Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

преди 21 часа, Anna design каза:

Здравейте. От години ползвам Букинг и не бях имала проблеми досега. В момента не знам какво да направя и моля за съвет. 

Букнах апартамент преди няколко месеца в Авиньон. Платих цялата сума преди 2 седмици . Оведомих чрез букинг времето на пристигане. Те ми отговориха , че собственика е съгласен на този час.  2 часа преди часа за нанасяне звъннахме на собственика за повече инструкции. Включи се гласова поща на френски, която казваше да оставим съобщение, както и направихме. Никакъв отговор. Писах съобщение на букинг. Те ми писаха да се обадя на телефона на , който звънях и това беше. Написах съобщение на собственика , пуснах мейл и пак никакъв отговор. Пристигнахме на мястото . Почакахме 2 часа за отговор. Намерихме съседи на собственика. Те му звъняха на личен телефон и той не им вдигна. Звъняхме  още няколко пъти и накрая му написахме гневно съобщение, че сме разочаровани  от отношението. Намерихме си друг хотел, където да останем. Собственика след половин час отговори на съобщението, че съжалява, че сме се отказали и толкова. Сега се чудя как точно да го съдя. 

Имахме подобен случай в Пловдив.

Резервирах апартамент през Букинг с предплащане. Часът за чекин беше 14:00, но пристигнахме около 2ч.по-рано при 35°С и реших да се обадя да уточним настаняването. Не отговориха на позвъняването. Взех да се притеснявам дали няма да се наложи да търся Букинг за съдействие или ново място. Седнахме да обядваме и времето напредна. 5мин.преди 14:00 получих sms с подробни инструкции за кодове на вход, гараж и апартамент. Всичко беше ОК. Нямаше нито среща, нито разговор....до след 2 дни, когато ми позвъниха от същия тел.номер,който не реагира на моето позвъняване. Та, собственичката на апартамента питаше ще ни е удобно ли да осигурим достъп за оглед на същия, понеже били го обявили И за продажба. Да, да, „удобно” ни е, може през 20мин.да посрещаме и изпращаме кандидат-купувачите! Много се ядосах. 

Та, тези апартаменти не ги харесвам много и аз, но понякога се налага да ги ползваме. Предпочитанията ми на 100% са за хотели с 24ч.рецепция.

  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Проблемът е изцяло в Букинг, заради политиката им да бъдат посредници без никаква отговорност. Там е ОК, ако си резервирате хотел. С апартаментите не се получава. В момента имам едни точно такива гости-резервирали през Букинг нещо, което определено е фалшиво.

Да не говорим, че на два пъти съм си виждал там моите снимки, на два обекта, пуснати от различни хора, през интервал от около месец. Писах за единия, свалиха го. И след месец- някакъв друг се появи, пак с моите снимки. Платформата е просто рай за измамници и няма смислена причина да е такава. А това ще продължи докато не приложат някакви рестрикции към апартаментите, от типа на тия, които има в airbnb-там парите се превеждат на хоста денонощие след часа за настаняване. Ако госта се обади, че нещо не е наред, сумата просто остава блокирана.

  • Харесвам 2
  • Шок 1
Връзка към мнение
На 28.10.2019 г. в 16:05, Дани Магелани каза:

Аз за това ползвам само хотели с денонощна рецепция

Това не винаги е възможно... Ето например Сичилия... Там 99% са вили, къщи и апартаменти. Няма големи хотели.

На 28.10.2019 г. в 17:36, stanislavpp каза:

рейтинг над 9.0

Това също не е гаранция. Бяхме буканли апартамент в Cataniа с оценка 9.5, от който ни писаха 3 дни преди настаняването, че имали проблем и не можели да ни настанят, да сме си анулирали резервацията. Вместо да се ядосваме и кахърим, отворихме Booking, намерихме друг апартамент, който вече се оказа на почти двойна цена - все пак last minute (първият беше 38€, вторият - 60€). Свързахме се с Booking, обяснихме ситуацията, посочихме и съобщението на настаняването, което беше изпратено през системата на Booking като основание за смяна на настаняването и възстановяване на допълнителните разходи. Служителката искаше да ни остави на изчакване, за да провери какво може да ни предложи, но ние ѝ казахме, че вече сме разгледали възможностите и сме си избрали - дадохме ѝ името на новото настаняване, тя сравни условията, видя, че въпреки почти двойната цена това е сред най-евтините като за последния момент, одобри искането ни и ни изпрати линк за резервиране на новото място. Платихме го веднага, тъй като беше без безплатна анулация. Снощи се прибрахме, днес изпратихме искането за възстановяване на разликата. Час по-късно се обадиха от Booking и ни уведомиха, че до 2-3 дни ще получим линк за въвеждане на карта по която да получим сумата. Още един час по-късно мейлът дойде и сега очакваме парите. 

