Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

Преди 1 час, Adventurer каза:

Добре де, а вие какъв точно развой очаквате при подобни ситуации?

Ами аз не знам какво очаквам, ама това придобива доста големи размери и спокойно може да се използва за мошеничество.

Примерно хотела слага нарочно ниска цена, излиза нагоре в списъка, хората кълват и после изведнъж - я, станала грешка, имаме нова цена. Половината не им се занимава и доплащат, половината се отказват, и понеже хотела е бил видим доста време пак се запълва...

За сравнение, грешките в самолетните билети се уважават в доста голяма част от случаите.

 

ПП Аз откъде да знам, дали 85 лв е нормална цена или промоция? Със сигурност има и други хотели, където 85 лв е нормална цена. Ако беше 85 ст. например е друго нещо.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 47 минути , neuromancer каза:

Ами аз не знам какво очаквам, ама това придобива доста големи размери и спокойно може да се използва за мошеничество.

Примерно хотела слага нарочно ниска цена, излиза нагоре в списъка, хората кълват и после изведнъж - я, станала грешка, имаме нова цена. Половината не им се занимава и доплащат, половината се отказват, и понеже хотела е бил видим доста време пак се запълва...

За сравнение, грешките в самолетните билети се уважават в доста голяма част от случаите.

 

ПП Аз откъде да знам, дали 85 лв е нормална цена или промоция? Със сигурност има и други хотели, където 85 лв е нормална цена. Ако беше 85 ст. например е друго нещо.

 

Аз това не го оспорвам, въпроса беше по-скоро как смятате, че може да се реши, защото в тези случай действат единствено общите закони и това може да се докаже и санкционира единствено в съда. Букинг очевидно няма желание, а явно и причини да регулира този процес по някакъв начин.

 

При самолетните билети например, в САЩ преди години имаха стриктна регулация, която задължаваше компаниите да уважават всички продадени билети, после след поредица от шумни случаи на много сгрешени тарифи, решиха да изключват грешките от регулацията...

Връзка към коментар

Ами може да се въведе някаква граница за това кое е грешка, и ако не влиза в грешката хотела да си плаща за гяволъка. Все пак ако някой системно недовижда дали слага евро или лев, ако пострада финансово ще се научи. Защо трябва на клиентите да си го изкарат, и в крайна сметка вероятно да спечелят няколко неволни клиента в повече?

Пак казвам, ако видя, че стаята или билета е някакви стотинки ще знам, че е грешка и или няма да се занимавам да резервирам, или няма да мрънкам, ако ми я отменят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Добре де, какво като резервацията е някакви си стотинки. Какво пречи пак да е реална цена?!

Токо-що резервирах кола под наем от летище Хийтроу за два дни цената е £2 общо. Това реална цена ли е или грешка? Виждат се поне 5 оферти за под £3.

image.png.5def3f10f57b03bb6eedb01844851c67.png

Това означава ли, че като отида в офиса ще ми кажат, че цената не е реална и трябва да платя 20 пъти по-голяма сметка?! 😉

 

Отдавна съм спрял да ползвам Букинг (и Airbnb) точно поради "измиването на ръцете" и нежеланието им да ме защитят като клиент. Ползвам ги само като отлична база данни на хотелите с много снимки и ревюта. Оттам нататък съм с Trivago, Skyscanner, Expedia, индийците, Hotels.com...

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Цялото това нещо с грешките е въпрос на елементарен код да се предотврати. Можеш да го направиш много умен (да следи какви цени си зареждал до сега, исторически какви са цените на твоето място, какви са текущите цени на съседни хотели от твоя клас и да ти изкарва предупреждение), може и да го направиш много прост (предупреждение, ако заредиш цена по-ниска от Х, като Х е стойност, която сам си задаваш в профила). Повечето средни и големи хотели предполагам използват услуга, която автоматично публикува и обновява наличност във всичките големи платформи, въпросната проверка може и там да се зададе. При всички случаи не е сложно да се направи. И съм последния човек, който ще залита в конспиративни теории, но според мен тази вратичка бива оставена нарочно отворена за да може да се отменят резервации, ей така на око, като се базират на тази си точка в общите условия. 

