Фил Публикувано: 17 юни Публикувано: 17 юни преди 3 часа, Duke каза: За мен обаче е по-интересно дали не съществува някаква допълнителна електроника, която да не разчита на гласовите команди и действия на пилотите, а в случай на необходимост да задейства аварийна процедура за принудителна отмяна на излитането... Те тези неща (все още) са малко нож с две остриета и трябва първо много внимателно да се обмислят, огледат и тестват симулационно - да не забравяме, че при двата B737 MAX-а, които катастрофираха фатално, причината се оказа "допълнителната електроника" MCAS, която след фалшиви сигнали от датчик че самолета вдига носа прекомерно, започва принудително да натиска носа надолу, което се оказва фатално . Иначе е ясно, че по-рано или по-късно, самолетите ще станат безпилотни. 4
дядо Пепи Публикувано: 17 юни Публикувано: 17 юни Не съм изучавал и не съм летял на В-737. Освен като пътник, разбира се. Но доколото съм запознат с други подобни ситеми MCAS се активира и работи само във въздуха, когато е активиран т.н. flight mode. преди 5 минути , Фил каза: Иначе е ясно, че по-рано или по-късно, самолетите ще станат безпилотни. Дано да не доживея и никога не ми се налага да ме вози такова нещо. 1
Фил Публикувано: 17 юни Публикувано: 17 юни преди 29 минути , дядо Пепи каза: Не съм изучавал и не съм летял на В-737. Освен като пътник, разбира се. Но доколото съм запознат с други подобни ситеми MCAS се активира и работи само във въздуха, когато е активиран т.н. flight mode. Да, логично, аз го дадох като пример за автоматична система, която прави нещо принудително, през главата на пилотите. Цитат Дано да не доживея и никога не ми се налага да ме вози такова нещо. Аз пък ти пожелавам да доживееш, а вече дали ще се возиш ще е твой избор. Аз също съм си леко консерва и си спомням как доста се впечатлих далечната 1993г., когато на летище Орли се качих на "Orlyval" и установих че няма "ватман". Автономно метро има още от 1983 в Лил. Автономни автомобили вече се движат в няколко страни, също и камиони. На много места вече има автономен релсов транспорт, даже в София последната линия на метрото е с възможност да се движи автономно, но кой знае защо все пак има ватмани (всъщност имам предположения защо). А даже и да излезем от практически двумерното пространство на земната повърхност - космическите кораби на Space X напълно автономно се изстрелват, летят, скачват се с МКС, после се разкачват и се връщат обратно на земята, като астронавтите са, грубо казано "куфари" и практически не правят нищо по време на полета, просто се возят. Така че нещата отиват натам, независимо дали на мен или на теб ни харесва това. Също така тук, във форума, в някоя тема имаше преди време оживена дискусия и спорове по този въпрос. 2 1
Topfly Публикувано: 17 юни Публикувано: 17 юни преди 47 минути , дядо Пепи каза: Дано да не доживея и никога не ми се налага да ме вози такова нещо. Доживя го 😄 При карго полетите въвеждането на дроновете не е въпрос на бъдеще, a на настояще. Българската компания Дронамикс е първата карго авиокомпания в света получила сертификат за изпълнение на карго полети с дронове. “„Черният лебед“ с размах на крилата 16 метра превозва до 350 кг или 3,5 кубически метра на разстояние до 2500 километра, като се нуждае само от 400 метра за кацане и излитане.“ Първата в света авиокомпания за карго превози с дронове се подготвя за полети Българската Dronamics получава до €30 млн. инвестиция от ЕС Промяна в плановете: Dronamics ще стартира търговските полети от България Професията пилот скоро ще е може да се изпълнява и от хоум офис 😄 4 1 1
stanimir Публикувано: 18 юни Публикувано: 18 юни 20 hours ago, Topfly said: Доживя го 😄 При карго полетите въвеждането на дроновете не е въпрос на бъдеще, a на настояще. Българската компания Дронамикс е първата карго авиокомпания в света получила сертификат за изпълнение на карго полети с дронове. “„Черният лебед“ с размах на крилата 16 метра превозва до 350 кг или 3,5 кубически метра на разстояние до 2500 километра, като се нуждае само от 400 метра за кацане и излитане.“ Първата в света авиокомпания за карго превози с дронове се подготвя за полети Българската Dronamics получава до €30 млн. инвестиция от ЕС Промяна в плановете: Dronamics ще стартира търговските полети от България Професията пилот скоро ще е може да се изпълнява и от хоум офис 😄 Китай лицензира тази пролет две компании за пътнически въздушни таксита.Всички тестове вече са успешно издържани : 5