 

Като цяло неприятна ситуация с отмяна на резервацията в последния момент, но категорично мога да похваля Booking за адекватната реакция при контактите със съпорта им.

  • Харесвам 17
Връзка към мнение

Много пъти вече сме коментирали, че booking са това, което са и така трябва да се приемат, а именно посредник. Едва ли една толкова голяма и вероятно успешна компания тепърва ще се променя. Така че с тях винаги трябва да имате едно наум и също е важно, че въпреки че обикновено съдействат в намирането на алтернатива и възстановяват разликата, това не е ясно регламентирано като техен ангажимент и могат в дадена ситуация просто да не го направят.

 

Иначе освен високия рейтинг на апартаментите, проверявам и отзивите за тях във всички други платформи (обикновено са пуснати на още 10 места) включително и отказаните резервации, които се виждат в платформи като airbnb например, ако се наложи си говоря и със собственика. При всички положения няма как да имате пълна гаранция, че дори собственика да е добросъвестен нещо няма да се случи в последния момент, това си е рискът на този тип настаняване, аз винаги имам идея за евентуални бързи алтернативи в района, за да не си ръчкам телефона някъде на улицата посред нощ например.

 

В никакъв случай обаче не бих се отказал от възможност да си резервирам апартамент/къща/риад/пещера/замък/лодка/шатра/къща на дърво... или там каквато друга местна разновидност се предлага особено пък за семейни пътувания, когато с огромен кеф заедно си избираме места, в които бихме живели и от които често не ни се тръгва. Примера със Сицилия или Южна Италия е много добър, няма как да се завра в някакво смотано хотелче например вместо огромен луксозен апартамент на два етажа в самия център или пък цяла вила, да не говорим за тераси на покрива, гледки и комфорт. Вече за самостоятелни и бизнес пътувания сигурността и услугите на хотелите обикновено надделяват. 

 

Още повече никой не ви ограничава да резервирате през booking, за повечето популярни дестинации същите апартаменти ще ги видите и в airbnb, но там си има и такса обслужване, което е съвсем логично за платформа, която е нещо повече от посредник, също така често по-високи цени и по-рестриктивна политика за анулиране, понякога е и обратно и предполагам, че повечето хора тук си сравняват различните условия и възможности за отстъпки през различните платформи.

 

При всички положения за популярните дестинации има достатъчен избор от платформи с различни условия, това което според мен е най-голямата заблуда за много хора е, че понеже booking са големи и това им вдъхва някаква сигурност, а booking са това което са, с което се връщаме в началото на този пост, ако искате още един път да го прочетете... :)))

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
На 30.10.2019 г. в 22:32, chandni каза:

Снощи се прибрахме, днес изпратихме искането за възстановяване на разликата.

A тази сутрин сумата е в Revolut картата. 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към мнение

Не реагират толкова бързо с връщането обаче...малко е според зависи, и аз имах 2 подобни случаи миналата година, първият път преведоха сумата за разликата за няколко дни, вторият след няколко седмици. 

Връзка към мнение

Здравейте! Дали ще можете да ми помогнете по следния казус - преди месец направих резервация за 2 нощувки в хотел в Маями за април 2020 г. При резервацията ми изтеглиха 30 % от сумата от КК, но самата резервация е с право на безплатна отмяна. Онзи ден получих мейл и съобщение от букинг, че резервацията ми е отменена, тъй като хотелът затваря. Хубаво де, ама още не са ми върнали капарото. Сигурно трябва да почакам известно време? Или да пиша мейл?

Връзка към мнение
преди 1 час, Eva eva каза:

Здравейте! Дали ще можете да ми помогнете по следния казус - преди месец направих резервация за 2 нощувки в хотел в Маями за април 2020 г. При резервацията ми изтеглиха 30 % от сумата от КК, но самата резервация е с право на безплатна отмяна. Онзи ден получих мейл и съобщение от букинг, че резервацията ми е отменена, тъй като хотелът затваря. Хубаво де, ама още не са ми върнали капарото. Сигурно трябва да почакам известно време? Или да пиша мейл?

