Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

По принцип трябва да се чете и дребния шрифт, при плащането има и условия, има една въпросителна, която като натиснеш ти излизат детайлите. Нерядко, дори и при резервации, които се отменят свободно се срещат клаузи, че парите могат да се изтеглят по всяко време след резервацията. Ако отмениш, ти връщат парите, но може да загубиш от курсови разлики, както и банката си взима % по тарифа за върнатата сума. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Goal & Boss каза:

@muchachote Няма нищо странно, просто установих, че Booking.com са направили крачка в правилната посока, на фона на непрестанните оплаквания как били дръпнати/блокирани едни пари. Внасянето на яснота по който и да е въпрос винаги е с положителен знак, така че от мен Booking.com имат браво.

В края на август миналата година за пръв път получих подобна информация.

Не бяха успели да изтеглят пари от карта и предлагаха да я проверя за наличност или сменя с друга, за да си вземат парите за резервацията.

Повече яснота винаги е предимство.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Здравейте, имам нужда от съвет при следния казус: направена резервация през Букинг с невъзвръщаема стойност, но на място установяваме, че хотелът не работи и е някаква мошеническа история. Намерихме си настаняване за първата вечер, защото часът бе напреднал около 22.30 и нямахме време да чакаме за реакция от тяхна страна и на следващият ден започна комуникацията с Букинг. Дават ни варианти за настаняване, но са на по-висока стойност и не става ясно дали ще компенсират цялата сума за нощувките или само тази, за която вече е предплатено. Има ли някой с подобен проблем и как се развиха нещата?

Връзка към коментар
преди 24 минути , kaka reni каза:

Здравейте, имам нужда от съвет при следния казус: направена резервация през Букинг с невъзвръщаема стойност, но на място установяваме, че хотелът не работи и е някаква мошеническа история. Намерихме си настаняване за първата вечер, защото часът бе напреднал около 22.30 и нямахме време да чакаме за реакция от тяхна страна и на следващият ден започна комуникацията с Букинг. Дават ни варианти за настаняване, но са на по-висока стойност и не става ясно дали ще компенсират цялата сума за нощувките или само тази, за която вече е предплатено. Има ли някой с подобен проблем и как се развиха нещата?

Ще поемат разликата, изпробвано не веднъж.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 29 минути , kaka reni каза:

Здравейте, имам нужда от съвет при следния казус: направена резервация през Букинг с невъзвръщаема стойност, но на място установяваме, че хотелът не работи и е някаква мошеническа история. Намерихме си настаняване за първата вечер, защото часът бе напреднал около 22.30 и нямахме време да чакаме за реакция от тяхна страна и на следващият ден започна комуникацията с Букинг. Дават ни варианти за настаняване, но са на по-висока стойност и не става ясно дали ще компенсират цялата сума за нощувките или само тази, за която вече е предплатено. Има ли някой с подобен проблем и как се развиха нещата?

В правилата им е описано, че при подобна ситуация те доплащат надплатеното от вас. Важни са следните няколко позиции:

Трябва да приемете тяхното предложение за настаняване. Ако го откажете и изберете друго място ще ви платят максимум до цената на тяхното предложение, но не са длъжни да го направят.

Получете максимум информация за причините за отказ от настаняване, в какво се изразява некоректността на хотела, снимайте.

Снимайте новото място на настаняване. Вземате касови бележки, по-добре факрути и след завръщането им ги представяте.

Вземете касови бележки за допълнителни разходи. Твърде възможно е да ви доплатят разликата и за първата нощувка, въпреки че не е тяхно предложение.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 6 минути , Таньо каза:

В правилата им е описано, че при подобна ситуация те доплащат надплатеното от вас. Важни са следните няколко позиции:

Трябва да приемете тяхното предложение за настаняване. Ако го откажете и изберете друго място ще ви платят максимум до цената на тяхното предложение, но не са длъжни да го направят.

Получете максимум информация за причините за отказ от настаняване, в какво се изразява некоректността на хотела, снимайте.

