Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

20 minutes ago, slujitel said:

Аз нещо не разбирам, как така, не може да те приеме 2 часа по рано? Нали си пише от колко часа е настаняването?

Аз разбирам, че 2 часа по- рано (от резервирания час) изобщо не може да го приеме. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , aleksandrina каза:

Аз разбирам, че 2 часа по- рано (от резервирания час) изобщо не може да го приеме. 

Ами то това е при определени условия и е по възможност, не е задължително. И не е чак такъв проблем, че да плюеш толкова и да отмъщаваш по такъв начин. Какво се очаква да направят Букинг?

Връзка към коментар
2 hours ago, slujitel said:

Ами то това е при определени условия и е по възможност, не е задължително. И не е чак такъв проблем, че да плюеш толкова и да отмъщаваш по такъв начин. Какво се очаква да направят Букинг?

Пак не разбра какво искам да кажа (т.е. какво разбрах аз)- че въобще отказват резервацията 2 часа преди пристигане, а не, че не го приемат 2 часа по- рано.

Ако е първото- много тъпо и букинг трябва да направят нещо. Ако е второто- много шум за нищо.

Връзка към коментар

Мизерници са Букинг по отношение защита правата на клиента, това е повече от ясно. Комисионната им е най-голяма(20-25%) и малките хотелчета гледат при всяка възможност да си я спестят. Ако не е предплатен престоя, човек няма как да има сигурност, че няма да му извъртят номер. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
7 hours ago, slujitel said:

Аз нещо не разбирам, как така, не може да те приеме 2 часа по рано? Нали си пише от колко часа е настаняването?

Може би съм се изразил двусмислено. Бях в Златибор и тръгвам с кола за Белград. Имах си предварително резервация чрез booking за Белград - примерно за 5 септември, започваща от 10:00 сутринта.  В 9:00 на същия ден получавам мейл от собственичката, че не може да ме приеме, защото нямало да я има - което си беше елементарна лъжа, защото може да ми каже да я изчакам или да даде ключ на съседи или познати, дава няколко стаи - явно е дала стаята на друг. А ако не си бях проверил мейла, което направих случайно? А ако е някой с багаж от летището или влак? И се оказа, че хотела не отговаря и с една стотинка в този случай, дори и отрицателен коментар не може да им напишеш, а госта ако не се яви - плаща.

Връзка към коментар
10 minutes ago, Роми said:

Е, това не и от Букинг, а просто обичайни балкански тарикатлъци. 

Може и да са балкански тарикатлъци. То що и за човек трябва да си за да натресеш човек на път в беда.

Но Букинг трябваше да я премахнат тази от списъка. Аз това и им казах - че не искам нито стотинка, а искам да я видя тая, че я няма в списъка. Пазят си я защото им носи приходи. Та просто да знаете, че ако ви дадат срещу някаква луксозна снимка, някакво вмирисано и прокапало място за нощувка чрез Букинг трябва да сте доволни, защото и нищо може да не ви дадат. И в Белград има доста места за нощувка но има и места където избора опира само до едно.

Връзка към коментар
преди 55 минути , Bufan каза:

Може и да са балкански тарикатлъци. То що и за човек трябва да си за да натресеш човек на път в беда.

Но Букинг трябваше да я премахнат тази от списъка. Аз това и им казах - че не искам нито стотинка, а искам да я видя тая, че я няма в списъка. Пазят си я защото им носи приходи. Та просто да знаете, че ако ви дадат срещу някаква луксозна снимка, някакво вмирисано и прокапало място за нощувка чрез Букинг трябва да сте доволни, защото и нищо може да не ви дадат. И в Белград има доста места за нощувка но има и места където избора опира само до едно.

Извинявай, ама те си имат договорни отношения и не мисля, че ти си човекът, който ще определи кога, дали и защо Букинг-а да ги развали. Ти просто можеш да напишеш ревю/мнение за мястото за настаняване, ако, естествено, си си осъществил резервацията, защото тогава ще имаш преки наблюдения от него. Ако или след като се натрупат отрицателни ревюта на името на този хотел или каквото е там, рейтънгът му ще падне драстично и тогава, най-вероятно, Букинг няма да подновят договорните си отношения с тях. 
Разбира се, че е крайно неприятно да бъде сюрпризиран човек на път така, в последния момент, но не мисля, че виновните в случая са точно Букинг. Освен това, при малки семейни хотелчета или къщи за гости от по няколко стаи, когато собственикът изпълнява всички функции в хотела, са възможни подобни ситуации. Веднъж в Германия имах случай, когато бяха заети само 2-3 стаи от 5-6 общо и на собственичката й се наложи да отиде на погребение в друг град. Замина преди обед и се върна на другия ден надвечер. През това време 4-5 непознати помежду си човека бяхме сами. Така че не казвай, че някой лъже, само по предположение.

