Прескочи до съдържание

Авиоинциденти...


Oshko

Препоръчани мнения

Абе повече от ясно е какви ги е въртяла там.. 😄 

Въпроса е дали е било "студентска тройк@" или друг тип вариация 😄 

 

Както са казали възрастните: "Щом се обичат младите, да се вземат ❤️"
Само да не бастисат 200+ човека в тази обич.

  • Смея се 3
Връзка към мнение
  • 3 седмици по-късно ...

И двата капака на десния двигател на 737-800 на Saoutwest, полет от Денвър до Хюстън, са се откъснали при излитане.

https://www.aljazeera.com/economy/2024/4/8/engine-cover-falls-off-boeing-plane-during-takeoff-in-us-city-of-denver

 

Image

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 23 минути , Фил каза:

Още един козел - с рогата напред и надолу.  

Ужас!!! Пълно бездарие. Кацащият е пропуснал първите 10 урока по пилотиране. Бих го накарал да си изяде бревета и никога, ама никога да не влиза в пилотска  кабина. Дори и на симулатор. Тоя е опасен, както за пътниците, така и за себе си, и инфраструктурата.   

  • Харесвам 12
Връзка към мнение
преди 6 минути , дядо Пепи каза:

Ужас!!! Пълно бездарие. Кацащият е пропуснал първите 10 урока по пилотиране. Бих го накарал да си изяде бревета и никога, ама никога да не влиза в пилотска  кабина. Дори и на симулатор. Тоя е опасен, както за пътниците, така и за себе си, и инфраструктурата.   

Благодаря за споделеното мнение и да попитам. Следят ли се подобни "изцепки" на пилотите? Има ли последващо опреснително обучение, симулатори и пр., така че подобни неща да не се повтарят от екипажа? Косите ми настръхват като си представя, че съм потенциален пътник на такъв козел.

При професионалните шофьори в Англия има системи и видеокамери, които алармират в централата за опасно шофиране. При твърде рязко спиране на диспечерите им излиза Push Event Detected и започват разследване независимо дали има incident/accident. Гледат се видеозаписи, пишат се обяснения.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 37 минути , дядо Пепи каза:

Ужас!!! Пълно бездарие. Кацащият е пропуснал първите 10 урока по пилотиране. Бих го накарал да си изяде бревета и никога, ама никога да не влиза в пилотска  кабина. Дори и на симулатор. Тоя е опасен, както за пътниците, така и за себе си, и инфраструктурата.   

И то май за Мадейра не пускали неопитни пилоти, кацането било по-трудно заради късата писта и ветровете. Не давали да се прави кацане и от такива, които преди не са кацали там като pilot monitoring поне.

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Всяка уважаваща себе си авиокомпания има отдел за обективен контрол. Т.е. хора, които преглеждат записите от т.н. черна кутия. И ако видят с какво претоварване при кацане е завършил даден полет, а и всякакви други записани нарушения , би трябвало да докладват и се вземат мерки. Лошото е, че на симулатор кацане не се тренира. Това се учи с първият самолет, първите полети - да усещаш земята, казано на пилотски език. А земята се усеща със..... задника. По--разбираемо казано да усещаш как пропада самолета в етапите на кацане и съответно да го поставиш в положение за кацане - повдигнат нос и вертикална скорост съответстваща на темпа на пропадане. Това е най-тънката работа от пилотския труд.  И пак ще кажа ( пиша) ако това не си го научил в първите 15-20 часа обучение, цял живот, независимо на какво летиш си оставаш  ето такъв дървар като този. Тушираш машината и си големата работа. Да му мислят техниците и тия, които ще се качат да пилотират след теб. 

Не съм кацал на Мадейра. Знам и съм гледал клипове, за доста трудни условия - страничен вятър, турбуленция. Не знам, не съм чул да има изискване за специална тренировка и разрешение за кацане там. 

  • Харесвам 12
Връзка към мнение

То и любител като гледам така кацане надолу с главата за пръв път виждам опасно. Не знам до колко влияе вятъра, ама не е добре определено.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
преди 13 минути , funny каза:

Не точно инцидент, но и далеч от .. приятно кацане

Отдавна не бях виждал такова дърварско изпълнение. Сигурен съм, че ако сред пътниците и екипажа е имало някой (някои) с пясък, или камъни в бъбреците са много, много благодарни на екипажа, защото ги е освободил от тази диагноза. 