 

Другата алтернатива е такива случаи да са достатъчно малко, че да не си заслужава инвестицията в подобрения на софтуера ако имиджовия удар е пренебрежимо малък. В крайна сметка за тях е важното какво ще има под чертата като излезе годишния баланс, грижата за клиента и любезното отношение имат смисъл само ако оказват влияние на баланса, всичко друго са рекламни лафчета. Ако отменим на 100 човека резервациите и загубим потенциално 2000 евро комисионни ако тези хора спрат да ползват сайта ни, а разработката на софтуера ще струва 10 000 евро, решението е ясно.

 

На нас не ни остава нищо, освен като ни се случи нещо такова да се местим към следващия сайт (силно вероятно със същия собственик без дори да предполагаме), а когато той ни прецака, да минаваме към следващия, докато в крайна сметка пак се върнем в изходна позиция. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Въпросът по скоро е не как да се предотвратят грешките, а какво се случва, когато се случат неволни или пък съвсем волни грешки.

 

За сгрешените тарифи, американския прочит със самолетните билети, е че не трябва да се уважават, ако не са умишлени, като се възстановява платената сума и евентуални свързаните разходи, а как се доказва кое е умишлено и кое не е друга тема.

 

Случаите на overbooking и/или room downgrade обаче, които много хотели практикуват с лекота, са нещо, което според мен има нужда от известна по-обща регулация поне на европейско ниво подобно на регулацията със закъсненията на самолетите, защото в повечето случаи това се прави съвсем умишлено, когато хотелът е намерил начин да продаде стаите си на по-добра цена.

 

Конкретно относно Booking там по-скоро говорим за несъответствие между това, което те реално представляват и очакванията, които хората имат за тях. Като гледам наоколо и по други форуми хората дори правят сравнения с платформи като Amazon, Ebay, Paypal и т.н., където има установени ясни вътрешни правила и определено ниво на защита. Много хора очакват нещо подобно от Booking, предполагам, защото са големи и внушават сигурност, често хората дори плащат по-високите им цени съвсем съзнателно и виждат в тях компания, която строго регулира хотелите чрез налагане на глоби и осигуряване съответните компенсации за потребителите.

 

На практика обаче, като се има предвид поведението на хотелите относно резервациите през Booking, явно тези неща не се случва точно, както на някои от нас им се иска. Те дори и в общите си условия твърдят, че са просто посредник и при спорове трябва да се обръщате директно към този с когото имате договорни отношения, който в случая не са те, и евентуално да ги информирате без те да поемат някаква изрична отговорност, след което ви препращат към европейката комисия или съда.       

 

Голяма част от посредниците функционират именно по този начин, а какво очакват хората от тях е съвсем отделен въпрос.

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

В разрез със заглавието на темата, аз ще ги похваля. Преди време направих една резервация за септември - всичко мина гладко. Седмици (!) по-късно се случи нещо странно. Първо получих известие от домакина на апартамента, в което се съдържаха базови инструкции за мястото - как се стига, какво има, какво няма, такива неща. Минути по-късно пристигна второ известие - апартаментът не се дава само за една нощувка, сори, некст тайм. И ме приканваше да отменя резервацията. Аз се направих на три и половина и не реагирах. Резервацията бездруго си има възможност за безплатна отмяна до някой си септември.

След още седмица-две реших, че може би все пак е добре да направя нещо по въпроса. Писах на Booking, описах им случая и заявих, че за мен действията на домакина са неприемливи.

На другия ден получих съобщение от тях, че домакинът ще си изпълни задълженията по резервацията, защото промените в условията, които той е направил, са дошли след като аз съм резервирал.

Пиша това тук, за да стане ясно, че не винаги Booking са лошите и че понякога се ангажират и вземат страна, а не се изсулват от спора.

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар

Аз също мога да ги похваля - на два пъти през годините съм резервирал погрешно престои за следващите няколко дни (съответно без възможна анулация) вместо престой за след няколко месеца , и двата пъти ми върнаха парите, въпреки че резервациите бяха без безплатна анулация и престоя дори времево беше започнал .

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
  • 2 седмици по-късно ...