Снимайте новото място на настаняване. Вземате касови бележки, по-добре факрути и след завръщането им ги представяте.

Вземете касови бележки за допълнителни разходи. Твърде възможно е да ви доплатят разликата и за първата нощувка, въпреки че не е тяхно предложение.

При мен все така се случва, че проблемите са в държави със скъп роуминг и аз не звъня. А и кога да чакам те да ми търсят настаняване. Влизам в нет, намирам място, буквам, вземам фактура и после се разправям като се прибера. Никога не са ми правили проблем. Обаче и разликата винаги е възможно най близка до първоначалния вариант, не например от хостел до 4* хотел.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 12 минути , slujitel каза:

При мен все така се случва, че проблемите са в държави със скъп роуминг и аз не звъня. А и кога да чакам те да ми търсят настаняване. Влизам в нет, намирам място, буквам, вземам фактура и после се разправям като се прибера. Никога не са ми правили проблем. Обаче и разликата винаги е възможно най близка до първоначалния вариант, не например от хостел до 4* хотел.

Всъщност звъненето е повече, за да се регистрира проблема в системата им. После те звънят ако си искал да предлагат хотел.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 51 минути , slujitel каза:

При мен все така се случва, че проблемите са в държави със скъп роуминг и аз не звъня.

Първата ни работа в държави извън ЕС е да си купим местна SIM карта, за да можем ако се наложи да проведем някой локален разговор, но най-вече, за да имаме интернет. Цените са от порядъка на 5 до 15€ в зависимост от включените мегабайти и за какъв срок е.

 

преди 53 минути , slujitel каза:

Влизам в нет, намирам място, буквам

Щом имаш интернет пък е още по-лесно. Винаги държим някакви пари във Viber Out (ако случайно са свършили, щом имаме интернет, значи няма проблем да заредим) и звъним през него -  цените са ниски и е супер удобно, особено ако трябва да проведем медународен разговор до държава, различна от тази на пребиваване. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, chandni каза:

Първата ни работа в държави извън ЕС е да си купим местна SIM карта, за да можем ако се наложи да проведем някой локален разговор, но най-вече, за да имаме интернет. Цените са от порядъка на 5 до 15€ в зависимост от включените мегабайти и за какъв срок е.

 

Щом имаш интернет пък е още по-лесно. Винаги държим някакви пари във Viber Out (ако случайно са свършили, щом имаме интернет, значи няма проблем да заредим) и звъним през него -  цените са ниски и е супер удобно, особено ако трябва да проведем медународен разговор до държава, различна от тази на пребиваване. 

Нямам практика да купувам местни сим карти, ползвам нет по хотелите. В случаите с Букинг пак съм се включвала на wi fi.  Така съм свикнала. Е, ако се наложи, не, че не се е налагало се обаждам на роуминг, но не е било нещо кой знае какво. Иначе чета тук, че всички купувате местни карти, но не съм проимала нужда все още. Предпочитам моя начин, защото Букинг търсят, предлагат, то ровене, то не е това, което търся....време да имаш. И това съм го играла в Тбилиси, затова вече буквам и после си търся разликата.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, slujitel каза:

Нямам практика да купувам местни сим карти, ползвам нет по хотелите. В случаите с Букинг пак съм се включвала на wi fi. 

Е аз затова казвам, че щом имаш интернет, дори не ти е нужна SIM карта - отваряш Viber и през Viber Out звъниш. Ние SIM картата я ползваме основно за интернет. Почти никога не сме ползвали минутите, които са включени.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте магеланци,

 

преди няколко месеца запазихме вила на о.Тасос през booking, като заплатихме депозит от 30%. Почивката ни трябваше да се състои между 17 и 31 Август.

Всичко беше наред, докато онзи ден получих мейл, че резервацията ни е "безплатно" анулирана.....а къщата вече я няма в booking.

От къщата не отговарят, а след като се свързах със съпорта booking, ми казаха да поискам от банката (revolut) да задействат процедура и да си поискат парите за депозита обратно. Те вече не рабетили със съответния обект.