Редактирано от iaia_mama
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
2 minutes ago, iaia_mama said:

Извинявай, ама те си имат договорни отношения и не мисля, че ти си човекът, който ще определи кога, дали и защо Букинг-а да ги развали. 
Разбира се, че е крайно неприятно да бъде сюрпризиран човек на път така, в последния момент, но не мисля, че виновните в случая са точно Букинг.

Естествено, че са виновни. Всяка голяма компания по света гарантира за по-малките си доставчици нормални отношения към клиента. Например, ако се издъни някой с кредитна карта му се отнема възможността да работи повече с кредитна карта, Ако на Алиекспрес малък търговец се издъни го махат. Ако в търговска верига като Walmart, Kaufland и т.н. стока не ти хареса я връщаш и дори може да не обясняваш защо - малкият доставчик поема всичко. Може и да го изгонят. За голямата верига е важно, клиента да влезе при нея и да си поръчва всичко без да се притеснява, че ще е мамен по какъвто и да е начин. И за какви отзиви говориш?  Не виждаш ли, че тук не става въпрос за някакво неудобство или нещо по-некачествено от това в рекламата, а за отказана резервация  когато ти може да си и на вратата им? Имали договор. А аз нямам ли договор? Очевидно съм си мислел, че имам, а на практика нямам. Което не се поощрява в съда, ако можеш да ги съдиш на практика. Какво означава "не съм аз човека"? Ти с егото ми ли ме занимаваш? Това е обективно сериозно нарушение на всякакви договорености и морални човешки отношения. Добре, че ме подсети. Да чукна пак една фалшива резервация, да ги нервим. Няма закон по който да ми търсят отговорност. Пък морала и доверието явно за тях не струват и пукнат грош -  и за Букинг и за тая в Белград.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Причини за отсъствие на домакина може да има много. Госта, който няма как да остави мнение, щом не е ползвал резервацията си, как да обясни, че може и той да е отивал или да се е връщал от погребение, примерно. Тук тежестта на причината няма значение, а неизпълнението на Договора, каквото представлява по същество самата резервация. Както госта търпи санкции при просрочване/неявяване, така домакинът си бере грижата кой ще му посрещне гостите, каквато и да е ситуацията. Да не говорим, че в сферата на услугите, госта/клиента винаги има право. Щом не можеш да му го осигуриш, не се захващаш с такава дейност. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 часа, Zara каза:

Причини за отсъствие на домакина може да има много. Госта, който няма как да остави мнение, щом не е ползвал резервацията си, как да обясни, че може и той да е отивал или да се е връщал от погребение, примерно. Тук тежестта на причината няма значение, а неизпълнението на Договора, каквото представлява по същество самата резервация. Както госта търпи санкции при просрочване/неявяване, така домакинът си бере грижата кой ще му посрещне гостите, каквато и да е ситуацията. Да не говорим, че в сферата на услугите, госта/клиента винаги има право. Щом не можеш да му го осигуриш, не се захващаш с такава дейност. 

Да, така е. Но в случая аз не смятам, че Букинг имат конкретна вина за това, че домакинът в предпосления момент е отказал настаняване на госта, и все пак си е направил труда да му пусне един email. A дали стаята е била дадена на други хора и затова му е отказана, е просто предположение на Bufan Според мен правилното е той да се оплаче на посредника, т.е. на Букинг, а техните действия или бездействия по-натам не са негов проблем... И впоследствие това "тровене" на въпросния хост с многократни неосъществени резервации от  страна на колегата-магеланец... Е, не бих искала да обидя никого, ама се питам става ли му по-комфортно на Bufan от фалшивите резервации? По-морален и по-човек ли се чувства като ги прави? Ако да -  жалко. А реши ли му се проблема по този начин? Не мисля. Това е. Спирам да коментирам.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не мисля, че букинг имат каквато и да било вина. Това, дали те ще си прекратят отношенията с някой доставчик на услуги, не е работа на отделен клиент, който дори няма представа за причината за отменената резервация. Възможно е да причината да е извинителна и не зависеща от хотела. 

Доколкото виждам букинг са предложили да възстановят част от сумата по нощувката на другото място срещу представяне на документ. Не мисля, че това са неизпълними условия. 

А, това да правиш фалшиви резервации от яд, просто нямам думи. Не е повод за гордост, аз бих се засрамила, ако го правя. 

Редактирано от mililia
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
24 minutes ago, iaia_mama said:

Според мен правилното е той да се оплаче на посредника, т.е. на Букинг, а техните действия или бездействия по-натам не са негов проблем... И впоследствие това "тровене" на въпросния хост с многократни неосъществени резервации от  страна на колегата-магеланец... Е, не бих искала да обидя никого, ама се питам става ли му по-комфортно на Bufan от фалшивите резервации? 

