Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

Абсолютно точно , ето и един друг пример , в който е посочено, че хем няма необходимост от карта за резервацията или предплащане , но същевременно има наказателно таксуване при анулация:

 

98092969-FB63-4383-84D2-541777E7AF8E.jpeg

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Няма да се оплаквам 🙂 , а ще споделя за предстояща резервация и очаквам вашите коментари и съвети:

 

Имам резервация, при която плащането е само на място и само кеш.

Имам информация от Букинг, че парите за резервацията ще бъдат блокирани 30 дни преди датата на настаняване и ако не ползвам резервацията ги губя. Логично излиза, че Букниг ще блокират сумата.

 

Логично следват въпроси:

1. Означава ли , че плащайки на място ще чакам Букинг да ми разблокират парите и ако това е така - кога.

2. Букинг ли ще преведат парите на мястото за настаняване, но ако да - това е в противоречие с изискването за плащане на място и плащане кеш.

3. Този тип резервация не изглежда ли  в противоречие на общите им правила, т.к. в един необозримо дълъг момент от време има две плащания за едно и също нещо.

4. Случвало ми се е Букинг да потърсят парите в регистрираната карта и автоматично да анулират резервацията, ако в картата няма пари, но основния ми въпрос е: това проверка от Букинг ли е - дали има наличност и е без блокиране на сумата или реално блокиране до  .... някога си - може би до потвърждението от мястото на настаняване, че нощувките са платени, ползвани и т.н.

 

Случвала ли се е на някого подобна ситуация?!

 

П.П. Мястото за настаняване вече не се предлага от Букинг, но те потвърдиха, че резервацията е валидна.

         Преди седмица направих промяна на име и получих потвърждение, че резервацията ми е активна.

         Доста интересно и спорно е какво ще се случи, като не забравям високата доза риск, която ситуацията предполага.

         ... от друга страна, мястото е великолепно, цената още повече и никак не ми се анулира резервацията ...  🙂

Редактирано от Таньо
Връзка към коментар

Аз имах миналия месец същия случай в Кипър. Блокираха сумата, а на мястото уж искаха да се плати кеш. Когато пристигнахме ме попитаха какво искам да направим, да си дръпнат блокираната сума или да си платя кеш. Аз избрах да си изтеглят блокираната сума. Но всяко място за настаняване има различен подход.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Обикновено търся хотелите в Букинг , ако ми хареса някой и твърдо реша да го наема се свързвам директно с хотела и правя резервация . Определено излиза по евтино . И условията ги разбираш от самите тях какви са без никакви посредници .

Връзка към коментар
преди 48 минути , stanislavpp каза:

Абсолютно точно , ето и един друг пример , в който е посочено, че хем няма необходимост от карта за резервацията или предплащане , но същевременно има наказателно таксуване при анулация:

 

98092969-FB63-4383-84D2-541777E7AF8E.jpeg

Такива случаи има много. Нищо не могат да направят. Щом не си дал кк с пари в нея, няма как да ти вземат нищо.

преди 41 минути , Таньо каза:

Няма да се оплаквам 🙂 , а ще споделя за предстояща резервация и очаквам вашите коментари и съвети:

 

Имам резервация, при която плащането е само на място и само кеш.

Имам информация от Букинг, че парите за резервацията ще бъдат блокирани 30 дни преди датата на настаняване и ако не ползвам резервацията ги губя. Логично излиза, че Букниг ще блокират сумата.

 

Логично следват въпроси:

1. Означава ли , че плащайки на място ще чакам Букинг да ми разблокират парите и ако това е така - кога.

2. Букинг ли ще преведат парите на мястото за настаняване, но ако да - това е в противоречие с изискването за плащане на място и плащане кеш.

3. Този тип резервация не изглежда ли  в противоречие на общите им правила, т.к. в един необозримо дълъг момент от време има две плащания за едно и също нещо.

4. Случвало ми се е Букинг да потърсят парите в регистрираната карта и автоматично да анулират резервацията, ако в картата няма пари, но основния ми въпрос е: това проверка от Букинг ли е - дали има наличност и е без блокиране на сумата или реално блокиране до  .... някога си - може би до потвърждението от мястото на настаняване, че нощувките са платени, ползвани и т.н.

 

Случвала ли се е на някого подобна ситуация?!

 

П.П. Мястото за настаняване вече не се предлага от Букинг, но те потвърдиха, че резервацията е валидна.

         Преди седмица направих промяна на име и получих потвърждение, че резервацията ми е активна.

         Доста интересно и спорно е какво ще се случи, като не забравям високата доза риск, която ситуацията предполага.