Първо отиди незабавно в банката от където ти е издадена картата за да проверят дали сумата е изтеглена или блокирана. Ако е блокирана е по- лесно, могат да я разблокират и до 24 часа се възстановява. Ако е изтеглена, би трябвало при анулиране на резервацията да я върнат.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 9 минути , muchachote каза:

Първо отиди незабавно в банката от където ти е издадена картата за да проверят дали сумата е изтеглена или блокирана. Ако е блокирана е по- лесно, могат да я разблокират и до 24 часа се възстановява. Ако е изтеглена, би трябвало при анулиране на резервацията да я върнат.

А пък ако е изтеглена и не ти отговарят от хотела/букинг, пускаш оспорване на транзакцията в банката ти и те ще ти я възстановят, има достатъчно доказателства, които показват, че услугата не е използвана. Но това като краен вариант, най-вероятно скоро ще се появят по картата...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Здравейте, имам неприятен проблем с букинг. За нова година ще сме шест човека в Киев и си резервирахме един хубав апартамент в центъра преди две седмици. Платил съм и 1/3 от цената, както се изискваше. Днес ми пратиха мейл, в който пише, че от апартамента им съобщили, че няма да могат да ни приемат, но били намерили подходящо подобно място. Мястото, нито е подобно, нито е подходящо. Един апартамент доста далеч от центъра, макар и с добър рейтинг. Иначе щели да ми върнат парите. Кажете какви са ми опциите. Тъй като съм си платил капаро, не съм анулирал нищо, а се досещате, че сега не е много подходящо да търся място, което ни върши работа, точно с нощувки на нова година и то за шест човека. Иначе за компенсация или да ни предложат наистина подобно, макар и по-скъпо място, но да покрият разликата, въобще не споменават. Мисля утре да им се обадя, да им обясня, че няма как да се съглася на компромисни варианти, затова че ми анулират едностранно резервация и да ги накарам да ми предложат нещо адекватно на предното място. А, даже ми писаха: Ако сте направили някакво плащане, пратете ни бележка. Че те не знаят ли дали съм направил плащане?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

@Krum4ov, според мен си намери нещо, което ти харесва, та като им се обадиш на Букинг, да имаш готово решение. В смисъл - казваш - намерил съм си подобно, ще ви изпратя фактурата, за покриете  разликата в цената. Така става обикновено. И са длъжни да ти я покрият. Няма да ги чакаш, те да ти търсят, щото , не се знае, колко време ще стоиш в неизвестност и какво ще предложат.

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Ново развитие от днес. Говорих с оператор. Беше любезен, разбира се. Каза, че ако има по-скъп апартамент, който да отговаря на условията, които бяха за предния апартамент, ще покрият разликата. Намериха един, не чак толкова добър, но компромисно решение, на което се съгласихме. Букнах го. Той е с безплатна анишация до 28 ноември и от апартамента ми пишат съобщение, да им преведа някакво капаро по уестърн юниън до 24 часа. Утре пак ще им звъня и ще ги взривя тия букинг. Тука все едно сме на битака. Вече два букнати апартамента имам, а и двата не съм ги отказал. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 6 часа, Krum4ov каза:

Ново развитие от днес. Говорих с оператор. Беше любезен, разбира се. Каза, че ако има по-скъп апартамент, който да отговаря на условията, които бяха за предния апартамент, ще покрият разликата. Намериха един, не чак толкова добър, но компромисно решение, на което се съгласихме. Букнах го. Той е с безплатна анишация до 28 ноември и от апартамента ми пишат съобщение, да им преведа някакво капаро по уестърн юниън до 24 часа. Утре пак ще им звъня и ще ги взривя тия букинг. Тука все едно сме на битака. Вече два букнати апартамента имам, а и двата не съм ги отказал. 

Ама какъв WU, тука взе, криминално да става.😯Не си го и помисляй. Звъни им и се разправяй. Има опасност, ако не преведеш пари, да ти извъртят номер.Същата опасност я има и ако им преведеш пари. Освен, на искането им за “някакво капаро”, да преведеш 10 евро, примерно. Ама, таксата, дето ще  ти я вземат от WU, сигурно ще е повече. Този апартамент бих го отказала веднага.

Защо не погледнеш, както те съветва @Василена, в ЕрБнб. Там предлагането на апартаменти е голямо. Но си иска внимателно ровене - четеш всички отзиви, гледаш да са повече, в темата за Ер БнБ подробно е обяснено

Щом искаш да е апартамент, в Букинга са далеч по- малко.Ние това лято ползвахме два пъти апартаменти през Букинг, и двата бяха чудесни, с много сериозни хазяи. Но и на двете места, трябваше да се плати предварително - такова беше условието и при отказ, имаше частичен рефънд - не нацяло. Това го казвам в подкрепа на твърдението, че в Букинг е по - сложно с апартаментите, според мен.

