Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

9 minutes ago, Фил said:

Дядо Пепи ще ти отговори по същество, но аз бих изказал предположеине, че освен ако не е наличен пътник, който има някакъв опит с пилотиране (макар и на малки самолети), всеки един член от кабинния екипаж би бил по-подходящ да се пробва, отколкото който и да е произволен пътник. 

Знам ли. Както гледам повечето девойки и младежи на по 20на г. ми те нямат идея къде са им ръцете. 

Връзка към мнение
19 minutes ago, Ardent said:

Ето едно интересно видео точно по въпроса.

 

https://www.youtube.com/watch?v=tsj0C63Xukw

 

Според него е възможно, но само ако много ако-та са изпълнени. 

Товя май е първото видео на български, което гледам изцяло в тубата. 

Връзка към мнение
Преди 1 час, era123 каза:

диния пилот се натрявя от риба (или кафе 🙂 ) във въздуха, и е в несвяст. Другия получава лек инсулт.

Много тегава ситуация! Да не дава Господ!!! Трябва да се извършат много действия  преди кацане. И по време на самото кацане. Нека никога не забравяме, че кацането е най-трудният етап от полета.  Ако се използва останалия живец в някой от двамата има някакъв шанс.  Иначе с инструкции по радиото и подсказване от квалифициран персонал.... Нямам категорично мнение по въпроса. Във всички случаи ще се прибегне до знанията на кабинния състав. Но... бай Бабо да не става.  Между другото на симулатора има такова упражнение: Pilot incapacitaion. И редовно се проиграва как един пилот сам ще докара самолета до успешно приземяване. Имам спомен за мой съвипусник ( вечна му памет), който успешно докара Ту-134 и го приземи на Пловдив с командир на самолета извън строя. 

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 1 минута , vinidj каза:

Защо този пилот не кацна след козела, ами отиде Go Arround?!

Нямаше ли как да наклони надолу самолета леко?!

Мисля си (без да съм специалист), че след това подскачане, има риск да не му стигне пистата на този голям самолет. 

Връзка към мнение

Освен това по всяка вероятност съществува протокол, който в подобен случай налага извършване на go around и ако не бъде извършен следват допълнителни санкции за пилота...

Връзка към мнение

Грешки при кацане се поправят най-често ( и най-добре) с минаване на втори кръг. Прекратяваш кацането, набираш височина, ако трябва влизаш в зоната за изчакване.  Прави се разбор защо така, а не, както трябва, следва нов брифинг за кацане и пак надолу. Много важно е да има гориво за всичко това. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 

Запис от случката - пилотът е бил обучаващ се. Обаче ... здравината на машината предизвиква истинско възхищение. На втория "скок" се вижда как фюзелажът сякаш се огъва леко. След инспекция е установено, че е годна да лети и си е тръгнала обратно.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 13 часа, era123 каза:

Има ли шанс някой от пътниците, който по принцип не е с ръце в гз  и знае какво е азимут и височина да приземи самолета по инструкции по радиото?

https://www.youtube.com/watch?v=ePDl1JNqjpM

Тук доста подробно човекът обяснява как може да се случи това.

 

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Самолет на FedEx Boeing 767-300SF каца с повреден и неотворен преден колесник в Истанбул. За щастие няма пострадали.

 

 

 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
На 26.04.2024 г. в 18:21, era123 каза:

Go arround ми се е случвал веднъж. Чувството на пълна(?) тяга на 3 м от земята беше невероятно. 

И на мен ми се е случвало, но едва не оглушах от писъците на пътниците в салона (става дума за полет с Уиз).

Връзка към мнение

Вчерашното гостуване на А. Богоявленски при Веселин Дремджиев, където обяснява за скорошния инцидент със самолета на Fedex, за фирмената култура на Боинг и (!) за очакваното навлизане на авиопазара на китайските самолети:

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

11 ранени при отказ за излитане заради хидравличен дефект , 737-300 , полет Дакар-Бамако
 

https://avherald.com/h?article=51867a11&opt=0

 

 

https://x.com/airplusnews/status/1788543069593223320?s=46&t=41kDF26cENd-LYlPh801qQ

 

Това е четвърти сериозен инцидент в Африка за последната една седмица :

 

The TransAir 737 is the fourth serious incident to make headlines in Africa over the last seven days. Another 737, operated by Serve Air Cargo, was involved in a runway excursion in Kinshasa on May 5, 2024. While no injuries were reported, the aircraft was substantially damaged, with the right-hand engine missing. 


Earlier that day, a Fokker 50 operated by the Comoros' R'Komor came off the runway in Mohéli, the Comoros. Like the Air Senegal incident, the crew rejected takeoff and overshot the runway. The aircraft came to a stop in nearby bushes with the right main landing gear collapsed. Out of the 52 people onboard, several passengers reportedly received injuries.

 

A fatal accident took place in Windhoek, Namibia, on May 3, 2024. A Westair Cessna 406 crashed in a residential area shortly after takeoff from Eros Airport (ERS). Three people, including two pilots and one engineer, died in the crash. They were all employees of Westair, which owns 60% of FlyNamibia.

  • Шок 2
Връзка към мнение


Бивш мениджър по качеството в Spirit AeroSystems - компания, основен подизпълнител на Боинг, която доставя фюзелажи за моделите B737  B787  - твърди, че фюзелажи за B737 MAX са били изпращани на Boeing с множество дефекти.

Spirit AeroSystems whistleblower says 737 fuselages sent to Boeing with defects

  • Шок 3
  • Замислям се 1
Връзка към мнение

Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично.

 

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

 

Screenshot_20240512-130854_Chrome.jpg

Screenshot_20240512-132041_Chrome.jpg

Връзка към мнение
преди 59 минути , esto каза:

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

Добре са, особено в сравнение с Боинг 😆

  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към мнение
преди 3 часа, esto каза:

Интересно криволичене. Обикновено по тази линия си летят по по-прав маршрут. Каква може да е причината? Турбуленция? Или просто така по-лесно се изкачва? От север се виждат дъждовни облаци, но следващият, излитащ на запад си излетя по-прилично.

 

Всъщност как са тези самолети Ембраер като качество, в Австрийските аеролинии много ги използват?

 

Screenshot_20240512-130854_Chrome.jpg

Screenshot_20240512-132041_Chrome.jpg

Облакът може да не е безобиден. Ембраер са хубави машини, тихи.

  • Смея се 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.