Ако не можели да ми върнат парите, да ми дадат официален документ, че не могат и пак да се свържа с booking.

Това го направих, но реално не очаквам да се случи каквото и да било, защото отсреща са получили парите отдавна и както писах, не отговарят.

Тъй-като сме ползвали платформата на booking за резервацията, ще съм благодарен ако можете да ми разясните какви са правата ми и какво мога да поискам от букинг...реално пробадна почивката на 3 семейства с 3 деца и сега търсим място в последния момент.

Ако ние бяхме отказали почивката, щяхме да изгорим с депозита....Не е ли нормално сега и ние да искаме обезщетение?

Аз вече се съмнявам, дали ще си получим парите, но ми се иска да не се отказвам от правата си, просто не съм наясно какво трябва да направя.

Всякакви съвети и мнения ще са добре дошли.

Връзка към коментар
преди 21 минути , terminatoro каза:

Здравейте магеланци,

 

преди няколко месеца запазихме вила на о.Тасос през booking, като заплатихме депозит от 30%. Почивката ни трябваше да се състои между 17 и 31 Август.

Всичко беше наред, докато онзи ден получих мейл, че резервацията ни е "безплатно" анулирана.....а къщата вече я няма в booking.

От къщата не отговарят, а след като се свързах със съпорта booking, ми казаха да поискам от банката (revolut) да задействат процедура и да си поискат парите за депозита обратно. Те вече не рабетили със съответния обект.

Ако не можели да ми върнат парите, да ми дадат официален документ, че не могат и пак да се свържа с booking.

Това го направих, но реално не очаквам да се случи каквото и да било, защото отсреща са получили парите отдавна и както писах, не отговарят.

Тъй-като сме ползвали платформата на booking за резервацията, ще съм благодарен ако можете да ми разясните какви са правата ми и какво мога да поискам от букинг...реално пробадна почивката на 3 семейства с 3 деца и сега търсим място в последния момент.

Ако ние бяхме отказали почивката, щяхме да изгорим с депозита....Не е ли нормално сега и ние да искаме обезщетение?

Аз вече се съмнявам, дали ще си получим парите, но ми се иска да не се отказвам от правата си, просто не съм наясно какво трябва да направя.

Всякакви съвети и мнения ще са добре дошли.

Обади се отново на букинг и настоявай, че искаш да ти намерят настаняване със същите условия, като платения депозит се прехвърли към новото място. Длъжни са да го направят.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Знам, че не е темата, но понеже тя е активна.

Имам следния случай, резервация за две нощувки до която не стигнахме, защото катастрофирахме по пътя. Хората ми пуснаха съобщение да я канселирам, но ми беше само до това насред полето през нощта. Сега гледам, че те не са я канселирали, Букинг иска отзив да оставя. Как да информирам Букинг,  да не им взимат таксата, че не е осъществена резервацията, как да го направя?

Връзка към коментар
преди 46 минути , Звелина каза:

Знам, че не е темата, но понеже тя е активна.

Имам следния случай, резервация за две нощувки до която не стигнахме, защото катастрофирахме по пътя. Хората ми пуснаха съобщение да я канселирам, но ми беше само до това насред полето през нощта. Сега гледам, че те не са я канселирали, Букинг иска отзив да оставя. Как да информирам Букинг,  да не им взимат таксата, че не е осъществена резервацията, как да го направя?

Обади се по телефона на Букинг и им обясни, какво се е случило.

Връзка към коментар
Преди 1 час, terminatoro каза:

Здравейте магеланци,

 

преди няколко месеца запазихме вила на о.Тасос през booking, като заплатихме депозит от 30%. Почивката ни трябваше да се състои между 17 и 31 Август.

Всичко беше наред, докато онзи ден получих мейл, че резервацията ни е "безплатно" анулирана.....а къщата вече я няма в booking.

От къщата не отговарят, а след като се свързах със съпорта booking, ми казаха да поискам от банката (revolut) да задействат процедура и да си поискат парите за депозита обратно. Те вече не рабетили със съответния обект.

Ако не можели да ми върнат парите, да ми дадат официален документ, че не могат и пак да се свържа с booking.