 

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

След като днес писах дълго писмо на booking, са ми анулирали първата резервация едностранно, като ми пратиха мейл, в който дори подчертават, че било напълно безплатно. Мога ли да направя нещо в случай, че те ми анулират резервацията без да ме попитат?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 5 минути , Krum4ov каза:

След като днес писах дълго писмо на booking, са ми анулирали първата резервация едностранно, като ми пратиха мейл, в който дори подчертават, че било напълно безплатно. Мога ли да направя нещо в случай, че те ми анулират резервацията без да ме попитат?

Да бе, да - то, остана и пари да ти искат. Не стига , че ти създават проблем, създават ти отрицателна емоция и стрес, ами и това.

Ти обясни ли им, че новите ти искат пари през WU, което значи, че искат да скрият плащане.

Кой да ти анулира и какво?

Новата резервация ли? И кой да я анулира - хостът или Букинг?

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Пратих им директно съобщението с искането за депозит и им обясних, че искам друг апартамент, от който да не ме изнудват и им пратих и избран апартамент. И те в отговор на това мое оплакване ми анулираха резервацията за първия, който беше много хубав и ми пращат мейл, да не се притеснявам, че е анулирана и то на всичкото отгоре безплатно, както и че ми пожелават приятно изкарване ввъв втория резервиран, от който ми искаха капаро. Ще звъня пак в понеделник, че сега операторите им май не работят. А междувременно изпратих оплакване в КЗП за едностранно прекратяване на договор. Иначе явно ще се разчита на airbnb, ама не е готино в последния момент преди НГ да правят такива мизерии.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 43 минути , Krum4ov каза:

И те в отговор на това мое оплакване ми анулираха резервацията за първия, който беше много хубав и ми пращат мейл, да не се притеснявам, че е анулирана и то на всичкото отгоре безплатно, както и че ми пожелават приятно изкарване ввъв втория резервиран, от който ми искаха капаро.

E те нали вече са ти писали, че няма да те приемат? То като не те искат няма как да ги накараш, дори да си седи резервацията

Очевидно при букинг с апартаментите нещата не са съвсем изчистени, за сметка на това има и други сайтове

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, neuromancer каза:

E те нали вече са ти писали, че няма да те приемат? То като не те искат няма как да ги накараш, дори да си седи резервацията

Очевидно при букинг с апартаментите нещата не са съвсем изчистени, за сметка на това има и други сайтове

Да де. Ама аз ако си анулирам, резервацията, ще ми вземат пари, дори да им кажа, че просто не мога да ида. След като предлагат услуга и не могат да я изпълнят, трябва да предложат нещо като компенсация. А и това е супер нагло. Те да ми анулират резервацията и да ми пишат, че няма да бъда таксуван и едва ли не ми правят услуга с това, че е безплатно анулирана. Ясно е, че най-вероятно от другаде ще се търсят нощувки, но когато има договори и те се нарушават потърпевшата страна, трябва да получи обезщетение. А и в случая искам да ми намерят адекватно място за спане и да покрият разликата, а не да ми изплащат на мен някакви суми. Накрая пак ще си заплатим първоначалната цена. Ясно че им куца това с апартаментите, но ако всеки ги оставя да правят каквото си искат, няма да ги интересува, че не са им изпипани нещата. И още нещо. Това ако се случи в някоя малко по-западна държава няма и да си помислят да минават с такива номера.

Връзка към мнение

Ами ето, намерили са ти друг апартамент и ще ти платят разликата в цената.

 

Все пак по нова година наличностите са по-малки, а и апартаментите са с частни собственици и номерата с уестърн юниън те ги правят. Разбери си се с букинг, ако просто решиш да резервираш другаде само с безплатната анулация ще си останеш.

Връзка към мнение
  • 1 месец по-късно ...

Не е точно оплакване, но имам следното питане. Като цяло предпочитам да запазвам хотели с безплатна анулация и повечето пъти плащам на място. Сега обаче в бързината резервирах за Братислава едно място без право на анулация, стойността му в Букинг е 82 евро, преди няколко дни ми дръпнаха от дебитната карта 75 евро от там, като цяло мислех, че е предлата, но пък стойността е твърда близка до цялата. Свързах се с хотела и те отговориха, че всичко е платено и няма за какво да се притеснявам. А моите терзания са , че в самият Букинг не пише, че е платено. Трябва ли да се свързвам с тях или всичко е точно.

Връзка към мнение
преди 21 минути , Barfly каза:

Свързах се с хотела и те отговориха, че всичко е платено и няма за какво да се притеснявам. 

Всичко е наред, пътувай спокойно.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.