only bookable via British Airways phone agents). You can also book British Airways franchise partners Comair and Sun-Air with British Airways Avios.

 

Iberia Avios: Avianca, Binter Canarias, Interjet, Level and Vueling.

 

Qatar Avios: Bangkok Airways, Globus Airlines, Japan Transocean Air, LATAM, Middle East Airlines and Oman Air.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Добрата новина  закономерно е последвана от лоша ( съвсем тихомълком и без анонс) , Катарците връщат измисленият “ booking fee “ , който освен , че е non refundable , е с увеличение над 50% и се таксува на сегмент . Не е изненадващо предвид, че трябват да догонят безумните такси на BA.

 

6D58A9A0-BB92-431C-A123-61B4BD105E8E.jpeg.994afeb8cb781069f3e11a540c4f26df.jpeg

 

 

B7CC4A3B-CAC5-415D-BEA9-0F452F45C27C.jpeg.3f31bce366d1ab0d4f4bccaf061da9eb.jpeg

 

 

 

  • Шок 5
Връзка към коментар

Още чакам да върнат отсечката Сайгон - Пном Пен, години наред само за това си харчех милите. Като добавим и безплатния лаундж със силвър+, а този в Сайгон е наистина много добър, беше топ място за милите. 

Връзка към коментар
На 10.03.2022 г. в 10:46, Ники Петров каза:

Здравейте,

 

Имам закупени билети с Катарците от mytrip.co.uk, но за съжаление няма да мога да ги използвам. Съответно мисля да се възползвам от възможността да си взема ваучер с 10% допълнително от стойността на резервацията. Искам да попитам когато избера тази опция къде и под каква форма пристига ваучерът/ кода за следваща резервация. Т.е. дали е нужно да уведомявам mytrip.co.uk или ще го получа директно аз? 

 

Благодаря предварително!

Днес си получих връщане на заплатената сума с минус 10%, което явно е някаква глоба на Mytrip.co.uk, но в общи линии има начин да си получим парите без огромни загуби в случай, че не можем да пътуваме. Благодаря на всички за съветите!

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Преди  почти три години, се напълних с билети от тази компания. В последствие ги превърнах във ваучери . С тези ваучери пообиколих Азия и Африка в сънищата си, и накрая се примирих, че няма да ходя наяве никъде и си поисках  парите от единия. Условията на билета го позволяваха .

Хванах се за промяната с няколко часа за отвеждащия полет. Август 2021 г. , по телефона, поисках връщане на парите . За плащане бях използвала ваучер и доплатих малко . В началото на септември доплатената сума ми беше преведена . Ваучерът ми е възстановен на два пъти, с почти равни суми, през февруари ,включително с 10 % над платеното от мен за оригиналния билет и още 10 % след първата смяна. През това време не съм звъняла повече, не съм писала на компанията . 

Гадая дали забавянето не е свързано с промяна на картата , която посочих за връщане на парите. Тя изтичаше в края на октомври, но взех новата, съответно тя беше активирана , през февруари. 

Споделям сега, защото тия дни го видях и прозвъних картоиздателя. 

 

 

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Катарците са отчели рекордна печалба в историята си през последната фискална година : 04.2021-03.2022г , 1.54 милиарда $.

 

https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2022/June/Qatar-Airways-Annual-Report-2021-22.html?activeTag=Press-releases&CID=AFALL0204026300000000000&PID=7718223&CJEVENT=eda2f298ed8311ec822d025c0a82b832

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ами другите като се правиха на ощипани, те летяха на макс и политически го изиграха  много добре, като спасяваха хора да се приберат, зарязани от други компании. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
Георги Матеев
преди 53 минути , T.E.Lawrence каза:

Ами другите като се правиха на ощипани, те летяха на макс и политически го изиграха  много добре, като спасяваха хора да се приберат, зарязани от други компании. 

И докато играеха добре политически същевременно не го раздаваха особено благотворително. Още помня спасителните билети по $15.000 до/от Австралия, например, та рекордната печалба не е особено изненадваща.

 

Явно това обяснява и защо в момента не си дават зор да правят промоции и като цяло поддържат доста височки цени.

 

Апропо, агресивната им политика за летене до откат по време на Ковид мога да сравня само с тази на Уиз. Явно това е била формулата за успех в случая.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Еми, като си единствен, се възползваш.

 

Иначе липсата на промоции си я обяснявам с новото предстоящо ояждане, световното в Катар. Там каквито и да са цените, ще се грабят 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Световното е чак след пет месеца и извън месеца на финалите едва ли някой ще се втурне към Катар.

Доха е огромен транспортен хъб , рядко е крайна дестинация.

Прави впечатление че и останалите водещи компании от Залива също мълчат от доста време.

Emirates , Flydubai , май от много време не са имали промоции от Европа.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Катар не е крайна, но е една от отсечките и цената на билета е юнашка. Освен това се очаква феновете да продължат почивките след мачовете към други дестинации. Както и след световното се влиза в блекаут датите за Коледа и Нова година.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Не бях купувал билети от тях2-3 години и сега откривам две новости за мен. Първо, няма безплатен избор на места към момента на купуване на билетите, ужким на чек ин ще има. Второ, при нарочен стоповер, може да си купиш хотел от дискавър катар за около 30Е стаята в 5 звездни хотели.

  • Харесвам 8
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
На 22.02.2022 г. в 15:43, stanislavpp каза:

Амбициите на Ал Бакер от самото създаване на алианса OneWorld е да заеме първо място , но вече двайсет години са твърдо последни от трите алианса. Надявам се скоро Oman air да се присъедини , а след тях и JetBlue.


Ал Бакер ме е прочел и Oman air влиза в алианса:

 

D0188635-6362-4161-9A87-735AF3F95363.jpeg.6ba2bf478764a2d2f1b838dcc7ba8d95.jpeg

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Надявам се, че не повтарям въпроси, но не успях да намеря нещо подобно в темите.
Някой успявал ли е да накара сайта на Qatar Airways да му продаде билети с по-дълъг престой в Катар? Аз даже и в колцентър пробвах, казаха, че не могат да продадат нищо повече от сайта.
Иска ми се на пътуване до ЮИ Азия да излезем от летището и в двете посоки. В едната ще направим престой, а в другата просто да се възползваме да поспим в хотел след дълъг полет. Съответно и в двете посоки автоматичните предложения за полети не са достатъчно дълги. Виждам, че има опцията за включен stopover с хотел, но е само в едната посока, а освен това не може да се букне за  multi-city билет, какъвто мислим да вземем (София-Джакарта и Сингапур-София), нито пък за еднопосочни билети. Резервирането на напълно отделни билети София-Катар-София и Катар-Азия-Катар с повторно чекиране на багажа ли е единствената опция? Естествено в този случай цената става и доста по-висока, освен риска за багажите на връщане, където все пак престоят ще е само 15-ина часа. 

Връзка към коментар

Мисля, че имаше правило за в едната посока. Аз резервирах София- Намибия-Катар-София като мултисити на същата цена като ако беше раундтрип. И след това от discoveryQatar сайта резервирах хотела за стоповера много на сметка, иска номер на билет.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, Oshko каза:

Мисля, че имаше правило за в едната посока. Аз резервирах София- Намибия-Катар-София като мултисити на същата цена като ако беше раундтрип. И след това от discoveryQatar сайта резервирах хотела за стоповера много на сметка, иска номер на билет.

На мен по-скоро проблемът ми не беше да направя резервация мултисити и цената ѝ, а в нея да вкарам по-дълги престои в Катар, защото сайтът стандартно те качва на следващия възможен полет.
Решението беше да се върна 20 години назад и да звънна на агенция за билети, която обеща, че ще направи този маршрут на един билет. Като цена мисля, че не ме минаха, ще вземат по 50 лева на калпак, ама... това е. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не е нужно да се минава през агенция , може да се направи безплатен стопоувър само в едната посока обаче , и е до 5 дни . предлагат се и сериозни намаления :

 

https://www.qatarairways.com/en/offers/qatar-stopover.html#Terms

 

 

50лв на калпак си е минавка , особено ако кешират и от нощувките , сумата ще набъбне до цял междуконтинентален билет през топсезон 🙃

Връзка към коментар

Да, аз се опитах да вкарам стоповера от сайта, но можеше само в едната посока. Освен това поне за моите дати сякаш имаше леко оскъпяване на полетите за сметка на "евтиния" хотел, спрямо пътуване без стоповер.
Иначе естествено, че с нощувките ще се оправям сам, все пак тука не е група във фейсбук, а Магеланци 🙂

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.