Не се оплаквам, съобщавам го като факт.

Резервирала съм една нощ в Катания, 9-10 юни, заради късния полет, в Етна паркинг, на самото летище. С безплатно анулиране до 8 юни.

Тия  дни се е получило това:

..."Etna Parking анулира тази резервация, защото не успя да потвърди или таксува вашата кредитна карта. Няма да бъдете таксувани за тази резервация. "

Друг път, като има подобен проблем, пращат мейл, да се актуализират данните от картата. Да имате предвид, че при подобна ситуация може направо да анулират.

Естествено, че си букнах друг хотел, като са толкова важни - но ги проверих - стаи имат.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 44 минути , AlexandraKo каза:

Друг път, като има подобен проблем, пращат мейл, да се актуализират данните от картата. Да имате предвид, че при подобна ситуация може даправо да анулират.

Благодаря! И на мен са ми пращали мейл - но точно тези потенциални анулирания са причината да поддържам там кредитни карти с достатъчно кредит. Знам, че на теб "достатъчният" кредит не ти е проблем, както и много магеланци не предоставят пълни карти поради аргументи за сигурност, но го има момента с анулирането. Явно си е до хотел за мейла.

Връзка към коментар
преди 48 минути , Rainy каза:

Благодаря! И на мен са ми пращали мейл - но точно тези потенциални анулирания са причината да поддържам там кредитни карти с достатъчно кредит. Знам, че на теб "достатъчният" кредит не ти е проблем, както и много магеланци не предоставят пълни карти поради аргументи за сигурност, но го има момента с анулирането. Явно си е до хотел за мейла.

Ааа, аз изобщо не записвам там карта за постоянно.

А тази, която съм посочила за резервацията я смениха скоро с друг номер, поради опит за източване.

Което, просто, съм пропуснала, да актуализирам.

По тази причина не се оплаквам, а съобщавам като факт.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Здравейте,

 

моля, кажете ми трябва ли да се притеснявам, че от апартамента, който резервирах в Милано, на място ще ми искат данните на картата, с която съм направила резервацията, за да се подсигурят при евентуални щети в апартамента. Признавам, че малко прибързано направих тази резервация и то без право на анулиране (никога повече, такива притеснения ме обзеха сега, че не е истина). Реално до сега никой не ми е искал данните на картата при резервация чрез booking. Съобщението, което ми пратиха е следното - At arrival you will required to show the credit card used for the confirmation of the reservation, it will be registered to guarantee that you will take care of the apartment.

Връзка към коментар
преди 40 минути , sun4e каза:

Здравейте,

 

моля, кажете ми трябва ли да се притеснявам, че от апартамента, който резервирах в Милано, на място ще ми искат данните на картата, с която съм направила резервацията, за да се подсигурят при евентуални щети в апартамента. Признавам, че малко прибързано направих тази резервация и то без право на анулиране (никога повече, такива притеснения ме обзеха сега, че не е истина). Реално до сега никой не ми е искал данните на картата при резервация чрез booking. Съобщението, което ми пратиха е следното - At arrival you will required to show the credit card used for the confirmation of the reservation, it will be registered to guarantee that you will take care of the apartment.

Въпроса е малко неясен, но ако става въпрос за гаранционен депозит те ще го вземат преди идването и ще го върнат до 15 дни след освобождаването на апартамента. Гаранционният депозит част от общите правила при резервация ли е, защото ако в момента на резервиране не е бил упоменат има промяна да условията на резервация. Ако все пак бъдете в апартамента е необходимо е да подпишете протокол, че няма нанесени вреди/щети при напускане. Данни на карта нямат право да искат - откажете и/или информирайте Букинг.

 

П.П. Колкото по-конкретен е въпроса, толкова по точен би могъл да бъде отговора. Ако искате публикувайте линк.

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Благодаря за бързата реакция, това е мястото - https://bit.ly/2GoeHrJ

Резервираните нощувки са за началото на месец май, вчера направих резервацията и днес блокираха сумата, като е блокирана до 01.06.

Не пише никъде нищо за гаранционен депозит. 

В условията е написано следното - При настаняването гостите трябва да предоставят валиден идентификационен документ за самоличност със снимка и кредитна карта. 