Как така не са мой проблем? Тебе ако те ограбят и съдът не накаже престъпника не е ли твой проблем? Имаше преди месеци, малоумен съдия заяви, че за престъпността били виновни престъпниците. Случая не е САМО мой проблем, а на цялото общество - на българските пътешественици и на тези от целия свят. За да не могат подобни мърлячи да тровят хубавия туристически бизнес и за да могат туристите когато почукат някъде с резервация да има кой да им отвори. Всъщност очаквах нещо като "дай им адреса да пускаме и ние фалшиви резервации", а отговорът е  нещо като "Кой си ти, бе и за какъв се мислиш?". Става ми по-комфортно, защото се боря да няма други закъсали, чрез booking и въпросната сръбкиня. Естествено, че е най-удобно да не се занимавам вече с въпроса. Причините поради което тя анулира резервацията естествено са прозрачни. Да не говорим, че не я и анулира, ами аз после получих сметка от booking и трябваше да им обяснявам защо не съм бил там. Всъщност мисля, че оплакванията ми са стигнали до доста ниско ниво, а не до висшето ръководство. Фирми са милиарди са фалирали заради загубено доверие. Висшите ръководители го знаят това и биха реагирали може би по друг начин.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

бориш се да няма други закъсали пътешественици, пускайки фалшиви резервации, правилно ли схванах? и очакваш подкрепа и от други хора да правят същото?

 

страшен замисъл...:happy:

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Аз нещо не разбирам. В случая ти протестираш, че Букинг не са взели отношение по казуса като наказваш мястото за настаняване с многократни резервации ли ?

  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 2 минути , antea каза:

пускайки фалшиви резервации

 

Какво означава „фалшиви“ резервации? Резервациите, които прави той, доколкото разбрах, са напълно автентични.

От друга страна, може в последния момент нещо да го възпрепятства да се възползва от услугите на къщата за гости. Ако на едната страна не ѝ се налага да доказва причините за отказа да предостави услугата, то тогава защо другата страна да доказва причините за отказа да ги ползва?

Според мен Booking не носят вина за отказа на Lili's house, но би трябвало да се погрижат човекът да получи място за спане в същия район с възможно най-малко усложнения.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Минала съм по този път, дори не веднъж, това е често срещано с къщите за гости. Какво правя, изобщо не се занимавам Букинг да ми търсят място за настаняване, процеса е много бавен и труден. Намирам интернет и си резервирам в близост нещо подобно, на близка цена. Вземам фактура и после си искам разликата, до сега винаги са ми я плащали. Но е гадно, наистина, и винаги има риск да се окаже, че всичко е заето в района. Смятам, че за такива хостове наистина трябва да има санкции и съм убедена, че в Букинг няма, иначе нямаше да толкова често срещано явление.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

От Booking поне може да сложат един автоматичен отговор, като Airbnb, когато резервацията е отменена от госта, за да може всеки да си има едно наум, когато резервира такова място, с доста отменени резервации. Не мисля, че за един такъв случай от Booking биха ги премахнали от списъка си, но ако се натрупат повече такива случаи, би трябвало да ги санкционират по някакъв начин.

За уважителна причина за отмяната на резервацията е несериозно да говорим. Ако на хостът му се налага да отсъства, варианти за безпроблемното настаняване на гостите има много. Ясно е, че обяснението, което са дали е измислено.

Относно "фалшивите резервации" - действително едва ли е най-добрия подход, но от друга страна, щом от мястото за настаняване са се отнесли некоректно, защо и той да бъде коректен към тях. В крайна сметка, това поне може и да ги накара да се замислят следващия път, когато решат да канселират някоя резервация. Трябва да са наясно, че имат задължения към гостите си.

Редактирано от zhivko7
  • Харесвам 5
  • Браво 1
Връзка към коментар

Пропуснах да кажа, че всеки път след такава отмяна получавам съобщение от Букинг, че аз не съм се явила, а не, че те са отказали настаняването. И винаги се налага да се разправям. Затова винаги другото място го резервирам отново през Букинг.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 16 минути , zhivko7 каза:

За уважителна причина за отмяната на резервацията е несериозно да говорим. 

Ако избие тръба от ВиК и стаята е наводнена и негодна за използване, това каква причина е? 

Ясно е, че не е приятно, когато в последния момент ти откажат настаняване и се откажеш без място, където да нощуваш, ама такива неща се случват. Букинг предлагат възстановяване на по-високата цена на нощувката. От друга страна, не мисля, че ако някое място непрекъснато вкарва букинг в такива разходи, заради отменени/неуважени резервации остава без последствие. Да не забравяме, че все пак всеки сам си носи отговорност за избора на мястото за настаняване. Не виждам причина за проявяване на злоба и тарикатлъци. 