         ... от друга страна, мястото е великолепно, цената още повече и никак не ми се анулира резервацията ...  🙂

Тоя случай е толкова заплетен. Не знам дали може да се коментира адекватно. Или анулираш и намираш друго място, или рискуваш. Мисля, че само ти можеш да решиш.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , slujitel каза:

Тоя случай е толкова заплетен. Не знам дали може да се коментира адекватно. Или анулираш и намираш друго място, или рискуваш. Мисля, че само ти можеш да решиш.

Всъщност въпроса ми е в първата част на поста до т.4 , защото излиза, че няма противоречие с общите им условия, защото се е случило, а разгледано точка по точка води до абсурдна ситуация.

 

Послеписа е само за уточнения и да - риска и решението са мои, но зависят от повече яснота и идеи по казуса, които се надявам да намеря тук. 🙂

Редактирано от Таньо
Връзка към коментар
преди 4 минути , Таньо каза:

Всъщност въпроса ми е в първата част на поста до т.4 , защото излиза, че няма противоречие с общите им условия, защото се е случило, а разгледано точка по точка води до абсурдна ситуация.

 

Послеписа е само за уточнения и да - риска и решението са мои, но зависят от повече яснота и идеи по казуса, които се надявам да намеря тук. 🙂

За първата част щях да те посъветвам да се обадиш в Букинг, но след като прочетох, че хотела вече не се предлага там, няма смисъл. Най добре се обади на хотела и се разберете, но пак не знам дали после ще си удържат на думата. Иначе тук всички можем да даваме съвети, но дали така ще стане...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Таньо каза:

Няма да се оплаквам 🙂 , а ще споделя за предстояща резервация и очаквам вашите коментари и съвети:

 

Имам резервация, при която плащането е само на място и само кеш.

Имам информация от Букинг, че парите за резервацията ще бъдат блокирани 30 дни преди датата на настаняване и ако не ползвам резервацията ги губя. Логично излиза, че Букниг ще блокират сумата. 🙂

Според мен не Букинг ще блокират сумата, а хотела. Но това е моята логика...

Връзка към коментар

Ето условията от моята резервация. Нищо не трябва да вземат, евентуално една нощувка, само ако се откажа след срока за безплатен отказ.

На практика обаче е друго, таксуват си точно една нощувка 8 дена преди срока за безплатен отказ и приказват глупости по телефона.

За мен изцяло вината е на хотелиерите. Бяха много любезни по телефона по време на разговора, иначе щях да звъня и на букинг.

 

 

plovdivitled.jpg.f11958a25a3dcfea8cce8bf3cad2ccd4.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Таньо каза:

Възможно е да не разбирам напълно последните няколко коментара и затова искам да акцентирам върху следното.

 

Към настоящия момент в Букинг при търсене винаги излизат следните опции при филтри:

image.png.c1414398e4c6c1586b30372939687e44.png

За първата група условията са различни - някога таксуват различен процент от цялата сума, друг път таксуват половината, в опреден период преди настаняване таксуват и цялата, но при анулация връщат таксуваното.

 

При опцията "без предплащане" сума не се задържа преди определената дата.

Добре да се гледа в полето, което става активно след посочване и задържане с курсора

image.png.2e0bfe4c11af8e73474b21dee700dbd5.png

Задължително е да се гледа написаното със ситния шрифт. Случвало се е там да е написано за блокиране на сума.

Задължително е да се гледа след потвърждаването на резервацията. Случвало се е едва там да е написано, че се блокира сума.

Нямам такава, за да направя скрийншот, но тази информация се намира в зоната, където Букинг са загрижени за безопасността на клиентите си и предлагат телефон за връзка.

 

П.П. Намерих условия, които си противоречат. 

image.png.2fcc0e915eacb6b10281479e48d0d6e1.png

По-долу в ситния шрифт и общите условия на мястото на настаняване пише:

image.png.4c858fa732b191b46278ebc2a027cb96.png

 

Това означава, че ако не бъде блокирана сума е изпълнено условието на резервацията, но ако блокира основанието за това ще е са общите условия и допълнителни изисквания със "ситен шрифт".

 

 

 

Точно такъв вариант ми се е случвал често, но досега само 1-2 пъти са ми блокирали сума за около 24часа, след което са ми я освобождавали, което аз приемам като проверка дали е реална кредитната ми карта. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 часа, Таньо каза:

Няма да се оплаквам 🙂 , а ще споделя за предстояща резервация и очаквам вашите коментари и съвети:

 

Имам резервация, при която плащането е само на място и само кеш.

Имам информация от Букинг, че парите за резервацията ще бъдат блокирани 30 дни преди датата на настаняване и ако не ползвам резервацията ги губя. Логично излиза, че Букниг ще блокират сумата.

 

Логично следват въпроси:

1. Означава ли , че плащайки на място ще чакам Букинг да ми разблокират парите и ако това е така - кога.

2. Букинг ли ще преведат парите на мястото за настаняване, но ако да - това е в противоречие с изискването за плащане на място и плащане кеш.

3. Този тип резервация не изглежда ли  в противоречие на общите им правила, т.к. в един необозримо дълъг момент от време има две плащания за едно и също нещо.

4. Случвало ми се е Букинг да потърсят парите в регистрираната карта и автоматично да анулират резервацията, ако в картата няма пари, но основния ми въпрос е: това проверка от Букинг ли е - дали има наличност и е без блокиране на сумата или реално блокиране до  .... някога си - може би до потвърждението от мястото на настаняване, че нощувките са платени, ползвани и т.н.

 

Случвала ли се е на някого подобна ситуация?!

 

П.П. Мястото за настаняване вече не се предлага от Букинг, но те потвърдиха, че резервацията е валидна.

         Преди седмица направих промяна на име и получих потвърждение, че резервацията ми е активна.

         Доста интересно и спорно е какво ще се случи, като не забравям високата доза риск, която ситуацията предполага.

         ... от друга страна, мястото е великолепно, цената още повече и никак не ми се анулира резервацията ...  🙂

много сложно това

разбери се с хотела какво ще стане

Щом не работят с букинг, бих очаквал да не ти блокират нищо от букинг и всякакви връзки на хотела с букинг да са прекъснати

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не съм имал проблеми , но винаги има първи път.

Резервацията е платена към букинг и според условията e:

 

  •  Анулиране: Моля, обърнете внимание, че в случай на анулиране или неявяване ще бъде таксувана общата сума на резервацията.
  •  Предплата: Ще бъдете таксувани с предплащане на общата цена по всяко време.

 

Преди малко получавам това:

 

Dear ,

Villa has requested the cancellation of your booking on 2019-05-13. They've agreed to waive the cancellation fee for this booking.

This means you can now cancel for free if you select "Cancel my booking for free" below.

Your booking will remain valid if you don't select this option.

Cancel my booking for free

 

Как да постъпя? Ще върнат ли парите букинг при отмяна от моя страна?

 

Връзка към коментар

Имейла от Букинг ли е? Ако да, няма да имаш проблем - а пък, ако не се съгласиш на анулацията, след известно време Букинг ще я анулират служебно по молба на мястото за настаняване.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 21 минути , stanislavpp каза:

Имейла от Букинг ли е? Ако да, няма да имаш проблем - а пък, ако не се съгласиш на анулацията, след известно време Букинг ще я анулират служебно по молба на мястото за настаняване. 

Идва от noreply@booking.com

 

Сега получих:

 

Уважаеми/а

Благодарим Ви за съобщението. Бихме искали да Ви уведомим, че получихме Вашата заявка във връзка с резервацията Ви в Villa от понеделник.................... и  ще направим всичко по силите си да я изпълним възможно най-скоро. Няма нужда ни се обаждате.

Не искате да чакате? Можете да опитате да резрешите проблема си посредством нашите инструменти:


Проблеми с некоректно таксуване или плащане? Моля, попълнете в тази форма.

Благодарим Ви,

 

Връзка към коментар
На 17.04.2019 г. в 15:41, sun4e каза:

Здравейте,

 

моля, кажете ми трябва ли да се притеснявам, че от апартамента, който резервирах в Милано, на място ще ми искат данните на картата, с която съм направила резервацията, за да се подсигурят при евентуални щети в апартамента. Признавам, че малко прибързано направих тази резервация и то без право на анулиране (никога повече, такива притеснения ме обзеха сега, че не е истина). Реално до сега никой не ми е искал данните на картата при резервация чрез booking. Съобщението, което ми пратиха е следното - At arrival you will required to show the credit card used for the confirmation of the reservation, it will be registered to guarantee that you will take care of the apartment.

Да кажа какво стана с моя случай. Писах имейли и звънях на booking, като те установиха, че наистина има непълни данни в условията за резервация и никъде не информират клиента, че ще му бъдат поискани данните на кредитната карта на място, за да си изтеглят депозит в случай на щета. От фирмата, отдаваща апартаментите под наем се опитаха да се оправдават, а после отказаха безплатно да ми анулират резервацията (беше резервация без безплатно анулиране, но все пак бяха в нарушение). До тук Booking тотално се изложиха, а и аз имах 1 седмица до пътуването и нямах време и нерви да се разправям повече. При последния ми разговор с booking едно момиче говори около 15 минути със служител от фирмата за настаняване, като накрая ме увери, че  няма да ми искат никакви данни на картата и да не се притеснявам, били се разбрали. В крайна сметка хич не ми беше спокойно, но при настаняването служителите определено бяха информирани за случая, поговориха си малко на италиански помежду си и ми казаха, че няма да ми искат картата. Честно да ви кажа не ми се вярваше и ми е чудно какво са им казали от Booking 🤔 

Много некоректно отношение към клиентите от тази фирма все пак (Italianway). При check-inа имаше още един доста ядосан човек, говорещ нещо за кредитна карта... 

Връзка към коментар

Взе да ми писва от тези хотелиери, букинги и пр.

Преди 30мин направих още една резервация за хотел в Пловдив, за след 2 седмици, с право на отмяна до пред последния ден, без преплащане, без таксуване, ако е отменя след срока за безплатна отмяна, ще ми вземат пари за една нощувка. Всичко супер, но само на теория.

 

Както се случи и с предния път, отново само 10мин след резервацията имаше опит за теглене на пари от страна на хотела -разбира се неуспешен от Революта.

Звъннах веднага на хотела и пак се започна с празните приказки, как те не взимали пари, а само блокирвали, това било изискване на букинг и т.н. Питам защо не пишете, че ще блокирате, а пишете точно обратното-мълчание.

 

За сега ще се смилят и ще остане резервацият, но ако имало много хора, щели да ми я отменят, но поне ще ми пишат..

Чакам да отвори букинг на български и да звъня, че вече не се търпи.

  • Шок 1
Връзка към коментар
На 10.05.2019 г. в 23:02, Hollywood каза:

Как да постъпя? Ще върнат ли парите букинг при отмяна от моя страна?

Няма как да не върнат парите, след като го имаш черно на бяло от Booking, че анулацията е по вина на хотела... Мен обаче друго ме "човърка"... Ако ти не се явиш, носиш отговорност към хотела и си плащаш пълната цена на настаняването, а ако те ти анулират, не ти дават никакво обезщетение! Това е договор между страните и двете страни трябва да бъдат равноправни и да имат както равни права, така и еднакви задължения! 

 

Аз в този случай бих настоявала хотелът не само да ми върне платената сума, а удвоената такава като неустойка! В противен случай бих ги предупредила, че ще напиша негативни ревюта както за Booking като посредник, който не защитава моите интереси, така и за хотела.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ама много често, почти винаги има под общите условия си пише, че могат да блокират сума, после я връщат, не виждам какъв е проблема. Това към @Alexander. Явно е практика, случва ми се често и не виждам защо трявба човек да се ядосва. Последния път в хотела в Лисабон беше същото - безплатна анулация, но с малки букви пише, че могат да блокират 30%,после ако не отидеш ти го връщат, ако отидеш, както в моя случай, ги приспаднаха. И в Япония беше така - взеха ми ги за месец и после ми ги върнаха и после пак им ги дадох. Не бях през букинг тогава. Ще разкажа за един адски странен за мен случай, със семеен хотел в България. Отварям букинг, хотела има 3 свободни стаи. Понеже 3 семеен, а аз съм добра душа, решавам да пиша имейл и да резервирам направо, за да не дават процент на посредника. Отговарят ми, че места няма. Чак отварям букинг, местата си седят. Обаждам се по телефона и пак ми казват, че места няма. Казва,м, че в букинг има и те казват, че не са актуализирали. След 2 часа пак проверявам в букинг, места още има. Решавам да резервирам, за да видя какво ще ми се оправдават после. Обаждат ми се по телефона, за да ме "чуят" и да ми кажат, че ще ме чакат. Е такава лудост не бях видяла. После пък след престоя, понеже не ми беше много хубава оценката (8.3) ми се обаждат по телефона да ме питат как съм прекарала и защо им давам такава оценка. Е такива хотелиери не бях виждала. 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

От букинг потвърдиха, че това е практиката с взимането на една нощувка за ауторизация.

Постоянно ме убеждаваше, че хотела само блокира сума, не я взима! След като казах, че връщането отнема доста време, се оправда с банките.

Явно поголовно ще правят така и става почти невъзможно дебненто на всеки хотел, кога и какво е взел, камо ли да се правят няколко резервации и да се отменят после. Лошото е, че това излиза от букинг, а аз все си милех, че е от хотела.

Също ми каза, че в Европа масово било така, но сега и в България започнало да навлиза..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 19 минути , Alexander каза:

От букинг потвърдиха, че това е практиката с взимането на една нощувка за ауторизация.