Това го направих, но реално не очаквам да се случи каквото и да било, защото отсреща са получили парите отдавна и както писах, не отговарят.

Тъй-като сме ползвали платформата на booking за резервацията, ще съм благодарен ако можете да ми разясните какви са правата ми и какво мога да поискам от букинг...реално пробадна почивката на 3 семейства с 3 деца и сега търсим място в последния момент.

Ако ние бяхме отказали почивката, щяхме да изгорим с депозита....Не е ли нормално сега и ние да искаме обезщетение?

Аз вече се съмнявам, дали ще си получим парите, но ми се иска да не се отказвам от правата си, просто не съм наясно какво трябва да направя.

Всякакви съвети и мнения ще са добре дошли.

Обадете се в българския офис и настоявайте да Ви предложат еквивалентно настаняване,но имайте в предвид,че всичко е само пожелателно, особено като не работят с този хотел. Ние имахме подобна случка преди няколко години  и от Букинг ни предложиха подобно настаняване(звезди,ол инклузив),но разликата беше за сметка на хотела,за който имахме резервация. Новото предложение беше поне два пъти по-скъпо. Така или иначе не се възползвахме. Как ще процедират при прекратени договорни условия не знам,но пък вземат солиден процент от всяка резервация,така че е добре да си изискате някаква компенсация,те сами надали ще Ви предложат. При всички случаи обаче,говорете по телефон и искайте да Ви изпратят и писмен отговор. Само по мейл комуникацията е много тегава.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз говорих точно с българския офис и те ми казаха, първо да изискам от банката връщане на сумата, ако не стане, да се обръна пак към тях.

Получа ли някаква информация от Revolut, ще звъня отново на букинг...да видим какво ще стане. 

Сега приоритет ни е да намерим къде да заведем децата....

Ако някой може да предложи Last minute оферта за Турция със самолет, ще съм благодарен. 

Вече имаме пуснати отпуски за 17-25 Август

Връзка към коментар

Поредната драма с участието на Booking.com и моя милост. В рамките на шест месеца - трета или четвърта. И всичките са по оста София-Атина. Този път беше в Гърция, в края на юни.

Две седмици преди датата на нощувката получавам известие от платформата: дръпнахме пари от кредитната ви карта, нощувката ви за тази и тази дата вече е платена. Приех това като зелена светлина за следващата стъпка - около седмица преди датата Х се свързах по Вайбър със собственика на апартамента (пак! И в другите драми бяха замесени апартаменти) и му напомних за резервацията, както и го попитах каква е процедурата за получаване на ключа за жилището. Той на много развален английски ме попита кой съм аз и за какво се боря, име, дата и т.н. Аз на по-малко развален английски му изпратих екранна снимка от приложението на Booking, където имаше налична цялата информация, която му беше уж необходима. Отново на развален английски ми беше обяснено, че като пристигна на мястото, трябва да го набера и след 5 минути някой ще дойде и ще отключи. Край на сесията.

Дойде денят Х, ние пристигнахме на адреса и, съгласно инструкциите, започнахме да звъним. Първо по Вайбър. Позвъняването беше придружено и със съобщение от моя страна: пристигнах, очаквам те.

Гробна радиотишина.

Ново позвъняване след няколко минути и пак същото в отговор.

Всичко това се случва по пладне в края на юни в Атина. Жегата ни мори, а ние висим на улицата и чакаме...

Е, дочакахме. Някакъв човек излезе от входа на сградата, отиваше някъде, но ни заприказва. Беше видимо приятелски настроен. Обясних му кого чакаме и защо. „А, ... (името на човека). Знам го. Тука някъде е, ще дойде.“ Така ли? Чудесно!

Човекът си замина по пътя, но за да затвърди усещането ми за приятелско отношение ни отключи вратата на входа, така че се намърдахме вътре и общо взето проседяхме на сянка следващия около един час. През това време още няколко пъти опитах да се свържа с нашия любезен домакин, по Вайбър и по телефона, все така безответно. Добрият съсед се върна. След малко пак излезе нанякъде. Доста се смути, като ни видя. Предложи ми той да опита да се свърже по телефона с нашия Годо. И опита човекът. Но не успя. И на него не му вдигнаха.