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 минути , mililia каза:

Ако избие тръба от ВиК и стаята е наводнена и негодна за използване, това каква причина е? 

Ясно е, че не е приятно, когато в последния момент ти откажат настаняване и се откажеш без място, където да нощуваш, ама такива неща се случват. Букинг предлагат възстановяване на по-високата цена на нощувката. От друга страна, не мисля, че ако някое място непрекъснато вкарва букинг в такива разходи, заради отменени/неуважени резервации остава без последствие. Да не забравяме, че все пак всеки сам си носи отговорност за избора на мястото за настаняване. Не виждам причина за проявяване на злоба и тарикатлъци. 

Доколкото разбирам, причината е друга:

 

преди 11 часа, Bufan каза:

В 9:00 на същия ден получавам мейл от собственичката, че не може да ме приеме, защото нямало да я има

 

Връзка към коментар
1 hour ago, antea said:

бориш се да няма други закъсали пътешественици, пускайки фалшиви резервации, правилно ли схванах? и очакваш подкрепа и от други хора да правят същото?

 

страшен замисъл...:happy:

Ами дай по-добра идея как да се борим с този проблем?  Доколкото има три страни в три държави с администрация или съд реално не става. Сърбия не е член и на ЕС. Да, за booking е също проблем. Сръбкинята последния път беше объркана и пусна мейл "Отменям резервацията защото не я потвърдихте", някакви нейни си измислени условия. Та започнаха едни мейли, които бяха  доста неприятни и за booking.

Връзка към коментар
преди 1 час, mililia каза:

Букинг предлагат възстановяване на по-високата цена на нощувката. 

 Реално нищо не предлагат, ами те пращат за зелен хайвер, защото аз трябваше първо да пазя разписки, после да пиша и да пускам писма до Холандия, за което няма да получа компенсация и отговорът им беше точно "Ще се постараем да получите разликата", а не "Ще я получите". И считаш ли, че с покриване на разликата госта е обещетен?  В съда не би трябвало да считат така. Да не говориме дори, че тя може да е дала на група всички стаи и с радост би ми покрила дребна разлика и да го направи това още стотици пъти.  И не може ли да спрем с описание на психологическия ми портрет, защото и аз мога да правя такива. Тук говорим за конкретна ситуация с факти. Ползвал съм booking към 20 пъти и за  пръв път ми се случва, но винаги чета отзивите. И тук отмяната не е с дни и известието го получих на магия. Багажа ми беше в колата в Златибор когато си казах "дай да си проверя мейла" и беше пратен час преди това.

Редактирано от cck
груб език
Връзка към коментар
преди 5 минути , Bufan каза:

Ами дай по-добра идея как да се борим с този проблем?  Доколкото има три страни в три държави с администрация или съд реално не става. Сърбия не е член и на ЕС. Да, за booking е също проблем. Сръбкинята последния път беше объркана и пусна мейл "Отменям резервацията защото не я потвърдихте", някакви нейни си измислени условия. Та започнаха едни мейли, които бяха  доста неприятни и за booking.

Аз лично не мисля , че борбата с некоректния хост трябва да става посредством "некоректен гост". 

Схемата, по мое виждане с което не ангажирам никого е многократни писма на Букинг с искане за обяснение на ситуацията и санкции за мястото за настаняване. При липса на реакция - писмо, че ти няма да ползваш вече услугите на въпросната платформа и те ще загубят в твое лице един лоялен клиент . Оп... и тук идва проблема колко лоялен клиент си ти , след като си направил многократни резервации без да ги ползваш или анулираш.

 

Иначе, ти правиш в момента нещо подобно на приказката "крадеца вика - дръжте крадеца".

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 1 минута , Bufan каза:

Реално нищо не предлагат, ами те пращат за зелен хайвер, защото аз трябваше първо да пазя разписки, после да пиша и да пускам писма до Холандия, за което няма да получа и стотинка и отговорът им беше точно "Ще се постараем да получите разликата", а не "Ще я получите". И считаш ли, че с покриване на разликата госта е обещетен?  В съда не би трябвало да считат така. 

А, ти като си толкова прав, защо не си докажеш вредите и правотата в съда? 

Естествено, че ще трябва да си пазиш разходните документи и това не представлява никаква трудност. Доста хора са били обезщетени от букинг, така че приказките ти са голи твърдения. 

Аз спирам този спор, защото почнах да преливам от пусто в празно, което е напълно безсмислено за мен. Единственият извод за мен е, че може би букинг са твърде толерантни с някои от клиентите си. 

  • Харесвам 3
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.