Topfly Публикувано: 18 юни Публикувано: 18 юни Сега слушам още една версия за катастрофата със самолета на Air India. Според един пилот работещ в САЩ една от възможните причините за рязко намаляване на тягата в двата двигателя едновременно може да е замърсено гориво. 4
stanislavpp Публикувано: 20 юни Публикувано: 20 юни На 18.06.2025 г. в 12:31, Topfly каза: Сега слушам още една версия за катастрофата със самолета на Air India. Според един пилот работещ в САЩ една от възможните причините за рязко намаляване на тягата в двата двигателя едновременно може да е замърсено гориво. Освен да слушаш, чети де 😉 - двайсет и няколко мнения по-рано написано на български език : “ или сериозно замърсяване на горивната система, довело (евентуално ) на спиране и на двата двигатели едновременно.” На 17.06.2025 г. в 8:53, Topfly каза: Air India имат 33 броя 787 Dreamliner. Не знам каква е средната честота на проблеми, но често поради абсолютно безобидни неща закъсняват или кацат самолети. След такива катастрофи обикновено спазаването на правилата става още по строги, за да демонстрира авиокомпанията, че при тях няма никакви компромиси със сигурността. 26 от тях са вече напълно испектирани: The DGCA had mandated ‘Enhanced Safety Inspection’ across Air India’s Boeing 787-8/9 aircraft fleet. Out of total 33 aircraft, inspections have now been completed on 26 and these have been cleared for service, while inspection of the remainder will be complete in the coming days. The fact that 26 aircraft have been cleared gives reassurance in the safety measures and procedures that we follow. As a matter of added precaution, Air India will also undertake enhanced safety checks on its Boeing 777 fleet and, going forward, we will continue to cooperate with the authorities, viz AAIB, DGCA, MoCA to ensure the safety of our passengers, our crew and our aircraft, which remains our highest priority. Личното ми мнение, че едва ли е дефектирал Дриймлайнера ( примерно софтуерен /елкетронен бъг да е изключил двата двигателя ) . Чиста спекулация от моя страна , но напълно възможно ми се струва трагедията да е следствие от човешка немарливост при поддръжка на самолета , съчетано с някое погрешно действие от пилотите + висока температура на въздуха + близо до максималното тегло на самолета … 1
Hakkâri Spor Публикувано: Сряда в 07:31 Публикувано: Сряда в 07:31 От няколко дни е, но понеже не беше споменато тук: Самолет на American Airlines се върна аварийно в Лас Вегас след пламъци от двигателя Машината излъчвала дим и искри малко след излитането – 153 пътници и екипажът са невредими, предстои техническа проверка. Самолет на „Америкън Еърлайнс“ (American Airlines) направи аварийно кацане в Лас Вегас, след като от единия му двигател започнаха да излизат пушек и искри, предаде FoxNews. Полет 1665 на American Airlines беше принуден да се върне на международното летище „Хари Рийд“ в Лас Вегас (LAS) малко след излитането си поради технически проблем, съобщиха от авиокомпанията. https://travelnews.bg/bg/news/17510099936260/samolet-na-american-airlines-se-varna-avariyno-v-las-vegas-sled-plamatsi-ot-dvigatelya 1
дядо Пепи Публикувано: Сряда в 07:44 Публикувано: Сряда в 07:44 преди 11 минути , Hakkâri Spor каза: Самолет на American Airlines се върна аварийно в Лас Вегас след пламъци от двигателя Машината излъчвала дим и искри малко след излитането – 153 пътници и екипажът са невредими, предстои техническа проверка. Помпаж на двигателя.
Duke Публикувано: преди 11 часа Публикувано: преди 11 часа Интересно как пилотите не са разбрали за откачането на част от елероните. Няма ли някаква светлинна/звукова индикация в кабината при подобен инцидент? От друга страна това не променя ли аеродинамиката на самолета?
дядо Пепи Публикувано: преди 9 часа Публикувано: преди 9 часа Преди 1 час, Duke каза: Интересно как пилотите не са разбрали за откачането на част от елероните. Няма ли някаква светлинна/звукова индикация в кабината при подобен инцидент? От друга страна това не променя ли аеродинамиката на самолета? Индикация няма. Поне на самолетите, които познавам, изучавал и експлоатирал. Най-вероятно са били с включен автопилот, нещо напълно нормално. Елеронът е една подвижна плоскост. Под нея има горивопроводи, хидропроводи, кабелаци и какво ли не. Може би ще има някакво усещане за нарушение на потока, обтичащ крилото. Но чак толкова голямо едва ли. Само екипажът може да каже какво е усетил при тоя инцидент. 4
randi Публикувано: преди 7 часа Публикувано: преди 7 часа И тук(в България) се е случвало да губим разни части по време на заход за кацане... Няма сигнализация. 3
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега