Прескочи до съдържание

Оплакване от Booking.com и молба за съвет.


prozium

Препоръчани мнения

Публикувано:
преди 9 минути , slujitel каза:

Имам 10 резервации из Европа за предстоящото пътуване с колата другия месец. Основно в Австрия и Германия. Само от един хотел в Мюнхен се опитаха да блокират/изтеглят ( не знам точно, защото картата е празна, получих имейл да я сменя) пари. Канцелирах го и резервирах друг, който не направи опит да тегли. В Залцбург ми пратиха имейл, че 3 дни преди пристигане ще дръпнат цялата сума и ще ни изпратят инструкции как да се настаним, защото няма човек. Ще вкарам пари 3 дни предварително. Изобщо много рядко ми се случва да правят опит да теглят или блокират предварително пари, разбира се ако е без предварително предплащане. Дори когато пише, че имат право да блокират.

И при мен е така. Никога не са го правили. Дърпали са части от сумата, но аз не съм чела добре малките букви. Моята единствена забележка относно такава практика за оторизиране на сума е, ако ако не е упоменено блокирането, не е редно да се прави. Предполагам, че това ще се урегулира. 

Все повече съм склонна да приема варианта с плащане предварително, просто липса на навици, иначе резервирам най-доброто за мен с една единствена резервация.

Публикувано:
преди 3 часа, Alexander каза:

Взе да ми писва от тези хотелиери, букинги и пр.

Преди 30мин направих още една резервация за хотел в Пловдив, за след 2 седмици, с право на отмяна до пред последния ден, без преплащане, без таксуване, ако е отменя след срока за безплатна отмяна, ще ми вземат пари за една нощувка. Всичко супер, но само на теория.

 

Както се случи и с предния път, отново само 10мин след резервацията имаше опит за теглене на пари от страна на хотела -разбира се неуспешен от Революта.

Звъннах веднага на хотела и пак се започна с празните приказки, как те не взимали пари, а само блокирвали, това било изискване на букинг и т.н. Питам защо не пишете, че ще блокирате, а пишете точно обратното-мълчание.

 

За сега ще се смилят и ще остане резервацият, но ако имало много хора, щели да ми я отменят, но поне ще ми пишат..

Чакам да отвори букинг на български и да звъня, че вече не се търпи.

Това е световна практика. В хотелите и хостелите където съм резервирал все някъде пише че хотелът МОЖЕ ДА блокира някакава  сума за да преоторизира резервацията. Така проверяват дали кредитната(дебитната) карта е актуална. Не виждам абсолютно никакъв повод за оплаквания. Ако на някой не му харесва тази практика да търси хотели в деня на пристигането.

  • Харесвам 2
  • Браво 1
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 13 минути , muchachote каза:

Това е световна практика. В хотелите и хостелите където съм резервирал все някъде пише че хотелът МОЖЕ ДА блокира някакава  сума за да преоторизира резервацията. Така проверяват дали кредитната(дебитната) карта е актуална. Не виждам абсолютно никакъв повод за оплаквания. Ако на някой не му харесва тази практика да търси хотели в деня на пристигането.

Там е работата, че под НЯКАКВА може и да са 4,40, 100 ли 400 евро - последния път в Италия, но аз нямам кредитна с 10 хиляди евро, нито ги копая.

Видно е, че и другите казаха, че рядко им блокирват, както и на мен де за последните 10 години, а сега става масово.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 3 часа, chandni каза:

Няма как да не върнат парите, след като го имаш черно на бяло от Booking, че анулацията е по вина на хотела... Мен обаче друго ме "човърка"... Ако ти не се явиш, носиш отговорност към хотела и си плащаш пълната цена на настаняването, а ако те ти анулират, не ти дават никакво обезщетение! Това е договор между страните и двете страни трябва да бъдат равноправни и да имат както равни права, така и еднакви задължения!  

 

Аз в този случай бих настоявала хотелът не само да ми върне платената сума, а удвоената такава като неустойка! В противен случай бих ги предупредила, че ще напиша негативни ревюта както за Booking като посредник, който не защитава моите интереси, така и за хотела.

 

Парите са върнати🙂 

 

Смешно ми стана с комуникация от букинг.

И далече от хостове, часовник на ръката и шеф на главата..... :yes:

 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:

Една история в духа на темата. Резервира колегата хотел в Китай през Букинг. Всичко е точно до момента на пристигането, когато се оказва, че въпросният хотел няма лиценз за приемане на чужденци, вследствие на което настаняването е отказано. На нашия човек му се наложило да търси на пожар друг хотел в малките часове на нощта. Иначе на страницата но Букинг - отличен рейтинг и пълно с положителни ревюта от чужденци... 

  • Харесвам 1
  • Шок 4
  • Смея се 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Днес Booking.com ме вкараха в поредния интересен епизод от сапунената опера, която въртим с тях напоследък.

Направих една резервация за следващия петък срещу събота, без право на безплатна отмяна, защото пътуването е сигурно. Минути (!!) след като завърших процедурата, буквално докато още оглеждах детайлите по резервацията и вкарвах телефонния номер на собственика на апартамента във вайбъра си, ми дойде съобщение от същия тоя собственик (собственичка): съжалявам, ама апартаментът от днес (!!) не е активен. Това означава ли, че не мога да преспя в него следващия петък, попитах я аз. Ами да, беше отговорът. Добре, казах аз (макар че никак не беше добре), в такъв случай бихте ли ми изпратили линк за безплатно анулиране? Не мога, каза ми тя анулирайте вие. Това нямаше как да стане, защото според условията на резервацията ако аз натисна бутона „Анулирай“, ще бъда таксуван, а в случая не беше моя вината, че се стигна до това.

Звъннах на поддръжката и някой си Мустафа след 90-секунден разговор анулира резервацията безплатно и сложи край на... епизода.

Добре, на Booking поддръжката им се представи отлично. Обаче как са изтървали работата и са се докарали дотам, че платформата им да е налазена от разни подобни на тая мома собственици на имоти, които с действията си вредят и на едните (клиентите), и на другите (Booking) и у мен все повече се засилва усещането, че преследват само лично своите интереси, като правят това по не особено коректен и честен начин?

Работата изобщо не отива на добре.

 

Впрочем по предния случай, който описах тук преди време, получих шампионско оправдание относно невъзможността домакинът да си изпълни задълженията по резервацията. Ето го:

 

Цитат

I am sorry but you will need to accept the cancellation request I made, unfortunately a decision was taken by the court and the house is taken by the bank, your money (once you accept the cancellation request) released by BOOKING and they will return in your account ...wish you all the best and thank you for the understanding

Да се смее ли човек, да плаче ли...

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Публикувано:

Аз имах случай, наблюдавах от година едно място с висок рейтинг и много добра цената. Разбира се, заради тези две неща, мястото винаги излизаше в първите места при търсене, човекът си има голяма безплатна реклама целогодишно. Цената винаги беше една и съща, проверявах десетки пъти. Реших да резервирам предколедно и малко по-късно получих мейл от собственика:

 

" Съжалявам, но не можете да резервирате на тази цена, особено по това време на годината. Системата на букинг показва каквито си иска цени, не моите (!?!). Моля, канселирайте резервацията безплатно." 

 

Чудех се да се смея ли, да плача ли, да се оплаквам ли... Пожелах му да е жив и здрав и всеки по пътя си. Да допълня, че тази "обърканата" цената си продължаваше да излиза последно като гледах, месеци след това. Пълна смешка.

  • Шок 1
Публикувано:

Ами аз пак да попитам, защо държите да буквате апартаменти в букинг, който беше сайт за хотели и работеше най-добре така? За апартаменти Airbnb и др. подобни. Гледам, че всеки път има някакъв проблем със собственика на апартамента.

В случая Букинг няма как да знаят, че банката ще и вземе апартамента, докато някой не им каже.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 10 минути , neuromancer каза:

Ами аз пак да попитам, защо държите да буквате апартаменти в букинг, който беше сайт за хотели и работеше най-добре така?

Не държим. В случая това място ми даде най-добра, приемлива цена. Съгласен съм, че като платформа само за хотели Booking.com работеше много по-добре, съжалявам, че сега стана такъв мармалад.

 

И още нещо: досега проблемите ми с частни лица и апартаменти са възниквали само и единствено на изток от Линията на бозата.

  • Харесвам 1
Публикувано:

А и има райони, където предлагането на апартаменти в букинг е много по-голямо от airbnb- Сицилия например. И щеш не щеш букваш.

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 25 минути , neuromancer каза:

Ами аз пак да попитам, защо държите да буквате апартаменти в букинг, който беше сайт за хотели и работеше най-добре така? За апартаменти Airbnb и др. подобни. Гледам, че всеки път има някакъв проблем със собственика на апартамента.

В случая Букинг няма как да знаят, че банката ще и вземе апартамента, докато някой не им каже.

Случаят, който описах, беше със семеен хотел, не апартамент.

Публикувано:
2 minutes ago, T.E.Lawrence said:

Случаят, който описах, беше със семеен хотел, не апартамент.

Твоят случай си е наистина целогодишна реклама, популяризиране.

  • Харесвам 1
Публикувано:

Странно как ви дърпат от картата пари, вие ли сте дали съгласие за това ?  Аз винаги съм плащала на букинг през ПайПал и никога не съм имала никакви проблеми, никога не съм предоставяла никакви дани за банковите ми карти.И никой и не ми е искал такава информация. 

Публикувано:

Да се изкажа и аз за любимите ми доскоро Букинг. Не съм много вещ с банките и картите, но ето какво се получава все по-често напоследък. Постоянно ми блокират пари по картата, и разправят, че не ги били изтеглили. Но при мен парите ги няма и не мога да си ги ползвам. Говорим за безплатната отмяна. Къде са тогава парите - при мен не са, при тях не са.... изпаряват ли се.  Пример - бях резервирал за Нова Зеландия с безплатната отмяна , за 10 месеца предварително не малка сума. Веднага издърпали парите / от единия хотел, аз имах за десетина, не ми се мисли , ако го бяха напрвили всички/  . След като анулирах 3 месеца , чаках връщането и то дойде с 20 долара загуба за мен /сигурно някакви банкови такси/. Ако всички го бяха направили щях да загубя над 100 долара. Другия вариант беше 10 месеца да не мога да си ползвам парите.

Нито така, нито иначе,    и тези мурафети са отскоро.  Тогава , защо ни е безплатна отмяна. Плащай се веднага, че дори е и по-евтино в повечето случаи....

Отделно друг проблем напоследък.  В условията пише плащане любимия ми кеш в хотела, Като отида парите изтеглени от картата, а аз дори и не знам и вадя да плащам. Питам как така, отговарят ми Букинг уреди сметките, тоест Букинг ми изтеглил парите и се рзплатил вместо мен.  А ако не са добросъвестни от хотела , могат да си ми вземат и кешовицата... Не вярвате, ама в Латинска Америка има стотица подобни случаи...

Е, това са любимите ми Букинг....

  • Харесвам 4
  • Замислям се 1
Публикувано:

Без да знам технитечески как са нещата, а само от потребителска гледна точка: обикновено парите не са дръпнати, а само блокирани. Ако те или ти канцелираш и не ти се освободят веднага (което всъщност почти никога не става при мен, а трябва да чакам 40-45 дни), може да се обадиш на банката и те ще ти ги освободят - искат да им покажеш някакъв документ.

Т.к. блокирането е до определена дата,  не знам какво става като букваш след 10 месеца.

И на мен ми се е случвало да блокират сумата за нощувките, аз да мисля, че са платени - в моето банкиране не се вижда кога са само блокирани и кога наистина платени - и на място да искат да им платя, плащам в брой или с друга карта и после с документа се обаждам на банката и тя ми отблокира сумата.

Аз не правя резервации за далечено бъдеще. За какво са ти толкова рано? Евентуално за изкарване на виза съм го ползвала и после съм анулирала резервацията.

Публикувано:
преди 46 минути , ruwenzogy каза:

Да се изкажа и аз за любимите ми доскоро Букинг. Не съм много вещ с банките и картите, но ето какво се получава все по-често напоследък. Постоянно ми блокират пари по картата, и разправят, че не ги били изтеглили. Но при мен парите ги няма и не мога да си ги ползвам. Говорим за безплатната отмяна. Къде са тогава парите - при мен не са, при тях не са.... изпаряват ли се.  Пример - бях резервирал за Нова Зеландия с безплатната отмяна , за 10 месеца предварително не малка сума. Веднага издърпали парите / от единия хотел, аз имах за десетина, не ми се мисли , ако го бяха напрвили всички/  . След като анулирах 3 месеца , чаках връщането и то дойде с 20 долара загуба за мен /сигурно някакви банкови такси/. Ако всички го бяха направили щях да загубя над 100 долара. Другия вариант беше 10 месеца да не мога да си ползвам парите.

Нито така, нито иначе,    и тези мурафети са отскоро.  Тогава , защо ни е безплатна отмяна. Плащай се веднага, че дори е и по-евтино в повечето случаи....

Отделно друг проблем напоследък.  В условията пише плащане любимия ми кеш в хотела, Като отида парите изтеглени от картата, а аз дори и не знам и вадя да плащам. Питам как така, отговарят ми Букинг уреди сметките, тоест Букинг ми изтеглил парите и се рзплатил вместо мен.  А ако не са добросъвестни от хотела , могат да си ми вземат и кешовицата... Не вярвате, ама в Латинска Америка има стотица подобни случаи...

Е, това са любимите ми Букинг....

Парите седят блокирани, в много от случаите. Хем са ти в картата, хем, не можеш да ги ползваш.

Нали и аз се оплаках, че на 30 април ми блокираха от един Меркюр 101 евро и още не са разблокирани. Писах на хотела директно, блокирането е от тях, уж, с безплатна анулация, уж, с плащане в хотела, пък още не бях разпечатала потвърждението и вече се справиха с парите. Отговориха ми, че, като откажа резервацията, блокирането автоматично падало. Да, де, ама днеска сме двадесет дни, след анулацията и блокираните пари седят така.

Като мине месец, от банката ще ги освободят, че ми писна да се разправям.

Може би, наистина е по-добре веднага да се плати. Ако, обаче, се случи нещо и трябва да се канселира, безплатната отмяна, както стана ясно, хич не е безплатна.

Публикувано:

Парите се блокирват от хотелите,  не от букинг и това се вижда веднага след взимането или опита им  от Революта.

Там поне може да се види всичко на момента.

 

  • Харесвам 2
Публикувано:

На мен в Неапол хотел чрез букинг, ми блокираха сумата в картата за престоя. Пристигаме на място вместо да дръпнат сумата, те я блокираха отново. Накрая трябваше и да платя престоя. Така за един престой освен плащането ми блокираха още два пъти сумата. Обяснението беше, че банката ще ми ги върне. Да, но  бг банката ми ги върна след 30 дни и по време на престоя бях с намален бюджет. След този случай избягвам хотели с блокиране на суми, предпочитам да платя на букинг/ не на хотела/ предварително. Таса букинг взимат сумата от картата, но на хотела дават не моята карта, а данни от тяхна виртуална карта. Хотела може да изтегли сумата от виртуалната карта но букинг в деня на пристигането или до 7 дни по рано. Моята карта я нямат хотелите и не ми блокират суми.

  • Харесвам 3
Публикувано:

В случая с @ruwenzogy вероятно парите са били изтеглени, и след като са ги върнали, банката е начислила такса за постъпили пари по карта, която е между 1 и 2 процента. Такса да се удържи само при блокиране е невъзможно.

Публикувано:

Вие се майтапите нещо, всичко това са обикновени всекидневни неща, вие се оплаквате като че ли кой знае какво станало.

По принцип няма нужда да се прави нищо, блокировката си пада сама като мине време, и да пишете по 2 мейла на ден резултата ще е същия.

Ами давайте като мен преди години - с колата стигам до мястото, намирам хотел, харесвам и се настанявам, няма резервация, няма отказване, няма блокиране...

А за Оги, ако ползва дебитна карта, парите не се блокират, а се теглят, после при отказ се връщат и може да има такси от банката, че и курсови разлики. Ако се ползва кредитна, такива неща няма, нищо не се плаща и връща.

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 5 часа, ilign78 каза:

Странно как ви дърпат от картата пари, вие ли сте дали съгласие за това ?  Аз винаги съм плащала на букинг през ПайПал и никога не съм имала никакви проблеми, никога не съм предоставяла никакви дани за банковите ми карти.И никой и не ми е искал такава информация. 

Ами ти си си дала картата на Пейпал, практически хотела си взима парите от Пейпал, които ги взимат от картата. Общо взето е все едно, те все ще ти вземат парите, няма как да не ги вземат.

  • Харесвам 1
  • 2 седмици по-късно ...
Публикувано:

Днес получих от Booking.com ето това:

 

Цитат

Уважаеми/а         ,

Предстои извършване на плащане по вашата резервация в         , от       . до       . Плащането на €        ще бъде изтеглено от посочената от вас сметка в нашата система на 13 юни 2019 г..

Уверете се, че вашата MasterCard, чийто номер завършва на         разполага с достатъчно средства за извършване на бъдещи плащания. Уверете се също така, че датата на валидност е след датата на която трябва да бъде извършено последното плащане. 

В случай, че имате въпроси, моля не се колебайте да се свържете с Екипът за връзка с клиенти наBooking.com.

Ако искате да обновите или промените финансовите си данни, моля следвайте следващите три стъпки:

  1. Ако имате акаунт в Booking.com, влезте в него и потърсете тази резервация в "Резервации". Ако нямате акаунт, отидете на управление на еднократна резервация, и въведете номера на своята резервация и ПИН кода от имейла за потвърждение.
  2. Когато имате достъп до резервацията си, кликнете на "Промени данните от кредитната карта".
  3. Обновете данните на предпочитаната от вас кредитна карта според желанията си.
Благодарим ви,
Booking.com
График на плащането
13 юни 2019 г. (100%)      € *******
Обща сума за плащане    € ********  
 

 

Това е нещо ново, поне за мен, и вероятно идва в отговор на неразбориите с плащанията.

Публикувано:
преди 56 минути , Goal & Boss каза:

Днес получих от Booking.com ето това:

 

 

Това е нещо ново, поне за мен, и вероятно идва в отговор на неразбориите с плащанията.

Често и аз получавам такива известия. Не виждам повод за оплакване. Повечето хотели се подсигуряват и блокират някаква сума, или изтеглят цялата сума за всички нощувки.  Особено ако в самата резервация е споменато(някъде около цената, може и да е с малки букви). После, когато отида в хотела или хостела естествено не плащам. До сега не съм имал никакви проблеми с изтегляне на пари. Кое е странното?

Публикувано:

@muchachote Няма нищо странно, просто установих, че Booking.com са направили крачка в правилната посока, на фона на непрестанните оплаквания как били дръпнати/блокирани едни пари. Внасянето на яснота по който и да е въпрос винаги е с положителен знак, така че от мен Booking.com имат браво.

  • Харесвам 8

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.