Постоянно ме убеждаваше, че хотела само блокира сума, не я взима! След като казах, че връщането отнема доста време, се оправда с банките.

Явно поголовно ще правят така и става почти невъзможно дебненто на всеки хотел, кога и какво е взел, камо ли да се правят няколко резервации и да се отменят после. Лошото е, че това излиза от букинг, а аз все си милех, че е от хотела.

Също ми каза, че в Европа масово било така, но сега и в България започнало да навлиза..

Букнала съм хотел в Бове, веднага блокираха парите.

Сега ще откажа резервацията, да видим, в какъв срок ще разблокират сумата. Явно, хотелите наред започнаха с този номер.

Връзка към коментар
Преди 1 час, luba_rizova каза:

Ама много често, почти винаги има под общите условия си пише, че могат да блокират сума, после я връщат, не виждам какъв е проблема. Това към @Alexander. Явно е практика, случва ми се често и не виждам защо трявба човек да се ядосва. Последния път в хотела в Лисабон беше същото - безплатна анулация, но с малки букви пише, че могат да блокират 30%,после ако не отидеш ти го връщат, ако отидеш, както в моя случай, ги приспаднаха. И в Япония беше така - взеха ми ги за месец и после ми ги върнаха и после пак им ги дадох. Не бях през букинг тогава. Ще разкажа за един адски странен за мен случай, със семеен хотел в България. Отварям букинг, хотела има 3 свободни стаи. Понеже 3 семеен, а аз съм добра душа, решавам да пиша имейл и да резервирам направо, за да не дават процент на посредника. Отговарят ми, че места няма. Чак отварям букинг, местата си седят. Обаждам се по телефона и пак ми казват, че места няма. Казва,м, че в букинг има и те казват, че не са актуализирали. След 2 часа пак проверявам в букинг, места още има. Решавам да резервирам, за да видя какво ще ми се оправдават после. Обаждат ми се по телефона, за да ме "чуят" и да ми кажат, че ще ме чакат. Е такава лудост не бях видяла. После пък след престоя, понеже не ми беше много хубава оценката (8.3) ми се обаждат по телефона да ме питат как съм прекарала и защо им давам такава оценка. Е такива хотелиери не бях виждала. 

Това са новите реалности - отивам да сменям гума на колата в сервиза. Цената на място на гумата е 20% по-висока от интернет сайта им. Викам му на човека: човек, аз съм тук, пред теб, давай гумата на нормална цена 😄 Той: не може бе, човек, политика, купи я от телефона си 😄

 

А за блокирането на пари: може би и това са новите реалности, наложени от реалността и многото неизпълнени резервации. Затова се стремя да резeрвирам най-доброто, което искам - тогава не би ме било яд за блокиране на суми, защото аз самата искам това настаняване.  Пазарът е най-големият съдник: ако нещо е некоректно като практика, то ще бъде коригирано по един или друг начин - било в наш ущърб или в наша полза.

Връзка към коментар

Аз пък, особено последно време, почти винаги избирам опцията да платя в момента на резервиране и после въобще не го мисля - дали само са оторизирали, дали са дръпнали, пък дали само за една нощувка, пък дали за целия престой, пък дали има наличност в картата,  пък дали няма да поискат плащане на място и пр. , най-лесно и спокойно ми е когато си имам резервация с печат "PAID" .  Пък и после референтните кешбеци $15+$15, или 10% пристигат по-бързо.  И си резервирам с карта, която няма такса рифънд, ако се наложи връщане на пари и която мога да си замразявам/размразявам.

image.png.bb2ec165ff5fe8bc1763a7c92c117f04.png

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Може би си зависи по колко резервации прави човек за настаняване. Аз винаги правя по една. Почти никога не я променям, но дори и тогава, правя нова, след като канселирам старата. Ако обаче прВя по 3 за един период, вероятно няма да ми е приятно да ми дърпат всички някакви суми, които после да следя кога и как ще върнат. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Имам 10 резервации из Европа за предстоящото пътуване с колата другия месец. Основно в Австрия и Германия. Само от един хотел в Мюнхен се опитаха да блокират/изтеглят ( не знам точно, защото картата е празна, получих имейл да я сменя) пари. Канцелирах го и резервирах друг, който не направи опит да тегли. В Залцбург ми пратиха имейл, че 3 дни преди пристигане ще дръпнат цялата сума и ще ни изпратят инструкции как да се настаним, защото няма човек. Ще вкарам пари 3 дни предварително. Изобщо много рядко ми се случва да правят опит да теглят или блокират предварително пари, разбира се ако е без предварително предплащане. Дори когато пише, че имат право да блокират.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.