Притеснява ме точно това, защо ще ми искат картата при настаняването, според тяхното съобщение, което ми изпратиха след резерацията е "to guarantee that you will take care of the apartment" - тоест на място ще си блокират някаква сума за гаранционен депозит, така ли да разбирам? 

 

Връзка към коментар
преди 1 минута , sun4e каза:

Благодаря за бързата реакция, това е мястото - https://bit.ly/2GoeHrJ

Резервираните нощувки са за началото на месец май, вчера направих резервацията и днес блокираха сумата, като е блокирана до 01.06.

Не пише никъде нищо за гаранционен депозит. 

В условията е написано следното - При настаняването гостите трябва да предоставят валиден идентификационен документ за самоличност със снимка и кредитна карта. 

Притеснява ме точно това, защо ще ми искат картата при настаняването, според тяхното съобщение, което ми изпратиха след резерацията е "to guarantee that you will take care of the apartment" - тоест на място ще си блокират някаква сума за гаранционен депозит, така ли да разбирам? 

 

Не, според мен ще ти запишат данните на картата и, ако има счупено ще изтеглят сумата тогава.На мен ми се вижда нормално - въпросът е , ако дадеш карта с нула наличност в нея какво ще правят.

Редактирано от vinidj
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 14 минути , sun4e каза:

В условията е написано следното - При настаняването гостите трябва да предоставят валиден идентификационен документ за самоличност със снимка и кредитна карта. 

Притеснява ме точно това, защо ще ми искат картата при настаняването, според тяхното съобщение, което ми изпратиха след резерацията е "to guarantee that you will take care of the apartment" - тоест на място ще си блокират някаква сума за гаранционен депозит, така ли да разбирам? 

 

Не прочетох никъде за гаранционен депозит. Искат картата, за да я свържат с идентификационен документ за самоличност със снимка.

Нямат право да снимат документи, но ако изрично държат скрийте лични данни /залепете нещо отгоре/.

Така или иначе, те имат информация за картата - нали с нея е платено.

Подпишете за всеки случай протокол при излизането от апартамента, че собственика го е прегледал и няма забележки към състоянието му.

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Благодаря ви. А ако все пак настояват да им дам данните на картата, за да изтеглят сума, ако има нещо повредено, то изобщо имат ли право на това да ми искат данни?

@vinidj при теб случвало ли се е? Защото пишеш, че е нормално, а на мен не ми звучи така.

Редактирано от sun4e
Връзка към коментар

От половин час имам някакъв проблем със сайта ...
При опит за каквото и да е търсене излиза съобщение за грешка:


image.png.4bf50a548dae1293404ba613612e76e2.png

Ако си влезна в профила пък и отида на резервации - резервациите излизат като списък, обаче като цъкна на "view confirmation" пак дава грешка 

image.png.9aed4eff7747f800f51ee4b1d2995a79.png

Трих бисквитки, сменях браузъри, не помага ... :wacko:

Връзка към коментар
преди 7 минути , Фичо каза:

От половин час имам някакъв проблем със сайта ...
При опит за каквото и да е търсене излиза съобщение за грешка:


image.png.4bf50a548dae1293404ba613612e76e2.png

Ако си влезна в профила пък и отида на резервации - резервациите излизат като списък, обаче като цъкна на "view confirmation" пак дава грешка 

image.png.9aed4eff7747f800f51ee4b1d2995a79.png

Трих бисквитки, сменях браузъри, не помага ... :wacko:

При мен няма, колега. Значи е от компа! Пробвай с mozila.

Връзка към коментар
преди 49 минути , Фичо каза:

От половин час имам някакъв проблем със сайта ...
При опит за каквото и да е търсене излиза съобщение за грешка:


image.png.4bf50a548dae1293404ba613612e76e2.png

Ако си влезна в профила пък и отида на резервации - резервациите излизат като списък, обаче като цъкна на "view confirmation" пак дава грешка 

image.png.9aed4eff7747f800f51ee4b1d2995a79.png

Трих бисквитки, сменях браузъри, не помага ... :wacko:

Рестартирай компютъра 😊

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.