  • Харесвам 2
  • Смея се 8
Връзка към мнение
преди 8 часа, дядо Пепи каза:

или камъни в бъбреците са много, много благодарни на екипажа, защото ги е освободил от тази диагноза. 

Ако  по подобен начин реално хората се  освобождаваха от  диагнозата камъни в бъбреците, вероятно отдавна  някои авиокомпании щяха да  предлагат специални полети за хора с  камъни. :biggrin:  

  • Харесвам 1
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 7 минути , epetkov каза:

Ако  по подобен начин реално хората се  освобождаваха от  диагнозата камъни в бъбреците, вероятно отдавна  някои авиокомпании щяха да  предлагат специални полети за хора с  камъни.

Тихо!!! Да не чуят авиационните чорбаджии, че ще започнат и за това да искат пари. 

  • Смея се 3
Връзка към мнение
преди 8 часа, дядо Пепи каза:

Отдавна не бях виждал такова дърварско изпълнение. Сигурен съм, че ако сред пътниците и екипажа е имало някой (някои) с пясък, или камъни в бъбреците са много, много благодарни на екипажа, защото ги е освободил от тази диагноза. 

Добре, а каква е ролята на автопилота при подобни ситуации? Не е ли възможно техниката да не позволява подобни изпълнения? Въобще на какво се дължи този "козел" - лош заход, грешен ъгъл, променлив вятър...

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
31 minutes ago, epetkov said:

Ако  по подобен начин реално хората се  освобождаваха от  диагнозата камъни в бъбреците, вероятно отдавна  някои авиокомпании щяха да  предлагат специални полети за хора с  камъни. :biggrin:  

Нещо подобно не е лишено от логика 😂 😂😂
image.png.2481df9741841df634d4ba9167a8c0f7.png

  • Харесвам 1
  • Смея се 8
Връзка към мнение
преди 39 минути , Duke каза:

Добре, а каква е ролята на автопилота при подобни ситуации? Не е ли възможно техниката да не позволява подобни изпълнения? Въобще на какво се дължи този "козел" - лош заход, грешен ъгъл, променлив вятър...

Автопилотът служи да облекчи работата на екипажа на различните етапи от полета. Той се управлява ( командва ) по два начина: Посредством задаване на команди от т.н. pilot in flight. Та той задава на АП команди за скорост, височина, вертикална скорост, курс, които самолетът изпълнява. Другият начин е чрез FMS, или както там се нарича бордната система за управление на полета. В нея се задават всички ( или повечето, в зависимост от оборудването ) параметри на предстоящия полет - SID (маршрут, схема за напускане на летището),  маршрут до летището за кацане, скорости, височина, тегло на излитане, центровка и много други.  След излитане и включване на АП и FMS към кормилата се подават команди за изпъление на полет, както е заложен във FMS. Включително начало на снижение и STAR ( схема  за долитане до летището за кацане). За изпълнение на т.н. auto lend се изисква допълнително оборудване - земно, и на самолета. Както и тренировка на екипажа, за да може да го изпълни. Целта е да се снижи минимума за кацане да дадения тип самолет и той пристигне успешно там, за където е тръгна във всякакви МТО условия. Auto lend отчита промяната в условията за кацане, но не е толкова фин в етапите издържане и опиране при кацане. Аз не съм използвал такава система, макар, че съм минавал подготовка. От една страна не ми се е налагало да кацам в такова време - ниска долна граница и намалена видимост. Присъстал съм в кабината на В-737 при auto lend на SDG. Тръшна го самолета, но в рамките на допустимото.  От друга страна винаги съм се старал някъде на 60-80м да изключа АП и приземя самолета на ръка. По - комфортно за пътниците, по-щадящо за техниката. Макар че има една приказка kiss landing is not landing. Но това е друга тема. 

  • Харесвам 7
  • Благодаря 2
Връзка към мнение
преди 7 минути , дядо Пепи каза:

Макар че има една приказка kiss landing is not landing.

И аз така съм чувал, макар, че освен повечето пилоти на Луфти, които сякаш спазват това правило и "изсипват чувала с картофи на полосата", останалите и особено тези на родния превозвач и лоукост авиокомпаниите явно са привърженици на мекото кацане...

 

Но, така и не разбрах на какво се дължи явлението "козел", очевидно става дума за пилотска грешка, но каква?