Е, накрая... След повече от час заветният отговор дойде. Под формата на текстово съобщение във Вайбър. Култов.

не съм в Гърция не съм получил парите анулирам резервацията сори

Побеснях. Имаше защо. Но преди да се ядосвам, трябваше да се погрижа за всичкото народ, дето бяхме, защото аз избрах тоя тъпанар и резервирах при него.

Разрових веднага из търсачките, намерих някакъв хотел на приемлива цена, отидохме на място (беше наблизо) и резервирахме на рецепцията. Разпуснахме малко, защото пътуването ни беше започнало преди 10+ часа и чак тогава се свързах с Booking. Понеже резервацията за несъстоялата се нощувка беше активна при тях, то и чатботът на клиентското обслужване беше активен. Отворих го, натраках набързо описание на цялата случка и си изложих исканията - възстановяване на моите пари и наказание за атинския dickhead. След това захлопнах приложението и отидох да се забавлявам, макар и с малко (малко ли?) горчив вкус в устата.

Чак след два дни, вече на друг континент, отворих платформата отново. Беше време да напиша ревю за нашия мил домакин. Е, написах го. Оказа се, че най-ниската оценка, която може да се постави в Booking.com на някое място за настаняване е 2.5. А не 1,0, както аз очаквах. После отворих чата с бота и установих, че в разговора се е включил оператор - почти веднага, след като съм писал. И който ми казваше онова, което аз, глупакът, знаех отпреди, че ще каже, но в яда си от чакането и измамата пропуснах, когато му беше времето. „Свържете се с мен в този чат, дайте още малко информация и изчакайте - аз ще ви намеря друго място за спане и ще ви пренасоча натам.“ Както и да е, след дъжд качулка. Чатът повече не беше активен, за да комуникирам с Booking през него.

Понеже по никакъв начин не получих знак, че нещо друго ще последва, отворих сайта и през формата за връзка с поддръжката на Booking отново описах случая и си поставих исканията. Натиснах бутона „Изпрати“ и отново - никакъв знак (например email), че сигналът ми е приет и заведен от тях. Затова след няколко дни - същото упражнение.

 

И чак вчера, близо месец след тая история, пристигна хабер: разгледахме вашия случай, ще си получите парите обратно. Ако имате нещо за възстановяване по другата резервация, която сте направили (нямах) - изпратете ни документ, ще възстановим. Поведението на вашия гръцки приятел също беше разгледано и той ще бъде поставен под наблюдение.

 

Леле! Каква драма! Описанието се получи доста дълго, нали... Напрегнах се да изпиша всичкото това не само за да разкажа каква беше реакцията на Booking (от финансовия им отдел вече ми писаха, че са наредили възстановянане на сумата), а и за да се види какви наглеци са плъзнали в платформата, които могат сериозно да отровят пътуването на човек. И, поне при мен, все са такива от отсамната страна на Линията на бозата - в Гърция и в България. Booking, макар и с леко закъснение, се намесиха адекватно и решиха случая справедливо. Но ми се струва, че е време да въведат някакъв по-сериозен контрол, а и санкции за хора, които не спазват правилата и подвеждат клиентите си (които са клиенти и на Booking).

А може пък, това ми мина през ум, може да е помогнало (разбирай - да ги е размърдало) това, че преди няколко дни отмених една моя стара резервация в Booking за нощувки след около месец и като причина записах, че имам отворен случай с тях и докато той не се разреши, ще се въздържам да се ползвам от услугите им.

 

Както и да е. Peace и дано не ви се случват такива свинщини!

  • Харесвам 8
  • Шок 4
Връзка към коментар

Добре де, последните ревюта за това настаняване не индикираха ли възможни проблеми и каква е била оценката на това настаняване? Има ли го в Трип Адвайзър , там ревютата и отзивите са обичайно повече?