Връзка към мнение
преди 11 часа, funny каза:

Не точно инцидент, но и далеч от .. приятно кацане

Интересно откъде духа вятърът, при положение, че на 1:30 се вижда друг самолет, който изглежда каца точно в противоположна посока на Джъмбото? :rolleyes:
 

преди 1 час, Bilqz каза:

Нещо подобно не е лишено от логика 😂 😂😂
image.png.2481df9741841df634d4ba9167a8c0f7.png

някой заядливец ще каже че е фотошоп :grin:

 

 

преди 51 минути , дядо Пепи каза:

За изпълнение на т.н. auto lend се изисква допълнително оборудване - земно, и на самолета. Както и тренировка на екипажа, за да може да го изпълни. Целта е да се снижи минимума за кацане да дадения тип самолет и той пристигне успешно там, за където е тръгна във всякакви МТО условия. Auto lend отчита промяната в условията за кацане, но не е толкова фин в етапите издържане и опиране при кацане. Аз не съм използвал такава система, макар, че съм минавал подготовка. От една страна не ми се е налагало да кацам в такова време - ниска долна граница и намалена видимост. Присъстал съм в кабината на В-737 при auto lend на SDG. Тръшна го самолета, но в рамките на допустимото.  От друга страна винаги съм се старал някъде на 60-80м да изключа АП и приземя самолета на ръка. По - комфортно за пътниците, по-щадящо за техниката. Макар че има една приказка kiss landing is not landing. Но това е друга тема. 

А имаш ли представа, понеже ми е любопитно, при каква част от пътническите полети (съвсем приблизително, някакъв порядък - 1/5, 1/3 ...) се ползва auto lend?

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 33 минути , Duke каза:

Но, така и не разбрах на какво се дължи явлението "козел", очевидно става дума за пилотска грешка, но каква?

След планирането ( като етап от кацането) следва изравняване. Т.е. трябва да се пречупи, най-грубо казано самолета. Това трябва да стане на, за да не удари машината с носа в бетона и се получи т.н. козел. Следва издържането на самолета като следващ етап. По врме на издържането леко се повдига носа на самолета, така че да се постигне  положението ( ъгъла ) на опиране на основния колесник.  Темпа на това повдигане на носа е една от най-финните работи на задщурвалното пребиваване. Колкото по-бързо пропада машината, толкова по-бързо трябва да се притегля. И обратното. Ето това ако не го научиш като млад пилот, когато прохождаш във въздуха цял живот ще тръшкаш машините и ще ти "ръкопляскат", щото си голямата работа.  Ако по време на изравняването не се повдигне носа следва удар в земята с носа. И започва козленето. Ако по време на издържането не се пречупи машината следва или туширане на три точки, или пак удар с носа в полосата, ако не е достатъчно изравнен самолета.  

преди 14 минути , Фил каза:

А имаш ли представа, понеже ми е любопитно, при каква част от пътническите полети (съвсем приблизително, някакъв порядък - 1/5, 1/3 ...) се ползва auto lend?

Нямам такава информация. И не съм срещал. Пилотите, които са се научили да кацат, управлявайки самолета на ръка го правят. Тия, които са се научили да въртят копчетата и тръшкат машината са друга бира.   

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

@дядо Пепи Хипотетична ситуация: единия пилот се натрявя от риба (или кафе 🙂 ) във въздуха, и е в несвяст. Другия получава лек инсулт.

Има ли шанс някой от пътниците, който по принцип не е с ръце в гз  и знае какво е азимут и височина да приземи самолета по инструкции по радиото? Като примерно потренира някъде на високо заходи и снишавания.

Като на филм? 🙂

П.С. не се търси kiss landing.

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 52 минути , era123 каза:

@дядо Пепи Хипотетична ситуация: единия пилот се натрявя от риба (или кафе 🙂 ) във въздуха, и е в несвяст. Другия получава лек инсулт.

Има ли шанс някой от пътниците, който по принцип не е с ръце в гз  и знае какво е азимут и височина да приземи самолета по инструкции по радиото? Като примерно потренира някъде на високо заходи и снишавания.

Като на филм? 🙂

Дядо Пепи ще ти отговори по същество, но аз бих изказал предположеине, че освен ако не е наличен пътник, който има някакъв опит с пилотиране (макар и на малки самолети), всеки един член от кабинния екипаж би бил по-подходящ да се пробва, отколкото който и да е произволен пътник. 

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • Jorro
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.