Връзка към коментар
преди 9 минути , stanislavpp каза:

Добре де, последните ревюта за това настаняване не индикираха ли възможни проблеми и каква е била оценката на това настаняване? Има ли го в Трип Адвайзър , там ревютата и отзивите са обичайно повече?

Рейтинг 7.8, повечето ревюта натъртваха на това колко бил готин домакинът. Направо да ти падне шапката.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Изглежда, че в Гърция е тръгнала някаква епидемия с отменени от домакините резервации.

 

https://nova.bg/news/view/2019/08/01/258597/хотелиери-анулират-ранни-резервации-за-почивка-в-гърция/

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

Добре, че видях темата....

още Юни си бях запазил два хотела в Париж и ми пишеше, че ще получа награда, ала бала...Преди две три седмици видях, че са ми писали, че не отговарям на условията, при положение, че първоначално си пишеше, ще получа награда.

Сега влизам в профила и вижам, че ми е анулирана резервацията....

Ще паднат разправии, мамицата им.....замалко да ми провалят пътуването тия гламури, как така ануират, а не ми пращат мейл дори?

Screenshot_2.png

 

ПП: Звънях им на тия, досега не ми се беше налагало.....ама съм възмутен, разбира се след като съм им ползвал наградите де :lol:

 

Та както и да е, след като звъня на номер, който пише, че ще си говоря на български, ми се включва една 'кака-робот' и ми казва на английски да си въведа номер на резервацията и пин....ок, разбрах я. После ми се включва втора 'кака-робот' и ми казва....вече на български, че всички линии на български са заети и ако изчакам, ще ме прехвърлят на линия на английски. Ми изчаках....после един чичо ми се обажда на английски и му казвам, че ми е анулирана резервацията, пък аз нямам ни мейл ни дявол за това нещо....Тоя вика ми анулирана е да...викам що? той вика, изчакайт така ще проверя.....15 минути го чакам на музичка тука, на дискотека го обърнах и нищо....писна ми и затворих. След няма и минута ми звъни и вика: връзката прекъсна...да бе добре, все едно не знам 🙂 Да съм си проверял данните, щото може би мойте данни били грешни и затова са ми анулирали резервацията. Викам, седи малко, проверявам ги.... Проверих всичко точно, викам му даже от букинг ми проверихте кредитната карта като резервирах с нулева сума...Оня вика, ми проверете си пак данните...викам мога да ги проверя 20 пъти, ма резервацията ми е анулирана, пък хотела вече е пълен и не мога да резервирам пак...Оня вика ми в момента не мога да направя нищо повече, може да ви пратя мейл като направя допълнително проучване/разследване. Бряяя, големи следотърсачи са там (явно не знае, какво да ми отговори, трябва да пита началниците). До 30 минути щели да ми пратят мейл да видим кво да правя.

Аз обаче нещо им се изнервих и си прегледах в нета разни хотелчета в orbitz.com и ще взема да ги отсвиря тия букинг. Както Георги Матеев каза преди време, ако ги няма бонусите само търсачката им е добра.

  • Харесвам 1
  • Шок 2
Връзка към коментар
преди 43 минути , boogy83 каза:

Добре, че видях темата....

още Юни си бях запазил два хотела в Париж и ми пишеше, че ще получа награда, ала бала...Преди две три седмици видях, че са ми писали, че не отговарям на условията, при положение, че първоначално си пишеше, ще получа награда.

Сега влизам в профила и вижам, че ми е анулирана резервацията....

Ще паднат разправии, мамицата им.....замалко да ми провалят пътуването тия гламури, как така ануират, а не ми пращат мейл дори?

Screenshot_2.png

Имах същия случай с отмяната. Отговор им беше - от съображение за сигурност. При въпрос какво значи това спряха да ми отговарят. Не съм се занимавала повече с тях, просто резервирах през друга платформа.

  • Замислям се 1
Връзка към коментар

аз разбрах не че е анулирана, а че в списъка с наградите я пише като анулирана - тя вече е минала

което в светлината на предните мнения въобще не е нещо изненадващо

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.